REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cel misji firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Jaka powinna być misja firmy?
Jaka powinna być misja firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Do cech misji firmy należy wskazywanie ogólnie pojętych zamierzeń, do których realizacji dąży przedsiębiorstwo. Cel misji wywiera wpływ na postrzeganie firmy.

Misja nie może istnieć w oderwaniu od celu, do którego firma zmierza. Pewne cechy takie jak prostota brzmienia, czy rozumienia mogą powodować zatarcie komunikatu, ale zignorowanie celu działalności może stać się przyczyną braku połączenia misji firmy z nią samą. Uniknięcie tego nie jest jednak zamierzeniem przy tworzeniu misji, a jedynie istniejącym zagrożeniem, dlatego więc podczas jej tworzenia należy zwrócić szczególną uwagę na faktyczne umiejscowienie celu w sposób pośredni lub bezpośredni w jej treści. W pierwszym przypadku spowoduje to konieczność zastanowienia się przez odbiorcę i odczytania ewentualnego drugiego wymiaru (warstwy) komunikatu, w drugiej sytuacji element ten nie zaistnieje.

REKLAMA

Polecamy: ABC umów

REKLAMA

Wskazanie celu powinno się odnosić do zamierzeń ogólnie rozumianych, a nie złożonych, wielowarstwowych zadań stojących przed małym lub średnim przedsiębiorcą. Przykładowo zamieszczenie zapowiedzi przeprowadzenia rewolucji technicznej będzie inaczej odbierane niż wprowadzenia na rynek urządzeń spełniających funkcje X, Y oraz Z. Drugie ze wskazanych nie będzie spełniało zasadniczych funkcji misji z uwagi na nadmiar i zbytnią szczegółowość treści.

Ogólnie pojęty cel nie może również zostać zaprezentowany w zbyt szerokim ujęciu. Odniesienie misji firmy np. do naprawy pewnej dziedziny życia społecznego nie będzie wiarygodne, w szczególności wśród zróżnicowanych pod względem geograficznym, ekonomicznym i politycznym obszarów, na których przebywają adresaci.

REKLAMA

Cecha ogólności komunikatu nie powinna przy tym zupełnie wykluczać przekazywania informacji o charakterze konkretnym. Pozornie wydawać może się to sprzeczne, ale jak wykazuje praktyka również możliwe, dzięki zastosowaniu wielopoziomowości treści niesionych przez poszczególne dobrane słowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Misja, aby skutecznie realizowała swoje funkcje powinna odpowiadać na proste pytania o charakterze rynkowym dotyczące zarówno klienta, produktów lub usług, a także konkurencji (niebezpośrednio przedstawianej jako gorsza), a także stanowić reakcję na potrzeby kreowane przez rynki, na których przedsiębiorstwo działa lub będzie działać oraz powinna być stała i nie ulegać zmianom, za wyjątkiem dostosowywania do rozwijających się rynków. Dodatkowo misja powinna mieć charakter realny, co oznacza, iż działania firmy względem klienta, pracownika i kontrahentów powinny odpowiadać przedstawionym w misji założeniom, być prosta w odbiorze (zarówno w płaszczyznach brzmienia, znaczenia, rozumienia) oraz powodować powstanie motywacji po stronie odbiorcy.

Polecamy: Zakładam firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

REKLAMA

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

REKLAMA

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA