REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?

koszty reklamy
koszty reklamy

REKLAMA

REKLAMA

Reklamowanie swojego biznesu ma zapewnić wzrost sprzedaży danego produktu czy usługi, często też dzięki poszerzeniu grona klientów przyczynia się do rozwoju działalności. Innymi słowy, ma na celu wzrost przychodów, stąd wydatki na reklamę działalności – na ulotkach, w internecie czy w ramach sponsoringu – przedsiębiorca rozliczy w kosztach firmy.

Wedle przepisów ustawy o PIT kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania i zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem wydatków zamieszczonych w negatywnym katalogu kosztów (art. 23 ww. ustawy).

REKLAMA

Jeśli zatem zakupiona reklama promuje jedynie biznes przedsiębiorcy, wydatki na nią można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Zakupienie bannera czy billboardu z danymi firmy, projektu loga firmy, reklamy firmy w gazecie czy w internecie (np. usługi pozycjonowania), broszur informacyjnych dotyczących działalności w postaci ulotek, plakatów czy katalogów z produkowanymi czy sprzedawanymi w ramach działalności rzeczami obniży zobowiązanie wobec fiskusa z tytułu podatku dochodowego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Reklama na Facebooku

Aby wydatek na reklamę prowadzonej działalności gospodarczej mógł zostać rozliczony w kosztach firmowych, musi być też odpowiednio udokumentowany.

Wydatki firmowe muszą być udokumentowane fakturą czy rachunkiem. W przypadku zakupów reklamowych zza granicy, np. zakupu reklamy na Facebooku, warto pamiętać, aby wystawiony przez zagranicznego kontrahenta dokument zakupu był poprawny, tj. posiadał odpowiednie na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych czy transakcji importu towarów lub usług dane (np. numer NIP UE, nazwę i cenę usługi czy datę wystawienia).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Sponsoring

Sponsorzy nierzadko podpisują umowę sponsoringu w zamian za świadczenie przez sponsorowanego usług reklamowych (reklamę wizerunku czy loga firmy sponsora). Wydatki poniesione przez sponsora w związki z taką umową są wydatkami na działalność reklamową i można je rozliczyć w kosztach firmowych (oczywiście, gdy wypełniają definicję kosztu z ramki, czyli gdy reklamują działalność). Warto pamiętać, że jeśli sponsor w ramach umowy nie dostaje świadczenia wzajemnego od sponsorowanego (czyli nie reklamuje się), jego wydatki będą stanowiły darowiznę, która nie jest kosztem firmowym. Z kolei gdy istnieją wzajemne świadczenia, ale nie są one sobie równoważne, wydatki na sponsoring są kosztem działalności jedynie do wysokości wartości usługi reklamowej świadczonej przez sponsorowanego. Kwota ponad tę wartość stanowi darowiznę.

To sponsor będzie musiał umieć w razie potrzeby udowodnić, że poniesione wydatki służyły celom reklamowym i nie stanowiły darowizny.

Zakup i montaż klimatyzacji zalicza się do kosztów firmy

Oklejenie reklamą auta

W przypadku zakupu reklamy na samochodzie firmowym, warto zachować ostrożność przy rozliczaniu VAT-u. Co do zasady, VAT naliczony od wydatków zawiązanych z pojazdami samochodowymi można odliczyć tylko w 50 proc. Równocześnie jednak ograniczenie to nie ma zastosowanie do towarów montowanych w pojazdach samochodowych i do związanych z tymi towarami usług montażu, naprawy i konserwacji, jeśli przeznaczenie tych towarów wskazuje obiektywnie na możliwość ich wykorzystywania wyłącznie do działalności. Można uznać, że naklejona na samochód firmowy reklama działalności (folia) oraz usługa oklejenia samochodu spełnia warunki wyjątku, a co za tym idzie, od faktury za oklejenie auta reklamą przedsiębiorca będzie mógł odliczyć 100 proc. VAT-u. W kwestii tej jednak, nie została wydana jeszcze żadna interpretacja fiskusa, w związki z czym, aby uniknąć wątpliwości urzędników co do sposobu rozliczenia podatku, warto tu wystąpić o interpretację.

Co można zaliczyć do kosztów jednoosobowej firmy?

Katarzyna Miazek, Tax Care

Dominik Mędrzycki,  księgowy Tax Care

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA