REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak Polka radzi sobie w e-biznesie?

Subskrybuj nas na Youtube
Polka w e-biznesie
Polka w e-biznesie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Są wykształcone, niezależne, młode i nie chcą dzielić swojego czasu między pracę a rodzinę. Same są sobie szefami, ich biuro to przestrzeń domowa. Realizują się zawodowo, będąc na swoim, a ich naturalną przestrzenią działalności jest Internet.

Wiele współczesnych kobiet, po skończeniu studiów wyższych, nie wysyła CV w nadziei na znalezienie intratnej posady, ale decyduje się otworzyć własną działalność. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku świeżo upieczonych mam, które nie chcą zostawiać swojego malucha na osiem godzin dziennie w żłobku lub pod opieką niańki. Po skończonym urlopie macierzyńskim, nie wracają już na etat i zakładają własną działalność gospodarczą. Nie potrzebują kosztownych biznesplanów, pomieszczeń biurowych i wyspecjalizowanego sprzętu. Pracują we własnych domach, wykorzystując potęgę Internetu.

REKLAMA

Polka blogująca

Rozwój sieci społecznościowych sprawia, że w niezwykle łatwy sposób można dotrzeć z własnym przekazem do niemal każdego użytkownika Internetu. Jak to zrobić? Wystarczy zgromadzić wokół siebie społeczność i angażować ją, skupiać jej uwagę.  – Sprawdzonym rozwiązaniem służącym do tego celu są platformy blogowe. Kobiety doskonale odnajdują się w takich działaniach i zakładają blogi o tematyce lifestylowej, parentingowej, kulinarnej, modowej, wnętrzarskiej – mówi Łukasz Tabin, specjalista ds. wizerunku i komunikacji.  Jeśli są aktywne, zgromadzą stałych czytelników, otrzymają propozycję współpracy z różnymi firmami, które będą chciały płacić za reklamę, przeprowadzenie konkursu lub recenzję produktu w ich serwisie, by zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów.

Zobacz: Zdjęcia młodej mamy ocenzurowane przez Facebook

Pomysł na biznes w postaci prowadzenia własnego blogu jest o tyle wart polecenia, gdyż nie wymaga on żadnego nakładu finansowego. Wystarczy założyć swoje konto na jednym z popularnych serwisów i pisać. Jest to jednak długotrwały proces, gdyż budowanie własnej społeczności nie następuje z dnia na dzień.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na nasz Newsletter!

Polka sprzedająca

REKLAMA

Dla tych pań, które nie chcą blogować, Internet również niesie rozwiązanie. Polega ono na działaniu w e-commerce, czyli założeniu i prowadzeniu sklepu online. Jak to dziala? Wystarczy kupić własny serwis, domenę internetową oraz zaprojektować szablon sklepu internetowego. W takim miejscu można sprzedawać wszystko. Od kosmetyków, asortymentu wnętrzarskiego, poprzez elektronikę, na bieliźnie i odzieży kończąc.  

By zwiększyć obroty takiego sklepu, nie należy zapomnieć o promocji. Najlepiej połączyć wówczas promocję internetową z tradycyjną formą reklamy. Przedmioty dostępne w wirtualnym sklepie można reklamować za pomocą bannerów na stronach internetowych, a na Facebooku założyć fanpage swojej firmy. Tam opcjonalnie można kupić reklamę i sponsorowane posty, ale przede wszystkim trzeba na co dzień komunikować się z potencjalnymi klientami.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Polka utalentowana

Sprzedawać w Internecie można też na mniejszą skalę, bez zakładania sklepu internetowego i inwestowania pieniędzy w towar, który – przy założeniu czarnego scenariusza – może się nie sprzedać. Wyjściem, które nie niesie dużego obciążenia finansowego, może być sprzedaż produktów własnoręcznie wykonanych. Takie domowe manufaktury cieszą się dużym powodzeniem, ponieważ są unikatowe i z reguły solidnie wykonane. W ten sposób można stworzyć różnego rodzaju zabawki dla dzieci, ozdoby decoupage czy oryginalną biżuterię i sprzedawać ją na przykład na Allegro.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Żeby dobrze wypromować swoje produkty, można je odpowiednio oznaczyć i sprawić, by klienci nas rozpoznawali. W tym celu wystarczy użyć różnego rodzaju etykiet na woreczki, zawieszek na przykład na kolczyki, przezroczystych etykiet na butelki. Główną zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że nie niesie on za sobą dużych wydatków. Nie trzeba płacić grafikowi za projekt logo, ani drukarni za wydruk materiałów promocyjnych. – Za pomocą oprogramowania dostępnego na stronie online można samodzielnie zaprojektować swój znak rozpoznawczy, a następnie wydrukować go w drukarce – mówi Zuzanna Lewandowska-Piec z firmy Avery Zweckform, producenta wysokiej jakości etykiet. Zakupione etykiety można wykorzystać nie tylko do ozdoby produktów. Można też użyć specjalnych etykiet do korespondencji, na których poza logotypem firmy wydrukujemy adres odbiorcy lub poinformujemy kuriera, że przesyłka zawiera delikatny materiał, na przykład szkło. Tego typu etykiety są odporne na warunki pogodowe. Dzięki takim przemyślanym rozwiązaniom zyskamy w oczach klienta opinię wytwórcy, który dba o swoich odbiorów w wyjątkowy sposób.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?

Źródło: Avery Zweckform

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

REKLAMA

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA