REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak usprawnić swoją firmę?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak usprawnić swoją firmę? / fot. Fotolia
Jak usprawnić swoją firmę? / fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie powszechną formą prowadzenia działalności są małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 50 bądź 250 pracowników. Często są to firmy rodzinne, zarządzane od pokoleń w ten sam sposób. Przedsiębiorcy mogą częściej liczyć na pomoc finansową ze strony państwa oraz Unii. Warto jednak usprawnić swoją firmę. Jak tego dokonać?

W naszym kraju pojęcie małych i średnich przedsiębiorstw pojawiło się w momencie regulowania prawodawstwa polskiego z europejskim. Są to różnego rodzaju podmioty działające na własny interes, często firmy rodzinne, które zatrudniają mniej niż 50, bądź 250 pracowników. Ostatnie lata przynosiły w gospodarce wiele zawirowań i wiązało się to z gorszymi i lepszymi okresami. Co za tym idzie liczba przedsiębiorstw jak i inwestycji zmniejszała się. Wyraźna poprawa została zanotowana w roku 2013, co natychmiast zaowocowało polepszeniem wyników wszelkich działalności.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie w Polsce małych i średnich firm wiąże się obecnie z wieloma przywilejami. Przedsiębiorcy mogą liczyć na różnorodne ulgi rządowe, czy bankowe. Przykładem są chociażby kredyty preferencyjne, udzielane na dużo korzystniejszych warunkach niż te na ogólnym rynku kredytowym. Oprocentowanie jest niższe, tak samo jak wymagane zabezpieczenia. Sporym atutem są również środki unijne, które wielokrotnie pomagają przy rozwijaniu interesów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Wsparcie w codziennej działalności

Każde tego typu przedsiębiorstwo posiada określony majątek, którym musi na bieżąco zarządzać. W tym jak się okazuje pomocne mogą być nowoczesne rozwiązania. Przykładem jest chociażby AssetMan, a zatem e-usługa, której najważniejszym zadaniem jest dostarczenie zintegrowanego systemu wspierającego przedsiębiorstwo w codziennej działalności biznesowej. Potencjalny klient decydując się na wykupienie tego typu e-usługi, otrzymuje innowacyjne narzędzie do zarządzania i utrzymywania majątku firmy, do którego zaliczyć możemy między innymi: maszyny, pojazdy, ale także infrastrukturę IT oraz nieruchomości.

REKLAMA

Dużą zaletą  AssetMan'a jest również oferowana małym i średnim przedsiębiorcom cena. Dostarczane dotychczas rozwiązania często nie posiadały elastyczności i łatwości w obsłudze, a do tego odstraszały swoją wartością. Zupełnie inaczej jest w przypadku opisywanej e-usługi AssetMan. W tym wypadku poziom dostosowania się do użytkownika jest bardzo duży, a cena zapewnia sporą satysfakcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co jeszcze wyróżnia AssetMan'a od konkurencji? Warto wspomnieć chociażby o predykcji awarii i usterek, która bazuje na danych statystycznych i modelach data mining. Wszystko po to, aby w szybkim tempie móc zapobiec awariom. Kiedy wiemy, w jakim momencie dane urządzenie może się zepsuć, to w porę otrzymujemy szansę na jego naprawę, bądź po prostu zakup całkiem nowego sprzętu.

Zobacz również: Kredyt z gwarancją de minimis dla firm

E-usługa w zależności od wykupionego pakietu (producent oferuje trzy rodzaje: Bronze, Silver, Gold) składa się z dziewięciu modułów. Wszystkie wzajemnie uzupełniające się i dążące do zapewnienia pełnej kontroli. Pierwszym z proponowanych elementów jest moduł zarządzania majątkiem, który kompletuje wszelkie informacje związane z obiektami stanowiącymi majątek firmy. Złożony jest dokładnie z dwóch części: definicyjnej i operacyjnej. Pierwsza określa sposoby zbierania danych dotyczących majątku, druga służy do wprowadzania informacji o konkretnych elementach majątku. Moduł zarządzania zleceniami pracy służy do zarządzania pracą zespołów odpowiedzialnych za prawidłowe utrzymanie majątku firmy. Osoby korzystające z e-usługi mogą określić rodzaje wykonywanych przez zespół prac oraz dodać użyteczne atrybuty (czas wykonania, czy potrzebne materiały). Moduł predykcji awarii obsługuje komunikaty rejestrowane przez klientów. Zagwarantuje to łatwy dostęp do zgłoszeń, szybką sprawdzalność statusu realizacji oraz rejestrację nowego zadania. Moduł finanse umożliwi wprowadzenie budżetu związanego z administrowaniem majątkiem przedsiębiorstwa oraz zarządzaniem nim w trakcie całego okresu budżetowego, statystyczno-raportowy dzięki specjalnym algorytmom i modelom danych udostępni statystycznie przetworzone informacje.

Specjalny moduł został utworzony w celu budowania procesów biznesowych (model konfiguracji procesów biznesowych) oraz konfiguracji interfejsu użytkownika zgodnie z wymaganiami biznesowymi (moduł analizy danych). Konfiguracja pozwala według własnych upodobań projektować ekrany, rozmieszczać pola i kontrolki. Ostatnie dwa moduły znajdujące się w ofercie AssetMan'a służą do administracji i zarządzania użytkownikami oraz dostarczania klientom interfejsu programistycznego, za pomocą którego zintegrują się z e-usługą (moduł Api do integracji). Warto dodać, że AssetMan proponuje również swoim użytkownikom wersję mobilną.

Jak widać zarządzanie majątkiem w małych i średnich przedsiębiorstwach może być faktycznie łatwiejsze. Na rynku oferowane są różnorodne rozwiązania, ale na tle konkurencji swoją elastycznością i uniwersalnością zdecydowanie wyróżnia się AssetMan.

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka - Dotacje na Innowacje.

Zobacz: Jak zdobyć pieniądze na biznes?

Źródło: AssetMan

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA