REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja działań w kanałach social media

Subskrybuj nas na Youtube
Optymalizacja działań w kanałach social media
Optymalizacja działań w kanałach social media

REKLAMA

REKLAMA

Słowo „optymalizacja” kojarzy się wielu ludziom ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi i analizą danych. Okazuje się jednak, że sposoby optymalizacji działań marketingowych na podstawowym poziomie są całkiem łatwe. Wszystko polega na stopniowej poprawie uzyskiwanych wyników. Zastosowanie procesu optymalizacji wymaga racjonalnego spojrzenia na obecną sytuację i następnie - poprzez eksperymentowanie i analizę - opracowanie sposobów na to jak zastosować lepsze podejście.

Jednym z najważniejszych kanałów marketingowych w Internecie są aktualnie media społecznościowe. Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze, Linkedin, Google+ oraz pozostałych portalach, mogą doprowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, pozyskiwania potencjalnych klientów i wzbudzenia zainteresowania ze strony odbiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych pomysłów, które możesz wykorzystać do optymalizacji kanałów social media.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz newsletter

REKLAMA

Używaj grafiki i zdjęć o odpowiedniej rozdzielczości

Jeśli nie zwracasz uwagi na rozdzielczość zdjęć publikowanych w social media, może okazać się, że będą one zniekształcone lub niepotrzebnie przycięte. Sytuację taką można zazwyczaj zaobserwować w przypadku zdjęć które znajdują się w nagłówkach profili na poszczególnych portalach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby upewnić się, że Twoje profile na social media odzwierciedlają wizerunek marki w najlepszy możliwy sposób, postaraj się stosować grafiki o rozdzielczości (w pikselach) rekomendowanej przez poszczególne kanały social media. Poniżej znajduje się lista rozdzielczości dla Facebooka, Twittera, Linkedin, Google+, Pinterest oraz Youtube. Pierwsza liczba oznacza szerokość, druga wysokość.

Facebook w marketingu business-to-business

  • Facebook

Zdjęcie w tle: 851 x 315

Zdjęcie profilowe: 160 x 160 (załaduj w rozdzielczości 180 x 180)

Ikony aplikacji: 111 x 74

Oś czasu: 504 x wysokość obojętna (zdjęcie), 484 x 252 (link)

  • Twitter

Zdjęcie w tle: 1252 x 626, 1500 x 500 (po zmianie designu)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: 1024 x 512

  • LinkedIn

Zdjęcie banerowe: 624 x 220

Logo: 100 x 60

Zdjęcie z linkiem do strony: 100 x 100

  • Google+

Zdjęcie w tle: 1010 x 608 (zalecane), 480 x 270 (minimalne), 2120 x 1192 (maksymalne)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: Proporcje 4:3, (minimalnie 800 x 600)

  • Pinterest

Okładka: 217 x 147

Miniatura zdjęcia: 51 x 51

  • YouTube

Zdjęcie banerowe: 2560 x 423 (desktop), 1546 x 423 (urządzenia mobilne)

Siedem mitów dotyczących landing page

Testuj regularność umieszczania nowych wpisów

Specjaliści ds. marketingu przeprowadzili wiele testów, aby przekonać się kiedy jest najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów. Okazuje się, że dla Facebooka, publikacja raz na dwa dni przynosi zazwyczaj największą liczbę polubień. Jeśli chodzi o Twitter, 1 do 4 wpisów każdej godziny jest najlepszą strategią (biorąc pod uwagę średni wskaźnik CTR linków zawartych w tweetach). Zalecenia te mogą stanowić znakomity punkt startu. Pamiętaj jednak, że idealna częstotliwość umieszczania nowych wpisów zależy od tego jakie są wymagania specyficznej grupy odbiorców z którą się komunikujesz. Dla przykładu, jeśli większość obserwatorów konta na Tweeterze widzi ok. 20 nowych tweetów każdej godziny, a Ty umieszczasz cztery wpisy na godzinę, co piąty wpis na ich tablicy będzie pochodził od Ciebie. Brzmi dość spamersko, nieprawdaż? Dowiedz się więcej o swojej grupie docelowej i zastosuj najlepsze możliwe podejście.

Oto prosta strategia pozwalająca na zdeterminowanie optymalnej częstotliwości umieszczania nowych wpisów. Po pierwsze, dla każdego kanału z którego korzystasz, wyznacz publikację co dwie godziny i trzymaj się tego grafiku przez cały tydzień. W ciągu tego czasu, upewnij się, że rejestrujesz najważniejsze statystyki dotyczące social media (polubienia, dzielenie się wpisami, wskaźnik CTR, liczbę potencjalnych klientów itd.) Następnego tygodnia, postaraj się umieszczać nowy wpis co 1,5 godziny i zobacz czy (i jak) wpłynie to na najważniejsze wskaźniki marketingowe. W ciągu kolejnych tygodni, jeszcze bardziej zwiększ częstotliwość publikacji. W ciągu miesiąca, z pewnością dowiesz się o tym które rozwiązanie pozwoli na zachowanie optymalnych wartości najważniejszych dla Ciebie wskaźników.

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy


Opracuj najlepszy czas na publikację treści

Jeśli chodzi o Twitter, okazuje się, że najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów to 17:00 (Wtedy możesz liczyć na największą liczbę retweetów). W przypadku Facebooka, samo południe oraz 19:00 zdają się być najlepszymi okresami na zmaksymalizowanie zasięgu publikowanych wpisów. W tych okresach zauważono, że użytkownicy najczęściej dzielą się treściami udostępnianymi przez innych. W ostateczności, istnieje wiele badań które wskazują na najlepszy czas na publikację. Tak samo jak w przypadku częstotliwości, najlepiej jest przeprowadzić testy aby opracować najlepszy czas na podjęcie działań marketingowych.

Na początku, warto sprawdzić narzędzie do analizy treści publikowanych w social media (np. Hoot Suite) i stworzyć listę wpisów które otrzymały największą liczbę kliknięć. Dzięki analizie tej listy, będziesz w stanie zobaczyć jaki czas jest najlepszy na umieszczanie nowych wpisów. Dla przykładu, jeśli zobaczysz, że 7 z 10 najpopularniejszych wpisów na Facebooku zostało opublikowanych między 13:00 a 14:00, możesz założyć, że jest to najlepszy czas na publikację. Nigdy nie przestawaj eksperymentować i dowiedz się jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego rodzaju działalności.

Prowadzenie e-działalności - obowiązki informacyjne

Czy znasz inne sposoby na optymalizację kanałów social media? Jaki czas jest według Ciebie najlepszy na publikację nowych wpisów? Zachęcam do podzielenia się opinią poniżej.

Autor: Grupa Tense.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA