REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Subskrybuj nas na Youtube
kampania remarketingu
kampania remarketingu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Treści wideo to nie tylko virale rozprzestrzeniające się w zastraszającym tempie. Wideo stało się również jednym z najpopularniejszych formatów treści w działalności marketingowej. Napotykamy je wszędzie - od ocen wystawianych przez użytkowników na Amazon, poprzez aplikacje mobilne, takie jak Vine, Snapchat, czy Instagram, aż po opcje reklamy wideo, niedawno dodane przez Facebook. Wideo jest wszędzie.

Tworzenie tradycyjnego filmu, mającego na celu zbudowanie świadomości marki, nie należy do najtańszych przedsięwzięć. Z drugiej strony, nagranie 30 sekundowego filmu służącego do celów marketingowych jest już całkiem tanie. Wystarczy dobra kamera, mikrofon, nieco oświetlenia i przede wszystkim kreatywny pomysł. Kiedy dzieło jest już gotowe, na scenę wkracza jedna z najnowszych zabawek marketerów.

REKLAMA

REKLAMA

Kampanie wideo remarketingu są świetnym sposobem wejścia na nowe rynki i posiadają tę cechę, której oczekuje się od skutecznej taktyki marketingowej: zapewnienie wysokiego poziomu konwersji przy zachowaniu niskich kosztów. Oprócz tego, kampania remarketingu wideo nie musi pojawić się wyłącznie na YouTube, ale również w całej sieci reklamowej Google. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak szybko rozpocząć kampanię remarketingu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Krok #1: Połącz YouTube z AdWords

Aby rozpocząć kampanię reklamową przy pomocy wideo, najpierw musisz stworzyć konto na YouTube i powiązać je z Google AdWords. Istnieją dwa sposoby na połączenie YouTube z AdWords:

REKLAMA

  1. Stwórz link z konta na Google AdWords do kanału na YouTube.
  2. Stwórz link z kanału na YouTube do konta na AdWords.

Opcja nr 2 jest bardziej korzystna, ponieważ do kanału na YouTube można podłączyć wiele kont AdWords.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak połączyć własny kanał na YouTube z kontem Google AdWords:

  • Kiedy zalogujesz się już na YouTube, przejdź do menedżera wideo znajdującego się w głównym menu, poprzez kliknięcie na ikonę kanału lub nazwę kanału znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu.
  • Przejdź do ustawień kanału i wybierz „zaawansowane”.
  • Otwórz konto na AdWords w nowej karcie, zaloguj się i skopiuj swój numer klienta (dziewięciocyfrowy numer w formacie XXX-XXX-XXXX).
  • Przejdź do karty z kanałem na Youtube. Wklej numer klienta w miejscu, gdzie widzisz „stwórz link do innego konta” i kliknij „dalej”.
  • Przypisz nazwę do konta.
  • Ustal uprawnienia, które chcesz nadać Google AdWords, w związku z połączeniem kont.
  • Kliknij „zakończ”.

Łączenie kont to dopiero początek przygody. Aby stworzyć kampanię remarketingu wideo, będziesz potrzebować listy remarketingowej AdWords, która zawiera przynajmniej 100 użytkowników. Możesz również wykorzystać już istniejącą listę. Czym jest lista remarketingowa? To zbiór informacji pochodzący z ciasteczek użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę. Tutaj znajduje się więcej informacji - https://support.google.com/adwords/answer/2454064?hl=pl

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Krok #2: Stwórz lub wybierz cztery filmy promocyjne

Jeśli posiadasz już cztery lub pięć filmów, które możesz wykorzystać w kampanii remarketingu, przejdź do kroku trzeciego, dotyczącego tworzenia kampanii. Filmy promocyjne na YouTube mogą mieć od 20 do 40 sekund. Jeśli aktualnie nie posiadasz wideo, które mogłyby się przydać w kampanii, poniżej znajduje się kilka pomysłów, które mogą się przydać:

  • Wideo Selfie (w biurze, na białym tle, lub gdziekolwiek indziej).
  • Pokaz slajdów z podkładem audio (łatwe do zintegrowania z YouTube).
  • Animowane wideo (np. przy wykorzystaniu informacji z infografiki).
  • GIF'y

Kilka platform, które oferują narzędzia do tworzenia wideo (na zasadzie gotowych szablonów):

  • Wideo http://wideo.co/
  • WeVideo https://www.wevideo.com/
  • PowToon http://www.powtoon.com/
  • Weavly http://weavly.com/

Kiedy będziesz już mieć odpowiednie treści wideo, nie zapomnij załadować ich na swój kanał na YouTube. Tylko w ten sposób będziesz w stanie promować je na YouTube lub w sieci reklamowej Google.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Krok #3: Tworzenie kampanii remarketingu wideo

Kampanie remarketingu wideo nie różnią się zbytnio od zwykłych kampanii wideo. Zaloguj się na konto na AdWords, przejdź do „Wszystkie kampanie” i stwórz nową, klikając na czerwony przycisk „Kampania”. Wewnątrz nowo otwartego menu, wybierz „Kampania wideo”.

Nazwij swoją kampanię i ustaw dzienny budżet; dla przykładu 20 zł dziennie. Następnie, masz do wyboru dwie opcje:

  • Reklama będzie się wyświetlała wyłącznie przed filmami oglądanymi na YouTube.
  • Reklama pojawi się w sieci reklamowej Google.

Upewnij się, że zgadzają się również ustawienia języka i lokalizacji geograficznej.

Wybierz film, który pragniesz promować

Kolejnym krokiem jest zamieszczenie URL'a do wybranego przez Ciebie filmu. Pamiętaj, aby ustawić odpowiedni format wideo, jeśli pragniesz, aby wyświetlało się ono na urządzeniach mobilnych. Zanim wszystko zostanie zatwierdzone, będziesz w stanie zobaczyć jak wygląda Twoja przyszła reklama. W przyszłości dodasz większą liczbę filmów, jednak póki co, kliknij „zapisz” i „kontynuuj”.

Lista remarketingowa

Następny krok sprawi, że zwykła kampania wideo przemieni się w kampanię remarketingu. Teraz będziesz w stanie wybrać dokładną grupę docelową, dzięki wcześniej skomponowanej liście remarketingowej.

Wybierz minimalną stawkę za jedno wyświetlenie reklamy. Najlepiej rozpocząć od najniższej kwoty, proponowanej przez AdWords, która wyświetla się zaraz obok pola „maksymalny koszt za jedno wyświetlenie”. Zamiast wybierać opcję targetowania, takie jak demografia lub zainteresowania, od razu przejdź do sekcji „zawęź grupę docelową”. Po kliknięciu na link, możesz przejść do sekcji „Remarketing”. W tym momencie będziesz w stanie dodać odpowiednią listę remarketingową, jako grupę docelową w kampanii. Kliknij „zapisz grupę docelową”.

Zadanie wykonane! Właśnie udało Ci się stworzyć nową kampanię remarketingu wideo. Będziesz w stanie obserwować wszystkie statystyki za pomocą YouTube, jak również Google AdWords. Dzięki temu, że konta są połączone, będziesz w stanie uzyskać więcej informacji i podejmować lepsze decyzje marketingowe. Powodzenia.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Z chęcią usłyszę o Twoich doświadczeniach z wideo marketingiem. Uważasz, że jest to skuteczna taktyka marketingowa? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA