REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od branży w której działasz, prowadzenie własnego biznesu generuje koszty. Nie można ich wyeliminować, bez obniżenia jakości oferowanych produktów czy usług. Niestety, gwałtowanie wzrastające wydatki to bariera spowalniająca rozwój, zwłaszcza młodych przedsiębiorstw. Jakie zatem rozwiązania pozwolą na oszczędności w firmach? Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w tym artykule.

Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, ma inne problemy i wyzwania. Jest jednak wiele wspólnych cech, do których z pewnością zaliczyć możemy koszty -  znane zarówno właścicielom mniejszych, jak i większych firm. Z powodu braku czasu i nadmiaru obowiązków często nie dostrzegamy możliwości ograniczania comiesięcznych rachunków. Prezentujemy kilka uniwersalnych sposobów na oszczędności, które sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie. Są to tańsze paliwo, renegocjacje umów, tańszy lokal, darmowe oprogramowanie oraz ograniczenie kosztów administracyjnych za pomocą systemów informatycznych takich jak zaprezentowany w artykule system FirmOne.

REKLAMA

Tańsze paliwo

Koszty paliwa mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Ale delegacje i spotkania to elementy pracy, z których raczej trudno zrezygnować. Nie oznacza to, że wydatki związane z transportem muszą być zawsze wysokie. Sposobów na ich ograniczenie jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest montaż instalacji LPG w samochodach służbowych. Dodatkowo możemy wprowadzić w życie stosowanie zasad modnego w Europie ecodrivingu – czyli oszczędnej jazdy. Sprawdźmy także stan firmowej floty. Zużyte świece zapłonowe czy filtry powietrza mogą być przyczyną zwiększonego spalania paliwa.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Renegocjacja umów

Twoja firma zapewne ma już podpisane umowy z dostawcami Internetu, prądu, gazu czy sieci telefonii komórkowej. Dzisiejsza konkurencja na rynku daje nam znacznie większe możliwości w negocjowaniu indywidualnych, tym samym atrakcyjniejszych, warunków cenowych. Sprawdź obecne oferty i przeprowadź research. Bardzo prawdopodobne, że stawki u niektórych dostawców znacznie spadły. Jeśli będzie to uzasadnione finansowo, rozwiąż dotychczasowe umowy i podpisz korzystniejsze. Rozważ takie rozwiązanie także w kwestii usług bankowych oraz ubezpieczeniowych.

Zobacz: Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tańszy lokal

Innym sposobem na obniżenie rachunków w firmie jest zamiana lokalu. Na rynku nieruchomości pojawia się coraz więcej godnych uwagi ofert. Warto więc co jakiś czas przeszukiwać portale z takimi ogłoszeniami. Można również rozważyć zamianę biura na mniejsze. Często okazuje się, że niewłaściwe rozmieszczenie stanowisk nie pozwala nam wykorzystać odpowiednio powierzchni jaką dysponujemy.

Darmowe oprogramowanie

Zakup potrzebnego do pracy oprogramowania w przypadku większej ilości pracowników generuje bardzo wysokie koszty. Nie ze wszystkich systemów możemy zrezygnować. Jednak oprogramowanie typowo biurowe możemy zamienić na darmowy, ale legalny odpowiednik – Open Office. Rozwiązanie to alternatywa szczególnie korzystna dla mniejszych firm. Zasady działania tych bezpłatnych programów są bardzo zbliżone do produktów Microsoftu. Posiadają też większość podstawowych funkcji, zatem praca nie powinna sprawić kłopotu.

Zredukuj koszty administracyjne

REKLAMA

Czy szacowałeś, ile Twoja firma wydaje pieniędzy na drukowanie dokumentów, umów czy faktur? Albo ile kosztuje czas pracy personelu poświęcony na zarządzanie procesami administracyjnymi? Według badań Konica Minolta koszty papierowego obiegu dokumentów w średnim przedsiębiorstwie mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Papierologia to odwieczny problem mniejszych i większych podmiotów. Z dokumentacji nie można zrezygnować, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby tradycyjne druki zamienić na elektroniczne odpowiedniki. Na rynku pojawia się coraz więcej prostych  narzędzi dedykowanych właśnie mniejszym firmom. Niektóre aplikacje, takie jak platforma FirmONE, działają online. W praktyce oznacza to, że firma nie ponosi na początku swojej działalności dodatkowych kosztów związanych z zakupem potrzebnej infrastruktury. Zaoszczędzony czas i pieniądze, zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych dokumentów to tylko niektóre argumenty, jakie mogą przekonać młodych przedsiębiorców do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań informatycznych w swoich firmach. W przypadku aplikacji działających z poziomu przeglądarki internetowej, na przykład FirmONE, zarządzać przedsiębiorstwem można on-line. Wystarczy dostęp do sieci, aby z każdego miejsca na świecie koordynować procesy zachodzące w firmie.

Przychody uzyskane z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku młodych przedsiębiorstw nie zawsze są stałe. Często bywają uwarunkowane aktualną sytuacją w branży. Na rynkowe realia nie mamy wpływu. Jednak aby dbać o dobrą kondycję finansową firmy możemy bardziej wnikliwe analizować wydatki, szukać alternatyw i oszczędności. To w końcu nic nie kosztuje.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA