REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Marketing bezpośredni
Marketing bezpośredni

REKLAMA

REKLAMA

Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.

W ciągu miesiąca ponad 70% osób miało kontakt z reklamą i marketingiem bezpośrednim. Najczęściej są wykorzystywane ulotki reklamowe (57%  respondentów) oraz SMS-y (50% respondentów). Narzędzia promocyjne tj. e-mail oraz telefon są mniej rozpowszechnione.

REKLAMA

Około 30% odbiorców stale otrzymuje materiały informacyjne i promocyjne ,oparte na zasadach marketingu bezpośredniego. W tej grupie konsumenci najczęściej szukają form SMS-owych dla uzyskania materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Polecamy: Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

REKLAMA

Wykorzystanie ulotek reklamowych oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej pozwala skierować swoją ofertę do większości konsumentów. Zasięg marketingu wprowadzanego poprzez telefony  reklamowe to 93% rynku odbiorców, w przypadku usług SMS 82%. Promocja poprzez pocztę elektroniczną jest dla 30% odbiorców (aktywni użytkownicy).

W ostatnim roku największe zainteresowanie było odnotowane przy reklamach papierowych, są to ulotki, gazetki reklamowe oraz katalogi. Ponad 60% osób szuka informacji, produktów oraz firm poprzez ten kanał marketingowy. Głównymi odbiorcami są osoby o wysokim statusie zawodowym (kadra zarządzająca oraz wykwalifikowani pracownicy zawodowi), osoby o niskich zarobkach oraz szeregowi pracownicy niechętnie korzystają z tych źródeł.  Tendencje te dotyczą również promocji poprzez usługi SMS i telefony reklamowe. Korzystanie z akcji promocyjnych poprzez biuro obsługi klientów oraz kontakt poprzez infolinie jest najsłabiej wykorzystywany jako narzędzie marketingu bezpośredniego. Zainteresowanie tą formą spada, w ciągu roku o ponad 50%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na rynku widać spadek zainteresowania akcjami promocyjnymi i informacyjnymi, średnio w ciągu roku obliczono spadek na 10-15%. Zmiany są znaczne, zbyt duże nasycenie reklamami oraz zmiany w polityce marketingowej firm zniechęciły wielu użytkowników. Często rezygnacja z zamówionych form reklamy jest niewykonalna i kosztowna lub utrudniona. Efektem jest unikanie zamówień materiałów promocyjnych.

Polecamy: Granice reklamy uciążliwej - porada

REKLAMA

Konsumenci (30%) zgłaszają, że otrzymują kilka razy w tygodniu broszury i ulotki reklamowe. Około 20% osób zamawia broszury papierowe raz w tygodniu. Wykorzystanie infolinii jest niskie, około 80% osób korzysta kilka razy w roku lub rzadziej. Marketing poprzez SMS jest używany przez 80% osób częściej niż 2 razy w tygodniu, ponad 40% osób otrzymuje SMS-y reklamowe częściej  iż raz w miesiącu. Marketing poprzez telefony reklamowe jest wykorzystywany przez 20% badanych kilka razy w miesiącu, 15% badanych raz w miesiącu. Około 45% respondentów rzadziej niż raz w miesiącu korzysta z telefonów reklamowych.

Odpowiednie wykorzystanie i wprowadzenie marketingu bezpośredniego wymaga oceny zalet i wad narzędzi oraz form promocji.  Firmy najczęściej wprowadzają politykę zintegrowanej promocji, czyli używają wszystkich form promocji bezpośredniej. Badania pokazują jednak znaczne zmiany w postrzeganiu przez klientów marketingu i form marketingu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA