REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć misję firmy?

Milewski Marcin
Jaka powinna być misja firmy?
Jaka powinna być misja firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Kreowanie misji firmy jest procesem składowym szeroko ujętego budowania wizerunku przedsiębiorstwa. Tworząc ją należy uwzględniać określone zasady.

Podczas tworzenia misji firmy należy przede wszystkim uwzględnić charakter jej działalności oraz przewidzieć potrzeby jakie stawia w związku z działalnością obrany cel gospodarczy.

REKLAMA

Misja stanowi swoiste połączenie odpowiedzi na pytania stawiane przez klientów, partnerów obrotu gospodarczego oraz pracowników. Podczas procesu jej kreowania nie można pominąć istotnych jej cech, do których należy odpowiednio zapadające w pamięć brzmienie, możliwość swobodnego zrozumienia, szeroki zakres przekazywanego komunikatu pod względem treści, wskazywanie ogólnie pojętego celu, oznaczanie drogi do osiągnięcia tak oznaczonego celu, udzielanie odpowiedzi na ogólne pytania o charakterze rynkowym, konkretność przekazu, stanowczość komunikatu oraz formułowanie sensu istnienia firmy.

Tworząc misję firmy należy także określić, czym ona dokładnie jest. Oznacza ona przecież nie slogan reklamowy, ani hasło działania, a raczej zasadę działalności gospodarczej.

Podmiotem uprawnionym do budowania misji może być zarówno organ kierowniczy jak też specjaliści. Dobrym przykładem jest brak ingerencji w proces kreowania pracowników i klientów przedsiębiorstwa z uwagi na zależne od nich jej brzmienie i kształt.

Polecamy: Czym jest wizja firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Misja firmy powstaje w oparciu o trzy płaszczyzny:

REKLAMA

- zewnętrzne otoczenie rynkowe w ramach którego przedsiębiorstwo dokonuje działań – wymusza na podmiotach odpowiedzialnych za proces twórczy uwzględnienie podstawowych jego uwarunkowań;
- wewnętrzne zaplecze kadrowe – nadające budowaniu misji przedsiębiorstwa odpowiednią charakterystykę o cechach wewnątrzfirmowych;
- zasady dotyczące sposobu i formy prawnej prowadzonej działalności.

Nie można pominąć podczas analizowanie tego procesu również faktu wpływu takich na niego takich elementów jak:
- specyficzne dla danego ośrodka działania czynniki zewnętrzne;
- niemożliwe do przewidzenia zdarzenia np. śmierć lub rozwiązanie podmiotu kierującego;
- sytuacja geopolityczna oraz społeczno-ekonomiczna.

Polecamy: serwis Mała firma

Proces budowania misji firmy powinien składać się z etapów takich jak określenie wizji firmy, czyli jej obrazu w przyszłości w formie konkretnej lub ogólnej, a także oznaczenie planu prowadzenia działalności oraz celów, zarówno o charakterze materialnym jak i niematerialnym, do których przedsiębiorstwo dąży, oraz badanie i ustosunkowanie się do funkcjonującej na rynku konkurencji oraz przewagi firmy nad pozostałymi świadczącymi analogiczne usługi lub sprzedającymi podobne produkty.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA