Zakres misji firmy
REKLAMA
REKLAMA
Misja firmy powinna charakteryzować się m.in. prostotą brzmienia, łatwością rozumienia oraz szerokim zakresem przekazywanego komunikatu.
REKLAMA
Misja firmy może ograniczać się do prostej budowy przedstawiającej się w kilku wyrazach np. „Kierowani przez klienta” – firma produkująca samochody. Powoduje to jednak konieczność umiejscowienia całej przewidzianej treści w kilku słowach. Przedsiębiorstwa często korzystają więc z rozwiązań polegających na formułowaniu zdań prostych. Należy jednak być świadomym, ze każdy następny pojawiający się wyraz obniża zdolność do zapamiętywania całej misji przez odbiorcę. Sukcesem jest znalezienie takiej ilości użytych słów, aby nadal nie naruszała ona możliwości pozostania z odbiorcą na dłużej, a jednocześnie niosła ze sobą odpowiedni zakres informacji.
Polecamy: serwis Umowy
REKLAMA
Objętość informacyjna nie może też powodować efektu bomby informacyjnej powodującej zatarcie istoty przekazu i utratę celu, dla którego misja jest tworzona. Narzucenie odbiorcy zbyt wielu wiadomości w jednym czasie może przynieść skutek odrzucenia i negatywnego skojarzenia przyszłego. Jego wystąpienie jest dla przedsiębiorstwa następstwem niemożliwym do zaakceptowania.
Zakres komunikatu nie może być też zbyt mały, wąski. Brak poruszenia niezbędnych zagadnień będzie prowadził do powstania przekazu niezakończonego, pozbawionego elementu końcowego, czyli zrozumienia i zapamiętania treści. Często wykorzystywane niedomówienia mogą pojawić się celowo, ale ich zastosowanie będzie skuteczne w reklamie, a nie misji firmy, z uwagi na brak późniejszych wyjaśnień za pośrednictwem następujących komunikatów.
Misja, aby skutecznie realizowała swoje funkcje powinna:
- odpowiadać na proste pytania o charakterze rynkowym dotyczące zarówno klienta, produktów lub usług, a także konkurencji (niebezpośrednio przedstawianej jako gorsza);
- stanowić reakcję na potrzeby kreowane przez rynki, na których przedsiębiorstwo działa lub będzie działać;
- powinna być stała i nie ulegać zmianom, za wyjątkiem dostosowywania do rozwijających się rynków;
- mieć charakter realny, co oznacza, iż działania firmy względem klienta, pracownika i kontrahentów powinny odpowiadać przedstawionym w misji założeniom;
- być prosta w odbiorze (zarówno w płaszczyznach brzmienia, znaczenia, rozumienia);
- powodować powstanie motywacji po stronie odbiorcy;
- konkretna, stanowcza, a zarazem elastyczna z elementami szerokiego znaczenia semantycznego komunikatu.
Polecamy: serwis Leasing
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.