Kategorie

Dlaczego fani na Facebooku nie widzą Twoich wpisów?

wpisy na FB
wpisy na FB
Praktycznie każdy, kto zarządza stroną na Facebooku słyszał o ograniczeniu zasięgu organicznych wpisów na tej platformie. Całe to zamieszanie powoduje fakt, iż treści publikowane przez marki są znacznie mniej widoczne w kanale wiadomości fanów, co z kolei oznacza mniej kliknięć, komentarzy i udostępnień treści.

Pomimo tego, iż całość spędza sen z powiek wszystkim menadżerom ds. social media, nie należy tracić nadziei. Poniżej znajduje się opis najważniejszych zmian, które wpłynęły na obecną sytuację i kilka sposobów pozwalających na przystosowanie się do nowych warunków, tak aby Twój biznes nie tracił na wspomnianych zmianach.

Dlaczego marketerzy są rozczarowani?

Przed rokiem 2012, specjaliści ds. marketingu radzili sobie na Facebooku całkiem dobrze (mimo częstych zmian w algorytmach i re-designie strony). Od momentu, w którym "Fan Pages" zostały utworzone po raz pierwszy w 2007 roku, każdy mógł stworzyć stronę dla własnej organizacji, zacząć przyciągać fanów i publikować nielimitowaną liczbę wiadomości skierowanych do bazy odbiorców (przypuszczając, że zostaną one dostrzeżone i docenione).

W drugiej połowie 2012 roku, menedżerowie stron zauważyli, że tylko ułamek bazy fanów - średnio 16% - był w stanie zobaczyć nowe wpisy w kanale wiadomości. Od tamtego czasu sytuacja uległa tylko pogorszeniu.

Facebook w marketingu business-to-business

Z biznesowego punktu widzenia, Facebook przeszedł ewolucję, stając się coraz bardziej platformą reklamową, niż darmowym portalem, w którym można uzyskać szerokie wpływy tylko dzięki organicznym działaniom marketingowym. Menedżerowie stron zdają sobie sprawę z tego, że aktualnie muszą płacić nawet za dotarcie do istniejących już fanów marki (którzy przecież i tak często zostali pozyskani dzięki płatnym formom reklamy).

Menedżerowie ds. social media działający na Facebooku są sfrustrowani nie tylko dlatego, że za dotarcie do grupy fanów często muszą płacić dwukrotnie. Stają się oni również mniej ufni wobec całego pomysłu reklamy na Facebooku. Wielu ekspertów uważa, że fani pozyskani z Facebooka są warci (z marketingowego punktu widzenia) tak niewiele, że nie opłaca się inwestować w płatne formy reklamy na tej platformie.

Timeline na Facebooku i w biznesie

Kiedy baza danych zostaje zapełniona "sztucznymi" fanami, można zauważamy znaczny spadek ogólnej aktywności użytkowników na fanpage. W gruncie rzeczy, "sztuczni" fani nie lubią strony dlatego, że podobają się im publikowane na niej treści. Robią to tylko w celu uzyskania kilku złotych w zamian za kliknięcia.

Mimo tych negatywnych zjawisk, Facebook coraz bardziej zachęca menedżerów stron do inwestycji w reklamy.  Organiczny zasięg ulega zmniejszeniu, a praktyki reklamowe Facebooka budzą coraz więcej wątpliwości. Mimo wszystko, reklamy na Facebooku stają się coraz droższe. W czwartym kwartale 2013 roku, Nanigans (platforma do automatyzacji reklam na Facebooku), opublikowało dane świadczące o tym, że w ciągu ostatnich dwóch lat średnia cena reklam na Facebooku uległa potrojeniu, a koszt za kliknięcie (cost-per-click) wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrósł o 35%.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

Jest jeszcze nadzieja

Możliwości targetowania grupy docelowej i ogólne opcje reklamy na Facebooku uległy znacznej poprawie. W ciągu ostatnich dwóch lat, wielu menedżerów ds. social media osiągnęło znakomite wyniki i wysoki zwrot z inwestycji dzięki działalności reklamowej na Facebooku. Sekret sukcesu zdaje się tkwić w zastosowaniu najnowszych technologii analitycznych, wybraniu właściwej grupy docelowej, wykorzystaniu kreatywnego podejścia do promocji i przystosowaniu reklam zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych.

Wszystkie innowacje technologiczne doprowadziły do wzrostu sprzedaży reklam na Facebooku o 72% w ciągu ostatniego roku, zwiększenia udziału na rynku reklamy online oraz wzrostu przychodu na użytkownika średnio o 33%.  Facebook, jako istotna część tego systemy, stał się po prostu obowiązkową platformą reklamową w środowisku internetowym.

Czym jest licencja otwarta?

Jak więc odnieść sukces na Facebooku?

Jeśli nadal pragniesz korzystać z bezpłatnej strony na Facebooku i uniknąć płacenia za reklamy, jest jeszcze dla Ciebie nadzieja. Będzie trzeba obejść problem niskiego zasięgu treści organicznych i dotrzeć do jasno zdefiniowanej grupy fanów. Poniżej znajdziesz kilka kreatywnych sposobów, które można zastosować:

1. Przypomnij fanom, że mogą kliknąć na "aktualności ze stron" w lewym pasku bocznym i zobaczyć treści ze stron, które polubili w przeszłości.

2. Pokaż najlepszym fanom, że mogą otrzymywać powiadomienia, kiedy nowe treści pojawią się na Twojej stronie.

3. Zachęć fanów do częstszych interakcji z wpisami. Dzięki temu będą w stanie zobaczyć je nieco częściej.

Pionowe i poziome porozumienia w prawie konkurencji


Spędzaj więcej czasu na budowaniu własnych aktywów marketingowych

Jak wiadomo, platformy social media zmieniają się tak szybko, że czasami trudno za wszystkim nadążyć. Jedynym sposobem na uodpornienie się na zmiany w algorytmach jest zainwestowanie we własną stronę internetową i blog - aktywa, które należą wyłącznie do Ciebie.

Zachęcam do poświęcenia większej ilości czasu na tworzenie treści (artykułów na blogu, ebooków, studiów przypadków lub wideo) które przyciągną użytkowników oraz potencjalnych klientów jeszcze długo po tym jak zostały opublikowane. Jeśli posiadasz czas i budżet, podziel się tymi zasobami poprzez social media tak, aby uzyskać jeszcze szerszy zasięg.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Zacznij patrzeć na Facebook jak na płatną platformę reklamową

Jeśli pragniesz wykorzystać płatne formy reklamy, najważniejszym czynnikiem sukcesu będzie określenie właściwej grupy odbiorców. Kiedy już zbudujesz bazę lojalnych fanów, skup się na reklamowaniu własnych treści (np. wpisów na blogu lub ebooków).

Pamiętaj; to tylko kwestia czasu zanim zasięg organiczny na Facebooku sięgnie dna. Weź to pod uwagę i przygotuj strategię reklamy na Facebooku zanim będzie za późno.

Jeśli masz pewność, że treści, które publikujesz zostaną docenione przez odbiorców, możesz je umieścić na stronie, sprawdzić reakcje fanów, a następnie wypromować dany wpis aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Kolej na Ciebie! Jakie są Twoje doświadczenia związane ze spadkiem organicznego zasięgu na Facebooku? W jaki sposób zjawisko to wpłynęło na Twoją strategię marketingową?

Źródło: Grupa Tense

Dowiedz się więcej z naszej publikacji
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych z aktywnymi drukami online
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych z aktywnymi drukami online
Tylko teraz
Źródło: Tense.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    18 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Pozytywne tendencje w eksporcie artykułów rolno-spożywczych

    Eksport artykułów rolno-spożywczych. Od stycznia do lipca 2021 r. wartość eksportu ogółem polskich towarów rolno-spożywczych wzrosła o 5,2%, do 20,5 mld EUR, w porównaniu z tym samym okresem roku 2020 - poinformowało Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

    Dotacje na wymianę pieców w budynkach wielorodzinnych i Mój Prąd 4.0. - w 2022 roku

    Dotacje na wymianę pieców i Mój Prąd 4.0. Trzecia edycja programu Mój Prąd, z budżetem przekraczającym 530 mln zł, wciąż cieszy się rekordową popularnością. Do tej pory do NFOŚiGW wpłynęło już ok. 150 tys. wniosków o dofinansowanie przydomowej fotowoltaiki. Fundusz szacuje, że budżet programu wystarczy w sumie na sfinansowanie ok. 178 tys. wniosków i przy obecnym tempie za chwilę się wyczerpie. NFOŚiGW pracuje już jednak nad uruchomieniem kolejnej, czwartej edycji, która ma zachęcić prosumentów do autokonsumpcji energii wytwarzanej w gospodarstwach domowych. Trwają też prace nad poszerzeniem kolejnego, popularnego programu Czyste Powietrze o dotacje na wymianę kopciuchów w budynkach wielolokalowych.

    Duży popyt na mieszkania. Problemem deficyt gruntów

    Popyt na rynku mieszkaniowym nie słabnie, gdyż Polacy chcą kupować nowe mieszkania, a rynek jest chłonny. Powodem jest wysoki deficyt mieszkań, jeden z najniższych, na tle krajów UE, wskaźników liczby mieszkań na tysiąc mieszkańców, a także sprzyjająca sytuacja makro – ocenia członek zarządu Grupy Murapol Iwona Sroka.

    Gaz dla gospodarstw domowych droższy o 7,4% od 1 października

    Cena gazu dla gospodarstw domowych. Od 1 października 2021 r. gospodarstwa domowe korzystające z taryfy PGNiG Obrót Detaliczny zapłacą za gaz więcej o 7,4 proc. PGNiG poinformowało w czwartek 16 września 2021 r., że Prezes URE zaakceptował wniosek o podwyżkę cen w taryfie. Zmiana będzie obowiązywać od października do końca 2021 roku. Stawki opłat abonamentowych oraz stawki za dystrybucję paliw gazowych pozostały bez zmian.

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Nieważność decyzji administracyjnych - co się zmienia od 16 września 2021 r.

    Nieważność decyzji administracyjnych. Jeśli od decyzji administracyjnej minęło 30 lat nie wszczyna się postępowania w sprawie jej zakwestionowania - stanowią przepisy, które weszły w życie w czwartek 16 września 2021 r. Niezakończone postępowania ws. nieważności decyzji, wszczęte po 30 latach od ich ogłoszenia, zostają umorzone.

    Katowice. Kolejna edycja programu „Mieszkanie za remont”

    Program „Mieszkanie za remont”. 50 lokali w różnych częściach Katowic znalazło się w tegorocznej edycji miejskiego programu "Mieszkanie za remont", umożliwiającego wynajęcie od miasta mieszkania na preferencyjnych warunkach w zamian za jego odnowienie.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Większość studentów mieszka u rodziny lub znajomych

    Studenci na rynku nieruchomości. Rynek wynajmu nieruchomości zmienił się istotnie w czasie pandemii. Wzrosła liczba studentów mieszkających u rodziny lub znajomych i nieponoszących opłaty za najem – z poziomu 27% w 2020 r. do 52% w 2021 r. Jednocześnie, spadł odsetek wynajmujących nieruchomości (z 51% do 33%). Centrum AMRON, we współpracy z Warszawskim Instytutem Bankowości i koordynatorami Programu Edukacyjnego „Nowoczesne Zarządzanie Biznesem”, opublikowało raport „Studenci na rynku nieruchomości 2021”. Jednocześnie zapowiedziano, że już w drugiej połowie września 2021 r. zostanie opublikowana kolejna edycja raportu „Portfel studenta” nt. sytuacji finansowej polskich studentów.

    UOKiK zaleca rozwagę przy kupnie nieruchomości na kredyt

    Kupno mieszkania na kredyt. Przy braniu długoletniego kredytu na kupno nieruchomości trzeba liczyć się z ryzykiem, że w tym czasie istotnie wyrosną raty, spadnie cena i wartość nieruchomości, a także nastąpią zmiany na rynku pracy powodujące obniżkę dochodów - przestrzega UOKiK.

    Nabywanie gruntu przez wspólnotę mieszkaniową - zmiany od 9 września

    Nabywanie gruntu przez wspólnotę mieszkaniową. W dniu 9 września 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o gospodarce nieruchomościami, dzięki której wspólnoty mieszkaniowe będą mogły łatwiej nabywać grunty na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości budynkowych.

    W sektorze hotelowym nadal duża niepewność

    Działalność obiektów hotelowych. Mimo, iż sytuację branży nieco poprawiły wakacje, w sektorze hotelowym nadal widoczna jest duża niepewność. Branża, która jest jednym z segmentów najbardziej dotkniętych skutkami lockdownów, obawia się ponownego zamknięcia.

    Niedobór gruntów i drogie materiały budowlane zwiększają ceny mieszkań

    Wzrost cen materiałów budowlanych i kurcząca się podaż gruntów inwestycyjnych to obecnie dwie największe bolączki deweloperów mieszkaniowych. – Dziś widzimy na rynku takie sytuacje, że na niektórych inwestycjach generalny wykonawca schodzi z budowy, bo wie, że nie jest w stanie jej udźwignąć w cenie, na którą podpisał kontrakt. To oczywiście przekłada się później na inwestorów i na kupujących nieruchomości – mówi Przemysław Andrzejak, prezes Royal Sail Investment Group. Jak szacuje, średnia cena 1 mkw. mieszkania w Polsce jest dziś o około 1–1,5 tys. zł netto wyższa w stosunku do ubiegłego roku, a w przyszłym trzeba się spodziewać kolejnej, około 15-proc. podwyżki.

    GUS: w Polsce na koniec 2020 r. było ponad 15 mln mieszkań

    Zasoby mieszkaniowe. W Polsce według stanu na koniec 2020 r. odnotowano ponad 15 mln mieszkań (wzrost o 1,4 proc. w porównaniu do stanu na koniec 2019 r.), o łącznej powierzchni użytkowej 1 118,8 mln mkw., w których znajdowało się 57,4 mln izb – poinformował GUS.

    Wywołany pandemią boom mieszkaniowy trwa

    Ceny nieruchomości mieszkaniowych biją rekordy na całym świecie. W czerwcu 2021 roku został zanotowany wzrost cen nieruchomości średnio o 9,2 proc. w 55 krajach i regionach w ujęciu rok do roku – wynika z raportu kwartalnego Global House Price Index Q2 2021.

    Ubezpieczenie kredytu hipotecznego - co warto wiedzieć?

    Ubezpieczenie kredytu hipotecznego. Właśnie postanowiłeś, że złożysz wniosek o kredyt hipoteczny i zrealizujesz swoje marzenie o posiadaniu „czterech kątów” na własność. Jednak zanim bank przyzna Ci środki, powinieneś uzbroić się w wiedzę, która jest potrzebna przyszłemu kredytobiorcy. Wiesz już wszystko na temat parametrów oferty, która Cię zainteresowała, wiesz jakie czynnik wpływają na całkowity koszt kredytu, itp.? A co z ubezpieczeniem? Na jego temat istnieje wiele mitów.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego - jak to zrobić?

    Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?