REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cechy potrzebne do wykonywania zawodu sekretarki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Żak
Codzienna praca sekretarki - asystentki koncentruje się na przyjmowaniu interesantów, bezpośrednich kontaktach z szefem, prowadzeniu rozmów telefonicznych.
Codzienna praca sekretarki - asystentki koncentruje się na przyjmowaniu interesantów, bezpośrednich kontaktach z szefem, prowadzeniu rozmów telefonicznych.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Możemy podzielić cechy potrzebne do wykonywania pracy sekretarki na dwie grupy: pierwsza to kwalifikacje zawodowe a druga kwalifikacje osobiste.

Do kwalifikacji zawodowych można zaliczyć:

  • bardzo dobrą znajomość języka ojczystego w mowie i piśmie;
  • bardzo dobrą znajomość języka lub najczęściej języków obcych w mowie i piśmie;
  • dobrą organizacje biura;
  • znajomość pracy biurowej i procedur biurowych;
  • umiejętność prowadzenia korespondencji zarówno w języku ojczystym jak i językach obcych;
  • podstawy księgowości;
  • wiedzę z zakresu przedmiotów ekonomicznych;
  • umiejętność stenografowania;
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych
  • znajomość struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, firmy.

Polecamy: Rodzaje prac wymagające szczególnej sprawności psychofizycznej

REKLAMA

REKLAMA

Kwalifikacje osobiste:

  • odpowiedzialność;
  • zorganizowanie;
  • zamiłowanie do porządku;
  • umiejętność organizacji pracy swojej i innych osób;
  • bardzo dobra pamięć;
  • systematyczność;
  • zdyscyplinowanie;
  • umiejętność ustalania priorytetów;
  • łatwość w nawiązywaniu kontaktów;
  • komunikatywność;
  • odporność na stres;
  • wysoka kultura osobista;
  • dyspozycyjność;
  • umiejętność tworzenia wizerunku firmy;
  • aparycja i wiele innych cech.

Coraz częściej spotykamy na swojej drodze sekretarki asystentki, których praca różni się od pracy sekretarki w tradycyjnym znaczeniu. Umownie przyjęto, że sekretarka łączy rozmowy, przyjmuje interesantów, wykonuje polecenia przełożonego, prowadzi kalendarz spotkań, organizuje plany pracy, podróże służbowe, przypomina o spotkaniach i wydarzeniach, a także kupuje prezenty i zamawia zaopatrzenie sekretariatu. 

Polecamy: Co należy się za szkolenie poza godzinami pracy

Sekretarka - asystentka szuka najlepszego rozwiązania danej sprawy jeśli szef sygnalizuje problem. Ma niewątpliwie wyższy zakres samodzielności od sekretarki w tradycyjnym znaczeniu.

REKLAMA

Pamiętaj, że osoba mało dynamiczna, bałaganiarska, niekulturalna czy konfliktowa nie może zostać dobrą sekretarką.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

REKLAMA

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA

Etyka w sprzedaży bezpośredniej - standardy i wyzwania. Jak odróżnić legalny MLM od piramidy finansowej?

Sprzedaż bezpośrednia to sektor, który od dekad oferuje elastyczne możliwości pracy i rozwój osobisty. W Polsce funkcjonuje on w oparciu o jasne standardy wyznaczane przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Organizacja zrzesza firmy działające transparentnie i zgodnie z prawem, a jej celem jest ochrona zarówno konsumentów, jak i sprzedawców.

Leasing vs. wynajem: najlepszy wybór dla aut elektrycznych [Gość Infor.pl]

Elektromobilność staje się jednym z głównych kierunków rozwoju transportu w Polsce i na świecie. Dla wielu firm inwestycja w pojazdy elektryczne to jednak poważne wyzwanie finansowe, dlatego coraz częściej sięgają po zewnętrzne formy wsparcia. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy? O tym w rozmowie Gość Infor.pl opowiedział Allan Wodzyński, dyrektor Biura ESG w PKO Leasing.

REKLAMA