REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

Subskrybuj nas na Youtube
content marketing
content marketing

REKLAMA

REKLAMA

Marketing treści jest strategią długoterminową i w większości przypadków trudno jest określić jego bezpośrednią wartość dla przedsiębiorstwa. Działania mogą być prowadzone na przestrzeni wielu miesięcy i trudno jest opracować wskaźniki, które w jasny sposób zademonstrują skuteczność poszczególnych kampanii. Z tego powodu, należy wziąć pod uwagę najważniejsze trendy, które występują aktualnie na rynku i przystosować się do nowej sytuacji. Jak określić przydatność content marketingu? Jakie trendy mogą pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu?

1. Długoterminowa wartość marketingu treści

Przedsiębiorcy mogą spojrzeć na wyniki, które udało się uzyskać w ciągu ostatnich kilku miesięcy i porównać je z kosztami poniesionymi na tworzenie i publikację treści. W najbliższej przyszłości, na rynku prawdopodobnie pojawią się również firmy typu SAAS („Software As A Service”), które będą specjalizowały się w pomaganiu innym firmom w obliczeniu ROI uzyskanego dzięki marketingowi treści.

REKLAMA

REKLAMA

2. Zalety i wady automatyzacji marketingu

W najbliższej przyszłości wiele firm, najprawdopodobniej będzie starało się wykorzystać automatyzację marketingu również w sferze marketingu treści. Może to jednak doprowadzić do wyników odwrotnych od zamierzonych, ponieważ strategia ta wymaga indywidualnego podejścia do konsumentów. Tworzenie i dystrybucja treści w zautomatyzowany sposób (poprzez wykorzystanie wszelkiego rodzaju programów i aplikacji internetowych) może doprowadzić do obniżenia jakości publikowanych treści jak również do stworzenia negatywnego wizerunku marki.

Przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą w stanie odnaleźć balans między wykorzystaniem technologii, a indywidualnym podejściem do konsumentów, tym samym optymalizując działania marketingowe.

Facebook w marketingu business-to-business

REKLAMA

3. Działalność w mediach społecznościowych staje się koniecznością

Jeśli chodzi o dystrybucję treści, w przyszłości można spodziewać się tego, że (szczególnie w sferze B2B) media społecznościowe zyskają jeszcze wyższą popularność. Publikowanie treści na portalach takich jak Google+ oraz Slideshare może okazać się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…

4. Nie ignoruj Google+

Portal społecznościowy stworzony przez firmę Google jest aktualnie na trzecim miejscu najbardziej popularnym kanałem social media w sieci (za portalami Facebook i Twitter). Oferuje on znaczne korzyści dla osób zajmujących się marketingiem. Wyszukiwarka Google nadaje ranking poszczególnym autorom publikującym treści. Autorzy, którzy są w stanie zyskać najwyższą popularność i przyciągnąć największe grupy odbiorców mogą być faworyzowani przez Google w procesie oceny treści dostępnych w sieci.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

5. Wykorzystanie geo-lokalizacji w marketingu

Jednym z najważniejszych trendów związanych z marketingiem treści może być prowadzenie działań marketingowych opartych o geo-lokalizację konsumentów. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, konsumenci będą mieli coraz szerszy dostęp do usług z zakresu mobilnego Internetu, jak również usług związanych z technologią GPS.

Wiele firm (szczególnie tych, które prowadzą tradycyjne punkty sprzedaży, np. w centrach handlowych) będzie starało się wykorzystać ten trend i dotrzeć do użytkowników w miejscach zakupu dzięki wykorzystaniu połączenia urządzeń mobilnych ze specjalnymi urządzeniami opartymi na technologii Bluetooth znajdującymi się wewnątrz punktów sprzedaży. Urządzenia te będą w stanie nawiązać kontakt z telefonami przechodzących nieopodal konsumentów i dostarczać im treści na temat produktów, ich właściwości, jak również wszelkiego rodzaju promocji.

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

6. Marketer czy dziennikarz?

Jednym z trendów, które będzie można zaobserwować w sferze marketingu treści jest również połączenie działalności marketingowej z dziennikarstwem. Rola specjalisty ds. marketingu w dużym stopniu pokrywa się z umiejętnościami doświadczonego dziennikarza, który jest w stanie efektywnie zaprezentować znalezione w sieci informacje.

Zadania pracowników działu marketingu mogą zostać podzielone w taki sposób, że część z nich będzie odpowiedzialna stricte za tworzenie i edycję treści skierowanych do określonej grupy docelowej, a pozostała część będzie zajmowała się ich dystrybucją, promocją i analizą uzyskanych wyników. Badania przeprowadzone przez AOL i Nielsen wykazują, że każdego dnia w sieci pojawia się 27,000,000 nowych treści.

7. „Treści są wszystkim?” – Tak, ale trzeba mierzyć ich skuteczność

W ciągu ostatnich kilku lat, w środowiskach marketingowych zaczęto powtarzać mantrę, że „treści są wszystkim”. Jeśli chodzi o strategię inbound marketingu, w tym stwierdzeniu może być wiele prawdy. Okazuje się jednak, że to nie ilość, a jakość treści odgrywa najwyższą rolę w procesie marketingowym.

W większości przypadków, specjaliści ds. marketingu nie mierzą wyników osiągniętych dzięki indywidualnym artykułom lub innym rodzajom treści publikowanych w sieci. Ograniczają się raczej do badania popularności i zaangażowania, które udało się wywołać dzięki ogólnej kampanii często składającej się z dziesiątków artykułów, filmów lub prezentacji.

Marketing przez SMS – jak to działa?

8. Specjaliści ds. marketingu potrzebują nowych narzędzi

Na rynku istnieje potrzeba stworzenia nowych narzędzi służących do mierzenia aktywności związanej z poszczególnymi treściami (liczbą polubień, komentarzy, lub tego ile razy ktoś podzielił się daną stroną internetową). Narzędzia takie mogłyby analizować akcje związane z treścią na przestrzeni wielu kanałów komunikacji i pomagać w wyciągnięciu wniosków na temat akcji, które zostały wywołane przez poszczególne kampanie (np. poziom ruchu na stronie lub liczba wypełnionych formularzy kontaktowych).

W przyszłości, przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą koncentrowały się nie tylko na poziomie ruchu na stronie, ale również na odsetku konwersji, który udało się uzyskać dzięki poszczególnym rodzajom treści.

Marketing i public relations w małej firmie

Co o tym sądzisz? Jakie zmiany zauważasz w obecnym środowisku internetowym? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA