REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Metody wykorzystania marketingu treści różnią się w zależności od lokalizacji organizacji, która prowadzi działania z nim związane. Największą popularność, marketing treści zyskał w krajach wysoko rozwiniętych (w szczególności kraje Europy zachodniej oraz USA.) Coraz większą popularność, marketing treści zyskuje również w Polsce. Kolejne przedsiębiorstwa decydują się na założenie firmowego bloga, kanału na YouTube czy profilu na jednym z popularnych portali społecznościowych. W jaki sposób najlepiej wykorzystać dostępne taktyki, aby skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Różne oblicza marketingu treści

W środowisku internetowym istnieje wiele kanałów komunikacji, typów treści oraz rodzajów publiczności. Strategie marketingu treści wprowadzane przez przedsiębiorstwa są wypadkową tych poszczególnych czynników. Marketing treści jest również powiązany ze strategią inbound marketingu. Specyfikacja i metody wykorzystania tej strategii różnią się w zależności od regionów geograficznych.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zazwyczaj, do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów wykorzystywane są taktyki takie jak:

  • Marketing treści i blogowanie.
  • Strona internetowa i pozycjonowanie stron w wyszukiwarce.
  • Media społecznościowe.
  • Reklamy internetowe typu pay-per-click (PPC)
  • Scalanie lub dzielenie i dystrybucja treści poprzez różne kanały medialne.
  • E-mail marketing.
  • Kontynuacja kontaktu z potencjalnymi klientami dzięki programom CRM oraz automatyzacji marketingu.
  • Testowanie i optymalizacja stosowanych taktyk.
  • Obliczanie wskaźników dotyczących działań marketingowych.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

REKLAMA

Różne strategie marketingu treści, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności

Działania marketingowe związane z marketingiem treści zależą również w dużym stopniu od tego, na jakim rynku i w jakim otoczeniu działa dane przedsiębiorstwo. Organizacje działające na rynku B2B w dużej mierze korzystają z bardziej bezpośrednich metod komunikacji z potencjalnymi klientami (np. e-mail marketing, wiadomości bezpośrednie przy pomocy portali social media, reklamy, stosowanie landing page do pozyskania danych kontaktowych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy prowadzące działalność na rynku B2C w wyższym stopniu koncentrują się na zyskiwaniu popularności wśród potencjalnych odbiorców za pomocą publikowania treści na blogach, w portalach social media i dzięki reklamom opartym na liczbie impresji (PPM – Pay per thousand).

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Ewolucja środków masowego przekazu

Marketing ewoluuje razem z rozwojem technologii. Uwaga klientów skupia się na innych środkach przekazu, a specjaliści ds. marketingu powinni uwzględnić te zmiany w stosowanych strategiach marketingowych. Tradycyjny marketing opierał się głównie na komunikacji jednostronnej, stosując przy tym jeden rodzaj komunikacji marketingowej skierowany do masowych odbiorców. Jednocześnie, liczba dziennych impresji reklam nie była zbyt wysoka. Środowisko, w którym operują zarówno organizacje jak i użytkownicy technologii znacznie zmieniło obraz współczesnego marketingu praktycznie na całym świecie.

Trzy kroki, prowadzące do skutecznego marketingu treści

Model marketingu oparty na dystrybucji treści polega na trzech podstawowych krokach. Pierwszy z nich to przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, drugi to konwersja tego zainteresowania na podjęcie realnych akcji, które zapewnią przychody organizacji. Trzeci krok polega na analizie wyników, stopniowej transformacji i optymalizacji stosowanego podejścia do marketingu.

Fragmentaryzacja uwagi odbiorców

Przyciągnięcie uwagi konsumentów zakłada silną koncentrację na zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki w sieci. Fragmentaryzacja uwagi odbiorców sprawia, że zaczynają oni w znacznym stopniu polegać na intuicji i wybierają rozwiązania rynkowe, które spontanicznie pojawiają się w ich umysłach. W większości przypadków, nowocześni konsumenci wykorzystują Internet do pozyskania informacji na temat ofert. Po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki internetowej, użytkownicy otrzymują tak wiele wyników, że trudno zdecydować się na jeden rodzaj oferty.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

Potrzeba zbudowania silnego wizerunku marki

Organizacje koncentrujące się na budowaniu silnego wizerunku marki w sieci, są w stanie osiągnąć przewagę nad konkurentami. Znajomość marki w pewnym stopniu eliminuję potrzebę dalszych poszukiwań, ponieważ wzbudza ona zaufanie, które często jest ważniejszym czynnikiem decyzyjnym niż cena produktu lub usługi.

„Dramatyczna demonstracja”

Przedsiębiorstwa powinny również skoncentrować się na jasnym wytłumaczeniu i zademonstrowaniu ostatecznego rezultatu, który można osiągnąć dzięki zastosowaniu danego rozwiązania produktowego.

Strategia dyferencjacji

Kolejnym ważnym elementem jest wykorzystanie strategii dyferencjacji, która pomaga odróżnić ofertę od pozostałych rozwiązań dostępnych na rynku. Wykorzystanie wszystkich tych elementów umożliwia zbudowanie poziomu zaufania niezbędnego do uzyskania wysokiego udziału w rynku. Marketing treści odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ umożliwia on osiągnięcie praktycznie wszystkich wymienionych powyżej celów. Promocja treści może doprowadzić do zwiększenia rozpoznawalności marki, liczby kontaktów, które potencjalny klient nawiąże z organizacją, jak również osiągnięcia poziomu zaufania, lojalności i działań związanych z marketingiem szeptanym.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Podsumowanie

Aktualnie, w środowisku internetowym można zastosować setki różnych taktyk związanych z marketingiem treści. Specjaliści ds. marketingu powinni wybrać tylko te, które będą najbardziej przydatne z punktu widzenia rodzaju prowadzonej działalności oraz specyficznego typu obsługiwanego klienta. Zastosowanie powyższych taktyk może sprawić, że przedsiębiorstwo będzie w stanie zbudować pozytywny wizerunek marki i tym samym zyskać przewagę nad konkurencją.

Czy wykorzystujesz marketing treści w działaniach marketingowych? Jakie taktyki są według Ciebie najskuteczniejsze? Zachęcam do dzielenia się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA