REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak usprawnić swoją firmę?

Jak usprawnić swoją firmę? / fot. Fotolia
Jak usprawnić swoją firmę? / fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie powszechną formą prowadzenia działalności są małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 50 bądź 250 pracowników. Często są to firmy rodzinne, zarządzane od pokoleń w ten sam sposób. Przedsiębiorcy mogą częściej liczyć na pomoc finansową ze strony państwa oraz Unii. Warto jednak usprawnić swoją firmę. Jak tego dokonać?

REKLAMA

W naszym kraju pojęcie małych i średnich przedsiębiorstw pojawiło się w momencie regulowania prawodawstwa polskiego z europejskim. Są to różnego rodzaju podmioty działające na własny interes, często firmy rodzinne, które zatrudniają mniej niż 50, bądź 250 pracowników. Ostatnie lata przynosiły w gospodarce wiele zawirowań i wiązało się to z gorszymi i lepszymi okresami. Co za tym idzie liczba przedsiębiorstw jak i inwestycji zmniejszała się. Wyraźna poprawa została zanotowana w roku 2013, co natychmiast zaowocowało polepszeniem wyników wszelkich działalności.

REKLAMA

Prowadzenie w Polsce małych i średnich firm wiąże się obecnie z wieloma przywilejami. Przedsiębiorcy mogą liczyć na różnorodne ulgi rządowe, czy bankowe. Przykładem są chociażby kredyty preferencyjne, udzielane na dużo korzystniejszych warunkach niż te na ogólnym rynku kredytowym. Oprocentowanie jest niższe, tak samo jak wymagane zabezpieczenia. Sporym atutem są również środki unijne, które wielokrotnie pomagają przy rozwijaniu interesów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Wsparcie w codziennej działalności

REKLAMA

Każde tego typu przedsiębiorstwo posiada określony majątek, którym musi na bieżąco zarządzać. W tym jak się okazuje pomocne mogą być nowoczesne rozwiązania. Przykładem jest chociażby AssetMan, a zatem e-usługa, której najważniejszym zadaniem jest dostarczenie zintegrowanego systemu wspierającego przedsiębiorstwo w codziennej działalności biznesowej. Potencjalny klient decydując się na wykupienie tego typu e-usługi, otrzymuje innowacyjne narzędzie do zarządzania i utrzymywania majątku firmy, do którego zaliczyć możemy między innymi: maszyny, pojazdy, ale także infrastrukturę IT oraz nieruchomości.

Dużą zaletą  AssetMan'a jest również oferowana małym i średnim przedsiębiorcom cena. Dostarczane dotychczas rozwiązania często nie posiadały elastyczności i łatwości w obsłudze, a do tego odstraszały swoją wartością. Zupełnie inaczej jest w przypadku opisywanej e-usługi AssetMan. W tym wypadku poziom dostosowania się do użytkownika jest bardzo duży, a cena zapewnia sporą satysfakcję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co jeszcze wyróżnia AssetMan'a od konkurencji? Warto wspomnieć chociażby o predykcji awarii i usterek, która bazuje na danych statystycznych i modelach data mining. Wszystko po to, aby w szybkim tempie móc zapobiec awariom. Kiedy wiemy, w jakim momencie dane urządzenie może się zepsuć, to w porę otrzymujemy szansę na jego naprawę, bądź po prostu zakup całkiem nowego sprzętu.

Zobacz również: Kredyt z gwarancją de minimis dla firm

E-usługa w zależności od wykupionego pakietu (producent oferuje trzy rodzaje: Bronze, Silver, Gold) składa się z dziewięciu modułów. Wszystkie wzajemnie uzupełniające się i dążące do zapewnienia pełnej kontroli. Pierwszym z proponowanych elementów jest moduł zarządzania majątkiem, który kompletuje wszelkie informacje związane z obiektami stanowiącymi majątek firmy. Złożony jest dokładnie z dwóch części: definicyjnej i operacyjnej. Pierwsza określa sposoby zbierania danych dotyczących majątku, druga służy do wprowadzania informacji o konkretnych elementach majątku. Moduł zarządzania zleceniami pracy służy do zarządzania pracą zespołów odpowiedzialnych za prawidłowe utrzymanie majątku firmy. Osoby korzystające z e-usługi mogą określić rodzaje wykonywanych przez zespół prac oraz dodać użyteczne atrybuty (czas wykonania, czy potrzebne materiały). Moduł predykcji awarii obsługuje komunikaty rejestrowane przez klientów. Zagwarantuje to łatwy dostęp do zgłoszeń, szybką sprawdzalność statusu realizacji oraz rejestrację nowego zadania. Moduł finanse umożliwi wprowadzenie budżetu związanego z administrowaniem majątkiem przedsiębiorstwa oraz zarządzaniem nim w trakcie całego okresu budżetowego, statystyczno-raportowy dzięki specjalnym algorytmom i modelom danych udostępni statystycznie przetworzone informacje.

Specjalny moduł został utworzony w celu budowania procesów biznesowych (model konfiguracji procesów biznesowych) oraz konfiguracji interfejsu użytkownika zgodnie z wymaganiami biznesowymi (moduł analizy danych). Konfiguracja pozwala według własnych upodobań projektować ekrany, rozmieszczać pola i kontrolki. Ostatnie dwa moduły znajdujące się w ofercie AssetMan'a służą do administracji i zarządzania użytkownikami oraz dostarczania klientom interfejsu programistycznego, za pomocą którego zintegrują się z e-usługą (moduł Api do integracji). Warto dodać, że AssetMan proponuje również swoim użytkownikom wersję mobilną.

Jak widać zarządzanie majątkiem w małych i średnich przedsiębiorstwach może być faktycznie łatwiejsze. Na rynku oferowane są różnorodne rozwiązania, ale na tle konkurencji swoją elastycznością i uniwersalnością zdecydowanie wyróżnia się AssetMan.

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka - Dotacje na Innowacje.

Zobacz: Jak zdobyć pieniądze na biznes?

Źródło: AssetMan

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA