Kategorie

Osiem zasad skutecznego content marketingu

content marketing
Marketing treści jest strategią długoterminową i w większości przypadków trudno jest określić jego bezpośrednią wartość dla przedsiębiorstwa. Działania mogą być prowadzone na przestrzeni wielu miesięcy i trudno jest opracować wskaźniki, które w jasny sposób zademonstrują skuteczność poszczególnych kampanii. Z tego powodu, należy wziąć pod uwagę najważniejsze trendy, które występują aktualnie na rynku i przystosować się do nowej sytuacji. Jak określić przydatność content marketingu? Jakie trendy mogą pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu?

1. Długoterminowa wartość marketingu treści

Przedsiębiorcy mogą spojrzeć na wyniki, które udało się uzyskać w ciągu ostatnich kilku miesięcy i porównać je z kosztami poniesionymi na tworzenie i publikację treści. W najbliższej przyszłości, na rynku prawdopodobnie pojawią się również firmy typu SAAS („Software As A Service”), które będą specjalizowały się w pomaganiu innym firmom w obliczeniu ROI uzyskanego dzięki marketingowi treści.

2. Zalety i wady automatyzacji marketingu

Reklama

W najbliższej przyszłości wiele firm, najprawdopodobniej będzie starało się wykorzystać automatyzację marketingu również w sferze marketingu treści. Może to jednak doprowadzić do wyników odwrotnych od zamierzonych, ponieważ strategia ta wymaga indywidualnego podejścia do konsumentów. Tworzenie i dystrybucja treści w zautomatyzowany sposób (poprzez wykorzystanie wszelkiego rodzaju programów i aplikacji internetowych) może doprowadzić do obniżenia jakości publikowanych treści jak również do stworzenia negatywnego wizerunku marki.

Przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą w stanie odnaleźć balans między wykorzystaniem technologii, a indywidualnym podejściem do konsumentów, tym samym optymalizując działania marketingowe.

Facebook w marketingu business-to-business

3. Działalność w mediach społecznościowych staje się koniecznością

Jeśli chodzi o dystrybucję treści, w przyszłości można spodziewać się tego, że (szczególnie w sferze B2B) media społecznościowe zyskają jeszcze wyższą popularność. Publikowanie treści na portalach takich jak Google+ oraz Slideshare może okazać się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…

4. Nie ignoruj Google+

Portal społecznościowy stworzony przez firmę Google jest aktualnie na trzecim miejscu najbardziej popularnym kanałem social media w sieci (za portalami Facebook i Twitter). Oferuje on znaczne korzyści dla osób zajmujących się marketingiem. Wyszukiwarka Google nadaje ranking poszczególnym autorom publikującym treści. Autorzy, którzy są w stanie zyskać najwyższą popularność i przyciągnąć największe grupy odbiorców mogą być faworyzowani przez Google w procesie oceny treści dostępnych w sieci.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

5. Wykorzystanie geo-lokalizacji w marketingu

Reklama

Jednym z najważniejszych trendów związanych z marketingiem treści może być prowadzenie działań marketingowych opartych o geo-lokalizację konsumentów. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, konsumenci będą mieli coraz szerszy dostęp do usług z zakresu mobilnego Internetu, jak również usług związanych z technologią GPS.

Wiele firm (szczególnie tych, które prowadzą tradycyjne punkty sprzedaży, np. w centrach handlowych) będzie starało się wykorzystać ten trend i dotrzeć do użytkowników w miejscach zakupu dzięki wykorzystaniu połączenia urządzeń mobilnych ze specjalnymi urządzeniami opartymi na technologii Bluetooth znajdującymi się wewnątrz punktów sprzedaży. Urządzenia te będą w stanie nawiązać kontakt z telefonami przechodzących nieopodal konsumentów i dostarczać im treści na temat produktów, ich właściwości, jak również wszelkiego rodzaju promocji.

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

6. Marketer czy dziennikarz?

Jednym z trendów, które będzie można zaobserwować w sferze marketingu treści jest również połączenie działalności marketingowej z dziennikarstwem. Rola specjalisty ds. marketingu w dużym stopniu pokrywa się z umiejętnościami doświadczonego dziennikarza, który jest w stanie efektywnie zaprezentować znalezione w sieci informacje.

Zadania pracowników działu marketingu mogą zostać podzielone w taki sposób, że część z nich będzie odpowiedzialna stricte za tworzenie i edycję treści skierowanych do określonej grupy docelowej, a pozostała część będzie zajmowała się ich dystrybucją, promocją i analizą uzyskanych wyników. Badania przeprowadzone przez AOL i Nielsen wykazują, że każdego dnia w sieci pojawia się 27,000,000 nowych treści.

7. „Treści są wszystkim?” – Tak, ale trzeba mierzyć ich skuteczność

W ciągu ostatnich kilku lat, w środowiskach marketingowych zaczęto powtarzać mantrę, że „treści są wszystkim”. Jeśli chodzi o strategię inbound marketingu, w tym stwierdzeniu może być wiele prawdy. Okazuje się jednak, że to nie ilość, a jakość treści odgrywa najwyższą rolę w procesie marketingowym.

W większości przypadków, specjaliści ds. marketingu nie mierzą wyników osiągniętych dzięki indywidualnym artykułom lub innym rodzajom treści publikowanych w sieci. Ograniczają się raczej do badania popularności i zaangażowania, które udało się wywołać dzięki ogólnej kampanii często składającej się z dziesiątków artykułów, filmów lub prezentacji.

Marketing przez SMS – jak to działa?

8. Specjaliści ds. marketingu potrzebują nowych narzędzi

Na rynku istnieje potrzeba stworzenia nowych narzędzi służących do mierzenia aktywności związanej z poszczególnymi treściami (liczbą polubień, komentarzy, lub tego ile razy ktoś podzielił się daną stroną internetową). Narzędzia takie mogłyby analizować akcje związane z treścią na przestrzeni wielu kanałów komunikacji i pomagać w wyciągnięciu wniosków na temat akcji, które zostały wywołane przez poszczególne kampanie (np. poziom ruchu na stronie lub liczba wypełnionych formularzy kontaktowych).

W przyszłości, przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą koncentrowały się nie tylko na poziomie ruchu na stronie, ale również na odsetku konwersji, który udało się uzyskać dzięki poszczególnym rodzajom treści.

Marketing i public relations w małej firmie

Co o tym sądzisz? Jakie zmiany zauważasz w obecnym środowisku internetowym? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    1 sty 2000
    24 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy?

    Czy można zobaczyć nagranie z egzaminu na prawo jazdy? Jak najbardziej. Niestety tylko w przypadku, w którym kandydat... nie zda egzaminu.

    Bezrobocie. Dane lepsze od oczekiwanych

    Główny Urząd Statystyczny zaprezentował dane o poziomie bezrobocia rejestrowanego w końcu maja 2021. Liczba zarejestrowanych bezrobotnych wyniosła 1026,7 tys. osób i była o 27,1 tys. osób niższa niż w końcu kwietnia oraz o 15,0 tys. osób wyższa niż przed rokiem.

    Magdalena Foremska (PAH): 7 zł to pomoc 1 osobie w obozie w Iraku przez miesiąc [PODCAST]

    Mimo, że konflikt zbrojny w Iraku zakończył się w 2017 roku, to nadal prawie 1,5 miliona osób przebywa w obozach. Dlaczego nie mogą wrócić do domu? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

    77% firm chce wdrożyć na stałe hybrydowy model pracy [BADANIE]

    Wprowadzenie na stałe hybrydowego modelu pracy planuje 77 proc. firm, najczęściej przy utrzymaniu pracy zdalnej przez 2 lub 3 dni w tygodniu – wynika z badań ankietowych wśród prawie 200 najemców powierzchni biurowych w największych miastach w Polsce. Jakie są pozostałe wnioski z badania?

    Roczne wstrzymanie podwyżki płacy minimalnej - przedsiębiorcy apelują do Gowina

    Przedsiębiorcy piszą do Jarosława Gowina z apelem o roczne wstrzymanie podwyżki płacy minimalnej. Chcemy uniknąć zwolnień - apelują.

    Restrukturyzacja to najtańsza opcja dla zadłużonego rolnika

    Jak powinni postępować zadłużeni rolnicy? Eksperci podpowiadają możliwe scenariusze działania. Jednym z nich jest restrukturyzacja. Ile kosztuje takie postępowanie?

    Fotowoltaika - nadchodzą zmiany

    Fotowoltaika. Według prognoz Instytutu Energii Odnawialnej, moc zainstalowana w fotowoltaiki w Polsce podwoi się w ciągu najbliższych dwóch lat. W 2025 roku może osiągnąć nawet 15 GW. Rynek OZE swój dynamiczny wzrost zawdzięczał dotąd przede wszystkim prosumentom, którzy korzystali z programu „Mój Prąd”. Jednak proporcje zaczynają się zmieniać – miejsce mikroinstalacji zajmują farmy, a energia słoneczna „goni” wiatrową.

    Kurs reedukacyjny: co to jest?

    Kurs reedukacyjny: co to jest i w jakich przypadkach jest konieczny? Dziś opowiemy o szkoleniach organizowanych przez WORD-y.

    6 trendów nowej rzeczywistości - co się zmieniło w firmach? [RAPORT]

    Z badania przeprowadzonego przez GfK wynika, że firmy stały się bardziej online, ale początkowy entuzjazm związany z pracą zdalną nieco opadł. Sprawdź 6 trendów nowej rzeczywistości widocznych w Raporcie #RegionyNEXERY2021.

    Polski Ład - czy będą zmiany podatkowe dla przedsiębiorców?

    Rzecznik MŚP postuluje do Premiera o korzystne zmiany dla przedsiębiorców w rządowym planie „Polskiego Ładu”. O jakie zmiany wystąpił Adam Abramowicz?

    Jest stanowisko Rzecznika Finansowego na zapytanie SN w sprawie tzw. kredytów frankowych

    Rzecznik Finansowy uznał, zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego, że bieg przedawnienia roszczenia banku o zwrot kwot wypłaconych z tytułu kredytu frankowego, rozpoczyna się od chwili, w której umowa kredytu stała się trwale bezskuteczna.

    Ile kosztuje licencja taxi?

    Ile kosztuje licencja taxi? Kierowca musi spełnić parę wymogów formalnych. Na jaki wydatek musi się przygotować? Kilkaset złotych.

    Czy wejście na giełdę będzie łatwiejsze? MF chce zmian

    Resort finansów chce zmian w “Polskim Ładzie” i proponuje pakiet nowych ulg. Będą ulgi wspierające wejście polskich firm na giełdę, będą też ulgi na inwestowanie przez fundusze vc i zwolnienie podatkowe dla alternatywnych spółek inwestycyjnych. Czy to ułatwi wejście na giełdę?

    Sektor ubezpieczeniowy podwaja wydatki na cyberbezpieczeństwo

    Przyśpieszona transformacja cyfrowa sektora zmieniła priorytety branży w zakresie inwestycji technologicznych. Najważniejsze z nich to cyberbezpieczeństwo i migracja do chmury.

    Czy strategia multicloud w firmie ma wady?

    Tylko 32% firm korzysta z jednej platformy chmurowej. Decydując się na wdrożenie chmur od różnych dostawców firmy jednak często nie zdają sobie sprawy z wyzwań jakie taki proces przed nimi stawia.

    Jak zostać kierowcą Ubera? To w pewnym sensie proste...

    Jak zostać kierowcą Ubera? Choć wymogi nie są zaporowe, jest kilka punktów, które musi wypełnić kandydat. Zaraz opowiemy o procesie autoryzacji.

    Jak obniżyć rachunki za energię - zmiana sprzedawcy w 24 h i porównywarka cen

    Jak obniżyć rachunki za energię. Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje, że dobiegają końca konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe projektu nowelizacji ustawy – Prawo energetyczne oraz ustawy o odnawialnych źródłach energii, który proponuje szereg rozwiązań na rzecz dalszego wzmocnienia pozycji odbiorcy energii elektrycznej. Zawarte w nim regulacje dotyczą m.in. możliwości: zmiany sprzedawcy w ciągu 24h, nabywania energii elektrycznej po cenach dynamicznych, korzystania z usług agregatorów czy dostępu do darmowej porównywarki cen, która będzie prowadzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję

    Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Pomimo brexitu Nissan nie zdecydował się na przeniesienie produkcji z Wysp Brytyjskich.

    Mieszkanie wynajmuje 4 proc. gospodarstw domowych

    Sektor mieszkań na wynajem w Polsce jest mały i zdominowany przez indywidualnych właścicieli; prywatnie swoje mieszkanie wynajmuje 4 proc. gospodarstw domowych, a wśród nich niecałe 1 proc. korzysta z najmu instytucjonalnego - wynika z raportu firmy CBRE.

    Wartość sprzedaży kredytów hipotecznych

    Kredyty hipoteczne. Wartość sprzedaży kredytów hipotecznych przez liderów rynku pośrednictwa finansowego przekroczyła 9 mld zł - informuje Związek Firm Pośrednictwa Finansowego.

    Chipy płatnicze - czy to nieuniknione?

    Technologie cyfrowe, chociaż powszechne w naszym codziennym życiu, wciąż wzbudzają wiele pytań i kontrowersji, zwłaszcza w kontekście tego, jak daleko jesteśmy skłonni przesuwać granicę ich akceptacji. Czy takim novum będą właśnie chipy płatnicze?

    Kryzys na rynku najmu mieszkań

    Rynek najmu. Jeszcze do niedawna inwestycje w lokale na wynajem były uznawane za żyłę złota. Rentowność nie spadała poniżej 4%, wartość nieruchomości ciągle wzrastała. Wydawało się, że ten segment jest bezpieczny i przyszłościowy. Wraz z wprowadzonymi obostrzeniami z powodu pandemii COVID-19, popyt wycofał się z rynku, co spowodowało katastrofalne skutki dla indywidualnych inwestorów.

    Przed jakimi wyzwaniami stoi sektor data center?

    Centra danych w pandemicznej rzeczywistości stały się kluczowe dla funkcjonowania globalnej gospodarki. Można powiedzieć, że zapotrzebowanie na dane i zabezpieczenie ciągłości działania obiektów data center jeszcze nigdy w historii nie było tak wielkie. Możemy wskazać Polskę jako jeden ze „wschodzących” rynków, gdzie sektor w ostatnim czasie rozwija się bardzo dynamicznie.

    Zgoda na nadanie numeru VIN. Kiedy jest wydawana?

    Zgoda na nadanie numeru VIN jest wydawana przez wydział komunikacji w określonych przypadkach. Jakich? O tym opowiemy za chwilę.

    Prezydent podpisał ustawę o e-doręczeniach

    Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych (e-Doręczeniach). Główna zmiana to przesunięcie terminu wdrożenia e-Doręczeń. Jaki jest cel tej ustawy?