REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Kamil Rogala
Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych.
Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podczas planowania strategii naszego e-biznesu powinniśmy rozpatrzeć wszystkie możliwe elementy, jakie mogą mieć wpływ na dalsze działanie sklepu. Każdy z poniżej przedstawionych elementów wpływa bezpośrednio lub pośrednio na rynek, który będzie źródłem dochodu sklepu. Każdy z elementów strategii należy również analizować pod kątem komunikacji z rynkiem, relacji z klientami oraz co dla nas najważniejsze - dochodów sklepu.

REKLAMA

Polecamy: Modułowe centra danych – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Zacznijmy od początku i postarajmy się ułożyć strategię analizując wszystkie ważne elementy sklepu internetowego.

Produkty – jaki asortyment i prezentacja?

REKLAMA

Najważniejszym elementem sklepu internetowego są oczywiście produkty, jakie oferuje on swoim klientom. Planując strategię marketingową z pewnością zastanawiamy się nad ofertą dla klientów. Warto powstrzymać euforię i chęć oferowania dosłownie wszystkiego. Lepiej wybrać wąski, ale głęboki asortyment dający klientowi możliwość wyboru. Najlepiej, jeśli będzie to asortyment zróżnicowany jakościowo lub trzymający najwyższy poziom jakości. Nie warto inwestować w produkty niskiej jakości ryzykując tym samym opinię sklepu.

Bardzo ważna jest wyrazista prezentacja asortymentu wzbogacona o szczegółowe opisy zarówno pod kątem sprzedaży jak i danych technicznych. Równie ważne w dzisiejszych czasach są opinie klientów o poszczególnych produktach, dlatego też warto wprowadzić możliwość komentowania każdego z produktów. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem krytycznych opinii, ale nic tak nie przekonuje do kupna towaru jak rzetelna opinia jego użytkownika. Przejrzysta i bezproblemowa obsługa gwarancyjna oraz profesjonalne wsparcie techniczne w przypadku produktów tego wymagających to krótka droga do zaufania i szacunku w oczach klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA