Kategorie

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

relacje na Twitterze
relacje na Twitterze
Starasz się zbudować aktywną społeczność na Twitterze? Chcesz prowadzić często retweetowane konwersacje, lecz nie wiesz od czego zacząć? Wysyłanie standardowych, zautomatyzowanych wiadomości to nie zawsze najlepsza metoda komunikacji. Twoim głównym priorytetem powinno być raczej doprowadzenie do wartościowych i autentycznych interakcji z innymi użytkownikami. W tym artykule, zapoznasz się z sześcioma wskazówkami, które pozwolą na rozpoczęcie efektywnej komunikacji na Twitterze i utrzymanie uwagi odbiorców.

1) Spraw, aby Twój profil wyglądał atrakcyjnie

Kiedy ktoś szuka Ciebie lub Twojej marki na Twitterze, po znalezieniu właściwego konta, pierwszą rzeczą jaka ukaże się jej przed oczami będzie profil główny. Jeśli pragniesz przyciągnąć większą liczbę obserwujących, musisz szczególnie zadbać o ten element  Jest praktycznie najważniejszy ze wszystkich!

Reklama

Czy zdjęcia na Twitterze oraz opis Twojego konta są wystarczająco atrakcyjne, aby ktoś zdecydował się na jego obserwowanie? Czy biografia jest zwięzła i w jasny sposób przedstawia wizerunek marki? Czy zawiera ona odpowiednie słowa kluczowe, które są naturalnie wplecione w opis działalności? Czy zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe pokazują markę w najlepszym możliwym świetle? Aby odnieść sukces, na każde z tych pytań musisz odpowiadać pozytywnie.

W profilu głównym możesz zawrzeć także elementy, które pozwolą na ustanowienie emocjonalnej więzi z użytkownikami. Będą one się różniły w zależności od niszy w której działasz. Pamiętaj również aby unikać zbyt dużej liczby hashtagów oraz linków w opisie profilu ponieważ może to szybko zniechęcić użytkowników.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

2) Wykorzystaj treści wizualne

Elementy wizualne odpowiadają za ponad 90% wszystkich informacji transferowanych przez ludzki mózg. Jeśli pragniesz, aby wiadomości przyciągały uwagę, jak najczęściej wykorzystuj zdjęcia i wideo wewnątrz publikowanych tweetów.

Dodanie przez Twitter opcji przeglądania zdjęć wewnątrz głównego kanału wiadomości, w znacznym stopniu poprawiło poziom zaangażowania użytkowników. Im więcej wysiłku zainwestujesz w treści wizualne, tym więcej "podań dalej", odpowiedzi oraz kliknięć uda Ci się uzyskać.

Badanie przeprowadzone przez popularną aplikację Buffer, wykazały, że tweety zawierające zdjęcia wywołują średnio o 150% więcej interakcji. Pamiętaj, że umieszczenie w tweecie elementu graficznego zajmuje od 26 do 140 znaków. Weź to pod uwagę podczas przygotowywania treści poszczególnych wiadomości.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

3) Spraw, aby tweety były krótkie i łatwe do zrozumienia

Skuteczna komunikacja na Twitterze to przede wszystkim prostota. Niektóre marki starają się wcisnąć do tweetów maksymalną ilość tekstu. Rezultatem takich praktyk jest często zbytnie skomplikowanie przekazu i zniechęcenie odbiorców. Jeśli marnujesz słowa, możesz również doprowadzić do utraty obserwujących. Badania wykazują, że w porównaniu do dłuższych, tweety o średniej długości zyskują o 17% wyższy poziom zaangażowania.

4) Umieść w tweetach słowa, które można "podać dalej"

Reklama

Twitter oferuje tylko 140 znaków na przyciągnięcie uwagi odbiorców i przekonanie ich do nawiązania konwersacji. Większość użytkowników jest zasypywana setkami różnych komunikatów każdego dnia. Tylko poprzez wykorzystanie właściwych słów możesz zachęcić ich do podjęcia akcji.

Jeśli chcesz, aby Twoje tweety były skuteczniejsze, dodaj do nich słowa takie jak „bezpłatny”, „proszę”, „sprawdź” lub „jak”. Wykorzystanie liczb również może przynieść spodziewane rezultaty. Zwróć również uwagę na najpopularniejsze hashtagi wykorzystywane w Twojej niszy i stosuj je w publikowanych wiadomościach.

Optymalizacja działań w kanałach social media


5) Zadawaj pytania

Nawiązywanie nowych kontaktów zawsze zaczyna się od zadawania wielu pytań. Jeśli pragniesz, aby ludzie zaczęli mówić, zadawaj im pytania dotyczące ich samych. Użytkownicy Twittera uwielbiają dzielić się opiniami i posiadaną wiedzą. Kierowanie do nich jasnych pytań daje im na to znakomitą szansę. Postaraj się, aby dotyczyły one głównie tematyki najczęściej poruszanej w niszy. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą butów, zapytaj odbiorców jakie marki najbardziej lubią lub jakie modele obuwia są według nich najpopularniejsze.

Niezależnie od wielkości publiczności, podziękuj każdej osobie która włożyła wysiłek w udzielenie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie. Pokaż, że za profilem społecznościowym stoi prawdziwa osoba i osobiście zwracaj się do obserwujących. Postaraj się utrzymać konwersacyjny ton wypowiedzi i zawsze komunikuj się z odbiorcami w przyjazny sposób.

6) Dziel się najlepszymi treściami

Znakomite treści zawsze prowadzą do wzrostu poziomu zaangażowania ze strony użytkowników. Nie znaczy to jednak, że musisz być twórcą wszystkich artykułów, zdjęć i filmów publikowanych na Twoim profilu.

Kolekcjonuj i dziel się  z publicznością interesującymi treściami pozyskanymi również z innych stron internetowych. Zastosuj jednak oryginalny punkt widzenia, spójny ton wypowiedzi i pokaż, że doskonale orientujesz się w tematyce związanej z daną niszą. Stwórz miks wiadomości składający się z linków znalezionych w sieci w połączeniu z oryginalnymi tweetami, aby zbudować oczekiwany wizerunek marki.

Facebook w marketingu business-to-business

Podsumowanie

Twitter może przysporzyć wielu problemów, zarówno mniejszym jak i większym podmiotom. Powrót do podstaw i najlepszych praktyk może jednak pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących oraz aktywnych konwersacji.

Jednym z pierwszych kroków jest stworzenie przyciągającego uwagę profilu wykorzystującego znakomite elementy wizualne. Każdy kto się na niego natknie, powinien być w stanie dostrzec kulturę związaną z marką oraz związane z nią produkty lub usługi.

Wiele osób czuje, że na Twitterze należy publikować nową wiadomość co kilkadziesiąt minut. Jeśli jednak nie posiadasz wartościowych treści, tweetowanie nie ma większego sensu. Obserwujący nie zwrócą uwagi na wiadomości, którym brakuje autorytetu! Skup się na dzieleniu się intrygującymi, wizualnymi treściami oraz historiami, które wzbudzają konwersacje dotyczące Twojej marki lub niszy.

Siedem mitów dotyczących landing page

Co o tym myślisz? Czy masz jakieś rady dotyczące zwiększania liczby konwersacji na Twitterze? Z jakimi problemami najczęściej się spotykasz prowadząc działalność na Twitterze? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Dowiedz się więcej z naszej publikacji
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązki biur rachunkowych
Tylko teraz
89,00 zł
99,00
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    1 sty 2000
    24 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Kooperatywy mieszkaniowe - projekt ustawy w konsultacjach

    Kooperatywy mieszkaniowe. Projekt ustawy regulujący tworzenie kooperatyw mieszkaniowych zamieszczono 22 lipca 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji i skierowano do konsultacji publicznych. Jego celem jest upowszechnienie kooperatyw mieszkaniowych, a przez to zwiększenie dostępności mieszkań. W projekcie zrezygnowano niestety z propozycji ulgi podatkowej dla członków kooperatywy mieszkaniowej.

    Mieszkanie Plus znów w ogniu politycznego sporu. Co to oznacza dla najemców?

    Mieszkanie Plus - Koalicja Obywatelska domaga się zwiększenia ochrony najemców programu. Jednak objęci nią byliby także najemcy mieszkań oferowanych przez prywatne firmy i fundusze. Istnieje ryzyko, że więcej by na tym stracili niż zyskali.

    Jakie są długi spółek giełdowych w 2021 r.?

    Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż zmniejszyło się zadłużenie spółek notowanych na giełdzie. Ile wynosi obecnie?

    Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

    Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

    Społeczne agencje najmu od 23 lipca. Kto i jak może skorzystać z SAN?

    Społeczne agencje najmu. 23 lipca 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego. Dzięki nowym przepisom mogą już powstawać społeczne agencje najmu (SAN) – podmioty pośredniczące między właścicielami mieszkań na wynajem i osobami, którym dochody lub sytuacja życiowa utrudniają najem mieszkania w warunkach rynkowych. Kto i jak może skorzystać na działalności SAN?

    Ważny termin dla najemców centrów handlowych

    Covidowe prolongaty umów najmu można anulować tylko do 6 sierpnia 2021 r. Co z najemcami, którzy płacili czynsze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?

    Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze na inwestycję? Z jakich programów korzystają Polacy? Czy fotowoltaika to oszczedności?

    Jak firmy MŚP oceniają wpływ pandemii na ich branże? [BADANIE]

    Co czwarta firma MŚP uważa, że pandemia pomoże rozwinąć ich branżę, a w produkcji – co druga. Tak wynika z 8. edycji Barometru COVID-19, realizowanego przez EFL.

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku – rekordowe 6 miesięcy

    Budownictwo mieszkaniowe w 2021 roku. Pierwsze półrocze 2021 roku było dla deweloperów najlepszym półroczem w historii. Notują oni rekordową sprzedaż i budują najwięcej mieszkań. Potężny popyt na mieszkania powoduje, że chociaż deweloperzy budują najwięcej w historii, to i tak ceny mieszkań idą w górę. Bardzo prawdopodobne, że deweloperów czeka najlepszy rok w historii.

    Lokalizacja mieszkania - co warto sprawdzić przed zakupem?

    Lokalizacja mieszkania. Tak naprawdę nie ma jednej definicji dobrej lokalizacji. W zależności od naszych potrzeb, miejsca pracy, etapu życia, na którym się znajdujemy czy jego stylu, sami możemy zdefiniować, czym jest tak naprawdę dobra lokalizacja. Nie ma jednego rozwiązania. Zupełnie inne potrzeby będą miały rodziny z małymi dziećmi, inne – ludzie już dojrzali, a jeszcze inne młodzi single. Jest jednak kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę. Czym się kierować, szukając idealnego miejsca do zamieszkania?

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę - założenia projektu

    Domy do 70 m2 bez pozwolenia na budowę. W Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, którego celem ma być umożliwienie budowy budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2 (do 90 m2 powierzchni użytkowej) bez konieczności uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (ale w procedurze zgłoszenia), bez konieczności ustanawiania kierownika budowy oraz prowadzenia dziennika budowy. Nowe przepisy mają wejść w życie w IV kwartale 2021 roku.

    Zmiana pozwolenia na budowę po 19 września 2020 r. - skutki

    Zmiana pozwolenia na budowę. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego udzielił wyjaśnień odnośnie stosowania dotychczasowych przepisów Prawa budowlanego (obowiązujących przed nowelizacją, która weszła w życie 19 września 2020 r.) w zakresie zmiany pozwolenia na budowę.

    Kompleksowa informacja o wyrobach budowlanych

    Główny Urząd Nadzoru Budowlanego zaprasza do odwiedzenia nowej strony internetowej Punktu kontaktowego do spraw wyrobów budowlanych pod adresem punkt-kontaktowy.gunb.gov.pl. Jak zadać pytanie?

    E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

    Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa - kto i jak powinien go przeprowadzić?

    Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?

    Tomasz Sętowski: W Polsce jest boom na sztukę [PODCAST]

    Czy pandemia zachwiała rynkiem dóbr luksusowych? Jak wygląda sytuacja na rynku dzieł sztuki? Czy Polacy chętnie w nią inwestują? W rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl), malarz Tomasz Sętowski wyjaśnia te kwestie i tłumaczy dlaczego udział w aukcjach młodej sztuki to dobry pomysł na inwestycje. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

    Branża turystyczna - długi i obawa przed lockdownem

    Branża turystyczna wciąż z długami obawia się kolejnego lockdownu. Przed wyjazdem na wakacje sprawdź organizatora wycieczki. Czy grozi mu opadłość?

    Nowa polityka klimatyczna UE (Fit for 55) to wyższe ceny energii

    Komisja Europejska przyjęła pakiet Fit for 55, aby dostosować politykę unijną do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc. do 2030 roku w porównaniu z poziomami z 1990 roku. Efektem zmian w polityce klimatycznej UE będzie dalszy wzrost cen energii. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego dla najuboższych gospodarstw unijnych koszty emisji w transporcie i budynkach wzrosną średnio o 4,3 proc., w Polsce – aż o 14,3 proc. – Ceny wzrosną tym bardziej, im wolniej i bardziej ospale będziemy prowadzić transformację energetyczną – ocenia Izabela Zygmunt, starsza analityczka ds. energii i klimatu z WiseEuropa.

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu?

    Membrana dachowa na krokwiach czy papa na pełnym deskowaniu? Ten budowlany dylemat dyskutowany był już wielokrotnie. Przede wszystkim od strony technicznej. Zagadnieniu warto jednak przyjrzeć się bliżej, także pod kątem finansowym i skalkulować rzeczywiste koszty jednego i drugiego rozwiązania. Zwłaszcza, że obecna sytuacja rynkowa zmusza do tego, by na nowo przeliczyć wydatki związane z konstrukcją dachu. Kluczowe są tu zwłaszcza dwie kwestie: rosnące ceny drewna oraz usług dekarskich.

    Ceny rosną, Polacy chcą ograniczać wydatki

    Ceny rosną. Jednocześnie ponad 40 procent Polaków chce ograniczać wydatki. Tak wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

    Jak sprawdzić poziom natężenia pola elektromagnetycznego w okolicy? Ruszył system SI2PEM

    Poziom natężenia pola elektromagnetycznego - system SI2PEM. Każdy zainteresowany może już sprawdzić poziom natężenia pola elektromagnetycznego w swojej okolicy – szybko, wygodnie i za darmo, przez internet, z dokładnością do 1 metra kwadratowego. Ruszył SI2PEM, czyli System Informacyjny o Instalacjach wytwarzających Promieniowanie Elektromagnetyczne (www.si2pem.gov.pl) - poinformowała 20 lipca 2021 r. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. System będzie aktualizowany wraz z kolejnymi danymi przekazywanymi przez podmioty obowiązane.

    Dlaczego mieszkania drożeją? Kiedy zaczną tanieć?

    Dlaczego mieszkania drożeją? Główną przyczyną wzrostu cen mieszkań jest malejąca ich podaż i wyższe koszty budowy - powiedział PAP wiceprezes JLL Kazimierz Kirejczyk. Dodał, że jest mało prawdopodobne, aby ceny mogły w niedalekiej przyszłości zacząć spadać. Nie widać ryzyka bańki spekulacyjnej na rynku mieszkaniowym, nawet w obliczu niskich stóp procentowych - ocenia ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wyjaśnia, że koszt zakupu nieruchomości rośnie nieco szybciej niż inne ceny konsumenckie, ale jest on niższy niż wzrost wynagrodzeń.

    Społeczne inicjatywy mieszkaniowe (SIM) podobne do TBS-ów

    Społeczne inicjatywy mieszkaniowe (SIM). Społeczne inicjatywy mieszkaniowe w wielu kwestiach są podobne do TBS-ów, które działają w Polsce już od 25 lat. Sporą nowością ma być możliwość rozliczenia partycypacji albo dojścia do własności mieszkania. Będzie to możliwe jednak dopiero po spłacie kredytu na budowę. Rząd chce mocno wspierać społeczne inicjatywy mieszkaniowe. Świadczy o tym m.in. kwota dofinansowania dla gmin uruchamiających takie instytucje (aż 1,5 mld zł).

    Prosta spółka akcyjna - nowy podmiot od 1 lipca 2021 r.

    W ramach pakietu Ministerstwa Rozwoju „100 zmian dla firm - Pakiet ułatwień dla przedsiębiorców” w Kodeksie spółek handlowych wprowadzono przepisy regulujące nowy typ spółki kapitałowej. Jest to prosta spółka akcyjna. Nowe przepisy weszły w życie 1 lipca 2021 r.

    Polskie firmy muszą być obecne w Google, jeśli chcą przetrwać

    Wg danych zebranych przez firmę Senuto, w polskim Internecie jest obecnych blisko 90 tysięcy sklepów online i tylko w 2020 roku w czasie pandemii, powstało ponad 6 tysięcy nowych. Generują one miesięcznie prawie 400 milionów odwiedzin tylko z samych wyszukiwarek. Oznacza to, że statystycznie, każdy dorosły Polak, każdego miesiąca, odwiedza sklepy internetowe z użyciem Google 13 razy. Czyli niemal co drugi dzień.