REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Reklama w Internecie
Reklama w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Oceniając zainteresowanie czytelników i firm wzrasta zainteresowanie taką formą reklamy, jest ona zapamiętywana. Wadą jest negatywny odbiór firmy i danego portalu. Na początku roku 2012 najważniejszą formą promocji były reklamy banerowe – wideo i interaktywne, w drugiej połowie są one na miejscu 2 i 3 w ocenie agencji Gemius. Trzeci kwartał 2012 w kampaniach online ocenia się na 24% w zakresie reklam banerowych oraz 20% w przypadku reklam Preroll i 10% dla Rectangle. Pod względem efektywności (ilość kliknięć i ilość emisji) najwyżej oceniane są reklamy na mobilnych banerach (wskaźnik 2%) oraz klasycznych (1,75%). Miejsce trzecie to reklamy z elementami interaktywnymi (wskaźnik 1,2%). Bilbordy klasyczne są oceniane na 0,5% według wskaźnika oglądalności.

REKLAMA

WYDATKI NA REKLAMĘ WIDEO ONLINE

UDZIAŁ W RYNKU (%)

2009

0,8

2010

2,2

2011

2,5

2012

2,0

Rok 2012 jest okresem wzrostu zainteresowania reklamą internetową wśród firm z branży telekomunikacji (2,4% reklam), finansów, ubezpieczeń i maklerstwa (17,4%). Wysokie zainteresowanie –  11,1%  jest w branży motoryzacyjnej. Prognozuje się dalszy wzrost zainteresowania reklamą w branży telekomunikacji – inwestycje w mobilne serwisy, rozwój mobilnego Internetu wymaga szerokich akcji marketingowych. Najwyższe zainteresowanie reklamą dotyczy wydawnictw branżowych (dostosowanie do rynku klientów i odbiorców) oraz magazynów i gazet o szerokim zasięgu. Telekomunikacja jest branżą mocno powiązaną z klientami, reklamy są ukierunkowane na indywidualnych odbiorców i firmy. Firmy są ukierunkowane na budowanie wizerunku i prezentacje firmy i jej produktów. Ostatnie miesiące pokazują wysokie zainteresowanie internautów w dziedzinach: czas wolny (wskaźnik kliknięć wobec ilości emitowanych reklam) – 1,3%, media, książki, wideo, filmy – 1,0% oraz żywność – 0,9%.

Zobacz: Linki sponsorowane a pozycjonowanie

WYDATKI NA REKlAMĘ EFEKTYWNOŚCIOWĄ W POLSKIM INTERNECIE

UDZIAL W RYNKU (%)

WARTOŚĆ (mln zł)

2009

10,5

144,2

2010

9,7

153,5

2011

9,0

175,3

2012

8,1

39,3

REKLAMA

Rok 2011 był okresem wzrostu emisji reklam internetowych dla telekomunikacji oraz branży finansowej. Wzrost w ciągu roku to około – 10% w tych branżach. Te sektory zyskały 40% udział na rynku reklamy internetowej. Na trzecim miejscu była branża rozrywkowa – udział w całkowitej emisji reklam - 12% pod koniec roku. Udział ten jednak znacznie spadł w roku 2011 (kilka procent). Na początku roku 2011 najważniejszym produktem reklamowym były produkty handlowe i konsumenckie. Najwyższe zainteresowanie internautów było w dziedzinie – żywność, czas wolny, napoje, alkohole.  W tym okresie najczęściej wykorzystywano reklamy banerowe, jednak spadek roczny to około 8%, wzrosło zainteresowanie reklamą banerową mobilną (10-12%).

Dane pokazują znaczne zainteresowanie reklamą internetową. Głównym argumentem jest wysokie zainteresowanie czytelników oraz różnorodność form reklamy. Wiele firm wykorzystuje Internet jako środek komunikacji z klientami, widać wysokie zainteresowanie firm i instytucji międzynarodowych. Dochody z reklam są znaczne, obecny rozwój rynku pozwala na wzrost tych dochodów. Najwyższe korzyści utrzymują się w wydawnictwach ogólnokrajowych i branżowych. Dochody z reklam są ważnym środkiem utrzymania, w kolejnych latach prognozuje się rozwój rynku reklamowego – internetowego i mobilnego. Wydawnictwa maja największe możliwości i perspektywy zysku z reklam.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Reklama w Internecie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA