REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

 Jak usprawnić strategię marketingową firmy?
Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Niektóre z tych badań mogą okazać się całkiem przydatne w reklamie. Poniżej znajdziesz trzy analizy z zakresu psychologii, które sprawią, że Twój marketing stanie się znacznie skuteczniejszy.

REKLAMA

1. Lubimy zmieniać zdanie (i często jesteśmy niepewni) odnośnie tworzonych przez nas treści

REKLAMA

Wielu z nas zna lekki dyskomfort odczuwany przed opublikowaniem nowego contentu w sieci. Nieraz uczucie to prowadzi do zwiększenia poziomu kreatywności. W innych przypadkach, sprawia, że całkowicie zmieniamy zdanie na temat tego, co chcemy udostępnić. Aby przeanalizować, w jaki sposób to specyficzne wrażenie wpływa na treści publikowane w social media, dwóch pracowników Facebooka przeprowadziło badanie dotyczące samocenzury (tzn. postów, które piszemy, ale nigdy nie publikujemy).

W ciągu 17 dni, zmierzono aktywność 3,9 miliona użytkowników, studiując podejmowane przez nich akcje. Podczas próby, 71% internautów napisało przynajmniej jedną aktualizację statusu lub komentarz, który w ostateczności nie został opublikowany. W ciągu 17 dni, użytkownicy zmienili zdanie blisko 4,5 raza w przypadku statusów oraz 3,2 w kwestii komentarzy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Badacze stwierdzają, że ludzie są bardziej skłonni do samocenzury, kiedy czują, że ich publiczność jest trudna do zdefiniowania. Widownia na Facebooku jest zazwyczaj bardzo zróżnicowana, co sprawia, że trudno wszystkim dogodzić. Użytkownicy w niższym stopniu cenzurowali komentarze, ponieważ wiedzieli więcej na temat ludzi, którzy potencjalnie mogą je przeczytać.

Wskazówka marketingowa: Celem każdego marketera powinno być jak najlepsze zidentyfikowanie grupy docelowej. W znacznym stopniu ułatwia to bowiem komunikację. Aby lepiej poznać publiczność, postaraj się stworzyć profil psychologiczny hipotetycznego klienta (oparty o dane demograficzne i psychograficzne).

2. Emocje, którymi dzielimy się online są zaraźliwe (szczególnie te pozytywne)

Wszyscy wiemy, że w strefie kontaktów interpersonalnych, emocje są zaraźliwe, jednak do tej pory nasza wiedza na temat rozprzestrzeniania się ich w Internecie, była mocno ograniczona.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, wykorzystali specjalnie przygotowany program, aby zbadać ładunek emocjonalny zawarty w miliardzie postów opublikowanych na Facebooku w ciągu dwóch lat – w szczególności w deszczowe dni, kiedy szansa na wystąpienie negatywnych wpisów jest generalnie wyższa. Poprzez obserwację danych dotyczących pogody, badacze byli w stanie dowieść, że niekorzystne, deszczowe emocje były transmitowane przez Facebooka do przyjaciół, znajdujących się w miejscach, gdzie nie padało.

Zobacz również: Jak usprawnić swoją firmę?

Innymi słowy – dzięki social media to, co ludzie czują w konkretnej lokalizacji, może rozprzestrzenić się po całym świecie w ciągu jednego dnia.

REKLAMA

Dobre wiadomości? Mimo tego, że naukowcy koncentrowali się na zaraźliwości negatywnymi napięciami, okazało się, że pozytywne emocje rozsiewają się jeszcze szybciej. Posty nacechowane pejoratywnie wywoływały średnio 1,29 negatywnych reakcji wśród znajomych, podczas gdy pozytywne posty skłaniały ich do opublikowania 1,75 pozytywnych aktualizacji statusu w ciągu tego samego dnia.

Wskazówka marketingowa: Utrzymuj wysoki poziom pozytywnych emocji! Spraw, aby zdecydowana większość treści publikowanych przez Ciebie w social media była jak najbardziej korzystna. Problemy doświadczane przez klientów staraj się rozwiązywać offline. Warto również jak najszybciej radzić sobie z negatywnym feedbackiem, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się złych wiadomości.

3. Twoje zdjęcie profilowe ma ogromne znaczenie (masz tylko ułamek sekundy na zrobienie dobrego wrażenia)

Jedno zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów – stare powiedzenie okazuje się szczególnie prawdziwe w przypadku zdjęć profilowych w social media. Wyniki pewnej analizy, opublikowane niedawno w magazynie Psychological Science wyjawiło, że wyciągnięcie wniosków na temat osoby na podstawie zdjęcia zajmuje nam mniej niż sekundę (dokładnie 40 milisekund).

Badacze wykorzystali zdjęcia zrobione przy podobnym poziome oświetlenia, lecz z różną mimiką twarzy w każdym kolejnym przypadku. Uczestnicy eksperymentu zostali poproszeni o wypełnienie formularza online i ocenę portretów w oparciu o cechy takie jak atrakcyjność, kreatywność, ekstrawersja, profesjonalizm, złośliwość, zaufanie oraz inteligencja.

Zobacz: Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Źródło: http://pss.sagepub.com/

Badanie wykazało, że nawet znikome różnice w mimice twarzy mogą znacznie wpłynąć na to, jak jest ona postrzegana.

Wskazówka marketingowa: Po pierwsze – warto zadbać o jak najbardziej przyjazne i profesjonalne zdjęcie profilowe. Brzmi to nieprawdopodobnie, lecz wielu marketerów, autorów i biznesmenów zbudowało całe kariery, między innymi dzięki znakomitemu zdjęciu, które wywołuje pozytywne emocje wśród odbiorców. Fotografia ta jest wykorzystywana we wszystkich materiałach marketingowych (nie tylko na profilach w social media). Publiczność z czasem jest w stanie rozpoznać taki kadr w ciągu ułamka sekundy i doznać zamierzonej przez autorów reakcji emocjonalnej. Zdjęcie jest jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych oraz brandingowych.

Źródło: Grupa Tense

To fascynujące jak wiele wiedzy marketingowej można wydobyć z badań na temat psychologii. Z chęcią poznam Twoje opinie na temat pomysłów opisanych powyżej. Daj znać, co o tym sądzisz i napisz komentarz poniżej!

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA