REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy wiesz jakie są strony umowy o zamówienia publiczne?

Zamówienia publiczne to odpłatne umowy, które są zawierane między zamawiającym a wykonawcą, w przypadku, gdy ich przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.

Kto udziela zamówień publicznych?

Udzielaniem zamówień publicznych zajmują się wskazane w ustawie podmioty. Przyznają one środki na realizacje projektu.

Na czym polega postępowanie dotyczące zamówień publicznych?

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega zarówno regulacjom ustawowym jak i pozaustawowym na zasadzie odesłania zawartego w prawie zamówień publicznych.

Rok podatkowy w podatku od osób prawnych

Rokiem podatkowym podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, jest co do zasady rok kalendarzowy, czyli dwanaście kalendarzowych miesięcy od stycznia do grudnia. Tylko podatnik podatku dochodowego od osób prawnych ma możliwość ustalić, iż jego rok podatkowy nie będzie zaczynał się wraz z początkiem roku kalendarzowego, ale będzie obejmował inne, kolejne dwanaście miesięcy kalendarzowych.

REKLAMA

Na czym polega zarządzanie strategiczne?

Zarządzanie przedsiębiorstwem jest jednym z kluczowych składników świadomych działań zwiększających szansę na odniesienie sukcesu w procesie prowadzenia działalności gospodarczej.

Jak budowana jest wizja firmy?

Obok misji firmy jej wizja jest jednym z najważniejszych składników nowopowstałego przedsiębiorstwa prowadzącego działalność gospodarczą. Niezależnie od dziedziny w jakiej firma funkcjonuje wizja w dużym stopniu wpływa na jej wizerunek.

Proces osiągania celu a misja firmy

Misja firmy powinna nieodłącznie dokonywać określenia drogi do osiągnięcia wskazanego w niej celu. Jest to jedna z dziewięciu podstawowych cech misji przedsiębiorstwa.

Sens istnienia firmy a jej misja

Misja firmy jest nieodłącznym elementem funkcjonującego przedsiębiorstwa. Powinna ona zawierać określenie istoty jego funkcjonowania.

REKLAMA

Brzmienie misji firmy

Misja firmy jest nieodłącznym składnikiem towarzyszącym przedsiębiorcy od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej. Podczas tworzenia misji można natrafić na wiele problematycznych kwestii, w tym dotyczących jej brzmienia.

Jak konkretna powinna być misja firmy?

Jedną z cech misji firmy należy konkretyzacja niesionego przez nią przekazu. Od jej stopnia uzależniony jest postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku.

Jak zrozumiała powinna być misja firmy

Cel misji firmy?

Do cech misji firmy należy wskazywanie ogólnie pojętych zamierzeń, do których realizacji dąży przedsiębiorstwo. Cel misji wywiera wpływ na postrzeganie firmy.

Czy misja firmy powinna być stanowcza?

Stopień stanowczości misji firmy pozwala na określenie jej charakteru przez przeciętnego adresata i zbudowanie wizerunku firmy.

Zakres misji firmy

Misja firmy obejmuje swoim zakresem zróżnicowane elementy. Od treści misji uzależniony jest wizerunek firmy.

Jak stworzyć misję firmy?

Kreowanie misji firmy jest procesem składowym szeroko ujętego budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Tworząc ją należy uwzględniać określone zasady.

Co powinna mówić misja firmy?

Misja firmy jako jeden z nieodłącznych elementów jej prowadzenia udziela odpowiedzi na ogólne pytania kontrahentów i klientów. Cecha ta wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa.

Na czym polega misja firmy?

Misja firmy jest nieodłącznym składnikiem przedsiębiorstwa od chwili jego założenia. Prawidłowo skonstruowana spełnia gospodarczo i społecznie istotne funkcje.

Co trzeba wiedzieć o dzierżawie?

Umowa dzierżawy znajduje szerokie praktyczne zastosowanie. Dużą popularność dzierżawa zdobyła między rolnikami przy wydzierżawianiu gruntów rolnych, zwierząt dających pożytki naturalne, ale dzierżawić można także inne rzeczy, a także prawa jak na przykład prawo do patentu, prawo do wzoru użytkowego czy też papiery wartościowe.

Transakcje za pomocą rachunku bankowego

W polskim systemie prawnym nie ma przepisów, które wprowadzałyby generalny obowiązek posiadania przez przedsiębiorcę rachunku bankowego. W wielu aktach prawnych znajdują się jednak przepisy, które obligują przedsiębiorców do korzystania z rachunku bankowego w ściśle określonych sytuacjach.

Wzorce w umowach między przedsiębiorcami

Wzorzec umowny to ustawowe określenie jednostronnie przygotowanych przed zawarciem umowy, gotowych klauzul, redagowanych najczęściej w postaci formularzy określających treść umowy wraz z miejscami pustymi w zakresie zmiennych elementów umowy (jak oznaczenie strony, podpisy) do wypełnienia przez strony (wzorce te są przygotowane „z góry”).

W jaki sposób należy przekazać dane osobowe?

Prowadzenie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców łączy się często z przekazywaniem przez nich danych osobowych podmiotom „zewnętrznym”. Przyczyną przekazania może być obowiązek nałożony na przedsiębiorcę w przepisie prawa lub własna decyzja przedsiębiorcy. Komu należy przekazać dane osobowe? W jaki sposób można dane osobowe przekazać?

Sklep z artykułami dla zwierząt – lokalizacja

Otwierając sklep zoologiczny trzeba dobrze zastanowić się nad jego usytuowaniem. Prawidłowa lokalizacja będzie niezwykle ważna w osiągnięciu dobrych obrotów i zysków.

Konflikt częścią życia biznesowego

Konflikt - zło konieczne? Odpowiem krótko. Jedno jest pewne, konflikt jest immanentną częścią życia każdej organizacji, w tym także tej biznesowej.

Pięć kroków do ogłoszenia upadłości

W czasach, gdy kryzys zbiera żniwo nie tylko na rynku finansowym, są przedsiębiorcy, którzy nie widzą dla siebie innego wyjścia jak ogłoszenie upadłości. Nie wiedzą jednak, od czego znacząc i jak się do tego zabrać. Pomoże im w tym poniższy artykuł.

Jakie są skutki upadłości?

Upadłość nie powoduje śmierci cywilnej upadłego. Nie prowadzi bowiem do pozbawienia go praw obywatelskich, ani zdolności do czynności prawnych. Jednocześnie oznacza dla niego utratę lub znaczne ograniczenie możliwości rozporządzania własnym majątkiem.

Przedsiębiorco, ubezpieczając majątek zadeklaruj jego pełną wartość

Wielu przedsiębiorców korzysta z ubezpieczeń należącego do nich majątku przed skutkami klęsk żywiołowych. Na etapie podpisywania umowy ubezpieczyciel standardowo pyta, jaka jest wartość mienia znajdującego się w ubezpieczanym miejscu. Zadeklarowana wartość w istotny sposób wpływa na wysokość składki ubezpieczeniowej – im większej wartości mienie przechowujemy np. w ubezpieczanym magazynie, tym wyższą składkę zapłacimy.

Jakie korzyści daje potrącenie?

Potrącenie wierzytelności to coś więcej, niż prosta operacja rachunkowa polegająca na umiejętności odejmowania dwóch kwot pieniężnych. Niemal wszyscy znają skutki potrącenia. W jego wyniku wygasa mniejsza z podlegających kompensacie wierzytelności, zaś większa ulega odpowiedniej redukcji. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z potrącenia.

Kto może ustanowić prokurenta?

Prokura to rodzaj pełnomocnictwa, którego udzielić może wyłącznie przedsiębiorca podlegający obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców. Tak stanowi Kodeks cywilny. Kogo jednak należy uznać za przedsiębiorcę podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców? Czy chodzi tu zarówno o przedsiębiorców, którzy podlegają wpisowi do KRS jak i o osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które to z kolei wpisywane są do Ewidencji Działalności gospodarczej?

Jak pozyskać Anioła Biznesu?

W Polsce funkcjonuje wiele sieci Aniołów Biznesu, czy prywatnych inwestorów, którzy dążą do wsparcia wybranych pomysłów biznesowych w początkowej fazie ich działalności (tzw. start – up).

Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźniki rotacji zapasu magazynowego

Wskaźnik rotacji zapasu magazynowego (Rd), umożliwia określenie ile dni potrzeba, aby nastąpiła całkowita wymiana towaru w magazynie.

Kupiłeś firmę – odpowiadasz za zobowiązania zbywcy przedsiębiorstwa

Nabywca przedsiębiorstwa jest odpowiedzialny ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Odpowiedzialność taka dotyczy nabycia przedsiębiorstwa zarówno w drodze sprzedaży, jak i darowizny czy również zamiany, do której zastosowanie mają odpowiednie przepisy o sprzedaży (umowa taka powinna wymieniać poszczególne składniki przedsiębiorstwa).

Kiedy można odstąpić od umowy za zapłatą odstępnego?

Odstępne to określona kwota, którą strony wspólnie ustaliły w umowie. Strony zamieszczają zapis taki w umowie, gdy przewidują możliwość odstąpienia od umowy każdej, bądź jednej ze stron.

Jak postąpić gdy nie dojdzie do zawarcia umowy przyrzeczonej?

W obrocie gospodarczym strony, zanim przystąpią do zawarcia finalnej transakcji, niejednokrotnie decydują się, aby w pierwszej kolejności podpisać tzw. umowę przedwstępną. Co powinna zawierać umowa przedwstępna? Jakie uprawnienia przysługują stronie gdy kontrahent uchyla się od zawarcia umowy przyrzeczonej?

Jaki jest biznes Dariusza Michalczewskiego?

Dariusz Michalczewski, były bokser i wielokrotny mistrz świata, jest od wielu lat przedsiębiorcą. Inwestował w wielu branżach, między innymi w gastronomii i nieruchomościach. Obecnie jest twórcą, właścicielem oraz twarzą marki najpopularniejszego w Polsce napoju energetyzującego Tiger Energy Drink. W rozmowie z Kawą mówi o działalności biznesowej w Polsce i za granicą.

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Spółka komandytowa - podstawowe informacje

Z wyborem spółki komandytowej wiąże się niewątpliwie zaleta w postaci ograniczenia odpowiedzialności komandytariusza za zobowiązania tylko do wysokości sumy komandytowej, a także brak ustawowych wymagań odnośnie sumy komandytowej. Ale istnieją też zagrożenia.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Kiedy korzystać z EMS?

W systemie spotkań w sieci (EMS – Electronic Meeting Support – Elektroniczny System Wsparcia Spotkania) uczestnicy piszą do siebie na oddzielnych komputerach. EMS ma charakter mediacyjny (wykorzystuje wypróbowane rozwiązania techniczne) i zazwyczaj synchroniczny (wszyscy biorą jednocześnie udział w dyskusji).

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Wsparcie małych przedsiębiorstw w województwie małopolskim – dokumentacja

Przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem wsparcia na działania inwestycyjne w swoich firmach powinni złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w terminie do 19 maja 2010 roku. Nabór wniosków prowadzi Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości z siedzibą w Krakowie.

Rola sekretarki podczas wizyty gości w firmie

Spotkania biznesowe są na porządku dziennym w każdej firmie. Warto jest zatem wiedzieć jak odpowiednio przygotować biuro do wizyty gości.

Asystentka też ma szansę na awans

Jeśli jesteś asystentką prezesa, to drogę do awansu masz otwartą. Asystentce jest łatwiej niż sekretarce objąć wyższe stanowisko w strukturze firmy.

Niezgodność formatów dokumentów

Jeśli nie wiesz jeszcze na czym polega niezgodność formatów dokumentów, koniecznie prześledź poniższą instrukcję obsługi. Szybko się dowiesz na czym może ona polegać.

Zapisywanie dokumentu w formacie innym niż domyślny

Jeśli planujesz przesłać dokument osobie, która korzysta z innego oprogramowania niż ty, koniecznie zapisz go formacie innym niż domyślny.

Formaty dokumentów

Aby sprawnie współpracować z osobami korzystającymi z różnego oprogramowania komputerowego, należy wiedzieć czym się różnią formaty dokumentów oraz jak je zmieniać.

Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem

Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora.

Zmiana koloru wypełnienia tekstowego

Ogólnie jest przyjęte, że do redagowania i przygotowywania dokumentów używa się czarnej czcionki. Często jednak bardziej efektywne jest użycie koloru – zwłaszcza, jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę na konkretny fragment tekstu.

Ukryta ramka w dokumencie Word

Planując układ dokumentu, często korzystamy z ramek. Czasami jednak wolelibyśmy, aby ich kontury nie były widoczne, a tekst nadal pozostawał uporządkowany. Jest na to prosty sposób – wystarczy skorzystać z opcji – ukryj ramkę.

Szef i asystentka

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

Zarządzanie dokumentacją

Ileż papierów ląduje codziennie na Twoim biurku! Poza zwykłą korespondencją są to czasopisma fachowe, różne protokoły będące w obiegu, kopie mało ważnych dokumentów z adnotacją „do wiadomości”. Aby na bieżąco porządkować dokumentację, trzeba na początku ustalić, które dokumenty powinny być przeczytane jako pierwsze, a które mogą być odłożone na później.

REKLAMA