REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak Polka radzi sobie w e-biznesie?

Polka w e-biznesie
Polka w e-biznesie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Są wykształcone, niezależne, młode i nie chcą dzielić swojego czasu między pracę a rodzinę. Same są sobie szefami, ich biuro to przestrzeń domowa. Realizują się zawodowo, będąc na swoim, a ich naturalną przestrzenią działalności jest Internet.

Wiele współczesnych kobiet, po skończeniu studiów wyższych, nie wysyła CV w nadziei na znalezienie intratnej posady, ale decyduje się otworzyć własną działalność. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku świeżo upieczonych mam, które nie chcą zostawiać swojego malucha na osiem godzin dziennie w żłobku lub pod opieką niańki. Po skończonym urlopie macierzyńskim, nie wracają już na etat i zakładają własną działalność gospodarczą. Nie potrzebują kosztownych biznesplanów, pomieszczeń biurowych i wyspecjalizowanego sprzętu. Pracują we własnych domach, wykorzystując potęgę Internetu.

REKLAMA

Polka blogująca

Rozwój sieci społecznościowych sprawia, że w niezwykle łatwy sposób można dotrzeć z własnym przekazem do niemal każdego użytkownika Internetu. Jak to zrobić? Wystarczy zgromadzić wokół siebie społeczność i angażować ją, skupiać jej uwagę.  – Sprawdzonym rozwiązaniem służącym do tego celu są platformy blogowe. Kobiety doskonale odnajdują się w takich działaniach i zakładają blogi o tematyce lifestylowej, parentingowej, kulinarnej, modowej, wnętrzarskiej – mówi Łukasz Tabin, specjalista ds. wizerunku i komunikacji.  Jeśli są aktywne, zgromadzą stałych czytelników, otrzymają propozycję współpracy z różnymi firmami, które będą chciały płacić za reklamę, przeprowadzenie konkursu lub recenzję produktu w ich serwisie, by zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów.

Zobacz: Zdjęcia młodej mamy ocenzurowane przez Facebook

Pomysł na biznes w postaci prowadzenia własnego blogu jest o tyle wart polecenia, gdyż nie wymaga on żadnego nakładu finansowego. Wystarczy założyć swoje konto na jednym z popularnych serwisów i pisać. Jest to jednak długotrwały proces, gdyż budowanie własnej społeczności nie następuje z dnia na dzień.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

Polka sprzedająca

REKLAMA

Dla tych pań, które nie chcą blogować, Internet również niesie rozwiązanie. Polega ono na działaniu w e-commerce, czyli założeniu i prowadzeniu sklepu online. Jak to dziala? Wystarczy kupić własny serwis, domenę internetową oraz zaprojektować szablon sklepu internetowego. W takim miejscu można sprzedawać wszystko. Od kosmetyków, asortymentu wnętrzarskiego, poprzez elektronikę, na bieliźnie i odzieży kończąc.  

By zwiększyć obroty takiego sklepu, nie należy zapomnieć o promocji. Najlepiej połączyć wówczas promocję internetową z tradycyjną formą reklamy. Przedmioty dostępne w wirtualnym sklepie można reklamować za pomocą bannerów na stronach internetowych, a na Facebooku założyć fanpage swojej firmy. Tam opcjonalnie można kupić reklamę i sponsorowane posty, ale przede wszystkim trzeba na co dzień komunikować się z potencjalnymi klientami.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Polka utalentowana

Sprzedawać w Internecie można też na mniejszą skalę, bez zakładania sklepu internetowego i inwestowania pieniędzy w towar, który – przy założeniu czarnego scenariusza – może się nie sprzedać. Wyjściem, które nie niesie dużego obciążenia finansowego, może być sprzedaż produktów własnoręcznie wykonanych. Takie domowe manufaktury cieszą się dużym powodzeniem, ponieważ są unikatowe i z reguły solidnie wykonane. W ten sposób można stworzyć różnego rodzaju zabawki dla dzieci, ozdoby decoupage czy oryginalną biżuterię i sprzedawać ją na przykład na Allegro.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Żeby dobrze wypromować swoje produkty, można je odpowiednio oznaczyć i sprawić, by klienci nas rozpoznawali. W tym celu wystarczy użyć różnego rodzaju etykiet na woreczki, zawieszek na przykład na kolczyki, przezroczystych etykiet na butelki. Główną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie niesie on za sobą dużych wydatków. Nie trzeba płacić grafikowi za projekt logo, ani drukarni za wydruk materiałów promocyjnych. – Za pomocą oprogramowania dostępnego na stronie online można samodzielnie zaprojektować swój znak rozpoznawczy, a następnie wydrukować go w drukarce – mówi Zuzanna Lewandowska-Piec z firmy Avery Zweckform, producenta wysokiej jakości etykiet. Zakupione etykiety można wykorzystać nie tylko do ozdoby produktów. Można też użyć specjalnych etykiet do korespondencji, na których poza logotypem firmy wydrukujemy adres odbiorcy lub poinformujemy kuriera, że przesyłka zawiera delikatny materiał, na przykład szkło. Tego typu etykiety są odporne na warunki pogodowe. Dzięki takim przemyślanym rozwiązaniom zyskamy w oczach klienta opinię wytwórcy, który dba o swoich odbiorów w wyjątkowy sposób.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?

Źródło: Avery Zweckform

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA