Jak Polka radzi sobie w e-biznesie?
REKLAMA
REKLAMA
Wiele współczesnych kobiet, po skończeniu studiów wyższych, nie wysyła CV w nadziei na znalezienie intratnej posady, ale decyduje się otworzyć własną działalność. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku świeżo upieczonych mam, które nie chcą zostawiać swojego malucha na osiem godzin dziennie w żłobku lub pod opieką niańki. Po skończonym urlopie macierzyńskim, nie wracają już na etat i zakładają własną działalność gospodarczą. Nie potrzebują kosztownych biznesplanów, pomieszczeń biurowych i wyspecjalizowanego sprzętu. Pracują we własnych domach, wykorzystując potęgę Internetu.
REKLAMA
Polka blogująca
Rozwój sieci społecznościowych sprawia, że w niezwykle łatwy sposób można dotrzeć z własnym przekazem do niemal każdego użytkownika Internetu. Jak to zrobić? Wystarczy zgromadzić wokół siebie społeczność i angażować ją, skupiać jej uwagę. – Sprawdzonym rozwiązaniem służącym do tego celu są platformy blogowe. Kobiety doskonale odnajdują się w takich działaniach i zakładają blogi o tematyce lifestylowej, parentingowej, kulinarnej, modowej, wnętrzarskiej – mówi Łukasz Tabin, specjalista ds. wizerunku i komunikacji. Jeśli są aktywne, zgromadzą stałych czytelników, otrzymają propozycję współpracy z różnymi firmami, które będą chciały płacić za reklamę, przeprowadzenie konkursu lub recenzję produktu w ich serwisie, by zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów.
Zobacz: Zdjęcia młodej mamy ocenzurowane przez Facebook
Pomysł na biznes w postaci prowadzenia własnego blogu jest o tyle wart polecenia, gdyż nie wymaga on żadnego nakładu finansowego. Wystarczy założyć swoje konto na jednym z popularnych serwisów i pisać. Jest to jednak długotrwały proces, gdyż budowanie własnej społeczności nie następuje z dnia na dzień.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Zapisz się na nasz Newsletter!
Polka sprzedająca
REKLAMA
Dla tych pań, które nie chcą blogować, Internet również niesie rozwiązanie. Polega ono na działaniu w e-commerce, czyli założeniu i prowadzeniu sklepu online. Jak to dziala? Wystarczy kupić własny serwis, domenę internetową oraz zaprojektować szablon sklepu internetowego. W takim miejscu można sprzedawać wszystko. Od kosmetyków, asortymentu wnętrzarskiego, poprzez elektronikę, na bieliźnie i odzieży kończąc.
By zwiększyć obroty takiego sklepu, nie należy zapomnieć o promocji. Najlepiej połączyć wówczas promocję internetową z tradycyjną formą reklamy. Przedmioty dostępne w wirtualnym sklepie można reklamować za pomocą bannerów na stronach internetowych, a na Facebooku założyć fanpage swojej firmy. Tam opcjonalnie można kupić reklamę i sponsorowane posty, ale przede wszystkim trzeba na co dzień komunikować się z potencjalnymi klientami.
Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy
Polka utalentowana
Sprzedawać w Internecie można też na mniejszą skalę, bez zakładania sklepu internetowego i inwestowania pieniędzy w towar, który – przy założeniu czarnego scenariusza – może się nie sprzedać. Wyjściem, które nie niesie dużego obciążenia finansowego, może być sprzedaż produktów własnoręcznie wykonanych. Takie domowe manufaktury cieszą się dużym powodzeniem, ponieważ są unikatowe i z reguły solidnie wykonane. W ten sposób można stworzyć różnego rodzaju zabawki dla dzieci, ozdoby decoupage czy oryginalną biżuterię i sprzedawać ją na przykład na Allegro.
Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?
Żeby dobrze wypromować swoje produkty, można je odpowiednio oznaczyć i sprawić, by klienci nas rozpoznawali. W tym celu wystarczy użyć różnego rodzaju etykiet na woreczki, zawieszek na przykład na kolczyki, przezroczystych etykiet na butelki. Główną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie niesie on za sobą dużych wydatków. Nie trzeba płacić grafikowi za projekt logo, ani drukarni za wydruk materiałów promocyjnych. – Za pomocą oprogramowania dostępnego na stronie online można samodzielnie zaprojektować swój znak rozpoznawczy, a następnie wydrukować go w drukarce – mówi Zuzanna Lewandowska-Piec z firmy Avery Zweckform, producenta wysokiej jakości etykiet. Zakupione etykiety można wykorzystać nie tylko do ozdoby produktów. Można też użyć specjalnych etykiet do korespondencji, na których poza logotypem firmy wydrukujemy adres odbiorcy lub poinformujemy kuriera, że przesyłka zawiera delikatny materiał, na przykład szkło. Tego typu etykiety są odporne na warunki pogodowe. Dzięki takim przemyślanym rozwiązaniom zyskamy w oczach klienta opinię wytwórcy, który dba o swoich odbiorów w wyjątkowy sposób.
Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?
Źródło: Avery Zweckform
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.