REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Marketing bezpośredni
Marketing bezpośredni

REKLAMA

REKLAMA

Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.

W ciągu miesiąca ponad 70% osób miało kontakt z reklamą i marketingiem bezpośrednim. Najczęściej są wykorzystywane ulotki reklamowe (57%  respondentów) oraz SMS-y (50% respondentów). Narzędzia promocyjne tj. e-mail oraz telefon są mniej rozpowszechnione.

REKLAMA

Około 30% odbiorców stale otrzymuje materiały informacyjne i promocyjne ,oparte na zasadach marketingu bezpośredniego. W tej grupie konsumenci najczęściej szukają form SMS-owych dla uzyskania materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Polecamy: Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

REKLAMA

Wykorzystanie ulotek reklamowych oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej pozwala skierować swoją ofertę do większości konsumentów. Zasięg marketingu wprowadzanego poprzez telefony  reklamowe to 93% rynku odbiorców, w przypadku usług SMS 82%. Promocja poprzez pocztę elektroniczną jest dla 30% odbiorców (aktywni użytkownicy).

W ostatnim roku największe zainteresowanie było odnotowane przy reklamach papierowych, są to ulotki, gazetki reklamowe oraz katalogi. Ponad 60% osób szuka informacji, produktów oraz firm poprzez ten kanał marketingowy. Głównymi odbiorcami są osoby o wysokim statusie zawodowym (kadra zarządzająca oraz wykwalifikowani pracownicy zawodowi), osoby o niskich zarobkach oraz szeregowi pracownicy niechętnie korzystają z tych źródeł.  Tendencje te dotyczą również promocji poprzez usługi SMS i telefony reklamowe. Korzystanie z akcji promocyjnych poprzez biuro obsługi klientów oraz kontakt poprzez infolinie jest najsłabiej wykorzystywany jako narzędzie marketingu bezpośredniego. Zainteresowanie tą formą spada, w ciągu roku o ponad 50%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na rynku widać spadek zainteresowania akcjami promocyjnymi i informacyjnymi, średnio w ciągu roku obliczono spadek na 10-15%. Zmiany są znaczne, zbyt duże nasycenie reklamami oraz zmiany w polityce marketingowej firm zniechęciły wielu użytkowników. Często rezygnacja z zamówionych form reklamy jest niewykonalna i kosztowna lub utrudniona. Efektem jest unikanie zamówień materiałów promocyjnych.

Polecamy: Granice reklamy uciążliwej - porada

REKLAMA

Konsumenci (30%) zgłaszają, że otrzymują kilka razy w tygodniu broszury i ulotki reklamowe. Około 20% osób zamawia broszury papierowe raz w tygodniu. Wykorzystanie infolinii jest niskie, około 80% osób korzysta kilka razy w roku lub rzadziej. Marketing poprzez SMS jest używany przez 80% osób częściej niż 2 razy w tygodniu, ponad 40% osób otrzymuje SMS-y reklamowe częściej  iż raz w miesiącu. Marketing poprzez telefony reklamowe jest wykorzystywany przez 20% badanych kilka razy w miesiącu, 15% badanych raz w miesiącu. Około 45% respondentów rzadziej niż raz w miesiącu korzysta z telefonów reklamowych.

Odpowiednie wykorzystanie i wprowadzenie marketingu bezpośredniego wymaga oceny zalet i wad narzędzi oraz form promocji.  Firmy najczęściej wprowadzają politykę zintegrowanej promocji, czyli używają wszystkich form promocji bezpośredniej. Badania pokazują jednak znaczne zmiany w postrzeganiu przez klientów marketingu i form marketingu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA