REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Marketing bezpośredni
Marketing bezpośredni

REKLAMA

REKLAMA

Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.

W ciągu miesiąca ponad 70% osób miało kontakt z reklamą i marketingiem bezpośrednim. Najczęściej są wykorzystywane ulotki reklamowe (57%  respondentów) oraz SMS-y (50% respondentów). Narzędzia promocyjne tj. e-mail oraz telefon są mniej rozpowszechnione.

REKLAMA

REKLAMA

Około 30% odbiorców stale otrzymuje materiały informacyjne i promocyjne ,oparte na zasadach marketingu bezpośredniego. W tej grupie konsumenci najczęściej szukają form SMS-owych dla uzyskania materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Polecamy: Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Wykorzystanie ulotek reklamowych oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej pozwala skierować swoją ofertę do większości konsumentów. Zasięg marketingu wprowadzanego poprzez telefony  reklamowe to 93% rynku odbiorców, w przypadku usług SMS 82%. Promocja poprzez pocztę elektroniczną jest dla 30% odbiorców (aktywni użytkownicy).

REKLAMA

W ostatnim roku największe zainteresowanie było odnotowane przy reklamach papierowych, są to ulotki, gazetki reklamowe oraz katalogi. Ponad 60% osób szuka informacji, produktów oraz firm poprzez ten kanał marketingowy. Głównymi odbiorcami są osoby o wysokim statusie zawodowym (kadra zarządzająca oraz wykwalifikowani pracownicy zawodowi), osoby o niskich zarobkach oraz szeregowi pracownicy niechętnie korzystają z tych źródeł.  Tendencje te dotyczą również promocji poprzez usługi SMS i telefony reklamowe. Korzystanie z akcji promocyjnych poprzez biuro obsługi klientów oraz kontakt poprzez infolinie jest najsłabiej wykorzystywany jako narzędzie marketingu bezpośredniego. Zainteresowanie tą formą spada, w ciągu roku o ponad 50%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na rynku widać spadek zainteresowania akcjami promocyjnymi i informacyjnymi, średnio w ciągu roku obliczono spadek na 10-15%. Zmiany są znaczne, zbyt duże nasycenie reklamami oraz zmiany w polityce marketingowej firm zniechęciły wielu użytkowników. Często rezygnacja z zamówionych form reklamy jest niewykonalna i kosztowna lub utrudniona. Efektem jest unikanie zamówień materiałów promocyjnych.

Polecamy: Granice reklamy uciążliwej - porada

Konsumenci (30%) zgłaszają, że otrzymują kilka razy w tygodniu broszury i ulotki reklamowe. Około 20% osób zamawia broszury papierowe raz w tygodniu. Wykorzystanie infolinii jest niskie, około 80% osób korzysta kilka razy w roku lub rzadziej. Marketing poprzez SMS jest używany przez 80% osób częściej niż 2 razy w tygodniu, ponad 40% osób otrzymuje SMS-y reklamowe częściej  iż raz w miesiącu. Marketing poprzez telefony reklamowe jest wykorzystywany przez 20% badanych kilka razy w miesiącu, 15% badanych raz w miesiącu. Około 45% respondentów rzadziej niż raz w miesiącu korzysta z telefonów reklamowych.

Odpowiednie wykorzystanie i wprowadzenie marketingu bezpośredniego wymaga oceny zalet i wad narzędzi oraz form promocji.  Firmy najczęściej wprowadzają politykę zintegrowanej promocji, czyli używają wszystkich form promocji bezpośredniej. Badania pokazują jednak znaczne zmiany w postrzeganiu przez klientów marketingu i form marketingu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA