REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Subskrybuj nas na Youtube
strategie marketingowe
strategie marketingowe
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu strategii działania w mediach społecznościowych? Wiesz, jakie elementy w najwyższym stopniu wpływają na sukces? Twoją strategią powinny kierować przede wszystkim cele biznesowe i specyficzne zamierzenia, które pomogą jednocześnie w nawiązaniu kontaktów z potencjalnymi klientami. Na podstawie tego artykułu dowiesz się wszystkiego co niezbędne przy tworzeniu skutecznej strategii social media, którą wprowadzisz w życie już od pierwszego dnia.

1. Zidentyfikuj cele biznesowe

Każdy element strategii social media powinien służyć wcześniej wyznaczonym celom biznesowym. Nie możesz iść na przód, nie wiedząc, co w ostateczności pragniesz osiągnąć. Przyjrzyj się dokładnie ogólnym potrzebom firmy i zdecyduj, w jaki sposób wykorzystasz social media do ich zaspokojenia.

REKLAMA

REKLAMA

Z pewnością przyjdą Ci na myśl również bardziej personalne cele. Powinieneś jednak skupić się przede wszystkim na planach, będących podstawą każdej strategii biznesowej, m.in. zwiększaniu poziomu świadomości marki, utrzymywaniu obecnych klientów i obniżaniu kosztów marketingowych.

Na samym początku, sugeruję skupić się na dwóch celach głównych i dwóch pobocznych (najlepiej działać z planami nie dłuższymi niż 90 dni). Wyznaczanie zbyt wielu misji może doprowadzić do dystrakcji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

2. Wyznacz specyficzne cele marketingowe

Cele nie okażą się zbyt przydatne, jeśli nie określisz specyficznych parametrów, umożliwiających mierzenie uzyskiwanych wyników marketingowych. Dla przykładu, jeśli jednym z podstawowych założeń jest przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Dokładnie zastanów się, ilu klientów i jaki poziom sprzedaży będzie świadczył o osiągnięciu rzeczywistego sukcesu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cele marketingowe definiują jak przejść z punktu A (nieosiągnięty cel) do punktu B (skutecznie osiągnięty cel). Do ich wyznaczania możesz zastosować starą, dobrą regułę SMART. Spraw, aby były specyficzne, mierzalne, ambitne, realistyczne i ograniczone czasowo.

Wykorzystując wcześniejszy przykład, jeśli Twoim celem jest przyciągnięcie potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży, specyficznym zamierzeniem mogłoby być „zwiększenie średniej, miesięcznej liczby potencjalnych klientów o 50% do końca 2014 roku”. Aby sprawdzić, czy jesteś na dobrej drodze, wybierz najlepsze narzędzia analityczne, które pomogą Ci w mierzeniu postępów (cele konwersji w Google Analytics mogą się tu okazać szczególnie przydatne).

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Wytyczanie zbyt ambitnych celów nie jest zazwyczaj najlepszym pomysłem. Jeśli wyznaczysz zadanie zwiększenia sprzedaży o 300% w ciągu jednego roku, istnieją bardzo niskie szanse, że uda Ci się je zrealizować (chociaż w przypadku aplikacji mobilnych lub rozwiązań IT, jest to jak najbardziej możliwe). Określ cele, które będziesz w stanie osiągnąć, posiadając dostępne zasoby.

Jeśli pragniesz, aby założenia zyskały poparcie ze strony zarządu, upewnij się, że są one zgodne z ogólnym koncepcjami biznesowymi firmy. Cele marketingowe powinny też mieścić się w specyficznie określonym przedziale czasowym. Kiedy planujesz je osiągnąć? Następnego miesiąca? Pod koniec tego roku?

Cel zwiększenia liczby potencjalnych klientów o 50% może i jest specyficzny, mierzalny, osiągalny i realistyczny, ale jeśli nie wyznaczysz końcowej daty jego osiągnięcia, dostępne zasoby zostaną rozproszone, a cały zespół będzie miał mniejszą motywację.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

3. Zidentyfikuj idealnych klientów

Jeśli na firmowych profilach social media nie widać zbyt wiele zaangażowania ze strony użytkowników, dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że nie wyznaczono profilu idealnego klienta.

Profile klientów (lub "Buyer personas") pomagają w targetowaniu odpowiednich osób, we właściwych miejscach, w odpowiednim czasie, używając skutecznych przekazów marketingowych.  Kiedy znasz wiek, zawód, przychód, zainteresowania, potrzeby, problemy, przeszkody, nawyki, preferencje, motywacje i obiekcje ludzi, z którymi się komunikujesz, możesz targetować i komunikować się z nimi za pomocą social media, taniej i skuteczniej niż w przypadku jakiegokolwiek innego medium.

Im więcej specyfiki w wyznaczaniu profilu klienta, tym więcej konwersji uda Ci się zyskać za pomocą każdego kolejnego kanału, jaki wykorzystujesz do promocji firmy.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?


4. Zbadaj działania konkurencji

W przypadku marketingu w social media, przeprowadzenie badania konkurencji da Ci nieco więcej niż tylko informacje na temat działań innych marek. Z łatwością dowiesz się również, które taktyki są najskuteczniejsze i będziesz w stanie wykorzystać  je we własnej strategii.

Zacznij od stworzenia listy przynajmniej 3 do 5 głównych konkurentów. Zobacz, jakich kanałów marketingowych używają w strategii social media. Sprawdź liczbę fanów lub obserwujących, częstotliwość udostępniania nowych treści i godziny publikacji.  Zwróć uwagę na typ publikowanych tekstów oraz kontekst, w którym się one znajdują (humorystyczny, promocyjny itd.) i to, w jaki sposób zwracają się do swoich fanów.

Najważniejszy element, któremu warto się przyjrzeć, to zaangażowanie ze strony odbiorców. Administratorzy stron są jedynymi osobami, które ze 100% dokładnością są w stanie ocenić poziom zaangażowania, patrząc na poszczególne wpisy. Mimo wszystko, nadal możesz dobrze ocenić skuteczność działań konkurencji.

Dla przykładu, załóżmy, że spoglądasz na 20 lub 30 ostatnich wpisów konkurencyjnej marki na Facebooku. Weź całkowitą liczbę aktywności związanych z zaangażowaniem i podziel ją przez całkowitą liczbę fanów strony (zaangażowanie to liczba polubień, komentarzy, udostępnień itd.)

Możesz wykorzystać tą formułę do sprawdzenia ogólnej aktywności konkurentów w mediach społecznościowych. Miej na uwadze to, że kalkulacje powinny dostarczyć tylko ogólnego obrazu sytuacji.

Jak rozpoznać fałszywego e-maila?

Podsumowanie

Wykorzystaj powyższe wskazówki do zbudowania podstaw strategii social media we własnej firmie. Kiedy połączysz cele biznesowe z zamierzeniami marketingowymi, stworzysz obraz idealnego klienta i zbadasz działania konkurencji. Będziesz w stanie zaplanować własne działania, które doprowadzą do sukcesu w dłuższym terminie. Zachowaj cierpliwość, a z pewnością zauważysz pozytywne wyniki.

Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Co o tym sądzisz? Czy uważasz, że stworzenie obrazu idealnego klienta jest ważne w marketingu social media? Podziel się opinią poniżej.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA