REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Metody wykorzystania marketingu treści różnią się w zależności od lokalizacji organizacji, która prowadzi działania z nim związane. Największą popularność, marketing treści zyskał w krajach wysoko rozwiniętych (w szczególności kraje Europy zachodniej oraz USA.) Coraz większą popularność, marketing treści zyskuje również w Polsce. Kolejne przedsiębiorstwa decydują się na założenie firmowego bloga, kanału na YouTube czy profilu na jednym z popularnych portali społecznościowych. W jaki sposób najlepiej wykorzystać dostępne taktyki, aby skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Różne oblicza marketingu treści

W środowisku internetowym istnieje wiele kanałów komunikacji, typów treści oraz rodzajów publiczności. Strategie marketingu treści wprowadzane przez przedsiębiorstwa są wypadkową tych poszczególnych czynników. Marketing treści jest również powiązany ze strategią inbound marketingu. Specyfikacja i metody wykorzystania tej strategii różnią się w zależności od regionów geograficznych.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zazwyczaj, do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów wykorzystywane są taktyki takie jak:

  • Marketing treści i blogowanie.
  • Strona internetowa i pozycjonowanie stron w wyszukiwarce.
  • Media społecznościowe.
  • Reklamy internetowe typu pay-per-click (PPC)
  • Scalanie lub dzielenie i dystrybucja treści poprzez różne kanały medialne.
  • E-mail marketing.
  • Kontynuacja kontaktu z potencjalnymi klientami dzięki programom CRM oraz automatyzacji marketingu.
  • Testowanie i optymalizacja stosowanych taktyk.
  • Obliczanie wskaźników dotyczących działań marketingowych.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

Różne strategie marketingu treści, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności

REKLAMA

Działania marketingowe związane z marketingiem treści zależą również w dużym stopniu od tego, na jakim rynku i w jakim otoczeniu działa dane przedsiębiorstwo. Organizacje działające na rynku B2B w dużej mierze korzystają z bardziej bezpośrednich metod komunikacji z potencjalnymi klientami (np. e-mail marketing, wiadomości bezpośrednie przy pomocy portali social media, reklamy, stosowanie landing page do pozyskania danych kontaktowych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy prowadzące działalność na rynku B2C w wyższym stopniu koncentrują się na zyskiwaniu popularności wśród potencjalnych odbiorców za pomocą publikowania treści na blogach, w portalach social media i dzięki reklamom opartym na liczbie impresji (PPM – Pay per thousand).

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Ewolucja środków masowego przekazu

Marketing ewoluuje razem z rozwojem technologii. Uwaga klientów skupia się na innych środkach przekazu, a specjaliści ds. marketingu powinni uwzględnić te zmiany w stosowanych strategiach marketingowych. Tradycyjny marketing opierał się głównie na komunikacji jednostronnej, stosując przy tym jeden rodzaj komunikacji marketingowej skierowany do masowych odbiorców. Jednocześnie, liczba dziennych impresji reklam nie była zbyt wysoka. Środowisko, w którym operują zarówno organizacje jak i użytkownicy technologii znacznie zmieniło obraz współczesnego marketingu praktycznie na całym świecie.

Trzy kroki, prowadzące do skutecznego marketingu treści

Model marketingu oparty na dystrybucji treści polega na trzech podstawowych krokach. Pierwszy z nich to przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, drugi to konwersja tego zainteresowania na podjęcie realnych akcji, które zapewnią przychody organizacji. Trzeci krok polega na analizie wyników, stopniowej transformacji i optymalizacji stosowanego podejścia do marketingu.

Fragmentaryzacja uwagi odbiorców

Przyciągnięcie uwagi konsumentów zakłada silną koncentrację na zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki w sieci. Fragmentaryzacja uwagi odbiorców sprawia, że zaczynają oni w znacznym stopniu polegać na intuicji i wybierają rozwiązania rynkowe, które spontanicznie pojawiają się w ich umysłach. W większości przypadków, nowocześni konsumenci wykorzystują Internet do pozyskania informacji na temat ofert. Po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki internetowej, użytkownicy otrzymują tak wiele wyników, że trudno zdecydować się na jeden rodzaj oferty.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

Potrzeba zbudowania silnego wizerunku marki

Organizacje koncentrujące się na budowaniu silnego wizerunku marki w sieci, są w stanie osiągnąć przewagę nad konkurentami. Znajomość marki w pewnym stopniu eliminuję potrzebę dalszych poszukiwań, ponieważ wzbudza ona zaufanie, które często jest ważniejszym czynnikiem decyzyjnym niż cena produktu lub usługi.

„Dramatyczna demonstracja”

Przedsiębiorstwa powinny również skoncentrować się na jasnym wytłumaczeniu i zademonstrowaniu ostatecznego rezultatu, który można osiągnąć dzięki zastosowaniu danego rozwiązania produktowego.

Strategia dyferencjacji

Kolejnym ważnym elementem jest wykorzystanie strategii dyferencjacji, która pomaga odróżnić ofertę od pozostałych rozwiązań dostępnych na rynku. Wykorzystanie wszystkich tych elementów umożliwia zbudowanie poziomu zaufania niezbędnego do uzyskania wysokiego udziału w rynku. Marketing treści odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ umożliwia on osiągnięcie praktycznie wszystkich wymienionych powyżej celów. Promocja treści może doprowadzić do zwiększenia rozpoznawalności marki, liczby kontaktów, które potencjalny klient nawiąże z organizacją, jak również osiągnięcia poziomu zaufania, lojalności i działań związanych z marketingiem szeptanym.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Podsumowanie

Aktualnie, w środowisku internetowym można zastosować setki różnych taktyk związanych z marketingiem treści. Specjaliści ds. marketingu powinni wybrać tylko te, które będą najbardziej przydatne z punktu widzenia rodzaju prowadzonej działalności oraz specyficznego typu obsługiwanego klienta. Zastosowanie powyższych taktyk może sprawić, że przedsiębiorstwo będzie w stanie zbudować pozytywny wizerunek marki i tym samym zyskać przewagę nad konkurencją.

Czy wykorzystujesz marketing treści w działaniach marketingowych? Jakie taktyki są według Ciebie najskuteczniejsze? Zachęcam do dzielenia się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA