REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

Subskrybuj nas na Youtube
relacje na Twitterze
relacje na Twitterze

REKLAMA

REKLAMA

Starasz się zbudować aktywną społeczność na Twitterze? Chcesz prowadzić często retweetowane konwersacje, lecz nie wiesz od czego zacząć? Wysyłanie standardowych, zautomatyzowanych wiadomości to nie zawsze najlepsza metoda komunikacji. Twoim głównym priorytetem powinno być raczej doprowadzenie do wartościowych i autentycznych interakcji z innymi użytkownikami. W tym artykule, zapoznasz się z sześcioma wskazówkami, które pozwolą na rozpoczęcie efektywnej komunikacji na Twitterze i utrzymanie uwagi odbiorców.

1) Spraw, aby Twój profil wyglądał atrakcyjnie

Kiedy ktoś szuka Ciebie lub Twojej marki na Twitterze, po znalezieniu właściwego konta, pierwszą rzeczą jaka ukaże się jej przed oczami będzie profil główny. Jeśli pragniesz przyciągnąć większą liczbę obserwujących, musisz szczególnie zadbać o ten element  Jest praktycznie najważniejszy ze wszystkich!

REKLAMA

REKLAMA

Czy zdjęcia na Twitterze oraz opis Twojego konta są wystarczająco atrakcyjne, aby ktoś zdecydował się na jego obserwowanie? Czy biografia jest zwięzła i w jasny sposób przedstawia wizerunek marki? Czy zawiera ona odpowiednie słowa kluczowe, które są naturalnie wplecione w opis działalności? Czy zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe pokazują markę w najlepszym możliwym świetle? Aby odnieść sukces, na każde z tych pytań musisz odpowiadać pozytywnie.

W profilu głównym możesz zawrzeć także elementy, które pozwolą na ustanowienie emocjonalnej więzi z użytkownikami. Będą one się różniły w zależności od niszy w której działasz. Pamiętaj również aby unikać zbyt dużej liczby hashtagów oraz linków w opisie profilu ponieważ może to szybko zniechęcić użytkowników.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2) Wykorzystaj treści wizualne

Elementy wizualne odpowiadają za ponad 90% wszystkich informacji transferowanych przez ludzki mózg. Jeśli pragniesz, aby wiadomości przyciągały uwagę, jak najczęściej wykorzystuj zdjęcia i wideo wewnątrz publikowanych tweetów.

Dodanie przez Twitter opcji przeglądania zdjęć wewnątrz głównego kanału wiadomości, w znacznym stopniu poprawiło poziom zaangażowania użytkowników. Im więcej wysiłku zainwestujesz w treści wizualne, tym więcej "podań dalej", odpowiedzi oraz kliknięć uda Ci się uzyskać.

Badanie przeprowadzone przez popularną aplikację Buffer, wykazały, że tweety zawierające zdjęcia wywołują średnio o 150% więcej interakcji. Pamiętaj, że umieszczenie w tweecie elementu graficznego zajmuje od 26 do 140 znaków. Weź to pod uwagę podczas przygotowywania treści poszczególnych wiadomości.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

3) Spraw, aby tweety były krótkie i łatwe do zrozumienia

Skuteczna komunikacja na Twitterze to przede wszystkim prostota. Niektóre marki starają się wcisnąć do tweetów maksymalną ilość tekstu. Rezultatem takich praktyk jest często zbytnie skomplikowanie przekazu i zniechęcenie odbiorców. Jeśli marnujesz słowa, możesz również doprowadzić do utraty obserwujących. Badania wykazują, że w porównaniu do dłuższych, tweety o średniej długości zyskują o 17% wyższy poziom zaangażowania.

4) Umieść w tweetach słowa, które można "podać dalej"

REKLAMA

Twitter oferuje tylko 140 znaków na przyciągnięcie uwagi odbiorców i przekonanie ich do nawiązania konwersacji. Większość użytkowników jest zasypywana setkami różnych komunikatów każdego dnia. Tylko poprzez wykorzystanie właściwych słów możesz zachęcić ich do podjęcia akcji.

Jeśli chcesz, aby Twoje tweety były skuteczniejsze, dodaj do nich słowa takie jak „bezpłatny”, „proszę”, „sprawdź” lub „jak”. Wykorzystanie liczb również może przynieść spodziewane rezultaty. Zwróć również uwagę na najpopularniejsze hashtagi wykorzystywane w Twojej niszy i stosuj je w publikowanych wiadomościach.

Optymalizacja działań w kanałach social media


5) Zadawaj pytania

Nawiązywanie nowych kontaktów zawsze zaczyna się od zadawania wielu pytań. Jeśli pragniesz, aby ludzie zaczęli mówić, zadawaj im pytania dotyczące ich samych. Użytkownicy Twittera uwielbiają dzielić się opiniami i posiadaną wiedzą. Kierowanie do nich jasnych pytań daje im na to znakomitą szansę. Postaraj się, aby dotyczyły one głównie tematyki najczęściej poruszanej w niszy. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą butów, zapytaj odbiorców jakie marki najbardziej lubią lub jakie modele obuwia są według nich najpopularniejsze.

Niezależnie od wielkości publiczności, podziękuj każdej osobie która włożyła wysiłek w udzielenie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie. Pokaż, że za profilem społecznościowym stoi prawdziwa osoba i osobiście zwracaj się do obserwujących. Postaraj się utrzymać konwersacyjny ton wypowiedzi i zawsze komunikuj się z odbiorcami w przyjazny sposób.

6) Dziel się najlepszymi treściami

Znakomite treści zawsze prowadzą do wzrostu poziomu zaangażowania ze strony użytkowników. Nie znaczy to jednak, że musisz być twórcą wszystkich artykułów, zdjęć i filmów publikowanych na Twoim profilu.

Kolekcjonuj i dziel się  z publicznością interesującymi treściami pozyskanymi również z innych stron internetowych. Zastosuj jednak oryginalny punkt widzenia, spójny ton wypowiedzi i pokaż, że doskonale orientujesz się w tematyce związanej z daną niszą. Stwórz miks wiadomości składający się z linków znalezionych w sieci w połączeniu z oryginalnymi tweetami, aby zbudować oczekiwany wizerunek marki.

Facebook w marketingu business-to-business

Podsumowanie

Twitter może przysporzyć wielu problemów, zarówno mniejszym jak i większym podmiotom. Powrót do podstaw i najlepszych praktyk może jednak pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących oraz aktywnych konwersacji.

Jednym z pierwszych kroków jest stworzenie przyciągającego uwagę profilu wykorzystującego znakomite elementy wizualne. Każdy kto się na niego natknie, powinien być w stanie dostrzec kulturę związaną z marką oraz związane z nią produkty lub usługi.

Wiele osób czuje, że na Twitterze należy publikować nową wiadomość co kilkadziesiąt minut. Jeśli jednak nie posiadasz wartościowych treści, tweetowanie nie ma większego sensu. Obserwujący nie zwrócą uwagi na wiadomości, którym brakuje autorytetu! Skup się na dzieleniu się intrygującymi, wizualnymi treściami oraz historiami, które wzbudzają konwersacje dotyczące Twojej marki lub niszy.

Siedem mitów dotyczących landing page

Co o tym myślisz? Czy masz jakieś rady dotyczące zwiększania liczby konwersacji na Twitterze? Z jakimi problemami najczęściej się spotykasz prowadząc działalność na Twitterze? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA