REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Kamil Rogala
W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania.
W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

REKLAMA

Firmy programistyczne z pewnością znają systemy ticketowe. Dla nieobeznanych w temacie – krótkie wyjaśnienie. W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania. Programista przystępując do pracy i rozwiązywania zadań ustawia im odpowiednie statusy postępu, co z kolei pomaga menedżerowi w monitorowaniu  śledzeniu pracy. Mówiąc prościej, szef będzie mógł śledzić postęp pracy na poszczególnych zadaniach obserwując ich obecny status, na przykład: rozpoczęte, w toku, zakończone, testowane etc.

REKLAMA

A jak ten model sprawdzi się w sklepie internetowym? Czy to w ogóle możliwe? Owszem, po pewnych modyfikacjach i zaczerpnięciu najważniejszych funkcjonalności, można stworzyć świetną platformę komunikacyjna na drodze klient – sklep. Jak to powinno wyglądać? Otóż klient zadaje pytanie obsłudze sklepu pisząc je w formularzu kontaktowym. Treść zapytania wpisanego w formularz zapisywana jest w bazie danych sklepu, a jego obsługa informowana jest o rozpoczęciu nowego wątku. Co dzieje się dalej?

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

REKLAMA

Osoba, która pierwsza otworzy nowe zadanie, staje się nowym prowadzącym ten wątek. Następnie wątek znika z listy nowych zadań. Pracownik prowadzi rozmowę z konsumentem, a cały jej przebieg zapisywany jest w systemie sklepu. Po zakończeniu korespondencji, jej status zmieniany jest na „zakończony”, a cała rozmowa trafia do archiwum. Z pewnością pojawiają się pewne skojarzenia z popularnymi komunikatorami internetowymi. Owszem, działają one na podobnej zasadzie, z pominięciem kwestii statusu prowadzonej rozmowy etc.

Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazania aktywnego wątku innej osobie bez kończenia korespondencji i odsyłania klienta z kwitkiem. Kolejna zaletą jest możliwość wyszukiwania wątków problematycznych lub związanych z konkretną sprawą. Dzięki temu specjalista na przykład od reklamacji może wyłapywać jedynie wątki związane z tym problemem. System ten zapewnia skuteczną, wydajną i co najważniejsze, profesjonalną obsługę klienta. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Dobry pomysł = sukces – czy to zawsze się sprawdza?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA