REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Coraz więcej seniorów w sieci – czas zmienić podejście do reklamy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych.
Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych.

REKLAMA

REKLAMA

Od lat uważano, że Internet to miejsce dla ludzi młodych i aktywnych. Z czasem jednak popularność sieci bardzo wzrosła, a internautami nie są już tylko młodzi ludzie. Okazuje się, że największa jest dynamika przyrostu internautów po sześćdziesiątce. Już co dwudziesty surfujący w sieci skończył 60 lat. Poznajmy więcej statystyk na ten temat.

Warto zacząć od początku, a mianowicie od tego, ilu jest internautów w Polsce. Otóż w naszym kraju udział internautów to przeszło 54 procent całej populacji. Ponadto coraz większą grupą są osoby, które korzystają z Internetu już od przeszło pięciu lat. Jest to już prawie jedna czwarta wszystkich Polaków i zarazem połowa surfujących po sieci. W porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku, to o 6 punktów procentowych więcej.

REKLAMA

Bez zmian pozostał zaś czas, jaki spędzamy przed monitorem. Do codziennego surfowania po sieci przyznaje się przeszło 72 procent ankietowanych. Prawie co czwarty internauta wchodzi do Internetu kilka razy w ciągu tygodnia. Co ciekawe, wśród aktywnych internautów nie przybywa osób, które łączą się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych. Coraz mniejszą popularnością cieszą się za to kafejki internetowe, do których przychodzi zaledwie 0,4 procenta badanych.

Zobacz również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Korzystanie z Internetu w domu jest ciągle najpopularniejsze – tą drogą łączy się z siecią prawie 95 procent badanych. O jeden punkt procentowy zwiększył się udział osób które wchodzą do sieci w pracy. W tym roku do surfowania podczas wykonywania swojego zawodu przyznało się 21,1 procent ankietowanych. Co ciekawe, nie zmienił się rozkład płci internautów – z siecią ciągle łączy się równo 50 procent kobiet i tyle samo mężczyzn.

Z najnowszych badań wynika, że również niewiele zmieniła się struktura wieku. W porównaniu do analogicznego okresu z roku 2010, o jeden punkt procentowy zwiększył się udział seniorów. Jak już wspomnieliśmy, już co dwudziesty internauta ma ponad 60 lat. Warto zauważyć, że dynamika przyrostu najstarszych użytkowników sieci jest największa. Warto również zwrócić uwagę na to, że wciąż dominującą, przeszło 40-procentową grupą użytkowników stanowią osoby ze średnim wykształceniem. Na drugim miejscu z wynikiem 27 procent znalazły się osoby z wyższym wykształceniem. Internauci z wykształceniem podstawowym i zasadniczym stanowią 32 procent ankietowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto również wspomnieć o tym, że wciąż największą świadomością wśród internautów cieszy się Google. Znajomość największej na świecie wyszukiwarki potwierdziło blisko 60 procent wszystkich badanych. To nadal dużo, choć w porównaniu z ubiegłym rokiem Google zanotowało dwuprocentowy spadek. O wiele większy spadek zanotowała Nasza-Klasa.pl. W zeszłym roku znajomość portalu deklarowała 42,5 procenta internautów, w tym już tylko 29,3. W tym samym czasie największy konkurent - Facebook zwiększył swoje grono o 12,4 punktów procentowych.

Sprawdź też: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Po co komu potrzebne są takie dane? Otóż przede wszystkim firmom, które świadomie mogą modyfikować swoją ofertę, a przede wszystkim reklamę biorąc pod uwagę zmieniające się trendy w użytkowaniu Internetu. Miejmy nadzieję, że statystyki te potraktuje poważnie każda firma zwiększając tym samym swoje obroty oraz pozycję w sieci.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA