REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brzmienie misji firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
To jak odbierana będzie misja firmy przez adresatów w dużej mierze zależy od tego jak ona brzmi.
To jak odbierana będzie misja firmy przez adresatów w dużej mierze zależy od tego jak ona brzmi.

REKLAMA

REKLAMA

Misja firmy jest nieodłącznym składnikiem towarzyszącym przedsiębiorcy od chwili rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej. Podczas tworzenia misji można natrafić na wiele problematycznych kwestii, w tym dotyczących jej brzmienia.

Misja firmy powinna charakteryzować się poniższymi cechami tj. prostotą brzmienia,łatwością rozumienia, szerokim zakresem przekazywanego komunikatu, wskazywaniem ogólnie pojętego celu, oznaczaniem drogi do osiągnięcia wskazanego celu, udzielaniem odpowiedzi na ogólne pytania o charakterze rynkowym, konkretnością przekazu, stanowczością przekazu, formułować sens istnienia firmy.

REKLAMA

Prostota brzmienia

To jak odbierana będzie misja firmy przez adresatów w dużej mierze zależy od tego jak ona brzmi. Dobre połączenie wyrazów z brakiem powtarzających się w nich spółgłosek wpływa pozytywnie na reakcje osób, do których misja trafia.

Polecamy: serwis Finanse i rozwój

Zestawienie wyrazów „lojalność”, „liczba” może doprowadzić do trudności w samym szybkim odtworzeniu brzmienia misji. „Liczby są nam lojalne”.

REKLAMA

Podobnie narastać może problem związany z powtórzeniami członów poszczególnych wyrazów np. „liczne liczby”, „kwitnący kwiat”. Nie tylko brak jest w tych przypadkach równowagi dźwięków, ale również zatraceniu może następować każda dalsza część następującego po takich słowach komunikatu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Złożone brzmienie będzie ponadto powodem niższej skuteczności w zapamiętywaniu frazy, a co za tym idzie, przekładało się na brak osiągania zamierzonych rezultatów. Proste brzmienie będzie z kolei zwracało uwagę konsumenta oraz umożliwiało zainteresowanie go misją przedsiębiorstwa. W przyszłości może nawet zachęcić do zakupu oferowanych dóbr lub skorzystania z usług firmy.

Polecamy: serwis Umowy

Misja, aby skutecznie realizowała swoje funkcje powinna ponadto:
- odpowiadać na proste pytania o charakterze rynkowym dotyczące zarówno klienta, produktów lub usług, a także konkurencji (niebezpośrednio przedstawianej jako gorsza);
- stanowić reakcję na potrzeby kreowane przez rynki, na których przedsiębiorstwo działa lub będzie działać;
- powinna być stała i nie ulegać zmianom, za wyjątkiem dostosowywania do rozwijających się rynków;
- mieć charakter realny, co oznacza, iż działania firmy względem klienta, pracownika i kontrahentów powinny odpowiadać przedstawionym w misji założeniom;
- być prosta w odbiorze (zarówno w płaszczyznach brzmienia, znaczenia, rozumienia);
- powodować powstanie motywacji po stronie odbiorcy;
- konkretna, stanowcza, a zarazem elastyczna z elementami szerokiego znaczenia semantycznego komunikatu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA