REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

content marketing
content marketing

REKLAMA

REKLAMA

Marketing treści jest strategią długoterminową i w większości przypadków trudno jest określić jego bezpośrednią wartość dla przedsiębiorstwa. Działania mogą być prowadzone na przestrzeni wielu miesięcy i trudno jest opracować wskaźniki, które w jasny sposób zademonstrują skuteczność poszczególnych kampanii. Z tego powodu, należy wziąć pod uwagę najważniejsze trendy, które występują aktualnie na rynku i przystosować się do nowej sytuacji. Jak określić przydatność content marketingu? Jakie trendy mogą pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu?

1. Długoterminowa wartość marketingu treści

Przedsiębiorcy mogą spojrzeć na wyniki, które udało się uzyskać w ciągu ostatnich kilku miesięcy i porównać je z kosztami poniesionymi na tworzenie i publikację treści. W najbliższej przyszłości, na rynku prawdopodobnie pojawią się również firmy typu SAAS („Software As A Service”), które będą specjalizowały się w pomaganiu innym firmom w obliczeniu ROI uzyskanego dzięki marketingowi treści.

REKLAMA

REKLAMA

2. Zalety i wady automatyzacji marketingu

W najbliższej przyszłości wiele firm, najprawdopodobniej będzie starało się wykorzystać automatyzację marketingu również w sferze marketingu treści. Może to jednak doprowadzić do wyników odwrotnych od zamierzonych, ponieważ strategia ta wymaga indywidualnego podejścia do konsumentów. Tworzenie i dystrybucja treści w zautomatyzowany sposób (poprzez wykorzystanie wszelkiego rodzaju programów i aplikacji internetowych) może doprowadzić do obniżenia jakości publikowanych treści jak również do stworzenia negatywnego wizerunku marki.

Przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą w stanie odnaleźć balans między wykorzystaniem technologii, a indywidualnym podejściem do konsumentów, tym samym optymalizując działania marketingowe.

Facebook w marketingu business-to-business

REKLAMA

3. Działalność w mediach społecznościowych staje się koniecznością

Jeśli chodzi o dystrybucję treści, w przyszłości można spodziewać się tego, że (szczególnie w sferze B2B) media społecznościowe zyskają jeszcze wyższą popularność. Publikowanie treści na portalach takich jak Google+ oraz Slideshare może okazać się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…

4. Nie ignoruj Google+

Portal społecznościowy stworzony przez firmę Google jest aktualnie na trzecim miejscu najbardziej popularnym kanałem social media w sieci (za portalami Facebook i Twitter). Oferuje on znaczne korzyści dla osób zajmujących się marketingiem. Wyszukiwarka Google nadaje ranking poszczególnym autorom publikującym treści. Autorzy, którzy są w stanie zyskać najwyższą popularność i przyciągnąć największe grupy odbiorców mogą być faworyzowani przez Google w procesie oceny treści dostępnych w sieci.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

5. Wykorzystanie geo-lokalizacji w marketingu

Jednym z najważniejszych trendów związanych z marketingiem treści może być prowadzenie działań marketingowych opartych o geo-lokalizację konsumentów. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, konsumenci będą mieli coraz szerszy dostęp do usług z zakresu mobilnego Internetu, jak również usług związanych z technologią GPS.

Wiele firm (szczególnie tych, które prowadzą tradycyjne punkty sprzedaży, np. w centrach handlowych) będzie starało się wykorzystać ten trend i dotrzeć do użytkowników w miejscach zakupu dzięki wykorzystaniu połączenia urządzeń mobilnych ze specjalnymi urządzeniami opartymi na technologii Bluetooth znajdującymi się wewnątrz punktów sprzedaży. Urządzenia te będą w stanie nawiązać kontakt z telefonami przechodzących nieopodal konsumentów i dostarczać im treści na temat produktów, ich właściwości, jak również wszelkiego rodzaju promocji.

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

6. Marketer czy dziennikarz?

Jednym z trendów, które będzie można zaobserwować w sferze marketingu treści jest również połączenie działalności marketingowej z dziennikarstwem. Rola specjalisty ds. marketingu w dużym stopniu pokrywa się z umiejętnościami doświadczonego dziennikarza, który jest w stanie efektywnie zaprezentować znalezione w sieci informacje.

Zadania pracowników działu marketingu mogą zostać podzielone w taki sposób, że część z nich będzie odpowiedzialna stricte za tworzenie i edycję treści skierowanych do określonej grupy docelowej, a pozostała część będzie zajmowała się ich dystrybucją, promocją i analizą uzyskanych wyników. Badania przeprowadzone przez AOL i Nielsen wykazują, że każdego dnia w sieci pojawia się 27,000,000 nowych treści.

7. „Treści są wszystkim?” – Tak, ale trzeba mierzyć ich skuteczność

W ciągu ostatnich kilku lat, w środowiskach marketingowych zaczęto powtarzać mantrę, że „treści są wszystkim”. Jeśli chodzi o strategię inbound marketingu, w tym stwierdzeniu może być wiele prawdy. Okazuje się jednak, że to nie ilość, a jakość treści odgrywa najwyższą rolę w procesie marketingowym.

W większości przypadków, specjaliści ds. marketingu nie mierzą wyników osiągniętych dzięki indywidualnym artykułom lub innym rodzajom treści publikowanych w sieci. Ograniczają się raczej do badania popularności i zaangażowania, które udało się wywołać dzięki ogólnej kampanii często składającej się z dziesiątków artykułów, filmów lub prezentacji.

Marketing przez SMS – jak to działa?

8. Specjaliści ds. marketingu potrzebują nowych narzędzi

Na rynku istnieje potrzeba stworzenia nowych narzędzi służących do mierzenia aktywności związanej z poszczególnymi treściami (liczbą polubień, komentarzy, lub tego ile razy ktoś podzielił się daną stroną internetową). Narzędzia takie mogłyby analizować akcje związane z treścią na przestrzeni wielu kanałów komunikacji i pomagać w wyciągnięciu wniosków na temat akcji, które zostały wywołane przez poszczególne kampanie (np. poziom ruchu na stronie lub liczba wypełnionych formularzy kontaktowych).

W przyszłości, przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą koncentrowały się nie tylko na poziomie ruchu na stronie, ale również na odsetku konwersji, który udało się uzyskać dzięki poszczególnym rodzajom treści.

Marketing i public relations w małej firmie

Co o tym sądzisz? Jakie zmiany zauważasz w obecnym środowisku internetowym? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA