REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

Kamil Rogala
Polska zajmuje niechlubne, 9 miejsce wśród krajów wysyłających najwięcej spamu.
Polska zajmuje niechlubne, 9 miejsce wśród krajów wysyłających najwięcej spamu.

REKLAMA

REKLAMA

SPAM – chyba najlepiej znane słowo w świecie ogólnie pojętego IT, od dawna wywołujące mieszane uczucia, przeważnie negatywne. Codziennie dostajemy mnóstwo niechcianej poczty: reklamy, oferty czy inne zbędne listy. Ustawianie filtrów w programach pocztowych nie zawsze działa. Niestety Polska zajmuje niechlubne, 9 miejsce wśród krajów wysyłających najwięcej spamu. Niestety to powód do wstydu. Jak przedstawiają się pozostałe dane na temat niechcianych wiadomości?

Co ciekawe, dotychczasowy lider w rankingu, czyli USA nieco osłabił swoją pozycję. Otóż spadek spamu w USA to zasługa przeprowadzonej w ubiegłym roku kampanii antyspamowej, dzięki której udało się zlikwidować takie botnety, czyli sieci zainfekowanych komputerów, jak np. Waledac, Pushdo/Cutwail, Lethic czy Bredolab.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety mimo znacznej poprawy, Amerykanie, którzy generują 11,3 procent niechcianych wiadomości na świecie, nadal zajmują pierwsze miejsce wśród największych spamerów. Po piętach depczą im Chiny i Rosja. Co ciekawe, polscy cyberprzestępcy i nieporadni reklamiarze odpowiadają za 3 procent światowego spamu. Na liście 20 największych źródeł niechcianych e-maili dominują kraje Europy Wschodniej i Azji. Za sprawą słabszego i bardziej tolerancyjnego prawa dotyczącego spamu, przestępcy zaczęli przenosić tam swoje botnety.

Warto przeczytać: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

O tym, jak wielkim problemem jest spam mogą świadczyć liczby i statystyki. Średni odsetek spamu w porównaniu do innych wiadomości w 2010 roku wynosił aż 82,2 procent ruchu pocztowego. Co ciekawe, spam zaczyna zmieniać swój wizerunek, choć nadal mu daleko do pozytywnego. Otóż spam nie jest już głównie niechcianą informacją handlową. Od wykorzystywania niechcianej poczty jako metody reklamowania swoich produktów odchodzi bowiem coraz więcej małych i średnich firm. Wiedzą one już, że spam to najgorsza forma reklamy, która szybko może obrócić się na niekorzyść przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Obecnie ze spamu korzystają przede wszystkim oszuści i dystrybutorzy nielegalnych produktów, którzy w 2010 roku wysłali dwa razy więcej oszukańczych e-maili niż rok wcześniej. Pojawiło się również więcej plików z wirusami. Szkodliwe oprogramowanie pojawiało się w mailach trzy razy częściej niż w 2009 roku i wynosiło 2,2 procent. Najwięcej ataków odnotowano w sierpniu, odsetek zainfekowanych plików wyniósł wówczas 6,9 procent.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Sprzęt, a oprogramowanie do analizowania sieci – jak to działa?

Warto również wspomnieć o tym, że w 2010 roku cyberprzestępcy przyłożyli się do tworzenia stron phishingowych. Nie tylko dlatego, że podrabiane przez nich oficjalne wiadomości od legalnych witryn były dobrą imitacją oryginalnych. Oszuści nauczyli się również podrabiać nagłówki wiadomości, które z reguły nie są widoczne dla zwykłego użytkownika, ale są bardzo istotne dla filtrów antyspamowych. Miejmy nadzieję, że w tym roku ilość zabezpieczeń antyspamowych sprawi, że nasza poczta nie będzie pękać w szwach od niechcianych wiadomości.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA