REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się dwoma cechami.
Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się dwoma cechami.

REKLAMA

REKLAMA

Każda występują w obrocie firma posiada wyobrażenie o jej funkcjonowaniu w bliższej i dalszej przyszłości. Obraz ten określany jest mianem wizji firmy.

Wizja może występować w dwojakim ujęciu. Po pierwsze jako kierunkowa wizja firmy, czyli pewien obraz o charakterze ogólnym, nieszczegółowym. Drugim rodzajem jest obraz konkretny nazywany wizją całościową.

REKLAMA

Poprzez swoje istnienie wizja wpływa nie tylko na model zachowań prezentowany przez organy kierownicze danego przedsiębiorstwa, ale także na sposób w jaki podejmowane są decyzje, zasady dobierania kadry, reguły dotyczące komunikowania się między pracownikami, motywowanie pracowników, a pośrednio nawet na wysokość ich wynagrodzenia.

Polecamy: serwis ABC umów

Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się dwoma cechami:

- zakreślać możliwe do osiągnięcia cele i kierunki w jakich podejmowane musza być działania do ich uzyskania;
- oddziaływać na emocje, pobudzać, inicjować kreatywne procesy myślowe i motywować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stawiane przez wizje firmy cele mogą dotyczyć różnych płaszczyzn, ale jednocześnie powinny skupiać się na określonego rodzaju filarach prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności.

Wyróżnia się trzy podstawowe grupy takich celów:

cele produkcyjne – odnoszą się przede wszystkim do zakresu produkcji oraz sprzedaży wprowadzonych na rynek rzeczy materialnych lub niematerialny oraz świadczonych usług;

cele gospodarcze – określają relacje miedzy kosztami kreowanymi przez cele produkcyjne, a sprzedażą dóbr i usług, stanowiąc różnicę między zyskami a kosztami;

cele kadrowe – postrzegane w płaszczyźnie zatrudnienia pracowników i polityki firmy w stosunku do nich – wyznaczają niezbędny poziom zaspokojenia potrzeb materialnych i duchowych pracowników oraz wymogi dotyczące wdrażanego stopnia motywowania.

Polecamy: serwis Zakladam firmę

REKLAMA

Budowanie celów w ramach wizji firmy wymaga respektowania zasad ich kreowania:
- cele muszą być realne do osiągnięcia;
- cele muszą być zhierarchizowane;
- cele nie mogą być wewnętrznie lub zewnętrznie sprzeczne, rozłączne lub obojętne.
- sposób sformułowania celów nie może powodować, iż staną się nieczytelne dla przeciętnego odbiorcy;
- cele przedsiębiorstwa powinny odpowiadać zasadom współpracy z zatrudnionymi w firmie osobami.

Metodą budowania celów firmy w ramach jej wizji jest metoda SMART, która mówi, że powinny być one konkretne (specific), wymierne (measurable), osiągalne (achievable), odpowiednie (relevant) oraz terminowe (timed).

Zastosowanie wskazanej metody odpowiada jednocześnie wymogom konstruowania celów według wskazanych pięciu zasad. Rezultatem przeprowadzenia działania na tym polegającego jest wykreowanie prawidłowej wizji firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

REKLAMA