Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek
REKLAMA
REKLAMA
1) Spraw, aby Twój profil wyglądał atrakcyjnie
Kiedy ktoś szuka Ciebie lub Twojej marki na Twitterze, po znalezieniu właściwego konta, pierwszą rzeczą jaka ukaże się jej przed oczami będzie profil główny. Jeśli pragniesz przyciągnąć większą liczbę obserwujących, musisz szczególnie zadbać o ten element Jest praktycznie najważniejszy ze wszystkich!
REKLAMA
REKLAMA
Czy zdjęcia na Twitterze oraz opis Twojego konta są wystarczająco atrakcyjne, aby ktoś zdecydował się na jego obserwowanie? Czy biografia jest zwięzła i w jasny sposób przedstawia wizerunek marki? Czy zawiera ona odpowiednie słowa kluczowe, które są naturalnie wplecione w opis działalności? Czy zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe pokazują markę w najlepszym możliwym świetle? Aby odnieść sukces, na każde z tych pytań musisz odpowiadać pozytywnie.
W profilu głównym możesz zawrzeć także elementy, które pozwolą na ustanowienie emocjonalnej więzi z użytkownikami. Będą one się różniły w zależności od niszy w której działasz. Pamiętaj również aby unikać zbyt dużej liczby hashtagów oraz linków w opisie profilu ponieważ może to szybko zniechęcić użytkowników.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Zapisz się na nasz Newsletter!
2) Wykorzystaj treści wizualne
Elementy wizualne odpowiadają za ponad 90% wszystkich informacji transferowanych przez ludzki mózg. Jeśli pragniesz, aby wiadomości przyciągały uwagę, jak najczęściej wykorzystuj zdjęcia i wideo wewnątrz publikowanych tweetów.
Dodanie przez Twitter opcji przeglądania zdjęć wewnątrz głównego kanału wiadomości, w znacznym stopniu poprawiło poziom zaangażowania użytkowników. Im więcej wysiłku zainwestujesz w treści wizualne, tym więcej "podań dalej", odpowiedzi oraz kliknięć uda Ci się uzyskać.
Badanie przeprowadzone przez popularną aplikację Buffer, wykazały, że tweety zawierające zdjęcia wywołują średnio o 150% więcej interakcji. Pamiętaj, że umieszczenie w tweecie elementu graficznego zajmuje od 26 do 140 znaków. Weź to pod uwagę podczas przygotowywania treści poszczególnych wiadomości.
Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?
3) Spraw, aby tweety były krótkie i łatwe do zrozumienia
Skuteczna komunikacja na Twitterze to przede wszystkim prostota. Niektóre marki starają się wcisnąć do tweetów maksymalną ilość tekstu. Rezultatem takich praktyk jest często zbytnie skomplikowanie przekazu i zniechęcenie odbiorców. Jeśli marnujesz słowa, możesz również doprowadzić do utraty obserwujących. Badania wykazują, że w porównaniu do dłuższych, tweety o średniej długości zyskują o 17% wyższy poziom zaangażowania.
4) Umieść w tweetach słowa, które można "podać dalej"
REKLAMA
Twitter oferuje tylko 140 znaków na przyciągnięcie uwagi odbiorców i przekonanie ich do nawiązania konwersacji. Większość użytkowników jest zasypywana setkami różnych komunikatów każdego dnia. Tylko poprzez wykorzystanie właściwych słów możesz zachęcić ich do podjęcia akcji.
Jeśli chcesz, aby Twoje tweety były skuteczniejsze, dodaj do nich słowa takie jak „bezpłatny”, „proszę”, „sprawdź” lub „jak”. Wykorzystanie liczb również może przynieść spodziewane rezultaty. Zwróć również uwagę na najpopularniejsze hashtagi wykorzystywane w Twojej niszy i stosuj je w publikowanych wiadomościach.
Optymalizacja działań w kanałach social media
5) Zadawaj pytania
Nawiązywanie nowych kontaktów zawsze zaczyna się od zadawania wielu pytań. Jeśli pragniesz, aby ludzie zaczęli mówić, zadawaj im pytania dotyczące ich samych. Użytkownicy Twittera uwielbiają dzielić się opiniami i posiadaną wiedzą. Kierowanie do nich jasnych pytań daje im na to znakomitą szansę. Postaraj się, aby dotyczyły one głównie tematyki najczęściej poruszanej w niszy. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą butów, zapytaj odbiorców jakie marki najbardziej lubią lub jakie modele obuwia są według nich najpopularniejsze.
Niezależnie od wielkości publiczności, podziękuj każdej osobie która włożyła wysiłek w udzielenie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie. Pokaż, że za profilem społecznościowym stoi prawdziwa osoba i osobiście zwracaj się do obserwujących. Postaraj się utrzymać konwersacyjny ton wypowiedzi i zawsze komunikuj się z odbiorcami w przyjazny sposób.
6) Dziel się najlepszymi treściami
Znakomite treści zawsze prowadzą do wzrostu poziomu zaangażowania ze strony użytkowników. Nie znaczy to jednak, że musisz być twórcą wszystkich artykułów, zdjęć i filmów publikowanych na Twoim profilu.
Kolekcjonuj i dziel się z publicznością interesującymi treściami pozyskanymi również z innych stron internetowych. Zastosuj jednak oryginalny punkt widzenia, spójny ton wypowiedzi i pokaż, że doskonale orientujesz się w tematyce związanej z daną niszą. Stwórz miks wiadomości składający się z linków znalezionych w sieci w połączeniu z oryginalnymi tweetami, aby zbudować oczekiwany wizerunek marki.
Facebook w marketingu business-to-business
Podsumowanie
Twitter może przysporzyć wielu problemów, zarówno mniejszym jak i większym podmiotom. Powrót do podstaw i najlepszych praktyk może jednak pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących oraz aktywnych konwersacji.
Jednym z pierwszych kroków jest stworzenie przyciągającego uwagę profilu wykorzystującego znakomite elementy wizualne. Każdy kto się na niego natknie, powinien być w stanie dostrzec kulturę związaną z marką oraz związane z nią produkty lub usługi.
Wiele osób czuje, że na Twitterze należy publikować nową wiadomość co kilkadziesiąt minut. Jeśli jednak nie posiadasz wartościowych treści, tweetowanie nie ma większego sensu. Obserwujący nie zwrócą uwagi na wiadomości, którym brakuje autorytetu! Skup się na dzieleniu się intrygującymi, wizualnymi treściami oraz historiami, które wzbudzają konwersacje dotyczące Twojej marki lub niszy.
Siedem mitów dotyczących landing page
Co o tym myślisz? Czy masz jakieś rady dotyczące zwiększania liczby konwersacji na Twitterze? Z jakimi problemami najczęściej się spotykasz prowadząc działalność na Twitterze? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.
Źródło: Grupa Tense
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.