Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

kampania remarketingu
kampania remarketingu
Fotolia
Treści wideo to nie tylko virale rozprzestrzeniające się w zastraszającym tempie. Wideo stało się również jednym z najpopularniejszych formatów treści w działalności marketingowej. Napotykamy je wszędzie - od ocen wystawianych przez użytkowników na Amazon, poprzez aplikacje mobilne, takie jak Vine, Snapchat, czy Instagram, aż po opcje reklamy wideo, niedawno dodane przez Facebook. Wideo jest wszędzie.

Tworzenie tradycyjnego filmu, mającego na celu zbudowanie świadomości marki, nie należy do najtańszych przedsięwzięć. Z drugiej strony, nagranie 30 sekundowego filmu służącego do celów marketingowych jest już całkiem tanie. Wystarczy dobra kamera, mikrofon, nieco oświetlenia i przede wszystkim kreatywny pomysł. Kiedy dzieło jest już gotowe, na scenę wkracza jedna z najnowszych zabawek marketerów.

Kampanie wideo remarketingu są świetnym sposobem wejścia na nowe rynki i posiadają tę cechę, której oczekuje się od skutecznej taktyki marketingowej: zapewnienie wysokiego poziomu konwersji przy zachowaniu niskich kosztów. Oprócz tego, kampania remarketingu wideo nie musi pojawić się wyłącznie na YouTube, ale również w całej sieci reklamowej Google. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak szybko rozpocząć kampanię remarketingu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Krok #1: Połącz YouTube z AdWords

Aby rozpocząć kampanię reklamową przy pomocy wideo, najpierw musisz stworzyć konto na YouTube i powiązać je z Google AdWords. Istnieją dwa sposoby na połączenie YouTube z AdWords:

  1. Stwórz link z konta na Google AdWords do kanału na YouTube.
  2. Stwórz link z kanału na YouTube do konta na AdWords.

Opcja nr 2 jest bardziej korzystna, ponieważ do kanału na YouTube można podłączyć wiele kont AdWords.

Jak połączyć własny kanał na YouTube z kontem Google AdWords:

  • Kiedy zalogujesz się już na YouTube, przejdź do menedżera wideo znajdującego się w głównym menu, poprzez kliknięcie na ikonę kanału lub nazwę kanału znajdującego się w prawym górnym rogu ekranu.
  • Przejdź do ustawień kanału i wybierz „zaawansowane”.
  • Otwórz konto na AdWords w nowej karcie, zaloguj się i skopiuj swój numer klienta (dziewięciocyfrowy numer w formacie XXX-XXX-XXXX).
  • Przejdź do karty z kanałem na Youtube. Wklej numer klienta w miejscu, gdzie widzisz „stwórz link do innego konta” i kliknij „dalej”.
  • Przypisz nazwę do konta.
  • Ustal uprawnienia, które chcesz nadać Google AdWords, w związku z połączeniem kont.
  • Kliknij „zakończ”.

Łączenie kont to dopiero początek przygody. Aby stworzyć kampanię remarketingu wideo, będziesz potrzebować listy remarketingowej AdWords, która zawiera przynajmniej 100 użytkowników. Możesz również wykorzystać już istniejącą listę. Czym jest lista remarketingowa? To zbiór informacji pochodzący z ciasteczek użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę. Tutaj znajduje się więcej informacji - https://support.google.com/adwords/answer/2454064?hl=pl

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Krok #2: Stwórz lub wybierz cztery filmy promocyjne

Jeśli posiadasz już cztery lub pięć filmów, które możesz wykorzystać w kampanii remarketingu, przejdź do kroku trzeciego, dotyczącego tworzenia kampanii. Filmy promocyjne na YouTube mogą mieć od 20 do 40 sekund. Jeśli aktualnie nie posiadasz wideo, które mogłyby się przydać w kampanii, poniżej znajduje się kilka pomysłów, które mogą się przydać:

  • Wideo Selfie (w biurze, na białym tle, lub gdziekolwiek indziej).
  • Pokaz slajdów z podkładem audio (łatwe do zintegrowania z YouTube).
  • Animowane wideo (np. przy wykorzystaniu informacji z infografiki).
  • GIF'y

Kilka platform, które oferują narzędzia do tworzenia wideo (na zasadzie gotowych szablonów):

  • Wideo http://wideo.co/
  • WeVideo https://www.wevideo.com/
  • PowToon http://www.powtoon.com/
  • Weavly http://weavly.com/

Kiedy będziesz już mieć odpowiednie treści wideo, nie zapomnij załadować ich na swój kanał na YouTube. Tylko w ten sposób będziesz w stanie promować je na YouTube lub w sieci reklamowej Google.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Krok #3: Tworzenie kampanii remarketingu wideo

Kampanie remarketingu wideo nie różnią się zbytnio od zwykłych kampanii wideo. Zaloguj się na konto na AdWords, przejdź do „Wszystkie kampanie” i stwórz nową, klikając na czerwony przycisk „Kampania”. Wewnątrz nowo otwartego menu, wybierz „Kampania wideo”.

Nazwij swoją kampanię i ustaw dzienny budżet; dla przykładu 20 zł dziennie. Następnie, masz do wyboru dwie opcje:

  • Reklama będzie się wyświetlała wyłącznie przed filmami oglądanymi na YouTube.
  • Reklama pojawi się w sieci reklamowej Google.

Upewnij się, że zgadzają się również ustawienia języka i lokalizacji geograficznej.

Wybierz film, który pragniesz promować

Kolejnym krokiem jest zamieszczenie URL'a do wybranego przez Ciebie filmu. Pamiętaj, aby ustawić odpowiedni format wideo, jeśli pragniesz, aby wyświetlało się ono na urządzeniach mobilnych. Zanim wszystko zostanie zatwierdzone, będziesz w stanie zobaczyć jak wygląda Twoja przyszła reklama. W przyszłości dodasz większą liczbę filmów, jednak póki co, kliknij „zapisz” i „kontynuuj”.

Lista remarketingowa

Następny krok sprawi, że zwykła kampania wideo przemieni się w kampanię remarketingu. Teraz będziesz w stanie wybrać dokładną grupę docelową, dzięki wcześniej skomponowanej liście remarketingowej.

Wybierz minimalną stawkę za jedno wyświetlenie reklamy. Najlepiej rozpocząć od najniższej kwoty, proponowanej przez AdWords, która wyświetla się zaraz obok pola „maksymalny koszt za jedno wyświetlenie”. Zamiast wybierać opcję targetowania, takie jak demografia lub zainteresowania, od razu przejdź do sekcji „zawęź grupę docelową”. Po kliknięciu na link, możesz przejść do sekcji „Remarketing”. W tym momencie będziesz w stanie dodać odpowiednią listę remarketingową, jako grupę docelową w kampanii. Kliknij „zapisz grupę docelową”.

Zadanie wykonane! Właśnie udało Ci się stworzyć nową kampanię remarketingu wideo. Będziesz w stanie obserwować wszystkie statystyki za pomocą YouTube, jak również Google AdWords. Dzięki temu, że konta są połączone, będziesz w stanie uzyskać więcej informacji i podejmować lepsze decyzje marketingowe. Powodzenia.

Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Z chęcią usłyszę o Twoich doświadczeniach z wideo marketingiem. Uważasz, że jest to skuteczna taktyka marketingowa? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Instrukcje księgowego
Instrukcje księgowego – książka z aktualizacjami w serwisie online

Zawiera zestaw 96 aktualnych instrukcji objaśniających wybrane procedury podatkowe, księgowe, kadrowe oraz z dziedziny prawa cywilnego i gospodarczego. Instrukcje w serwisie są powiązane z kalkulatorami, formularzami, wskaźnikami, materiałami wideo i aktami prawnymi.

Teraz 17% taniej!
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uprawnienia straży miejskiej 2022
    Uprawnienia straży miejskiej 2022, czyli kiedy strażnik miejski może zatrzymać pojazd do kontroli, a kiedy pieszego. Czy straż miejska może legitymować?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne? Obowiązek ich stawiania jest bardzo precyzyjnie regulowany przez przepisy. Dziś przypomnimy główne zasady.
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego?
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego? To pytanie o tyle zasadnicze, że uprawnienia tej formacji są naprawdę mocno ograniczone. Sprawdźmy.
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej? Tak, taki właśnie program został zatwierdzony przez radę nadzorczą PFRON.
    Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych w praktyce
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych? Co oznacza? Zobaczmy o czym w praktyce mówi art. 14 pkt 8 Prawa o ruchu drogowym.
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Castrol i Sprint Power mają pomysł. Pracują nad akumulatorem, który można ładować z mocą 800 kW!
    Oprocentowanie lokat w 2022 roku
    Nominalne oprocentowanie lokat jest obecnie dużo wyższe niż jeszcze na początku roku. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, czy to wystarczyło, aby przyciągnąć oszczędności Polaków.
    Co to jest RegTech i jaką rolę odgrywa w biznesie?
    Co to jest RegTech i jaką rolę odgrywa w biznesie? Na czym polegają usługi RegTech? Jak działają firmy RegTech? Wyjaśnia Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl.
    Jak zabezpieczyć budynek przed ulatnianiem się tlenku węgla, czyli czadu? Obowiązki zarządcy
    Najczęstszymi przyczynami zatrucia tlenkiem węgla, czyli czadem oraz wybuchów gazu i pożarów są: brak szczelności i sprawności urządzeń spalających paliwa, instalacji kominowych i gazowych oraz brak drożności i właściwego ciągu przewodów wentylacyjnych.
    Drewno opałowe: Lasy Państwowe sprzedają więcej ale zasoby są ograniczone
    Do końca sierpnia br. Lasy Państwowe sprzedały 545 tys. m sześc. tzw. gałęziówki; to o 46 proc. więcej niż w 2021 r. - poinformowały PAP Lasy Państwowe. Dodano, że o ponad 40 proc. wzrosła też sprzedaż grubszego drewna opałowego.
    Branża eventowa – odbudowa po pandemii
    Klienci biznesowi coraz częściej szukają wydarzeń nie tylko dla firmy, ale też dla odbudowy motywacji i więzi wśród pracowników po pandemii. Wyzwań jest więcej – technologia i ekologia stawiają operatorom coraz wyższe wymagania.
    Czy robotyzacja sprawdzi się w każdej firmie? Kto może skorzystać z najnowszych technologii?
    Myśląc o robotach, wiele osób wciąż wyobraża sobie zaawansowaną maszynę wykonującą zlecone jej prace. Tymczasem roboty to także oprogramowania, które doskonale sprawdzają się w pracy biurowej. Nie zajmują przestrzeni, nie wymagają dodatkowego sprzętu ani wykwalifikowanego personelu.
    Nowa definicja skrzyżowania. Uwaga na mandaty!
    Nowa definicja skrzyżowania obowiązuje od 21 września 2022 roku. I choć zmiana miała być kosmetyczna, może oznaczać dla kierowców mandat.
    125 tys. Yarisów Cross w Europie. Kupujemy głównie hybrydy
    125 tys. Yarisów Cross w Europie, czyli miejski crossover bije rekordy popularności. 94 proc. pojazdów opuszcza salon z silnikiem hybrydowym.
    Wysokie rachunki, wzrost cen. Piekarze przerażeni obecną sytuacją
    Północna Izba Gospodarcza apeluje o natychmiastowe przyjęcie programu wsparcia dla rzemieślniczych piekarni oraz dla piekarzy prowadzących wypiek tradycyjnymi metodami.
    Hakerzy coraz lepsi, koszty ponoszą konsumenci
    Zaniedbania w cyberbezpieczeństwie słono kosztują. Firmy tracą średnio ponad 4 mln dolarów rocznie z powodu ataków hakerów, wynika z najnowszego raportu IBM Security. Kto za to płaci? Na pewno nie korporacje – aż 6 na 10 ankietowanych firm przyznaje, że kosztami obarcza swoich klientów.
    Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle
    Handel hurtowy w sierpniu 2022, zgodnie z danymi GUS, zanotował wyraźne wzrosty – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Rośnie również dynamika nowych zamówień w przemyśle oraz zamówień eksportowych. Daje to nadzieję, że wbrew niektórym pesymistycznym prognozom polskie firmy nie będą aż tak bardzo spowalniać aktywności w najbliższych miesiącach.
    Ciężkie czasy branży sadowniczej. Brak pracowników i rynków zbytu
    Dramatycznie brakuje ludzi do zrywania jabłek, część zbiorów prawdopodobnie pozostanie w sadach - poinformował prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski. "W sadownictwie jest mnóstwo problemów, najważniejsze to braki siły roboczej, koszty energii i brak rynków zbytu w związku z wojną”.
    Samochody elektryczne sposobem na kryzys energetyczny
    Samochody elektryczne. W związku z rosnącymi stawkami za prąd i brakami w dostawach gazu oraz węgla coraz więcej mówi się o kryzysie energetycznym. Jak wskazują eksperci, sposobem na niedobory prądu mogą być samochody elektryczne. Każdy z nich to potencjalny bank energii dla budynków i odciążenie dla sieci. Czy kierowcy zostaną prosumentami tak jak właściciele fotowoltaiki?
    Konfederacja Lewiatan: bezrobocie przynajmniej do końca roku będzie na niskim poziomie
    Wszystko wskazuje na to, że bezrobocie jeszcze przynajmniej do końca roku utrzyma się na niskim poziomie – podano w piątkowym komentarzu Konfederacji Lewiatan do danych GUS.
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego? Oto pytanie, które postawiliśmy przed dzisiejszym materiałem. Odpowiedź jest prosta.
    Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
    Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu?
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu? Tak, pytanie może wydawać się podchwytliwe, ale podchwytliwe nie jest. Poszukajmy zatem odpowiedzi.
    Frank szwajcarski przebił 5 zł. Polska waluta tanieje
    Frank szwajcarski kosztuje ponad 5 zł, euro jest po 4,77 zł, a kurs dolara przebił poziom 4,83 zł.