REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
 Jak usprawnić strategię marketingową firmy?
Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Niektóre z tych badań mogą okazać się całkiem przydatne w reklamie. Poniżej znajdziesz trzy analizy z zakresu psychologii, które sprawią, że Twój marketing stanie się znacznie skuteczniejszy.

REKLAMA

1. Lubimy zmieniać zdanie (i często jesteśmy niepewni) odnośnie tworzonych przez nas treści

REKLAMA

Wielu z nas zna lekki dyskomfort odczuwany przed opublikowaniem nowego contentu w sieci. Nieraz uczucie to prowadzi do zwiększenia poziomu kreatywności. W innych przypadkach, sprawia, że całkowicie zmieniamy zdanie na temat tego, co chcemy udostępnić. Aby przeanalizować, w jaki sposób to specyficzne wrażenie wpływa na treści publikowane w social media, dwóch pracowników Facebooka przeprowadziło badanie dotyczące samocenzury (tzn. postów, które piszemy, ale nigdy nie publikujemy).

W ciągu 17 dni, zmierzono aktywność 3,9 miliona użytkowników, studiując podejmowane przez nich akcje. Podczas próby, 71% internautów napisało przynajmniej jedną aktualizację statusu lub komentarz, który w ostateczności nie został opublikowany. W ciągu 17 dni, użytkownicy zmienili zdanie blisko 4,5 raza w przypadku statusów oraz 3,2 w kwestii komentarzy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Badacze stwierdzają, że ludzie są bardziej skłonni do samocenzury, kiedy czują, że ich publiczność jest trudna do zdefiniowania. Widownia na Facebooku jest zazwyczaj bardzo zróżnicowana, co sprawia, że trudno wszystkim dogodzić. Użytkownicy w niższym stopniu cenzurowali komentarze, ponieważ wiedzieli więcej na temat ludzi, którzy potencjalnie mogą je przeczytać.

Wskazówka marketingowa: Celem każdego marketera powinno być jak najlepsze zidentyfikowanie grupy docelowej. W znacznym stopniu ułatwia to bowiem komunikację. Aby lepiej poznać publiczność, postaraj się stworzyć profil psychologiczny hipotetycznego klienta (oparty o dane demograficzne i psychograficzne).

2. Emocje, którymi dzielimy się online są zaraźliwe (szczególnie te pozytywne)

Wszyscy wiemy, że w strefie kontaktów interpersonalnych, emocje są zaraźliwe, jednak do tej pory nasza wiedza na temat rozprzestrzeniania się ich w Internecie, była mocno ograniczona.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, wykorzystali specjalnie przygotowany program, aby zbadać ładunek emocjonalny zawarty w miliardzie postów opublikowanych na Facebooku w ciągu dwóch lat – w szczególności w deszczowe dni, kiedy szansa na wystąpienie negatywnych wpisów jest generalnie wyższa. Poprzez obserwację danych dotyczących pogody, badacze byli w stanie dowieść, że niekorzystne, deszczowe emocje były transmitowane przez Facebooka do przyjaciół, znajdujących się w miejscach, gdzie nie padało.

Zobacz również: Jak usprawnić swoją firmę?

Innymi słowy – dzięki social media to, co ludzie czują w konkretnej lokalizacji, może rozprzestrzenić się po całym świecie w ciągu jednego dnia.

REKLAMA

Dobre wiadomości? Mimo tego, że naukowcy koncentrowali się na zaraźliwości negatywnymi napięciami, okazało się, że pozytywne emocje rozsiewają się jeszcze szybciej. Posty nacechowane pejoratywnie wywoływały średnio 1,29 negatywnych reakcji wśród znajomych, podczas gdy pozytywne posty skłaniały ich do opublikowania 1,75 pozytywnych aktualizacji statusu w ciągu tego samego dnia.

Wskazówka marketingowa: Utrzymuj wysoki poziom pozytywnych emocji! Spraw, aby zdecydowana większość treści publikowanych przez Ciebie w social media była jak najbardziej korzystna. Problemy doświadczane przez klientów staraj się rozwiązywać offline. Warto również jak najszybciej radzić sobie z negatywnym feedbackiem, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się złych wiadomości.

3. Twoje zdjęcie profilowe ma ogromne znaczenie (masz tylko ułamek sekundy na zrobienie dobrego wrażenia)

Jedno zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów – stare powiedzenie okazuje się szczególnie prawdziwe w przypadku zdjęć profilowych w social media. Wyniki pewnej analizy, opublikowane niedawno w magazynie Psychological Science wyjawiło, że wyciągnięcie wniosków na temat osoby na podstawie zdjęcia zajmuje nam mniej niż sekundę (dokładnie 40 milisekund).

Badacze wykorzystali zdjęcia zrobione przy podobnym poziome oświetlenia, lecz z różną mimiką twarzy w każdym kolejnym przypadku. Uczestnicy eksperymentu zostali poproszeni o wypełnienie formularza online i ocenę portretów w oparciu o cechy takie jak atrakcyjność, kreatywność, ekstrawersja, profesjonalizm, złośliwość, zaufanie oraz inteligencja.

Zobacz: Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Źródło: http://pss.sagepub.com/

Badanie wykazało, że nawet znikome różnice w mimice twarzy mogą znacznie wpłynąć na to, jak jest ona postrzegana.

Wskazówka marketingowa: Po pierwsze – warto zadbać o jak najbardziej przyjazne i profesjonalne zdjęcie profilowe. Brzmi to nieprawdopodobnie, lecz wielu marketerów, autorów i biznesmenów zbudowało całe kariery, między innymi dzięki znakomitemu zdjęciu, które wywołuje pozytywne emocje wśród odbiorców. Fotografia ta jest wykorzystywana we wszystkich materiałach marketingowych (nie tylko na profilach w social media). Publiczność z czasem jest w stanie rozpoznać taki kadr w ciągu ułamka sekundy i doznać zamierzonej przez autorów reakcji emocjonalnej. Zdjęcie jest jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych oraz brandingowych.

Źródło: Grupa Tense

To fascynujące jak wiele wiedzy marketingowej można wydobyć z badań na temat psychologii. Z chęcią poznam Twoje opinie na temat pomysłów opisanych powyżej. Daj znać, co o tym sądzisz i napisz komentarz poniżej!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA