REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Subskrybuj nas na Youtube
kampania remarketingu
kampania remarketingu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Treści wideo to nie tylko virale rozprzestrzeniające się w zastraszającym tempie. Wideo stało się również jednym z najpopularniejszych formatów treści w działalności marketingowej. Napotykamy je wszędzie - od ocen wystawianych przez użytkowników na Amazon, poprzez aplikacje mobilne, takie jak Vine, Snapchat, czy Instagram, aż po opcje reklamy wideo, niedawno dodane przez Facebook. Wideo jest wszędzie.

Tworzenie tradycyjnego filmu, mającego na celu zbudowanie świadomości marki, nie należy do najtańszych przedsięwzięć. Z drugiej strony, nagranie 30 sekundowego filmu służącego do celów marketingowych jest już całkiem tanie. Wystarczy dobra kamera, mikrofon, nieco oświetlenia i przede wszystkim kreatywny pomysł. Kiedy dzieło jest już gotowe, na scenę wkracza jedna z najnowszych zabawek marketerów.

REKLAMA

REKLAMA

Kampanie wideo remarketingu są świetnym sposobem wejścia na nowe rynki i posiadają tę cechę, której oczekuje się od skutecznej taktyki marketingowej: zapewnienie wysokiego poziomu konwersji przy zachowaniu niskich kosztów. Oprócz tego, kampania remarketingu wideo nie musi pojawić się wyłącznie na YouTube, ale również w całej sieci reklamowej Google. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak szybko rozpocząć kampanię remarketingu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Krok #1: Połącz YouTube z AdWords

Aby rozpocząć kampanię reklamową przy pomocy wideo, najpierw musisz stworzyć konto na YouTube i powiązać je z Google AdWords. Istnieją dwa sposoby na połączenie YouTube z AdWords:

REKLAMA

  1. Stwórz link z konta na Google AdWords do kanału na YouTube.
  2. Stwórz link z kanału na YouTube do konta na AdWords.

Opcja nr 2 jest bardziej korzystna, ponieważ do kanału na YouTube można podłączyć wiele kont AdWords.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak połączyć własny kanał na YouTube z kontem Google AdWords:

  • Kiedy zalogujesz się już na YouTube, przejdź do menedżera wideo znajdującego się w głównym menu, poprzez kliknięcie na ikonę kanału lub nazwę kanału znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu.
  • Przejdź do ustawień kanału i wybierz „zaawansowane”.
  • Otwórz konto na AdWords w nowej karcie, zaloguj się i skopiuj swój numer klienta (dziewięciocyfrowy numer w formacie XXX-XXX-XXXX).
  • Przejdź do karty z kanałem na Youtube. Wklej numer klienta w miejscu, gdzie widzisz „stwórz link do innego konta” i kliknij „dalej”.
  • Przypisz nazwę do konta.
  • Ustal uprawnienia, które chcesz nadać Google AdWords, w związku z połączeniem kont.
  • Kliknij „zakończ”.

Łączenie kont to dopiero początek przygody. Aby stworzyć kampanię remarketingu wideo, będziesz potrzebować listy remarketingowej AdWords, która zawiera przynajmniej 100 użytkowników. Możesz również wykorzystać już istniejącą listę. Czym jest lista remarketingowa? To zbiór informacji pochodzący z ciasteczek użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę. Tutaj znajduje się więcej informacji - https://support.google.com/adwords/answer/2454064?hl=pl

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Krok #2: Stwórz lub wybierz cztery filmy promocyjne

Jeśli posiadasz już cztery lub pięć filmów, które możesz wykorzystać w kampanii remarketingu, przejdź do kroku trzeciego, dotyczącego tworzenia kampanii. Filmy promocyjne na YouTube mogą mieć od 20 do 40 sekund. Jeśli aktualnie nie posiadasz wideo, które mogłyby się przydać w kampanii, poniżej znajduje się kilka pomysłów, które mogą się przydać:

  • Wideo Selfie (w biurze, na białym tle, lub gdziekolwiek indziej).
  • Pokaz slajdów z podkładem audio (łatwe do zintegrowania z YouTube).
  • Animowane wideo (np. przy wykorzystaniu informacji z infografiki).
  • GIF'y

Kilka platform, które oferują narzędzia do tworzenia wideo (na zasadzie gotowych szablonów):

  • Wideo http://wideo.co/
  • WeVideo https://www.wevideo.com/
  • PowToon http://www.powtoon.com/
  • Weavly http://weavly.com/

Kiedy będziesz już mieć odpowiednie treści wideo, nie zapomnij załadować ich na swój kanał na YouTube. Tylko w ten sposób będziesz w stanie promować je na YouTube lub w sieci reklamowej Google.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Krok #3: Tworzenie kampanii remarketingu wideo

Kampanie remarketingu wideo nie różnią się zbytnio od zwykłych kampanii wideo. Zaloguj się na konto na AdWords, przejdź do „Wszystkie kampanie” i stwórz nową, klikając na czerwony przycisk „Kampania”. Wewnątrz nowo otwartego menu, wybierz „Kampania wideo”.

Nazwij swoją kampanię i ustaw dzienny budżet; dla przykładu 20 zł dziennie. Następnie, masz do wyboru dwie opcje:

  • Reklama będzie się wyświetlała wyłącznie przed filmami oglądanymi na YouTube.
  • Reklama pojawi się w sieci reklamowej Google.

Upewnij się, że zgadzają się również ustawienia języka i lokalizacji geograficznej.

Wybierz film, który pragniesz promować

Kolejnym krokiem jest zamieszczenie URL'a do wybranego przez Ciebie filmu. Pamiętaj, aby ustawić odpowiedni format wideo, jeśli pragniesz, aby wyświetlało się ono na urządzeniach mobilnych. Zanim wszystko zostanie zatwierdzone, będziesz w stanie zobaczyć jak wygląda Twoja przyszła reklama. W przyszłości dodasz większą liczbę filmów, jednak póki co, kliknij „zapisz” i „kontynuuj”.

Lista remarketingowa

Następny krok sprawi, że zwykła kampania wideo przemieni się w kampanię remarketingu. Teraz będziesz w stanie wybrać dokładną grupę docelową, dzięki wcześniej skomponowanej liście remarketingowej.

Wybierz minimalną stawkę za jedno wyświetlenie reklamy. Najlepiej rozpocząć od najniższej kwoty, proponowanej przez AdWords, która wyświetla się zaraz obok pola „maksymalny koszt za jedno wyświetlenie”. Zamiast wybierać opcję targetowania, takie jak demografia lub zainteresowania, od razu przejdź do sekcji „zawęź grupę docelową”. Po kliknięciu na link, możesz przejść do sekcji „Remarketing”. W tym momencie będziesz w stanie dodać odpowiednią listę remarketingową, jako grupę docelową w kampanii. Kliknij „zapisz grupę docelową”.

Zadanie wykonane! Właśnie udało Ci się stworzyć nową kampanię remarketingu wideo. Będziesz w stanie obserwować wszystkie statystyki za pomocą YouTube, jak również Google AdWords. Dzięki temu, że konta są połączone, będziesz w stanie uzyskać więcej informacji i podejmować lepsze decyzje marketingowe. Powodzenia.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Z chęcią usłyszę o Twoich doświadczeniach z wideo marketingiem. Uważasz, że jest to skuteczna taktyka marketingowa? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA