REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Metody wykorzystania marketingu treści różnią się w zależności od lokalizacji organizacji, która prowadzi działania z nim związane. Największą popularność, marketing treści zyskał w krajach wysoko rozwiniętych (w szczególności kraje Europy zachodniej oraz USA.) Coraz większą popularność, marketing treści zyskuje również w Polsce. Kolejne przedsiębiorstwa decydują się na założenie firmowego bloga, kanału na YouTube czy profilu na jednym z popularnych portali społecznościowych. W jaki sposób najlepiej wykorzystać dostępne taktyki, aby skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Różne oblicza marketingu treści

W środowisku internetowym istnieje wiele kanałów komunikacji, typów treści oraz rodzajów publiczności. Strategie marketingu treści wprowadzane przez przedsiębiorstwa są wypadkową tych poszczególnych czynników. Marketing treści jest również powiązany ze strategią inbound marketingu. Specyfikacja i metody wykorzystania tej strategii różnią się w zależności od regionów geograficznych.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zazwyczaj, do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów wykorzystywane są taktyki takie jak:

  • Marketing treści i blogowanie.
  • Strona internetowa i pozycjonowanie stron w wyszukiwarce.
  • Media społecznościowe.
  • Reklamy internetowe typu pay-per-click (PPC)
  • Scalanie lub dzielenie i dystrybucja treści poprzez różne kanały medialne.
  • E-mail marketing.
  • Kontynuacja kontaktu z potencjalnymi klientami dzięki programom CRM oraz automatyzacji marketingu.
  • Testowanie i optymalizacja stosowanych taktyk.
  • Obliczanie wskaźników dotyczących działań marketingowych.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

Różne strategie marketingu treści, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności

REKLAMA

Działania marketingowe związane z marketingiem treści zależą również w dużym stopniu od tego, na jakim rynku i w jakim otoczeniu działa dane przedsiębiorstwo. Organizacje działające na rynku B2B w dużej mierze korzystają z bardziej bezpośrednich metod komunikacji z potencjalnymi klientami (np. e-mail marketing, wiadomości bezpośrednie przy pomocy portali social media, reklamy, stosowanie landing page do pozyskania danych kontaktowych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy prowadzące działalność na rynku B2C w wyższym stopniu koncentrują się na zyskiwaniu popularności wśród potencjalnych odbiorców za pomocą publikowania treści na blogach, w portalach social media i dzięki reklamom opartym na liczbie impresji (PPM – Pay per thousand).

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Ewolucja środków masowego przekazu

Marketing ewoluuje razem z rozwojem technologii. Uwaga klientów skupia się na innych środkach przekazu, a specjaliści ds. marketingu powinni uwzględnić te zmiany w stosowanych strategiach marketingowych. Tradycyjny marketing opierał się głównie na komunikacji jednostronnej, stosując przy tym jeden rodzaj komunikacji marketingowej skierowany do masowych odbiorców. Jednocześnie, liczba dziennych impresji reklam nie była zbyt wysoka. Środowisko, w którym operują zarówno organizacje jak i użytkownicy technologii znacznie zmieniło obraz współczesnego marketingu praktycznie na całym świecie.

Trzy kroki, prowadzące do skutecznego marketingu treści

Model marketingu oparty na dystrybucji treści polega na trzech podstawowych krokach. Pierwszy z nich to przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, drugi to konwersja tego zainteresowania na podjęcie realnych akcji, które zapewnią przychody organizacji. Trzeci krok polega na analizie wyników, stopniowej transformacji i optymalizacji stosowanego podejścia do marketingu.

Fragmentaryzacja uwagi odbiorców

Przyciągnięcie uwagi konsumentów zakłada silną koncentrację na zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki w sieci. Fragmentaryzacja uwagi odbiorców sprawia, że zaczynają oni w znacznym stopniu polegać na intuicji i wybierają rozwiązania rynkowe, które spontanicznie pojawiają się w ich umysłach. W większości przypadków, nowocześni konsumenci wykorzystują Internet do pozyskania informacji na temat ofert. Po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki internetowej, użytkownicy otrzymują tak wiele wyników, że trudno zdecydować się na jeden rodzaj oferty.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

Potrzeba zbudowania silnego wizerunku marki

Organizacje koncentrujące się na budowaniu silnego wizerunku marki w sieci, są w stanie osiągnąć przewagę nad konkurentami. Znajomość marki w pewnym stopniu eliminuję potrzebę dalszych poszukiwań, ponieważ wzbudza ona zaufanie, które często jest ważniejszym czynnikiem decyzyjnym niż cena produktu lub usługi.

„Dramatyczna demonstracja”

Przedsiębiorstwa powinny również skoncentrować się na jasnym wytłumaczeniu i zademonstrowaniu ostatecznego rezultatu, który można osiągnąć dzięki zastosowaniu danego rozwiązania produktowego.

Strategia dyferencjacji

Kolejnym ważnym elementem jest wykorzystanie strategii dyferencjacji, która pomaga odróżnić ofertę od pozostałych rozwiązań dostępnych na rynku. Wykorzystanie wszystkich tych elementów umożliwia zbudowanie poziomu zaufania niezbędnego do uzyskania wysokiego udziału w rynku. Marketing treści odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ umożliwia on osiągnięcie praktycznie wszystkich wymienionych powyżej celów. Promocja treści może doprowadzić do zwiększenia rozpoznawalności marki, liczby kontaktów, które potencjalny klient nawiąże z organizacją, jak również osiągnięcia poziomu zaufania, lojalności i działań związanych z marketingiem szeptanym.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Podsumowanie

Aktualnie, w środowisku internetowym można zastosować setki różnych taktyk związanych z marketingiem treści. Specjaliści ds. marketingu powinni wybrać tylko te, które będą najbardziej przydatne z punktu widzenia rodzaju prowadzonej działalności oraz specyficznego typu obsługiwanego klienta. Zastosowanie powyższych taktyk może sprawić, że przedsiębiorstwo będzie w stanie zbudować pozytywny wizerunek marki i tym samym zyskać przewagę nad konkurencją.

Czy wykorzystujesz marketing treści w działaniach marketingowych? Jakie taktyki są według Ciebie najskuteczniejsze? Zachęcam do dzielenia się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

REKLAMA

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

REKLAMA