REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja działań w kanałach social media

Subskrybuj nas na Youtube
Optymalizacja działań w kanałach social media
Optymalizacja działań w kanałach social media

REKLAMA

REKLAMA

Słowo „optymalizacja” kojarzy się wielu ludziom ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi i analizą danych. Okazuje się jednak, że sposoby optymalizacji działań marketingowych na podstawowym poziomie są całkiem łatwe. Wszystko polega na stopniowej poprawie uzyskiwanych wyników. Zastosowanie procesu optymalizacji wymaga racjonalnego spojrzenia na obecną sytuację i następnie - poprzez eksperymentowanie i analizę - opracowanie sposobów na to jak zastosować lepsze podejście.

Jednym z najważniejszych kanałów marketingowych w Internecie są aktualnie media społecznościowe. Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze, Linkedin, Google+ oraz pozostałych portalach, mogą doprowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, pozyskiwania potencjalnych klientów i wzbudzenia zainteresowania ze strony odbiorców.

REKLAMA

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych pomysłów, które możesz wykorzystać do optymalizacji kanałów social media.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz newsletter

Używaj grafiki i zdjęć o odpowiedniej rozdzielczości

REKLAMA

Jeśli nie zwracasz uwagi na rozdzielczość zdjęć publikowanych w social media, może okazać się, że będą one zniekształcone lub niepotrzebnie przycięte. Sytuację taką można zazwyczaj zaobserwować w przypadku zdjęć które znajdują się w nagłówkach profili na poszczególnych portalach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby upewnić się, że Twoje profile na social media odzwierciedlają wizerunek marki w najlepszy możliwy sposób, postaraj się stosować grafiki o rozdzielczości (w pikselach) rekomendowanej przez poszczególne kanały social media. Poniżej znajduje się lista rozdzielczości dla Facebooka, Twittera, Linkedin, Google+, Pinterest oraz Youtube. Pierwsza liczba oznacza szerokość, druga wysokość.

Facebook w marketingu business-to-business

  • Facebook

Zdjęcie w tle: 851 x 315

Zdjęcie profilowe: 160 x 160 (załaduj w rozdzielczości 180 x 180)

Ikony aplikacji: 111 x 74

Oś czasu: 504 x wysokość obojętna (zdjęcie), 484 x 252 (link)

  • Twitter

Zdjęcie w tle: 1252 x 626, 1500 x 500 (po zmianie designu)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: 1024 x 512

  • LinkedIn

Zdjęcie banerowe: 624 x 220

Logo: 100 x 60

Zdjęcie z linkiem do strony: 100 x 100

  • Google+

Zdjęcie w tle: 1010 x 608 (zalecane), 480 x 270 (minimalne), 2120 x 1192 (maksymalne)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: Proporcje 4:3, (minimalnie 800 x 600)

  • Pinterest

Okładka: 217 x 147

Miniatura zdjęcia: 51 x 51

  • YouTube

Zdjęcie banerowe: 2560 x 423 (desktop), 1546 x 423 (urządzenia mobilne)

Siedem mitów dotyczących landing page

Testuj regularność umieszczania nowych wpisów

REKLAMA

Specjaliści ds. marketingu przeprowadzili wiele testów, aby przekonać się kiedy jest najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów. Okazuje się, że dla Facebooka, publikacja raz na dwa dni przynosi zazwyczaj największą liczbę polubień. Jeśli chodzi o Twitter, 1 do 4 wpisów każdej godziny jest najlepszą strategią (biorąc pod uwagę średni wskaźnik CTR linków zawartych w tweetach). Zalecenia te mogą stanowić znakomity punkt startu. Pamiętaj jednak, że idealna częstotliwość umieszczania nowych wpisów zależy od tego jakie są wymagania specyficznej grupy odbiorców z którą się komunikujesz. Dla przykładu, jeśli większość obserwatorów konta na Tweeterze widzi ok. 20 nowych tweetów każdej godziny, a Ty umieszczasz cztery wpisy na godzinę, co piąty wpis na ich tablicy będzie pochodził od Ciebie. Brzmi dość spamersko, nieprawdaż? Dowiedz się więcej o swojej grupie docelowej i zastosuj najlepsze możliwe podejście.

Oto prosta strategia pozwalająca na zdeterminowanie optymalnej częstotliwości umieszczania nowych wpisów. Po pierwsze, dla każdego kanału z którego korzystasz, wyznacz publikację co dwie godziny i trzymaj się tego grafiku przez cały tydzień. W ciągu tego czasu, upewnij się, że rejestrujesz najważniejsze statystyki dotyczące social media (polubienia, dzielenie się wpisami, wskaźnik CTR, liczbę potencjalnych klientów itd.) Następnego tygodnia, postaraj się umieszczać nowy wpis co 1,5 godziny i zobacz czy (i jak) wpłynie to na najważniejsze wskaźniki marketingowe. W ciągu kolejnych tygodni, jeszcze bardziej zwiększ częstotliwość publikacji. W ciągu miesiąca, z pewnością dowiesz się o tym które rozwiązanie pozwoli na zachowanie optymalnych wartości najważniejszych dla Ciebie wskaźników.

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy


Opracuj najlepszy czas na publikację treści

Jeśli chodzi o Twitter, okazuje się, że najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów to 17:00 (Wtedy możesz liczyć na największą liczbę retweetów). W przypadku Facebooka, samo południe oraz 19:00 zdają się być najlepszymi okresami na zmaksymalizowanie zasięgu publikowanych wpisów. W tych okresach zauważono, że użytkownicy najczęściej dzielą się treściami udostępnianymi przez innych. W ostateczności, istnieje wiele badań które wskazują na najlepszy czas na publikację. Tak samo jak w przypadku częstotliwości, najlepiej jest przeprowadzić testy aby opracować najlepszy czas na podjęcie działań marketingowych.

Na początku, warto sprawdzić narzędzie do analizy treści publikowanych w social media (np. Hoot Suite) i stworzyć listę wpisów które otrzymały największą liczbę kliknięć. Dzięki analizie tej listy, będziesz w stanie zobaczyć jaki czas jest najlepszy na umieszczanie nowych wpisów. Dla przykładu, jeśli zobaczysz, że 7 z 10 najpopularniejszych wpisów na Facebooku zostało opublikowanych między 13:00 a 14:00, możesz założyć, że jest to najlepszy czas na publikację. Nigdy nie przestawaj eksperymentować i dowiedz się jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego rodzaju działalności.

Prowadzenie e-działalności - obowiązki informacyjne

Czy znasz inne sposoby na optymalizację kanałów social media? Jaki czas jest według Ciebie najlepszy na publikację nowych wpisów? Zachęcam do podzielenia się opinią poniżej.

Autor: Grupa Tense.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA

Strategia Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029: uwagi Rzecznika MŚP

Rzecznik MŚP ma uwagi do rządowej Strategii Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029. Zwraca uwagę na zasadę proporcjonalności, obligatoryjne oszacowanie kosztów dla gospodarki narodowej, ocenę wpływu na mikro, małych i średnich przedsiębiorców, a także obowiązek szerokich konsultacji.

Działalność nierejestrowana 2025 - limit. Do jakiej kwoty można prowadzić działalność bez rejestracji? Jak obliczyć przychód w działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to sposób na legalne dorabianie bez obowiązku zakładania firmy. W 2025 roku możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi bez wpisu do CEIDG, o ile spełniasz określone warunki. Ile wynosi limit przychodów i co jeszcze trzeba wiedzieć?

REKLAMA