REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Kamil Rogala
W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania.
W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania.

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

REKLAMA

Firmy programistyczne z pewnością znają systemy ticketowe. Dla nieobeznanych w temacie – krótkie wyjaśnienie. W systemach ticketowych każdemu z programistów przypisuje się zadania do wykonania i rozwiązania. Programista przystępując do pracy i rozwiązywania zadań ustawia im odpowiednie statusy postępu, co z kolei pomaga menedżerowi w monitorowaniu  śledzeniu pracy. Mówiąc prościej, szef będzie mógł śledzić postęp pracy na poszczególnych zadaniach obserwując ich obecny status, na przykład: rozpoczęte, w toku, zakończone, testowane etc.

REKLAMA

A jak ten model sprawdzi się w sklepie internetowym? Czy to w ogóle możliwe? Owszem, po pewnych modyfikacjach i zaczerpnięciu najważniejszych funkcjonalności, można stworzyć świetną platformę komunikacyjna na drodze klient – sklep. Jak to powinno wyglądać? Otóż klient zadaje pytanie obsłudze sklepu pisząc je w formularzu kontaktowym. Treść zapytania wpisanego w formularz zapisywana jest w bazie danych sklepu, a jego obsługa informowana jest o rozpoczęciu nowego wątku. Co dzieje się dalej?

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

REKLAMA

Osoba, która pierwsza otworzy nowe zadanie, staje się nowym prowadzącym ten wątek. Następnie wątek znika z listy nowych zadań. Pracownik prowadzi rozmowę z konsumentem, a cały jej przebieg zapisywany jest w systemie sklepu. Po zakończeniu korespondencji, jej status zmieniany jest na „zakończony”, a cała rozmowa trafia do archiwum. Z pewnością pojawiają się pewne skojarzenia z popularnymi komunikatorami internetowymi. Owszem, działają one na podobnej zasadzie, z pominięciem kwestii statusu prowadzonej rozmowy etc.

Największą zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazania aktywnego wątku innej osobie bez kończenia korespondencji i odsyłania klienta z kwitkiem. Kolejna zaletą jest możliwość wyszukiwania wątków problematycznych lub związanych z konkretną sprawą. Dzięki temu specjalista na przykład od reklamacji może wyłapywać jedynie wątki związane z tym problemem. System ten zapewnia skuteczną, wydajną i co najważniejsze, profesjonalną obsługę klienta. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Dobry pomysł = sukces – czy to zawsze się sprawdza?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

REKLAMA

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

REKLAMA

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

Aż 25 proc. mężczyzn i jedynie 3 proc. kobiet chciałoby prowadzić firmę w branży IT

Aż 44 proc. polskich przedsiębiorczyń korzysta lub chce zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji – AI w codziennej pracy. Generalnie jednak do prowadzenia firm w branży IT jest chętnych zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn.

REKLAMA