REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Jak ograniczyć koszty w firmie?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niezależnie od branży w której działasz, prowadzenie własnego biznesu generuje koszty. Nie można ich wyeliminować, bez obniżenia jakości oferowanych produktów czy usług. Niestety, gwałtowanie wzrastające wydatki to bariera spowalniająca rozwój, zwłaszcza młodych przedsiębiorstw. Jakie zatem rozwiązania pozwolą na oszczędności w firmach? Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w tym artykule.

Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, ma inne problemy i wyzwania. Jest jednak wiele wspólnych cech, do których z pewnością zaliczyć możemy koszty -  znane zarówno właścicielom mniejszych, jak i większych firm. Z powodu braku czasu i nadmiaru obowiązków często nie dostrzegamy możliwości ograniczania comiesięcznych rachunków. Prezentujemy kilka uniwersalnych sposobów na oszczędności, które sprawdzą się w każdym przedsiębiorstwie. Są to tańsze paliwo, renegocjacje umów, tańszy lokal, darmowe oprogramowanie oraz ograniczenie kosztów administracyjnych za pomocą systemów informatycznych takich jak zaprezentowany w artykule system FirmOne.

REKLAMA

REKLAMA

Tańsze paliwo

Koszty paliwa mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Ale delegacje i spotkania to elementy pracy, z których raczej trudno zrezygnować. Nie oznacza to, że wydatki związane z transportem muszą być zawsze wysokie. Sposobów na ich ograniczenie jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest montaż instalacji LPG w samochodach służbowych. Dodatkowo możemy wprowadzić w życie stosowanie zasad modnego w Europie ecodrivingu – czyli oszczędnej jazdy. Sprawdźmy także stan firmowej floty. Zużyte świece zapłonowe czy filtry powietrza mogą być przyczyną zwiększonego spalania paliwa.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Renegocjacja umów

Twoja firma zapewne ma już podpisane umowy z dostawcami Internetu, prądu, gazu czy sieci telefonii komórkowej. Dzisiejsza konkurencja na rynku daje nam znacznie większe możliwości w negocjowaniu indywidualnych, tym samym atrakcyjniejszych, warunków cenowych. Sprawdź obecne oferty i przeprowadź research. Bardzo prawdopodobne, że stawki u niektórych dostawców znacznie spadły. Jeśli będzie to uzasadnione finansowo, rozwiąż dotychczasowe umowy i podpisz korzystniejsze. Rozważ takie rozwiązanie także w kwestii usług bankowych oraz ubezpieczeniowych.

REKLAMA

Zobacz: Ulga na zakup kasy fiskalnej a zawieszenie działalności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tańszy lokal

Innym sposobem na obniżenie rachunków w firmie jest zamiana lokalu. Na rynku nieruchomości pojawia się coraz więcej godnych uwagi ofert. Warto więc co jakiś czas przeszukiwać portale z takimi ogłoszeniami. Można również rozważyć zamianę biura na mniejsze. Często okazuje się, że niewłaściwe rozmieszczenie stanowisk nie pozwala nam wykorzystać odpowiednio powierzchni jaką dysponujemy.

Darmowe oprogramowanie

Zakup potrzebnego do pracy oprogramowania w przypadku większej ilości pracowników generuje bardzo wysokie koszty. Nie ze wszystkich systemów możemy zrezygnować. Jednak oprogramowanie typowo biurowe możemy zamienić na darmowy, ale legalny odpowiednik – Open Office. Rozwiązanie to alternatywa szczególnie korzystna dla mniejszych firm. Zasady działania tych bezpłatnych programów są bardzo zbliżone do produktów Microsoftu. Posiadają też większość podstawowych funkcji, zatem praca nie powinna sprawić kłopotu.

Zredukuj koszty administracyjne

Czy szacowałeś, ile Twoja firma wydaje pieniędzy na drukowanie dokumentów, umów czy faktur? Albo ile kosztuje czas pracy personelu poświęcony na zarządzanie procesami administracyjnymi? Według badań Konica Minolta koszty papierowego obiegu dokumentów w średnim przedsiębiorstwie mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Papierologia to odwieczny problem mniejszych i większych podmiotów. Z dokumentacji nie można zrezygnować, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby tradycyjne druki zamienić na elektroniczne odpowiedniki. Na rynku pojawia się coraz więcej prostych  narzędzi dedykowanych właśnie mniejszym firmom. Niektóre aplikacje, takie jak platforma FirmONE, działają online. W praktyce oznacza to, że firma nie ponosi na początku swojej działalności dodatkowych kosztów związanych z zakupem potrzebnej infrastruktury. Zaoszczędzony czas i pieniądze, zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych dokumentów to tylko niektóre argumenty, jakie mogą przekonać młodych przedsiębiorców do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań informatycznych w swoich firmach. W przypadku aplikacji działających z poziomu przeglądarki internetowej, na przykład FirmONE, zarządzać przedsiębiorstwem można on-line. Wystarczy dostęp do sieci, aby z każdego miejsca na świecie koordynować procesy zachodzące w firmie.

Przychody uzyskane z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku młodych przedsiębiorstw nie zawsze są stałe. Często bywają uwarunkowane aktualną sytuacją w branży. Na rynkowe realia nie mamy wpływu. Jednak aby dbać o dobrą kondycję finansową firmy możemy bardziej wnikliwe analizować wydatki, szukać alternatyw i oszczędności. To w końcu nic nie kosztuje.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA