REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Osiem zasad skutecznego content marketingu

Subskrybuj nas na Youtube
content marketing
content marketing

REKLAMA

REKLAMA

Marketing treści jest strategią długoterminową i w większości przypadków trudno jest określić jego bezpośrednią wartość dla przedsiębiorstwa. Działania mogą być prowadzone na przestrzeni wielu miesięcy i trudno jest opracować wskaźniki, które w jasny sposób zademonstrują skuteczność poszczególnych kampanii. Z tego powodu, należy wziąć pod uwagę najważniejsze trendy, które występują aktualnie na rynku i przystosować się do nowej sytuacji. Jak określić przydatność content marketingu? Jakie trendy mogą pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu?

1. Długoterminowa wartość marketingu treści

Przedsiębiorcy mogą spojrzeć na wyniki, które udało się uzyskać w ciągu ostatnich kilku miesięcy i porównać je z kosztami poniesionymi na tworzenie i publikację treści. W najbliższej przyszłości, na rynku prawdopodobnie pojawią się również firmy typu SAAS („Software As A Service”), które będą specjalizowały się w pomaganiu innym firmom w obliczeniu ROI uzyskanego dzięki marketingowi treści.

REKLAMA

2. Zalety i wady automatyzacji marketingu

REKLAMA

W najbliższej przyszłości wiele firm, najprawdopodobniej będzie starało się wykorzystać automatyzację marketingu również w sferze marketingu treści. Może to jednak doprowadzić do wyników odwrotnych od zamierzonych, ponieważ strategia ta wymaga indywidualnego podejścia do konsumentów. Tworzenie i dystrybucja treści w zautomatyzowany sposób (poprzez wykorzystanie wszelkiego rodzaju programów i aplikacji internetowych) może doprowadzić do obniżenia jakości publikowanych treści jak również do stworzenia negatywnego wizerunku marki.

Przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą w stanie odnaleźć balans między wykorzystaniem technologii, a indywidualnym podejściem do konsumentów, tym samym optymalizując działania marketingowe.

Facebook w marketingu business-to-business

3. Działalność w mediach społecznościowych staje się koniecznością

Jeśli chodzi o dystrybucję treści, w przyszłości można spodziewać się tego, że (szczególnie w sferze B2B) media społecznościowe zyskają jeszcze wyższą popularność. Publikowanie treści na portalach takich jak Google+ oraz Slideshare może okazać się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…

4. Nie ignoruj Google+

Portal społecznościowy stworzony przez firmę Google jest aktualnie na trzecim miejscu najbardziej popularnym kanałem social media w sieci (za portalami Facebook i Twitter). Oferuje on znaczne korzyści dla osób zajmujących się marketingiem. Wyszukiwarka Google nadaje ranking poszczególnym autorom publikującym treści. Autorzy, którzy są w stanie zyskać najwyższą popularność i przyciągnąć największe grupy odbiorców mogą być faworyzowani przez Google w procesie oceny treści dostępnych w sieci.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

5. Wykorzystanie geo-lokalizacji w marketingu

REKLAMA

Jednym z najważniejszych trendów związanych z marketingiem treści może być prowadzenie działań marketingowych opartych o geo-lokalizację konsumentów. Wraz z rozwojem technologii mobilnych, konsumenci będą mieli coraz szerszy dostęp do usług z zakresu mobilnego Internetu, jak również usług związanych z technologią GPS.

Wiele firm (szczególnie tych, które prowadzą tradycyjne punkty sprzedaży, np. w centrach handlowych) będzie starało się wykorzystać ten trend i dotrzeć do użytkowników w miejscach zakupu dzięki wykorzystaniu połączenia urządzeń mobilnych ze specjalnymi urządzeniami opartymi na technologii Bluetooth znajdującymi się wewnątrz punktów sprzedaży. Urządzenia te będą w stanie nawiązać kontakt z telefonami przechodzących nieopodal konsumentów i dostarczać im treści na temat produktów, ich właściwości, jak również wszelkiego rodzaju promocji.

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

6. Marketer czy dziennikarz?

Jednym z trendów, które będzie można zaobserwować w sferze marketingu treści jest również połączenie działalności marketingowej z dziennikarstwem. Rola specjalisty ds. marketingu w dużym stopniu pokrywa się z umiejętnościami doświadczonego dziennikarza, który jest w stanie efektywnie zaprezentować znalezione w sieci informacje.

Zadania pracowników działu marketingu mogą zostać podzielone w taki sposób, że część z nich będzie odpowiedzialna stricte za tworzenie i edycję treści skierowanych do określonej grupy docelowej, a pozostała część będzie zajmowała się ich dystrybucją, promocją i analizą uzyskanych wyników. Badania przeprowadzone przez AOL i Nielsen wykazują, że każdego dnia w sieci pojawia się 27,000,000 nowych treści.

7. „Treści są wszystkim?” – Tak, ale trzeba mierzyć ich skuteczność

W ciągu ostatnich kilku lat, w środowiskach marketingowych zaczęto powtarzać mantrę, że „treści są wszystkim”. Jeśli chodzi o strategię inbound marketingu, w tym stwierdzeniu może być wiele prawdy. Okazuje się jednak, że to nie ilość, a jakość treści odgrywa najwyższą rolę w procesie marketingowym.

W większości przypadków, specjaliści ds. marketingu nie mierzą wyników osiągniętych dzięki indywidualnym artykułom lub innym rodzajom treści publikowanych w sieci. Ograniczają się raczej do badania popularności i zaangażowania, które udało się wywołać dzięki ogólnej kampanii często składającej się z dziesiątków artykułów, filmów lub prezentacji.

Marketing przez SMS – jak to działa?

8. Specjaliści ds. marketingu potrzebują nowych narzędzi

Na rynku istnieje potrzeba stworzenia nowych narzędzi służących do mierzenia aktywności związanej z poszczególnymi treściami (liczbą polubień, komentarzy, lub tego ile razy ktoś podzielił się daną stroną internetową). Narzędzia takie mogłyby analizować akcje związane z treścią na przestrzeni wielu kanałów komunikacji i pomagać w wyciągnięciu wniosków na temat akcji, które zostały wywołane przez poszczególne kampanie (np. poziom ruchu na stronie lub liczba wypełnionych formularzy kontaktowych).

W przyszłości, przedsiębiorstwa najprawdopodobniej będą koncentrowały się nie tylko na poziomie ruchu na stronie, ale również na odsetku konwersji, który udało się uzyskać dzięki poszczególnym rodzajom treści.

Marketing i public relations w małej firmie

Co o tym sądzisz? Jakie zmiany zauważasz w obecnym środowisku internetowym? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

REKLAMA

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA