REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego fani na Facebooku nie widzą Twoich wpisów?

wpisy na FB
wpisy na FB

REKLAMA

REKLAMA

Praktycznie każdy, kto zarządza stroną na Facebooku słyszał o ograniczeniu zasięgu organicznych wpisów na tej platformie. Całe to zamieszanie powoduje fakt, iż treści publikowane przez marki są znacznie mniej widoczne w kanale wiadomości fanów, co z kolei oznacza mniej kliknięć, komentarzy i udostępnień treści.

Pomimo tego, iż całość spędza sen z powiek wszystkim menadżerom ds. social media, nie należy tracić nadziei. Poniżej znajduje się opis najważniejszych zmian, które wpłynęły na obecną sytuację i kilka sposobów pozwalających na przystosowanie się do nowych warunków, tak aby Twój biznes nie tracił na wspomnianych zmianach.

REKLAMA

Dlaczego marketerzy są rozczarowani?

REKLAMA

Przed rokiem 2012, specjaliści ds. marketingu radzili sobie na Facebooku całkiem dobrze (mimo częstych zmian w algorytmach i re-designie strony). Od momentu, w którym "Fan Pages" zostały utworzone po raz pierwszy w 2007 roku, każdy mógł stworzyć stronę dla własnej organizacji, zacząć przyciągać fanów i publikować nielimitowaną liczbę wiadomości skierowanych do bazy odbiorców (przypuszczając, że zostaną one dostrzeżone i docenione).

W drugiej połowie 2012 roku, menedżerowie stron zauważyli, że tylko ułamek bazy fanów - średnio 16% - był w stanie zobaczyć nowe wpisy w kanale wiadomości. Od tamtego czasu sytuacja uległa tylko pogorszeniu.

Facebook w marketingu business-to-business

Z biznesowego punktu widzenia, Facebook przeszedł ewolucję, stając się coraz bardziej platformą reklamową, niż darmowym portalem, w którym można uzyskać szerokie wpływy tylko dzięki organicznym działaniom marketingowym. Menedżerowie stron zdają sobie sprawę z tego, że aktualnie muszą płacić nawet za dotarcie do istniejących już fanów marki (którzy przecież i tak często zostali pozyskani dzięki płatnym formom reklamy).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Menedżerowie ds. social media działający na Facebooku są sfrustrowani nie tylko dlatego, że za dotarcie do grupy fanów często muszą płacić dwukrotnie. Stają się oni również mniej ufni wobec całego pomysłu reklamy na Facebooku. Wielu ekspertów uważa, że fani pozyskani z Facebooka są warci (z marketingowego punktu widzenia) tak niewiele, że nie opłaca się inwestować w płatne formy reklamy na tej platformie.

Timeline na Facebooku i w biznesie

REKLAMA

Kiedy baza danych zostaje zapełniona "sztucznymi" fanami, można zauważamy znaczny spadek ogólnej aktywności użytkowników na fanpage. W gruncie rzeczy, "sztuczni" fani nie lubią strony dlatego, że podobają się im publikowane na niej treści. Robią to tylko w celu uzyskania kilku złotych w zamian za kliknięcia.

Mimo tych negatywnych zjawisk, Facebook coraz bardziej zachęca menedżerów stron do inwestycji w reklamy.  Organiczny zasięg ulega zmniejszeniu, a praktyki reklamowe Facebooka budzą coraz więcej wątpliwości. Mimo wszystko, reklamy na Facebooku stają się coraz droższe. W czwartym kwartale 2013 roku, Nanigans (platforma do automatyzacji reklam na Facebooku), opublikowało dane świadczące o tym, że w ciągu ostatnich dwóch lat średnia cena reklam na Facebooku uległa potrojeniu, a koszt za kliknięcie (cost-per-click) wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrósł o 35%.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

Jest jeszcze nadzieja

Możliwości targetowania grupy docelowej i ogólne opcje reklamy na Facebooku uległy znacznej poprawie. W ciągu ostatnich dwóch lat, wielu menedżerów ds. social media osiągnęło znakomite wyniki i wysoki zwrot z inwestycji dzięki działalności reklamowej na Facebooku. Sekret sukcesu zdaje się tkwić w zastosowaniu najnowszych technologii analitycznych, wybraniu właściwej grupy docelowej, wykorzystaniu kreatywnego podejścia do promocji i przystosowaniu reklam zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych.

Wszystkie innowacje technologiczne doprowadziły do wzrostu sprzedaży reklam na Facebooku o 72% w ciągu ostatniego roku, zwiększenia udziału na rynku reklamy online oraz wzrostu przychodu na użytkownika średnio o 33%.  Facebook, jako istotna część tego systemy, stał się po prostu obowiązkową platformą reklamową w środowisku internetowym.

Czym jest licencja otwarta?

Jak więc odnieść sukces na Facebooku?

Jeśli nadal pragniesz korzystać z bezpłatnej strony na Facebooku i uniknąć płacenia za reklamy, jest jeszcze dla Ciebie nadzieja. Będzie trzeba obejść problem niskiego zasięgu treści organicznych i dotrzeć do jasno zdefiniowanej grupy fanów. Poniżej znajdziesz kilka kreatywnych sposobów, które można zastosować:

1. Przypomnij fanom, że mogą kliknąć na "aktualności ze stron" w lewym pasku bocznym i zobaczyć treści ze stron, które polubili w przeszłości.

2. Pokaż najlepszym fanom, że mogą otrzymywać powiadomienia, kiedy nowe treści pojawią się na Twojej stronie.

3. Zachęć fanów do częstszych interakcji z wpisami. Dzięki temu będą w stanie zobaczyć je nieco częściej.

Pionowe i poziome porozumienia w prawie konkurencji


Spędzaj więcej czasu na budowaniu własnych aktywów marketingowych

Jak wiadomo, platformy social media zmieniają się tak szybko, że czasami trudno za wszystkim nadążyć. Jedynym sposobem na uodpornienie się na zmiany w algorytmach jest zainwestowanie we własną stronę internetową i blog - aktywa, które należą wyłącznie do Ciebie.

Zachęcam do poświęcenia większej ilości czasu na tworzenie treści (artykułów na blogu, ebooków, studiów przypadków lub wideo) które przyciągną użytkowników oraz potencjalnych klientów jeszcze długo po tym jak zostały opublikowane. Jeśli posiadasz czas i budżet, podziel się tymi zasobami poprzez social media tak, aby uzyskać jeszcze szerszy zasięg.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Zacznij patrzeć na Facebook jak na płatną platformę reklamową

Jeśli pragniesz wykorzystać płatne formy reklamy, najważniejszym czynnikiem sukcesu będzie określenie właściwej grupy odbiorców. Kiedy już zbudujesz bazę lojalnych fanów, skup się na reklamowaniu własnych treści (np. wpisów na blogu lub ebooków).

Pamiętaj; to tylko kwestia czasu zanim zasięg organiczny na Facebooku sięgnie dna. Weź to pod uwagę i przygotuj strategię reklamy na Facebooku zanim będzie za późno.

Jeśli masz pewność, że treści, które publikujesz zostaną docenione przez odbiorców, możesz je umieścić na stronie, sprawdzić reakcje fanów, a następnie wypromować dany wpis aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Kolej na Ciebie! Jakie są Twoje doświadczenia związane ze spadkiem organicznego zasięgu na Facebooku? W jaki sposób zjawisko to wpłynęło na Twoją strategię marketingową?

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

REKLAMA

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

PAIH Forum Biznesu 2024 wystartowało!

Rozpoczęło się wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców, reprezentantów regionów i instytucji rozwoju, czyli PAIH Forum Biznesu 2024. Na wydarzenie zarejestrowało się łącznie niemal 5000 osób, a już pierwszy dzień imprezy zgromadził na PGE Narodowym setki firm z sektora MŚP, dziesiątki przedstawicieli świata polityki i nauki oraz licznych ekspertów PAIH i innych instytucji otoczenia biznesu. Warszawa stała się właśnie centrum polskiej przedsiębiorczości.

Emigracja zarobkowa. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści?

Emigracja zarobkowa na świecie. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści? W tym roku na podium znalazła się Australia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Kanadę. A gdzie można znaleźć najwięcej specjalistów z Polski? 

REKLAMA

Jak ulga na ekspansję wspiera przedsiębiorców w zdobywaniu nowych rynków?

Ulga na ekspansję, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku. Jej celem jest wspieranie przedsiębiorców w zwiększaniu przychodów ze sprzedaży produktów, szczególnie poprzez rozszerzenie działalności na nowe rynki. Mimo że ulga na ekspansję pozwala zaoszczędzić do 190 tys. złotych rocznie, w praktyce okazała się mało popularna – w 2022 roku skorzystało z niej jedynie 224 podatników CIT. To pokazuje, że pomimo potencjalnie dużych korzyści, ulga wciąż nie cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

Fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną? Ekspertka krytycznie o planach Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów planuje zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych od 2025 r. Zdaniem ekspertki dr Anny Marii Panasiuk proponowane przez resort finansów zmiany idą za daleko, a ich wprowadzenie może doprowadzić do tego, że fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną.

REKLAMA