REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Jak ograniczyć koszty w firmie?
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od branży w której działasz, prowadzenie własnego biznesu generuje koszty. Nie można ich wyeliminować, bez obniżenia jakości oferowanych produktów czy usług. Niestety, gwałtowanie wzrastające wydatki to bariera spowalniająca rozwój, zwłaszcza młodych przedsiębiorstw. Jakie zatem rozwiązania pozwolą na oszczędności w firmach? Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w tym artykule.

Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, ma inne problemy i wyzwania. Jest jednak wiele wspólnych cech, do których z pewnością zaliczyć możemy koszty -  znane zarówno właścicielom mniejszych, jak i większych firm. Z powodu braku czasu i nadmiaru obowiązków często nie dostrzegamy możliwości ograniczania comiesięcznych rachunków. Prezentujemy kilka uniwersalnych sposobów na oszczędności, które sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie. Są to tańsze paliwo, renegocjacje umów, tańszy lokal, darmowe oprogramowanie oraz ograniczenie kosztów administracyjnych za pomocą systemów informatycznych takich jak zaprezentowany w artykule system FirmOne.

REKLAMA

Tańsze paliwo

Koszty paliwa mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Ale delegacje i spotkania to elementy pracy, z których raczej trudno zrezygnować. Nie oznacza to, że wydatki związane z transportem muszą być zawsze wysokie. Sposobów na ich ograniczenie jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest montaż instalacji LPG w samochodach służbowych. Dodatkowo możemy wprowadzić w życie stosowanie zasad modnego w Europie ecodrivingu – czyli oszczędnej jazdy. Sprawdźmy także stan firmowej floty. Zużyte świece zapłonowe czy filtry powietrza mogą być przyczyną zwiększonego spalania paliwa.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Renegocjacja umów

Twoja firma zapewne ma już podpisane umowy z dostawcami Internetu, prądu, gazu czy sieci telefonii komórkowej. Dzisiejsza konkurencja na rynku daje nam znacznie większe możliwości w negocjowaniu indywidualnych, tym samym atrakcyjniejszych, warunków cenowych. Sprawdź obecne oferty i przeprowadź research. Bardzo prawdopodobne, że stawki u niektórych dostawców znacznie spadły. Jeśli będzie to uzasadnione finansowo, rozwiąż dotychczasowe umowy i podpisz korzystniejsze. Rozważ takie rozwiązanie także w kwestii usług bankowych oraz ubezpieczeniowych.

Zobacz: Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tańszy lokal

Innym sposobem na obniżenie rachunków w firmie jest zamiana lokalu. Na rynku nieruchomości pojawia się coraz więcej godnych uwagi ofert. Warto więc co jakiś czas przeszukiwać portale z takimi ogłoszeniami. Można również rozważyć zamianę biura na mniejsze. Często okazuje się, że niewłaściwe rozmieszczenie stanowisk nie pozwala nam wykorzystać odpowiednio powierzchni jaką dysponujemy.

Darmowe oprogramowanie

Zakup potrzebnego do pracy oprogramowania w przypadku większej ilości pracowników generuje bardzo wysokie koszty. Nie ze wszystkich systemów możemy zrezygnować. Jednak oprogramowanie typowo biurowe możemy zamienić na darmowy, ale legalny odpowiednik – Open Office. Rozwiązanie to alternatywa szczególnie korzystna dla mniejszych firm. Zasady działania tych bezpłatnych programów są bardzo zbliżone do produktów Microsoftu. Posiadają też większość podstawowych funkcji, zatem praca nie powinna sprawić kłopotu.

Zredukuj koszty administracyjne

REKLAMA

Czy szacowałeś, ile Twoja firma wydaje pieniędzy na drukowanie dokumentów, umów czy faktur? Albo ile kosztuje czas pracy personelu poświęcony na zarządzanie procesami administracyjnymi? Według badań Konica Minolta koszty papierowego obiegu dokumentów w średnim przedsiębiorstwie mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Papierologia to odwieczny problem mniejszych i większych podmiotów. Z dokumentacji nie można zrezygnować, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby tradycyjne druki zamienić na elektroniczne odpowiedniki. Na rynku pojawia się coraz więcej prostych  narzędzi dedykowanych właśnie mniejszym firmom. Niektóre aplikacje, takie jak platforma FirmONE, działają online. W praktyce oznacza to, że firma nie ponosi na początku swojej działalności dodatkowych kosztów związanych z zakupem potrzebnej infrastruktury. Zaoszczędzony czas i pieniądze, zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych dokumentów to tylko niektóre argumenty, jakie mogą przekonać młodych przedsiębiorców do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań informatycznych w swoich firmach. W przypadku aplikacji działających z poziomu przeglądarki internetowej, na przykład FirmONE, zarządzać przedsiębiorstwem można on-line. Wystarczy dostęp do sieci, aby z każdego miejsca na świecie koordynować procesy zachodzące w firmie.

Przychody uzyskane z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku młodych przedsiębiorstw nie zawsze są stałe. Często bywają uwarunkowane aktualną sytuacją w branży. Na rynkowe realia nie mamy wpływu. Jednak aby dbać o dobrą kondycję finansową firmy możemy bardziej wnikliwe analizować wydatki, szukać alternatyw i oszczędności. To w końcu nic nie kosztuje.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA