REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak Polka radzi sobie w e-biznesie?

Subskrybuj nas na Youtube
Polka w e-biznesie
Polka w e-biznesie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Są wykształcone, niezależne, młode i nie chcą dzielić swojego czasu między pracę a rodzinę. Same są sobie szefami, ich biuro to przestrzeń domowa. Realizują się zawodowo, będąc na swoim, a ich naturalną przestrzenią działalności jest Internet.

Wiele współczesnych kobiet, po skończeniu studiów wyższych, nie wysyła CV w nadziei na znalezienie intratnej posady, ale decyduje się otworzyć własną działalność. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku świeżo upieczonych mam, które nie chcą zostawiać swojego malucha na osiem godzin dziennie w żłobku lub pod opieką niańki. Po skończonym urlopie macierzyńskim, nie wracają już na etat i zakładają własną działalność gospodarczą. Nie potrzebują kosztownych biznesplanów, pomieszczeń biurowych i wyspecjalizowanego sprzętu. Pracują we własnych domach, wykorzystując potęgę Internetu.

REKLAMA

Polka blogująca

Rozwój sieci społecznościowych sprawia, że w niezwykle łatwy sposób można dotrzeć z własnym przekazem do niemal każdego użytkownika Internetu. Jak to zrobić? Wystarczy zgromadzić wokół siebie społeczność i angażować ją, skupiać jej uwagę.  – Sprawdzonym rozwiązaniem służącym do tego celu są platformy blogowe. Kobiety doskonale odnajdują się w takich działaniach i zakładają blogi o tematyce lifestylowej, parentingowej, kulinarnej, modowej, wnętrzarskiej – mówi Łukasz Tabin, specjalista ds. wizerunku i komunikacji.  Jeśli są aktywne, zgromadzą stałych czytelników, otrzymają propozycję współpracy z różnymi firmami, które będą chciały płacić za reklamę, przeprowadzenie konkursu lub recenzję produktu w ich serwisie, by zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów.

Zobacz: Zdjęcia młodej mamy ocenzurowane przez Facebook

Pomysł na biznes w postaci prowadzenia własnego blogu jest o tyle wart polecenia, gdyż nie wymaga on żadnego nakładu finansowego. Wystarczy założyć swoje konto na jednym z popularnych serwisów i pisać. Jest to jednak długotrwały proces, gdyż budowanie własnej społeczności nie następuje z dnia na dzień.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

Polka sprzedająca

REKLAMA

Dla tych pań, które nie chcą blogować, Internet również niesie rozwiązanie. Polega ono na działaniu w e-commerce, czyli założeniu i prowadzeniu sklepu online. Jak to dziala? Wystarczy kupić własny serwis, domenę internetową oraz zaprojektować szablon sklepu internetowego. W takim miejscu można sprzedawać wszystko. Od kosmetyków, asortymentu wnętrzarskiego, poprzez elektronikę, na bieliźnie i odzieży kończąc.  

By zwiększyć obroty takiego sklepu, nie należy zapomnieć o promocji. Najlepiej połączyć wówczas promocję internetową z tradycyjną formą reklamy. Przedmioty dostępne w wirtualnym sklepie można reklamować za pomocą bannerów na stronach internetowych, a na Facebooku założyć fanpage swojej firmy. Tam opcjonalnie można kupić reklamę i sponsorowane posty, ale przede wszystkim trzeba na co dzień komunikować się z potencjalnymi klientami.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Polka utalentowana

Sprzedawać w Internecie można też na mniejszą skalę, bez zakładania sklepu internetowego i inwestowania pieniędzy w towar, który – przy założeniu czarnego scenariusza – może się nie sprzedać. Wyjściem, które nie niesie dużego obciążenia finansowego, może być sprzedaż produktów własnoręcznie wykonanych. Takie domowe manufaktury cieszą się dużym powodzeniem, ponieważ są unikatowe i z reguły solidnie wykonane. W ten sposób można stworzyć różnego rodzaju zabawki dla dzieci, ozdoby decoupage czy oryginalną biżuterię i sprzedawać ją na przykład na Allegro.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Żeby dobrze wypromować swoje produkty, można je odpowiednio oznaczyć i sprawić, by klienci nas rozpoznawali. W tym celu wystarczy użyć różnego rodzaju etykiet na woreczki, zawieszek na przykład na kolczyki, przezroczystych etykiet na butelki. Główną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie niesie on za sobą dużych wydatków. Nie trzeba płacić grafikowi za projekt logo, ani drukarni za wydruk materiałów promocyjnych. – Za pomocą oprogramowania dostępnego na stronie online można samodzielnie zaprojektować swój znak rozpoznawczy, a następnie wydrukować go w drukarce – mówi Zuzanna Lewandowska-Piec z firmy Avery Zweckform, producenta wysokiej jakości etykiet. Zakupione etykiety można wykorzystać nie tylko do ozdoby produktów. Można też użyć specjalnych etykiet do korespondencji, na których poza logotypem firmy wydrukujemy adres odbiorcy lub poinformujemy kuriera, że przesyłka zawiera delikatny materiał, na przykład szkło. Tego typu etykiety są odporne na warunki pogodowe. Dzięki takim przemyślanym rozwiązaniom zyskamy w oczach klienta opinię wytwórcy, który dba o swoich odbiorów w wyjątkowy sposób.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?

Źródło: Avery Zweckform

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA