REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

relacje na Twitterze
relacje na Twitterze

REKLAMA

REKLAMA

Starasz się zbudować aktywną społeczność na Twitterze? Chcesz prowadzić często retweetowane konwersacje, lecz nie wiesz od czego zacząć? Wysyłanie standardowych, zautomatyzowanych wiadomości to nie zawsze najlepsza metoda komunikacji. Twoim głównym priorytetem powinno być raczej doprowadzenie do wartościowych i autentycznych interakcji z innymi użytkownikami. W tym artykule, zapoznasz się z sześcioma wskazówkami, które pozwolą na rozpoczęcie efektywnej komunikacji na Twitterze i utrzymanie uwagi odbiorców.

1) Spraw, aby Twój profil wyglądał atrakcyjnie

Kiedy ktoś szuka Ciebie lub Twojej marki na Twitterze, po znalezieniu właściwego konta, pierwszą rzeczą jaka ukaże się jej przed oczami będzie profil główny. Jeśli pragniesz przyciągnąć większą liczbę obserwujących, musisz szczególnie zadbać o ten element  Jest praktycznie najważniejszy ze wszystkich!

REKLAMA

REKLAMA

Czy zdjęcia na Twitterze oraz opis Twojego konta są wystarczająco atrakcyjne, aby ktoś zdecydował się na jego obserwowanie? Czy biografia jest zwięzła i w jasny sposób przedstawia wizerunek marki? Czy zawiera ona odpowiednie słowa kluczowe, które są naturalnie wplecione w opis działalności? Czy zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe pokazują markę w najlepszym możliwym świetle? Aby odnieść sukces, na każde z tych pytań musisz odpowiadać pozytywnie.

W profilu głównym możesz zawrzeć także elementy, które pozwolą na ustanowienie emocjonalnej więzi z użytkownikami. Będą one się różniły w zależności od niszy w której działasz. Pamiętaj również aby unikać zbyt dużej liczby hashtagów oraz linków w opisie profilu ponieważ może to szybko zniechęcić użytkowników.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2) Wykorzystaj treści wizualne

Elementy wizualne odpowiadają za ponad 90% wszystkich informacji transferowanych przez ludzki mózg. Jeśli pragniesz, aby wiadomości przyciągały uwagę, jak najczęściej wykorzystuj zdjęcia i wideo wewnątrz publikowanych tweetów.

Dodanie przez Twitter opcji przeglądania zdjęć wewnątrz głównego kanału wiadomości, w znacznym stopniu poprawiło poziom zaangażowania użytkowników. Im więcej wysiłku zainwestujesz w treści wizualne, tym więcej "podań dalej", odpowiedzi oraz kliknięć uda Ci się uzyskać.

Badanie przeprowadzone przez popularną aplikację Buffer, wykazały, że tweety zawierające zdjęcia wywołują średnio o 150% więcej interakcji. Pamiętaj, że umieszczenie w tweecie elementu graficznego zajmuje od 26 do 140 znaków. Weź to pod uwagę podczas przygotowywania treści poszczególnych wiadomości.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

3) Spraw, aby tweety były krótkie i łatwe do zrozumienia

Skuteczna komunikacja na Twitterze to przede wszystkim prostota. Niektóre marki starają się wcisnąć do tweetów maksymalną ilość tekstu. Rezultatem takich praktyk jest często zbytnie skomplikowanie przekazu i zniechęcenie odbiorców. Jeśli marnujesz słowa, możesz również doprowadzić do utraty obserwujących. Badania wykazują, że w porównaniu do dłuższych, tweety o średniej długości zyskują o 17% wyższy poziom zaangażowania.

4) Umieść w tweetach słowa, które można "podać dalej"

REKLAMA

Twitter oferuje tylko 140 znaków na przyciągnięcie uwagi odbiorców i przekonanie ich do nawiązania konwersacji. Większość użytkowników jest zasypywana setkami różnych komunikatów każdego dnia. Tylko poprzez wykorzystanie właściwych słów możesz zachęcić ich do podjęcia akcji.

Jeśli chcesz, aby Twoje tweety były skuteczniejsze, dodaj do nich słowa takie jak „bezpłatny”, „proszę”, „sprawdź” lub „jak”. Wykorzystanie liczb również może przynieść spodziewane rezultaty. Zwróć również uwagę na najpopularniejsze hashtagi wykorzystywane w Twojej niszy i stosuj je w publikowanych wiadomościach.

Optymalizacja działań w kanałach social media


5) Zadawaj pytania

Nawiązywanie nowych kontaktów zawsze zaczyna się od zadawania wielu pytań. Jeśli pragniesz, aby ludzie zaczęli mówić, zadawaj im pytania dotyczące ich samych. Użytkownicy Twittera uwielbiają dzielić się opiniami i posiadaną wiedzą. Kierowanie do nich jasnych pytań daje im na to znakomitą szansę. Postaraj się, aby dotyczyły one głównie tematyki najczęściej poruszanej w niszy. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą butów, zapytaj odbiorców jakie marki najbardziej lubią lub jakie modele obuwia są według nich najpopularniejsze.

Niezależnie od wielkości publiczności, podziękuj każdej osobie która włożyła wysiłek w udzielenie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie. Pokaż, że za profilem społecznościowym stoi prawdziwa osoba i osobiście zwracaj się do obserwujących. Postaraj się utrzymać konwersacyjny ton wypowiedzi i zawsze komunikuj się z odbiorcami w przyjazny sposób.

6) Dziel się najlepszymi treściami

Znakomite treści zawsze prowadzą do wzrostu poziomu zaangażowania ze strony użytkowników. Nie znaczy to jednak, że musisz być twórcą wszystkich artykułów, zdjęć i filmów publikowanych na Twoim profilu.

Kolekcjonuj i dziel się  z publicznością interesującymi treściami pozyskanymi również z innych stron internetowych. Zastosuj jednak oryginalny punkt widzenia, spójny ton wypowiedzi i pokaż, że doskonale orientujesz się w tematyce związanej z daną niszą. Stwórz miks wiadomości składający się z linków znalezionych w sieci w połączeniu z oryginalnymi tweetami, aby zbudować oczekiwany wizerunek marki.

Facebook w marketingu business-to-business

Podsumowanie

Twitter może przysporzyć wielu problemów, zarówno mniejszym jak i większym podmiotom. Powrót do podstaw i najlepszych praktyk może jednak pomóc w zwiększeniu liczby obserwujących oraz aktywnych konwersacji.

Jednym z pierwszych kroków jest stworzenie przyciągającego uwagę profilu wykorzystującego znakomite elementy wizualne. Każdy kto się na niego natknie, powinien być w stanie dostrzec kulturę związaną z marką oraz związane z nią produkty lub usługi.

Wiele osób czuje, że na Twitterze należy publikować nową wiadomość co kilkadziesiąt minut. Jeśli jednak nie posiadasz wartościowych treści, tweetowanie nie ma większego sensu. Obserwujący nie zwrócą uwagi na wiadomości, którym brakuje autorytetu! Skup się na dzieleniu się intrygującymi, wizualnymi treściami oraz historiami, które wzbudzają konwersacje dotyczące Twojej marki lub niszy.

Siedem mitów dotyczących landing page

Co o tym myślisz? Czy masz jakieś rady dotyczące zwiększania liczby konwersacji na Twitterze? Z jakimi problemami najczęściej się spotykasz prowadząc działalność na Twitterze? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skutki zawarcia układu w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Przyjęcie i zatwierdzenie układu zmienia sytuację prawną wierzycieli. Odtąd mogą oni realizować swoje uprawnienia jedynie zgodnie z treścią układu. Powoduje to umorzenie pierwotnych postępowań zabezpieczających i egzekucyjnych. Układ powinien objąć wszystkich wierzycieli, których roszczenia podlegają restrukturyzacji.

"Umowa z Mercosurem korzystna dla Polski" Jest jeden warunek [WYWIAD]

Jak Polska może stać się liderem wzrostu gospodarczego w Europie? Czy płaca minimalna zabija klasę średnią? Czy umowa z Mercosurem jest zagrożeniem, a może szansą dla Polski? Czy Polska zyska na prezydenturze Trumpa i niestabilnym świecie? Gość Infor.pl - prof. Marcin Piątkowski.

Architekci nowej ery pracy. Zmiana paradygmatu roli działu HR w organizacji

Sztuczna inteligencja wkrótce zmieni to, jak żyjemy, spędzamy wolny czas, a już na pewno to, jak pracujemy. Warto zadać sobie pytanie, kto w erze AI będzie kierował organizacjami i zapewni, że funkcjonowanie pracowników stanie się lepsze niż dotychczas? Odpowiedzią są działy HR. W erze, gdy pracownicy oczekują od firm większego zaangażowania w kwestie społeczne, dział HR powinien wrócić do swoich korzeni i położyć większy nacisk na słowo human, stając się tym samym strażnikiem ludzkości poprzez działania koncentrujące się w równym stopniu na człowieku, jak i na biznesie. Jednak te poczynania należy zacząć od siebie.

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców. Wielkimi krokami nadchodzi Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act – EAA), który zacznie obowiązywać już od czerwca 2025 roku. Dyrektywa drastycznie zmieni sposób funkcjonowania produktów w przestrzeni cyfrowej.

REKLAMA

ZUS: 1,4 mln przedsiębiorców z ulgami w ramach wakacji składkowych

Ponad 1,6 mln przedsiębiorców złożyło wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacenia składek za wskazany miesiąc. Chodzi o wakacje składkowe. ZUS poinformował, że do tej pory przyznano już 1,4 mln ulg. Informacje o tym widnieją na profilach płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

Jakie benefity dla pracowników oferują najczęściej małe i średnie firmy?

Ubezpieczenie na życie, spotkania integracyjne i prywatna opieka medyczna to trzy najczęstsze benefity oferowane pracownikom w sektorze MŚP. Choć ponad 90% firm w tej kategorii zapewnia świadczenia pozapłacowe, ich zakres wciąż odbiega od tego, co oferują duże przedsiębiorstwa. Jakie benefity są dostępne dla zatrudnionych w małych i średnich firmach?

Każda podwyżka najniższej krajowej to nowa fala bankructw. Teraz wypadają z rynku te, dla których ciężarem były ubiegłoroczne. Ile upadnie przez wzrost płacy minimalnej 2025 przekonamy się za rok

Przedsiębiorcy uważają, że tak dynamiczne podwyżki płacy minimalnej są na dłuższą metę zabójcze dla gospodarki. Tempa nie wytrzymują mikro i małe firmy, które przez trzy dekady były motorem napędowym polskiej gospodarki. Upadają i lada moment pociągną za sobą te większe i całe branże.

Co przyniesie rok 2025 w branży TSL?

Rok 2025 będzie przełomowy dla sektora transportu, spedycji i logistyki, przynosząc szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych. Nowe regulacje celne, wdrożenie innowacyjnych technologii oraz rosnące wymagania środowiskowe zmuszą firmy do adaptacji, by pozostały konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

REKLAMA

Szablon raportu ESG z omówieniem. Darmowy przewodnik dla MŚP

Darmowa publikacja dla małych i średnich przedsiębiorstw jest już gotowa. Można pobrać szablon raportu ESG z omówieniem. Rzecznik MŚP wspiera przedsiębiorców w raportowaniu niefinansowym.

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany?

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany? Prezes Związku Pracodawców BCC Łukasz Bernatowicz wskazał, kiedy kwestia niedziel handlowych będzie mogła zostać uregulowana na nowo.

REKLAMA