REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od branży w której działasz, prowadzenie własnego biznesu generuje koszty. Nie można ich wyeliminować, bez obniżenia jakości oferowanych produktów czy usług. Niestety, gwałtowanie wzrastające wydatki to bariera spowalniająca rozwój, zwłaszcza młodych przedsiębiorstw. Jakie zatem rozwiązania pozwolą na oszczędności w firmach? Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w tym artykule.

Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, ma inne problemy i wyzwania. Jest jednak wiele wspólnych cech, do których z pewnością zaliczyć możemy koszty -  znane zarówno właścicielom mniejszych, jak i większych firm. Z powodu braku czasu i nadmiaru obowiązków często nie dostrzegamy możliwości ograniczania comiesięcznych rachunków. Prezentujemy kilka uniwersalnych sposobów na oszczędności, które sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie. Są to tańsze paliwo, renegocjacje umów, tańszy lokal, darmowe oprogramowanie oraz ograniczenie kosztów administracyjnych za pomocą systemów informatycznych takich jak zaprezentowany w artykule system FirmOne.

REKLAMA

Tańsze paliwo

Koszty paliwa mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Ale delegacje i spotkania to elementy pracy, z których raczej trudno zrezygnować. Nie oznacza to, że wydatki związane z transportem muszą być zawsze wysokie. Sposobów na ich ograniczenie jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest montaż instalacji LPG w samochodach służbowych. Dodatkowo możemy wprowadzić w życie stosowanie zasad modnego w Europie ecodrivingu – czyli oszczędnej jazdy. Sprawdźmy także stan firmowej floty. Zużyte świece zapłonowe czy filtry powietrza mogą być przyczyną zwiększonego spalania paliwa.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Renegocjacja umów

Twoja firma zapewne ma już podpisane umowy z dostawcami Internetu, prądu, gazu czy sieci telefonii komórkowej. Dzisiejsza konkurencja na rynku daje nam znacznie większe możliwości w negocjowaniu indywidualnych, tym samym atrakcyjniejszych, warunków cenowych. Sprawdź obecne oferty i przeprowadź research. Bardzo prawdopodobne, że stawki u niektórych dostawców znacznie spadły. Jeśli będzie to uzasadnione finansowo, rozwiąż dotychczasowe umowy i podpisz korzystniejsze. Rozważ takie rozwiązanie także w kwestii usług bankowych oraz ubezpieczeniowych.

Zobacz: Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tańszy lokal

Innym sposobem na obniżenie rachunków w firmie jest zamiana lokalu. Na rynku nieruchomości pojawia się coraz więcej godnych uwagi ofert. Warto więc co jakiś czas przeszukiwać portale z takimi ogłoszeniami. Można również rozważyć zamianę biura na mniejsze. Często okazuje się, że niewłaściwe rozmieszczenie stanowisk nie pozwala nam wykorzystać odpowiednio powierzchni jaką dysponujemy.

Darmowe oprogramowanie

Zakup potrzebnego do pracy oprogramowania w przypadku większej ilości pracowników generuje bardzo wysokie koszty. Nie ze wszystkich systemów możemy zrezygnować. Jednak oprogramowanie typowo biurowe możemy zamienić na darmowy, ale legalny odpowiednik – Open Office. Rozwiązanie to alternatywa szczególnie korzystna dla mniejszych firm. Zasady działania tych bezpłatnych programów są bardzo zbliżone do produktów Microsoftu. Posiadają też większość podstawowych funkcji, zatem praca nie powinna sprawić kłopotu.

Zredukuj koszty administracyjne

REKLAMA

Czy szacowałeś, ile Twoja firma wydaje pieniędzy na drukowanie dokumentów, umów czy faktur? Albo ile kosztuje czas pracy personelu poświęcony na zarządzanie procesami administracyjnymi? Według badań Konica Minolta koszty papierowego obiegu dokumentów w średnim przedsiębiorstwie mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Papierologia to odwieczny problem mniejszych i większych podmiotów. Z dokumentacji nie można zrezygnować, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby tradycyjne druki zamienić na elektroniczne odpowiedniki. Na rynku pojawia się coraz więcej prostych  narzędzi dedykowanych właśnie mniejszym firmom. Niektóre aplikacje, takie jak platforma FirmONE, działają online. W praktyce oznacza to, że firma nie ponosi na początku swojej działalności dodatkowych kosztów związanych z zakupem potrzebnej infrastruktury. Zaoszczędzony czas i pieniądze, zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych dokumentów to tylko niektóre argumenty, jakie mogą przekonać młodych przedsiębiorców do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań informatycznych w swoich firmach. W przypadku aplikacji działających z poziomu przeglądarki internetowej, na przykład FirmONE, zarządzać przedsiębiorstwem można on-line. Wystarczy dostęp do sieci, aby z każdego miejsca na świecie koordynować procesy zachodzące w firmie.

Przychody uzyskane z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku młodych przedsiębiorstw nie zawsze są stałe. Często bywają uwarunkowane aktualną sytuacją w branży. Na rynkowe realia nie mamy wpływu. Jednak aby dbać o dobrą kondycję finansową firmy możemy bardziej wnikliwe analizować wydatki, szukać alternatyw i oszczędności. To w końcu nic nie kosztuje.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA