REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Marketing mobilny
Marketing mobilny

REKLAMA

REKLAMA

W kolejnych latach najwyższą dynamikę wzrostu na rynku reklamowym ocenia się dla marketingu mobilnego. Obecnie firmy opracowują i wprowadzają prezentacje promocyjne odpowiednie dla smartphone i tablet. Najważniejsze jest dostosowanie grafiki oraz czytelność i jasność przekazu. Firmy obecnie udostępniają katalogi, aplikacje IT oraz portale czytane poprzez tablet i smartphone.

Wzrost sprzedaży sprzętu mobilnego i dostępu do Internetu jest oceniany pozytywnie. W krajach Europy Zachodniej proces ten jest bardziej zaawansowany, wyniki efektywności promocji wysokie. W kolejnych latach firmy międzynarodowe i  europejskie będą wprowadzać swoje projekty reklamowe również w Polsce.

REKLAMA

Najważniejszym ograniczeniem dla zmian jest cena sprzętu IT i dostępu do Internetu. Firmy telefonii komórkowej w kolejnych latach przy popularyzacji tych rozwiązań planują obniżyć cenę i koszt użytkowania.

Obecnie najwyższy udział w rynku ma reklama internetowa tj mailing, banery, reklama interaktywna oraz portale ogłoszeń i prezentacji. Często wykorzystywana przez internautów jest reklama na forach, portalach społecznościowych oraz wpisy i komentarze na tradycyjnych portalach i stronach www. Ocena innych użytkowników i klientów jest ważną informacją. Badania Internetu pokazują również spadek zainteresowania reklamą email i banerową.  Głównym zarzutem jest nadmiar ofert promocyjnych i słaby przekaz. Internauci zniechęceni promocją email wykorzystują opcje spam, czarna skrzynka lub blokadę poczty reklamowej. Wiele portali wymusza podanie adresu email dla promocji i reklamy. Zazwyczaj po zalogowaniu się do wybranego portalu specjalistycznego czy ogólnego trzeba wyrazić zgodę na wykorzystanie adresu email. Z takiej formy zbierania danych korzystają również sklepy online i firmy  szukające pracowników.

Zobacz: Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Popularną reklamą online są newslettery i katalogi, publikacje pdf. Przekazywanie wybranych informacji i publikacji tematycznych na email szybko znalazło wielu zwolenników i czytelników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na rynku reklamowym najwyższe zainteresowanie reklamą online tj banery i prezentacje interaktywne widać wśród firm telefonii komórkowej oraz instytucji finansowych i banków. Usługi tych firm są skierowane do ogólnego odbiorcy. Popularyzacja banków i usług telefonicznych ma na celu wzrost zainteresowanie ofertą, marką i produktami. Rynek finansowy jest szeroko wykorzystywany przez firmy i osoby prywatne. Wzrost zainteresowania marka banku a w szczególności nowymi produktami i usługami jest ważne dla banków. Obecnie problemy gospodarcze spowodowały zniechęcenie do banków i ich usług. Najczęściej wykorzystywane są lokaty i transakcje różnego rodzaju. Na rynku telefonii komórkowej wprowadzanie nowości innowacji jest wysokie. Użytkownicy jednak niechętnie podchodzą do tak bogatej i zmiennej oferty. Ilość promocji i nowości jest wysoka, częstotliwość znaczna. Nadmiar ofert i informacji zniechęca do korzystania z tej formy zakupu.

Portale ogłoszeń online (np. wpis na mapie kraju, miasta, ogłoszenia ogólnopolskie i lokalne) pozwalają znaleźć podstawowe dane, czasem link do portalu. Użytkownicy internetu najczęściej korzystają z firm o znanej marce lub firm, które potrafią się zaprezentować. Link do strony jest ważny przy wyborze produktu i firmy oraz decyzji o zamówieniu.

Wysoki poziom popularności uzyskują portale i strony prezentacji firm i produktów na skalę ogólnopolską. Wysoki poziom zainteresowania, wysokie oceny oraz satysfakcja klientów jest najważniejszym kryterium dla tych portali. Szeroka prezentacje firmy, marki i produktów jest zachęta dla klientów. Wiele osób obok strony internetowej i prezentacji firmy szuka tradycyjnych sklepów i galerii, aby w pełni ocenić produkt.

Zobacz: Marketing przez SMS – jak to działa?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA