REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

relacje na Twitterze
relacje na Twitterze

REKLAMA

REKLAMA

Starasz się zbudować aktywną społeczność na Twitterze? Chcesz prowadzić często retweetowane konwersacje, lecz nie wiesz od czego zacząć? Wysyłanie standardowych, zautomatyzowanych wiadomości to nie zawsze najlepsza metoda komunikacji. Twoim głównym priorytetem powinno być raczej doprowadzenie do wartościowych i autentycznych interakcji z innymi użytkownikami. W tym artykule, zapoznasz się z sześcioma wskazówkami, które pozwolą na rozpoczęcie efektywnej komunikacji na Twitterze i utrzymanie uwagi odbiorców.

1) Spraw, aby Twój profil wyglądał atrakcyjnie

Kiedy ktoś szuka Ciebie lub Twojej marki na Twitterze, po znalezieniu właściwego konta, pierwszą rzeczą jaka ukaże się jej przed oczami będzie profil główny. Jeśli pragniesz przyciągnąć większą liczbę obserwujących, musisz szczególnie zadbać o ten element  Jest praktycznie najważniejszy ze wszystkich!

REKLAMA

REKLAMA

Czy zdjęcia na Twitterze oraz opis Twojego konta są wystarczająco atrakcyjne, aby ktoś zdecydował się na jego obserwowanie? Czy biografia jest zwięzła i w jasny sposób przedstawia wizerunek marki? Czy zawiera ona odpowiednie słowa kluczowe, które są naturalnie wplecione w opis działalności? Czy zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe pokazują markę w najlepszym możliwym świetle? Aby odnieść sukces, na każde z tych pytań musisz odpowiadać pozytywnie.

W profilu głównym możesz zawrzeć także elementy, które pozwolą na ustanowienie emocjonalnej więzi z użytkownikami. Będą one się różniły w zależności od niszy w której działasz. Pamiętaj również aby unikać zbyt dużej liczby hashtagów oraz linków w opisie profilu ponieważ może to szybko zniechęcić użytkowników.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2) Wykorzystaj treści wizualne

Elementy wizualne odpowiadają za ponad 90% wszystkich informacji transferowanych przez ludzki mózg. Jeśli pragniesz, aby wiadomości przyciągały uwagę, jak najczęściej wykorzystuj zdjęcia i wideo wewnątrz publikowanych tweetów.

Dodanie przez Twitter opcji przeglądania zdjęć wewnątrz głównego kanału wiadomości, w znacznym stopniu poprawiło poziom zaangażowania użytkowników. Im więcej wysiłku zainwestujesz w treści wizualne, tym więcej "podań dalej", odpowiedzi oraz kliknięć uda Ci się uzyskać.

Badanie przeprowadzone przez popularną aplikację Buffer, wykazały, że tweety zawierające zdjęcia wywołują średnio o 150% więcej interakcji. Pamiętaj, że umieszczenie w tweecie elementu graficznego zajmuje od 26 do 140 znaków. Weź to pod uwagę podczas przygotowywania treści poszczególnych wiadomości.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

3) Spraw, aby tweety były krótkie i łatwe do zrozumienia

Skuteczna komunikacja na Twitterze to przede wszystkim prostota. Niektóre marki starają się wcisnąć do tweetów maksymalną ilość tekstu. Rezultatem takich praktyk jest często zbytnie skomplikowanie przekazu i zniechęcenie odbiorców. Jeśli marnujesz słowa, możesz również doprowadzić do utraty obserwujących. Badania wykazują, że w porównaniu do dłuższych, tweety o średniej długości zyskują o 17% wyższy poziom zaangażowania.

4) Umieść w tweetach słowa, które można "podać dalej"

REKLAMA

Twitter oferuje tylko 140 znaków na przyciągnięcie uwagi odbiorców i przekonanie ich do nawiązania konwersacji. Większość użytkowników jest zasypywana setkami różnych komunikatów każdego dnia. Tylko poprzez wykorzystanie właściwych słów możesz zachęcić ich do podjęcia akcji.

Jeśli chcesz, aby Twoje tweety były skuteczniejsze, dodaj do nich słowa takie jak „bezpłatny”, „proszę”, „sprawdź” lub „jak”. Wykorzystanie liczb również może przynieść spodziewane rezultaty. Zwróć również uwagę na najpopularniejsze hashtagi wykorzystywane w Twojej niszy i stosuj je w publikowanych wiadomościach.

Optymalizacja działań w kanałach social media


5) Zadawaj pytania

Nawiązywanie nowych kontaktów zawsze zaczyna się od zadawania wielu pytań. Jeśli pragniesz, aby ludzie zaczęli mówić, zadawaj im pytania dotyczące ich samych. Użytkownicy Twittera uwielbiają dzielić się opiniami i posiadaną wiedzą. Kierowanie do nich jasnych pytań daje im na to znakomitą szansę. Postaraj się, aby dotyczyły one głównie tematyki najczęściej poruszanej w niszy. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą butów, zapytaj odbiorców jakie marki najbardziej lubią lub jakie modele obuwia są według nich najpopularniejsze.

Niezależnie od wielkości publiczności, podziękuj każdej osobie która włożyła wysiłek w udzielenie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie. Pokaż, że za profilem społecznościowym stoi prawdziwa osoba i osobiście zwracaj się do obserwujących. Postaraj się utrzymać konwersacyjny ton wypowiedzi i zawsze komunikuj się z odbiorcami w przyjazny sposób.

6) Dziel się najlepszymi treściami

Znakomite treści zawsze prowadzą do wzrostu poziomu zaangażowania ze strony użytkowników. Nie znaczy to jednak, że musisz być twórcą wszystkich artykułów, zdjęć i filmów publikowanych na Twoim profilu.

Kolekcjonuj i dziel się  z publicznością interesującymi treściami pozyskanymi również z innych stron internetowych. Zastosuj jednak oryginalny punkt widzenia, spójny ton wypowiedzi i pokaż, że doskonale orientujesz się w tematyce związanej z daną niszą. Stwórz miks wiadomości składający się z linków znalezionych w sieci w połączeniu z oryginalnymi tweetami, aby zbudować oczekiwany wizerunek marki.

Facebook w marketingu business-to-business

Podsumowanie

Twitter może przysporzyć wielu problemów, zarówno mniejszym jak i większym podmiotom. Powrót do podstaw i najlepszych praktyk może jednak pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących oraz aktywnych konwersacji.

Jednym z pierwszych kroków jest stworzenie przyciągającego uwagę profilu wykorzystującego znakomite elementy wizualne. Każdy kto się na niego natknie, powinien być w stanie dostrzec kulturę związaną z marką oraz związane z nią produkty lub usługi.

Wiele osób czuje, że na Twitterze należy publikować nową wiadomość co kilkadziesiąt minut. Jeśli jednak nie posiadasz wartościowych treści, tweetowanie nie ma większego sensu. Obserwujący nie zwrócą uwagi na wiadomości, którym brakuje autorytetu! Skup się na dzieleniu się intrygującymi, wizualnymi treściami oraz historiami, które wzbudzają konwersacje dotyczące Twojej marki lub niszy.

Siedem mitów dotyczących landing page

Co o tym myślisz? Czy masz jakieś rady dotyczące zwiększania liczby konwersacji na Twitterze? Z jakimi problemami najczęściej się spotykasz prowadząc działalność na Twitterze? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA