REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup i montaż klimatyzacji zalicza się do kosztów firmy

Zakup i montaż klimatyzacji zalicza się do kosztów firmy
Zakup i montaż klimatyzacji zalicza się do kosztów firmy

REKLAMA

REKLAMA

Na czas letnich upałów warto, aby firma zainwestowała w zakup klimatyzacji do biura. Zmniejszenie temperatury w pomieszczeniach zmniejszy również zobowiązanie podatkowe firmy. Zakup, montaż oraz serwis klimatyzacji przedsiębiorcy zaliczą do kosztów firmy.

Klimatyzator spełniający definicję środka trwałego może zostać wprowadzony do ewidencji środków trwałych (do grupy 653 Klasyfikacji Środków Trwałych), przez co przedsiębiorca jego zakup czy montaż rozliczać będzie stopniowo co miesiąc w formie 10-proc. amortyzacji. Przedsiębiorca, który posiada status „małego podatnika” lub w 2014 r. rozpoczął działalność, może skorzystać z korzystnej jednorazowej amortyzacji.

REKLAMA

W 2014 r. „małymi podatnikami” są przedsiębiorcy, u których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w 2013 r. 5 067 600 zł.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Mały podatnik VAT 2014

Jeśli klimatyzacja będzie kosztować przedsiębiorcę mniej niż 3500 zł, nie jest zobowiązany ewidencjonować jej jako środek trwały, a zatem może obniżyć swoje zobowiązanie z tytułu PIT o wartość zakupionego urządzenia jednorazowo. Rozliczyć trzeba będzie w miesiącu oddania go do użytkowania lub w miesiącu następnym.

Koszty powiększy jedynie klimatyzacja kupiona na potrzeby firmowe, a nie osobiste przedsiębiorcy. Zgodnie z ustawą o PIT, kosztem jest wydatek, który pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzeniem działalności gospodarczej.

W przypadku zakupu do firmy nie tylko samego klimatyzatora, a całego systemu klimatyzacyjnego, który wymaga solidnego montażu np. w ścianach firmowego magazynu, wszystkie elementy tego systemu są traktowane jako ulepszenie, a co za tym idzie, wartość poniesionego na nie wydatku powiększy wartość użytkową magazynu. W ostateczności taki wydatek rozliczony będzie w powiększonych odpisach amortyzacyjnych od magazynu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zakupu i montażu klimatyzacji w samochodzie, którego przedsiębiorca jeszcze nie wpisał do ewidencji środków trwałych, wydatki na klimatyzację będą stanowiły ulepszenie auta. Innymi słowy, powiększą jego wartość użytkową bez względu na wysoką (przekraczającą 3500 zł) cenę klimatyzacji i jej montażu. Zakup i montaż będą sukcesywnie obniżać podatek w postaci comiesięcznych odpisów amortyzacyjnych.

Amortyzacja środków trwałych otrzymanych w spadku - porada

Autorzy: Katarzyna Miazek, Dominik Mędrzycki

Autopromocja
Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA