REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Coraz więcej seniorów w sieci – czas zmienić podejście do reklamy?

Kamil Rogala
Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych.
Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych.

REKLAMA

REKLAMA

Od lat uważano, że Internet to miejsce dla ludzi młodych i aktywnych. Z czasem jednak popularność sieci bardzo wzrosła, a internautami nie są już tylko młodzi ludzie. Okazuje się, że największa jest dynamika przyrostu internautów po sześćdziesiątce. Już co dwudziesty surfujący w sieci skończył 60 lat. Poznajmy więcej statystyk na ten temat.

Warto zacząć od początku, a mianowicie od tego, ilu jest internautów w Polsce. Otóż w naszym kraju udział internautów to przeszło 54 procent całej populacji. Ponadto coraz większą grupą są osoby, które korzystają z Internetu już od przeszło pięciu lat. Jest to już prawie jedna czwarta wszystkich Polaków i zarazem połowa surfujących po sieci. W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, to o 6 punktów procentowych więcej.

REKLAMA

Bez zmian pozostał zaś czas, jaki spędzamy przed monitorem. Do codziennego surfowania po sieci przyznaje się przeszło 72 procent ankietowanych. Prawie co czwarty internauta wchodzi do Internetu kilka razy w ciągu tygodnia. Co ciekawe, wśród aktywnych internautów nie przybywa osób, które łączą się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. Coraz mniejszą popularnością cieszą się za to kafejki internetowe, do których przychodzi zaledwie 0,4 procenta badanych.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych. O jeden punkt procentowy zwiększył się udział osób które wchodzą do sieci w pracy. W tym roku do surfowania podczas wykonywania swojego zawodu przyznało się 21,1 procent ankietowanych. Co ciekawe, nie zmienił się rozkład płci internautów – z siecią ciągle łączy się równo 50 procent kobiet i tyle samo mężczyzn.

Z najnowszych badań wynika, że również niewiele zmieniła się struktura wieku. W porównaniu do analogicznego okresu z roku 2010, o jeden punkt procentowy zwiększył się udział seniorów. Jak już wspomnieliśmy, już co dwudziesty internauta ma ponad 60 lat. Warto zauważyć, że dynamika przyrostu najstarszych użytkowników sieci jest największa. Warto również zwrócić uwagę na to, że wciąż dominującą, przeszło 40-procentową grupą użytkowników stanowią osoby ze średnim wykształceniem. Na drugim miejscu z wynikiem 27 procent znalazły się osoby z wyższym wykształceniem. Internauci z wykształceniem podstawowym i zasadniczym stanowią 32 procent ankietowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto również wspomnieć o tym, że wciąż największą świadomością wśród internautów cieszy się Google. Znajomość największej na świecie wyszukiwarki potwierdziło blisko 60 procent wszystkich badanych. To nadal dużo, choć w porównaniu z ubiegłym rokiem Google zanotowało dwuprocentowy spadek. O wiele większy spadek zanotowała Nasza-Klasa.pl. W zeszłym roku znajomość portalu deklarowała 42,5 procenta internautów, w tym już tylko 29,3. W tym samym czasie największy konkurent - Facebook zwiększył swoje grono o 12,4 punktów procentowych.

Sprawdź też: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Po co komu potrzebne są takie dane? Otóż przede wszystkim firmom, które świadomie mogą modyfikować swoją ofertę, a przede wszystkim reklamę biorąc pod uwagę zmieniające się trendy w użytkowaniu Internetu. Miejmy nadzieję, że statystyki te potraktuje poważnie każda firma zwiększając tym samym swoje obroty oraz pozycję w sieci.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

REKLAMA

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

REKLAMA