REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Coraz więcej seniorów w sieci – czas zmienić podejście do reklamy?

Kamil Rogala
Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych.
Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych.

REKLAMA

REKLAMA

Od lat uważano, że Internet to miejsce dla ludzi młodych i aktywnych. Z czasem jednak popularność sieci bardzo wzrosła, a internautami nie są już tylko młodzi ludzie. Okazuje się, że największa jest dynamika przyrostu internautów po sześćdziesiątce. Już co dwudziesty surfujący w sieci skończył 60 lat. Poznajmy więcej statystyk na ten temat.

Warto zacząć od początku, a mianowicie od tego, ilu jest internautów w Polsce. Otóż w naszym kraju udział internautów to przeszło 54 procent całej populacji. Ponadto coraz większą grupą są osoby, które korzystają z Internetu już od przeszło pięciu lat. Jest to już prawie jedna czwarta wszystkich Polaków i zarazem połowa surfujących po sieci. W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, to o 6 punktów procentowych więcej.

REKLAMA

Bez zmian pozostał zaś czas, jaki spędzamy przed monitorem. Do codziennego surfowania po sieci przyznaje się przeszło 72 procent ankietowanych. Prawie co czwarty internauta wchodzi do Internetu kilka razy w ciągu tygodnia. Co ciekawe, wśród aktywnych internautów nie przybywa osób, które łączą się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. Coraz mniejszą popularnością cieszą się za to kafejki internetowe, do których przychodzi zaledwie 0,4 procenta badanych.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych. O jeden punkt procentowy zwiększył się udział osób które wchodzą do sieci w pracy. W tym roku do surfowania podczas wykonywania swojego zawodu przyznało się 21,1 procent ankietowanych. Co ciekawe, nie zmienił się rozkład płci internautów – z siecią ciągle łączy się równo 50 procent kobiet i tyle samo mężczyzn.

Z najnowszych badań wynika, że również niewiele zmieniła się struktura wieku. W porównaniu do analogicznego okresu z roku 2010, o jeden punkt procentowy zwiększył się udział seniorów. Jak już wspomnieliśmy, już co dwudziesty internauta ma ponad 60 lat. Warto zauważyć, że dynamika przyrostu najstarszych użytkowników sieci jest największa. Warto również zwrócić uwagę na to, że wciąż dominującą, przeszło 40-procentową grupą użytkowników stanowią osoby ze średnim wykształceniem. Na drugim miejscu z wynikiem 27 procent znalazły się osoby z wyższym wykształceniem. Internauci z wykształceniem podstawowym i zasadniczym stanowią 32 procent ankietowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto również wspomnieć o tym, że wciąż największą świadomością wśród internautów cieszy się Google. Znajomość największej na świecie wyszukiwarki potwierdziło blisko 60 procent wszystkich badanych. To nadal dużo, choć w porównaniu z ubiegłym rokiem Google zanotowało dwuprocentowy spadek. O wiele większy spadek zanotowała Nasza-Klasa.pl. W zeszłym roku znajomość portalu deklarowała 42,5 procenta internautów, w tym już tylko 29,3. W tym samym czasie największy konkurent - Facebook zwiększył swoje grono o 12,4 punktów procentowych.

Sprawdź też: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Po co komu potrzebne są takie dane? Otóż przede wszystkim firmom, które świadomie mogą modyfikować swoją ofertę, a przede wszystkim reklamę biorąc pod uwagę zmieniające się trendy w użytkowaniu Internetu. Miejmy nadzieję, że statystyki te potraktuje poważnie każda firma zwiększając tym samym swoje obroty oraz pozycję w sieci.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA