| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Współpracownicy > Asystentka też ma szansę na awans

Asystentka też ma szansę na awans

Jeśli jesteś asystentką prezesa, to drogę do awansu masz otwartą. Asystentce jest łatwiej niż sekretarce objąć wyższe stanowisko w strukturze firmy.

Asystentka prezesa może np. pełnić obowiązku dyrektora administracyjnego, czyli pracować na stanowisku menedżerskim.

Gdy chcesz awansować pamiętaj:

  • powinnaś mieć swoje zdanie na dany temat i potrafić z wdziękiem je bronić, jednak powinno ono choć w części pokrywać się ze zdaniem szefa;
  • bierz na siebie nowe obowiązki, nie bój się nowych wyzwań, pozwoli to rozwinąć Ci się zawodowo, a to będzie procentować;
  • postaraj się wyręczyć szefa w jego obowiązkach, przejmując część z nich, np. ustal priorytety, reprezentuj szefa i firmę, samodzielnie porządkuj i ustalaj przepływ informacji;
  • gdy szef upoważnia Cię do podpisywania rachunków nie mów NIE, to krok w drodze do awansu;

Polecamy: Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki?

  • nie pytaj szefa o wszystko, gdy masz setny telefon z tą samą prośbą o rozmowę poproś rozmówce o przysłanie listu lub faksu, jeśli klient nie chce wyjaśnić w jakiej sprawie dzwoni;
  • aby widziano w Tobie pracownika przestań mówić ktoś, zacznij mówić ja gdy masz siebie na myśli;
  • nie umniejszaj swojej wartości, mów o tym w czym jesteś dobra, a nie o tym czego nie potrafisz;
  • jeśli masz szczęście i pracujesz w małej firmie w której nie ma np. działu personalnego trzymaj w rękach wodze decydując o sprawnym funkcjonowaniu firmy.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ODO 24

ODO 24 – to firma, która od 2012 roku oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Stawia na merytorykę, praktyczne rozwiązania oraz trwałe relacje z klientami budowane w oparciu o partnerstwo, uczciwość i zaufanie. Swoim klientom pomaga chronić dane, minimalizując ryzyko związane z kontrolą, wyciekiem lub ich utratą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »