Brzmienie misji firmy
REKLAMA
REKLAMA
Misja firmy powinna charakteryzować się poniższymi cechami tj. prostotą brzmienia,łatwością rozumienia, szerokim zakresem przekazywanego komunikatu, wskazywaniem ogólnie pojętego celu, oznaczaniem drogi do osiągnięcia wskazanego celu, udzielaniem odpowiedzi na ogólne pytania o charakterze rynkowym, konkretnością przekazu, stanowczością przekazu, formułować sens istnienia firmy.
REKLAMA
Prostota brzmienia
To jak odbierana będzie misja firmy przez adresatów w dużej mierze zależy od tego jak ona brzmi. Dobre połączenie wyrazów z brakiem powtarzających się w nich spółgłosek wpływa pozytywnie na reakcje osób, do których misja trafia.
Polecamy: serwis Finanse i rozwój
Zestawienie wyrazów „lojalność”, „liczba” może doprowadzić do trudności w samym szybkim odtworzeniu brzmienia misji. „Liczby są nam lojalne”.
REKLAMA
Podobnie narastać może problem związany z powtórzeniami członów poszczególnych wyrazów np. „liczne liczby”, „kwitnący kwiat”. Nie tylko brak jest w tych przypadkach równowagi dźwięków, ale również zatraceniu może następować każda dalsza część następującego po takich słowach komunikatu
Złożone brzmienie będzie ponadto powodem niższej skuteczności w zapamiętywaniu frazy, a co za tym idzie, przekładało się na brak osiągania zamierzonych rezultatów. Proste brzmienie będzie z kolei zwracało uwagę konsumenta oraz umożliwiało zainteresowanie go misją przedsiębiorstwa. W przyszłości może nawet zachęcić do zakupu oferowanych dóbr lub skorzystania z usług firmy.
Polecamy: serwis Umowy
Misja, aby skutecznie realizowała swoje funkcje powinna ponadto:
- odpowiadać na proste pytania o charakterze rynkowym dotyczące zarówno klienta, produktów lub usług, a także konkurencji (niebezpośrednio przedstawianej jako gorsza);
- stanowić reakcję na potrzeby kreowane przez rynki, na których przedsiębiorstwo działa lub będzie działać;
- powinna być stała i nie ulegać zmianom, za wyjątkiem dostosowywania do rozwijających się rynków;
- mieć charakter realny, co oznacza, iż działania firmy względem klienta, pracownika i kontrahentów powinny odpowiadać przedstawionym w misji założeniom;
- być prosta w odbiorze (zarówno w płaszczyznach brzmienia, znaczenia, rozumienia);
- powodować powstanie motywacji po stronie odbiorcy;
- konkretna, stanowcza, a zarazem elastyczna z elementami szerokiego znaczenia semantycznego komunikatu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.