REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania.
W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

REKLAMA

Firmy programistyczne z pewnością znają systemy ticketowe. Dla nieobeznanych w temacie – krótkie wyjaśnienie. W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania. Programista przystępując do pracy i rozwiązywania zadań ustawia im odpowiednie statusy postępu, co z kolei pomaga menedżerowi w monitorowaniu  śledzeniu pracy. Mówiąc prościej, szef będzie mógł śledzić postęp pracy na poszczególnych zadaniach obserwując ich obecny status, na przykład: rozpoczęte, w toku, zakończone, testowane etc.

REKLAMA

A jak ten model sprawdzi się w sklepie internetowym? Czy to w ogóle możliwe? Owszem, po pewnych modyfikacjach i zaczerpnięciu najważniejszych funkcjonalności, można stworzyć świetną platformę komunikacyjna na drodze klient – sklep. Jak to powinno wyglądać? Otóż klient zadaje pytanie obsłudze sklepu pisząc je w formularzu kontaktowym. Treść zapytania wpisanego w formularz zapisywana jest w bazie danych sklepu, a jego obsługa informowana jest o rozpoczęciu nowego wątku. Co dzieje się dalej?

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

REKLAMA

Osoba, która pierwsza otworzy nowe zadanie, staje się nowym prowadzącym ten wątek. Następnie wątek znika z listy nowych zadań. Pracownik prowadzi rozmowę z konsumentem, a cały jej przebieg zapisywany jest w systemie sklepu. Po zakończeniu korespondencji, jej status zmieniany jest na „zakończony”, a cała rozmowa trafia do archiwum. Z pewnością pojawiają się pewne skojarzenia z popularnymi komunikatorami internetowymi. Owszem, działają one na podobnej zasadzie, z pominięciem kwestii statusu prowadzonej rozmowy etc.

Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazania aktywnego wątku innej osobie bez kończenia korespondencji i odsyłania klienta z kwitkiem. Kolejna zaletą jest możliwość wyszukiwania wątków problematycznych lub związanych z konkretną sprawą. Dzięki temu specjalista na przykład od reklamacji może wyłapywać jedynie wątki związane z tym problemem. System ten zapewnia skuteczną, wydajną i co najważniejsze, profesjonalną obsługę klienta. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Dobry pomysł = sukces – czy to zawsze się sprawdza?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA