REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Kamil Rogala
Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych.
Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podczas planowania strategii naszego e-biznesu powinniśmy rozpatrzeć wszystkie możliwe elementy, jakie mogą mieć wpływ na dalsze działanie sklepu. Każdy z poniżej przedstawionych elementów wpływa bezpośrednio lub pośrednio na rynek, który będzie źródłem dochodu sklepu. Każdy z elementów strategii należy również analizować pod kątem komunikacji z rynkiem, relacji z klientami oraz co dla nas najważniejsze - dochodów sklepu.

REKLAMA

Polecamy: Modułowe centra danych – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Zacznijmy od początku i postarajmy się ułożyć strategię analizując wszystkie ważne elementy sklepu internetowego.

Produkty – jaki asortyment i prezentacja?

REKLAMA

Najważniejszym elementem sklepu internetowego są oczywiście produkty, jakie oferuje on swoim klientom. Planując strategię marketingową z pewnością zastanawiamy się nad ofertą dla klientów. Warto powstrzymać euforię i chęć oferowania dosłownie wszystkiego. Lepiej wybrać wąski, ale głęboki asortyment dający klientowi możliwość wyboru. Najlepiej, jeśli będzie to asortyment zróżnicowany jakościowo lub trzymający najwyższy poziom jakości. Nie warto inwestować w produkty niskiej jakości ryzykując tym samym opinię sklepu.

Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych. Równie ważne w dzisiejszych czasach są opinie klientów o poszczególnych produktach, dlatego też warto wprowadzić możliwość komentowania każdego z produktów. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem krytycznych opinii, ale nic tak nie przekonuje do kupna towaru jak rzetelna opinia jego użytkownika. Przejrzysta i bezproblemowa obsługa gwarancyjna oraz profesjonalne wsparcie techniczne w przypadku produktów tego wymagających to krótka droga do zaufania i szacunku w oczach klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze na temat: Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA.

Zorza polarna, wiatr słoneczny, burza geomagnetyczna. Dlaczego warto znać prognozę kosmicznej pogody

Badania kosmicznej pogody, w tym aktywności Słońca będą coraz bardziej potrzebne - twierdzi prof. Iwona Stanisławska z Centrum Prognoz Heliogeofizycznych w CBK PAN. Dlaczego? Bo wpływ tych zjawisk na życie na Ziemi i funkcjonowanie naszej cywilizacji jest znaczący. Tym bardziej, że naukowcy potrafią przygotowywać coraz lepsze prognozy, pozwalające unikać wielu problemów z wpływem pogody kosmicznej na telekomunikację, nawigację i infrastrukturę.

Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

REKLAMA

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

REKLAMA