REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się dwoma cechami.
Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się dwoma cechami.

REKLAMA

REKLAMA

Każda występują w obrocie firma posiada wyobrażenie o jej funkcjonowaniu w bliższej i dalszej przyszłości. Obraz ten określany jest mianem wizji firmy.

Wizja może występować w dwojakim ujęciu. Po pierwsze jako kierunkowa wizja firmy, czyli pewien obraz o charakterze ogólnym, nieszczegółowym. Drugim rodzajem jest obraz konkretny nazywany wizją całościową.

REKLAMA

Poprzez swoje istnienie wizja wpływa nie tylko na model zachowań prezentowany przez organy kierownicze danego przedsiębiorstwa, ale także na sposób w jaki podejmowane są decyzje, zasady dobierania kadry, reguły dotyczące komunikowania się między pracownikami, motywowanie pracowników, a pośrednio nawet na wysokość ich wynagrodzenia.

Polecamy: serwis ABC umów

Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się dwoma cechami:

- zakreślać możliwe do osiągnięcia cele i kierunki w jakich podejmowane musza być działania do ich uzyskania;
- oddziaływać na emocje, pobudzać, inicjować kreatywne procesy myślowe i motywować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stawiane przez wizje firmy cele mogą dotyczyć różnych płaszczyzn, ale jednocześnie powinny skupiać się na określonego rodzaju filarach prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności.

Wyróżnia się trzy podstawowe grupy takich celów:

cele produkcyjne – odnoszą się przede wszystkim do zakresu produkcji oraz sprzedaży wprowadzonych na rynek rzeczy materialnych lub niematerialny oraz świadczonych usług;

cele gospodarcze – określają relacje miedzy kosztami kreowanymi przez cele produkcyjne, a sprzedażą dóbr i usług, stanowiąc różnicę między zyskami a kosztami;

cele kadrowe – postrzegane w płaszczyźnie zatrudnienia pracowników i polityki firmy w stosunku do nich – wyznaczają niezbędny poziom zaspokojenia potrzeb materialnych i duchowych pracowników oraz wymogi dotyczące wdrażanego stopnia motywowania.

Polecamy: serwis Zakladam firmę

REKLAMA

Budowanie celów w ramach wizji firmy wymaga respektowania zasad ich kreowania:
- cele muszą być realne do osiągnięcia;
- cele muszą być zhierarchizowane;
- cele nie mogą być wewnętrznie lub zewnętrznie sprzeczne, rozłączne lub obojętne.
- sposób sformułowania celów nie może powodować, iż staną się nieczytelne dla przeciętnego odbiorcy;
- cele przedsiębiorstwa powinny odpowiadać zasadom współpracy z zatrudnionymi w firmie osobami.

Metodą budowania celów firmy w ramach jej wizji jest metoda SMART, która mówi, że powinny być one konkretne (specific), wymierne (measurable), osiągalne (achievable), odpowiednie (relevant) oraz terminowe (timed).

Zastosowanie wskazanej metody odpowiada jednocześnie wymogom konstruowania celów według wskazanych pięciu zasad. Rezultatem przeprowadzenia działania na tym polegającego jest wykreowanie prawidłowej wizji firmy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA