REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

content marketing
content marketing

REKLAMA

REKLAMA

Marketing treści jest strategią długoterminową i w większości przypadków trudno jest określić jego bezpośrednią wartość dla przedsiębiorstwa. Działania mogą być prowadzone na przestrzeni wielu miesięcy i trudno jest opracować wskaźniki, które w jasny sposób zademonstrują skuteczność poszczególnych kampanii. Z tego powodu, należy wziąć pod uwagę najważniejsze trendy, które występują aktualnie na rynku i przystosować się do nowej sytuacji. Jak określić przydatność content marketingu? Jakie trendy mogą pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu?

1. Długoterminowa wartość marketingu treści

Przedsiębiorcy mogą spojrzeć na wyniki, które udało się uzyskać w ciągu ostatnich kilku miesięcy i porównać je z kosztami poniesionymi na tworzenie i publikację treści. W najbliższej przyszłości, na rynku prawdopodobnie pojawią się również firmy typu SAAS („Software As A Service”), które będą specjalizowały się w pomaganiu innym firmom w obliczeniu ROI uzyskanego dzięki marketingowi treści.

REKLAMA

REKLAMA

2. Zalety i wady automatyzacji marketingu

W najbliższej przyszłości wiele firm, najprawdopodobniej będzie starało się wykorzystać automatyzację marketingu również w sferze marketingu treści. Może to jednak doprowadzić do wyników odwrotnych od zamierzonych, ponieważ strategia ta wymaga indywidualnego podejścia do konsumentów. Tworzenie i dystrybucja treści w zautomatyzowany sposób (poprzez wykorzystanie wszelkiego rodzaju programów i aplikacji internetowych) może doprowadzić do obniżenia jakości publikowanych treści jak również do stworzenia negatywnego wizerunku marki.

Przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą w stanie odnaleźć balans między wykorzystaniem technologii, a indywidualnym podejściem do konsumentów, tym samym optymalizując działania marketingowe.

Facebook w marketingu business-to-business

REKLAMA

3. Działalność w mediach społecznościowych staje się koniecznością

Jeśli chodzi o dystrybucję treści, w przyszłości można spodziewać się tego, że (szczególnie w sferze B2B) media społecznościowe zyskają jeszcze wyższą popularność. Publikowanie treści na portalach takich jak Google+ oraz Slideshare może okazać się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…

4. Nie ignoruj Google+

Portal społecznościowy stworzony przez firmę Google jest aktualnie na trzecim miejscu najbardziej popularnym kanałem social media w sieci (za portalami Facebook i Twitter). Oferuje on znaczne korzyści dla osób zajmujących się marketingiem. Wyszukiwarka Google nadaje ranking poszczególnym autorom publikującym treści. Autorzy, którzy są w stanie zyskać najwyższą popularność i przyciągnąć największe grupy odbiorców mogą być faworyzowani przez Google w procesie oceny treści dostępnych w sieci.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

5. Wykorzystanie geo-lokalizacji w marketingu

Jednym z najważniejszych trendów związanych z marketingiem treści może być prowadzenie działań marketingowych opartych o geo-lokalizację konsumentów. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, konsumenci będą mieli coraz szerszy dostęp do usług z zakresu mobilnego Internetu, jak również usług związanych z technologią GPS.

Wiele firm (szczególnie tych, które prowadzą tradycyjne punkty sprzedaży, np. w centrach handlowych) będzie starało się wykorzystać ten trend i dotrzeć do użytkowników w miejscach zakupu dzięki wykorzystaniu połączenia urządzeń mobilnych ze specjalnymi urządzeniami opartymi na technologii Bluetooth znajdującymi się wewnątrz punktów sprzedaży. Urządzenia te będą w stanie nawiązać kontakt z telefonami przechodzących nieopodal konsumentów i dostarczać im treści na temat produktów, ich właściwości, jak również wszelkiego rodzaju promocji.

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

6. Marketer czy dziennikarz?

Jednym z trendów, które będzie można zaobserwować w sferze marketingu treści jest również połączenie działalności marketingowej z dziennikarstwem. Rola specjalisty ds. marketingu w dużym stopniu pokrywa się z umiejętnościami doświadczonego dziennikarza, który jest w stanie efektywnie zaprezentować znalezione w sieci informacje.

Zadania pracowników działu marketingu mogą zostać podzielone w taki sposób, że część z nich będzie odpowiedzialna stricte za tworzenie i edycję treści skierowanych do określonej grupy docelowej, a pozostała część będzie zajmowała się ich dystrybucją, promocją i analizą uzyskanych wyników. Badania przeprowadzone przez AOL i Nielsen wykazują, że każdego dnia w sieci pojawia się 27,000,000 nowych treści.

7. „Treści są wszystkim?” – Tak, ale trzeba mierzyć ich skuteczność

W ciągu ostatnich kilku lat, w środowiskach marketingowych zaczęto powtarzać mantrę, że „treści są wszystkim”. Jeśli chodzi o strategię inbound marketingu, w tym stwierdzeniu może być wiele prawdy. Okazuje się jednak, że to nie ilość, a jakość treści odgrywa najwyższą rolę w procesie marketingowym.

W większości przypadków, specjaliści ds. marketingu nie mierzą wyników osiągniętych dzięki indywidualnym artykułom lub innym rodzajom treści publikowanych w sieci. Ograniczają się raczej do badania popularności i zaangażowania, które udało się wywołać dzięki ogólnej kampanii często składającej się z dziesiątków artykułów, filmów lub prezentacji.

Marketing przez SMS – jak to działa?

8. Specjaliści ds. marketingu potrzebują nowych narzędzi

Na rynku istnieje potrzeba stworzenia nowych narzędzi służących do mierzenia aktywności związanej z poszczególnymi treściami (liczbą polubień, komentarzy, lub tego ile razy ktoś podzielił się daną stroną internetową). Narzędzia takie mogłyby analizować akcje związane z treścią na przestrzeni wielu kanałów komunikacji i pomagać w wyciągnięciu wniosków na temat akcji, które zostały wywołane przez poszczególne kampanie (np. poziom ruchu na stronie lub liczba wypełnionych formularzy kontaktowych).

W przyszłości, przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą koncentrowały się nie tylko na poziomie ruchu na stronie, ale również na odsetku konwersji, który udało się uzyskać dzięki poszczególnym rodzajom treści.

Marketing i public relations w małej firmie

Co o tym sądzisz? Jakie zmiany zauważasz w obecnym środowisku internetowym? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Wigilia 2025 ustawowo wolna od pracy. Czy dla wszystkich? Czy sklepy będą otwarte w Wigilię?

Czy Wigilia w 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich? W tym roku odpowiedź jest naprawdę istotna, bo zmieniły się przepisy. Ustawa uchwalona pod koniec 2024 roku wprowadziła ważną nowość - 24 grudnia ma stać się dniem ustawowo wolnym od pracy. Co to oznacza w praktyce i czy faktycznie nikt nie będzie wtedy pracował?

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA