REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nadchodzi kolejna fala niechcianych wiadomości – przygotujmy się na SPAM

Kamil Rogala
W ostatnich latach poziom i intensywność wiadomości typu spam jest wręcz zadziwiająca.
W ostatnich latach poziom i intensywność wiadomości typu spam jest wręcz zadziwiająca.

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich tygodniach zanotowano znaczące spadki wysyłanego spamu. Zazwyczaj okres świąteczny jest pod tym względem bardzo aktywny, a nasze skrzynki pękają w szwach pod naporem kolejnych niechcianych wiadomości. Ty razem jednak okres świąteczny okazał się czasem odpoczynku spamerów. Niestety nie na długo, gdyż już na początku stycznia niechciane wiadomości znów zapełniły skrzynki pocztowe komputerów na całym świecie.

W ostatnich latach poziom i intensywność wiadomości typu spam jest wręcz zadziwiająca. W grudniu ubiegłego roku, wiadomości tego typu stanowiły aż 81,69 procent wszystkich wysyłanych e-maili. Co prawda w listopadzie wiadomości typu spam stanowiły aż 84,31 procent wszystkich wiadomości e-mail, jednak nie zmienia to faktu, że jest to wartość ogromna. Warto jednak zwrócić uwagę na różnicę procentową między listopadem a grudniem ubiegłego roku. Najbardziej zauważalny pod tym względem spadek przyniósł czas tuż po świętach Bożego Narodzenia. Otóż 27 grudnia zaledwie 7 na 10 maili zakwalifikowanych zostało, jako spam. Warto zaznaczyć, że jest to najniższy wynik zanotowany w tym okresie od kilku lat.

REKLAMA

Zobacz również: Jak nie stać się ofiarą phishingu?

REKLAMA

Cyberprzestępcy, reklamiarze, naciągacze i nieuczciwi sprzedawcy szukają nowych, skuteczniejszych kanałów dotarcia do zwykłego użytkownika. Być może jest to jeden z powodów spadku liczby spamu w ostatnim czasie. Bardzo znaczącą rolę w tym procederze ma rosnąca popularność serwisów społecznościowych typu Facebook, Twitter czy nawet nasza rodzima Nasza-Klasa. Spam coraz częściej rozsyłany jest za pomocą portali społecznościowych bo właśnie tam w określonych godzinach w ciągu dnia aktywnych jest najwięcej użytkowników.

Czy taka tendencja coś nam mówi? Otóż niestety, ale liczba spamu nie zmniejszy się. Wręcz przeciwnie, może ciągle rosnąć, ale ze skrzynek mailowych przeniesie się na skrzynki na profilach społecznościowych. O wiele częściej sprawdzamy swój status na FB, śledzimy wypowiedzi naszych znajomych lub „siedzimy” na ulubionym forum, niż sprawdzamy skrzynkę mailową. Nie możemy również zmieniać naszego podejścia do tego typu wiadomości. Nawet najbardziej profesjonalnie wyglądająca wiadomość czy strona internetowa wysłana do nas w wiadomości może prowadzić do złośliwego oprogramowania, a ono z kolei może nas doprowadzić do dużych kłopotów.

Warto zobaczyć: Problemy z gwarancją – gdzie udać się po pomoc?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tak jak przed rokiem niekwestionowanym rekordzistą w ilości rozsyłanego spamu są Stany Zjednoczone. Z tego kraju rozsyłanych jest niemal 29 procent wszystkich niechcianych wiadomości. Również w tym kraju znajduje się najwięcej hostów wykorzystywanych do ataków phishingowych – aż 56 %.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA