REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

 Jak usprawnić strategię marketingową firmy?
Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Niektóre z tych badań mogą okazać się całkiem przydatne w reklamie. Poniżej znajdziesz trzy analizy z zakresu psychologii, które sprawią, że Twój marketing stanie się znacznie skuteczniejszy.

REKLAMA

1. Lubimy zmieniać zdanie (i często jesteśmy niepewni) odnośnie tworzonych przez nas treści

REKLAMA

Wielu z nas zna lekki dyskomfort odczuwany przed opublikowaniem nowego contentu w sieci. Nieraz uczucie to prowadzi do zwiększenia poziomu kreatywności. W innych przypadkach, sprawia, że całkowicie zmieniamy zdanie na temat tego, co chcemy udostępnić. Aby przeanalizować, w jaki sposób to specyficzne wrażenie wpływa na treści publikowane w social media, dwóch pracowników Facebooka przeprowadziło badanie dotyczące samocenzury (tzn. postów, które piszemy, ale nigdy nie publikujemy).

W ciągu 17 dni, zmierzono aktywność 3,9 miliona użytkowników, studiując podejmowane przez nich akcje. Podczas próby, 71% internautów napisało przynajmniej jedną aktualizację statusu lub komentarz, który w ostateczności nie został opublikowany. W ciągu 17 dni, użytkownicy zmienili zdanie blisko 4,5 raza w przypadku statusów oraz 3,2 w kwestii komentarzy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Badacze stwierdzają, że ludzie są bardziej skłonni do samocenzury, kiedy czują, że ich publiczność jest trudna do zdefiniowania. Widownia na Facebooku jest zazwyczaj bardzo zróżnicowana, co sprawia, że trudno wszystkim dogodzić. Użytkownicy w niższym stopniu cenzurowali komentarze, ponieważ wiedzieli więcej na temat ludzi, którzy potencjalnie mogą je przeczytać.

Wskazówka marketingowa: Celem każdego marketera powinno być jak najlepsze zidentyfikowanie grupy docelowej. W znacznym stopniu ułatwia to bowiem komunikację. Aby lepiej poznać publiczność, postaraj się stworzyć profil psychologiczny hipotetycznego klienta (oparty o dane demograficzne i psychograficzne).

2. Emocje, którymi dzielimy się online są zaraźliwe (szczególnie te pozytywne)

Wszyscy wiemy, że w strefie kontaktów interpersonalnych, emocje są zaraźliwe, jednak do tej pory nasza wiedza na temat rozprzestrzeniania się ich w Internecie, była mocno ograniczona.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, wykorzystali specjalnie przygotowany program, aby zbadać ładunek emocjonalny zawarty w miliardzie postów opublikowanych na Facebooku w ciągu dwóch lat – w szczególności w deszczowe dni, kiedy szansa na wystąpienie negatywnych wpisów jest generalnie wyższa. Poprzez obserwację danych dotyczących pogody, badacze byli w stanie dowieść, że niekorzystne, deszczowe emocje były transmitowane przez Facebooka do przyjaciół, znajdujących się w miejscach, gdzie nie padało.

Zobacz również: Jak usprawnić swoją firmę?

Innymi słowy – dzięki social media to, co ludzie czują w konkretnej lokalizacji, może rozprzestrzenić się po całym świecie w ciągu jednego dnia.

REKLAMA

Dobre wiadomości? Mimo tego, że naukowcy koncentrowali się na zaraźliwości negatywnymi napięciami, okazało się, że pozytywne emocje rozsiewają się jeszcze szybciej. Posty nacechowane pejoratywnie wywoływały średnio 1,29 negatywnych reakcji wśród znajomych, podczas gdy pozytywne posty skłaniały ich do opublikowania 1,75 pozytywnych aktualizacji statusu w ciągu tego samego dnia.

Wskazówka marketingowa: Utrzymuj wysoki poziom pozytywnych emocji! Spraw, aby zdecydowana większość treści publikowanych przez Ciebie w social media była jak najbardziej korzystna. Problemy doświadczane przez klientów staraj się rozwiązywać offline. Warto również jak najszybciej radzić sobie z negatywnym feedbackiem, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się złych wiadomości.

3. Twoje zdjęcie profilowe ma ogromne znaczenie (masz tylko ułamek sekundy na zrobienie dobrego wrażenia)

Jedno zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów – stare powiedzenie okazuje się szczególnie prawdziwe w przypadku zdjęć profilowych w social media. Wyniki pewnej analizy, opublikowane niedawno w magazynie Psychological Science wyjawiło, że wyciągnięcie wniosków na temat osoby na podstawie zdjęcia zajmuje nam mniej niż sekundę (dokładnie 40 milisekund).

Badacze wykorzystali zdjęcia zrobione przy podobnym poziome oświetlenia, lecz z różną mimiką twarzy w każdym kolejnym przypadku. Uczestnicy eksperymentu zostali poproszeni o wypełnienie formularza online i ocenę portretów w oparciu o cechy takie jak atrakcyjność, kreatywność, ekstrawersja, profesjonalizm, złośliwość, zaufanie oraz inteligencja.

Zobacz: Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Źródło: http://pss.sagepub.com/

Badanie wykazało, że nawet znikome różnice w mimice twarzy mogą znacznie wpłynąć na to, jak jest ona postrzegana.

Wskazówka marketingowa: Po pierwsze – warto zadbać o jak najbardziej przyjazne i profesjonalne zdjęcie profilowe. Brzmi to nieprawdopodobnie, lecz wielu marketerów, autorów i biznesmenów zbudowało całe kariery, między innymi dzięki znakomitemu zdjęciu, które wywołuje pozytywne emocje wśród odbiorców. Fotografia ta jest wykorzystywana we wszystkich materiałach marketingowych (nie tylko na profilach w social media). Publiczność z czasem jest w stanie rozpoznać taki kadr w ciągu ułamka sekundy i doznać zamierzonej przez autorów reakcji emocjonalnej. Zdjęcie jest jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych oraz brandingowych.

Źródło: Grupa Tense

To fascynujące jak wiele wiedzy marketingowej można wydobyć z badań na temat psychologii. Z chęcią poznam Twoje opinie na temat pomysłów opisanych powyżej. Daj znać, co o tym sądzisz i napisz komentarz poniżej!

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA