REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co powinna mówić misja firmy?

Milewski Marcin
Jaka powinna być misja firmy?
Jaka powinna być misja firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Misja firmy jako jeden z nieodłącznych elementów jej prowadzenia udziela odpowiedzi na ogólne pytania kontrahentów i klientów. Cecha ta wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa.

Misja firmy powinna charakteryzować się:
- prostotą brzmienia;
- łatwością rozumienia;
- szerokim zakresem przekazywanego komunikatu;
- wskazywaniem ogólnie pojętego celu;
- oznaczaniem drogi do osiągnięcia wskazanego celu;
- udzielaniem odpowiedzi na ogólne pytania o charakterze rynkowym;
- konkretnością przekazu;
- stanowczością przekazu;
- formułować sens istnienia firmy.

REKLAMA

Udzielanie odpowiedzi na ogólne pytania o charakterze rynkowym

Misja firmy powinna udzielać odpowiedzi na szereg pytań stawianych co do zasady przez klientów.
Należą do nich:
- Kto? – sugeruje konieczność uzupełnienia wiedzy z jakim podmiotem adresat ma do czynienia (czy jest to firma, czy osoba fizyczna), a także wskazania przedmiotu prowadzonej działalności;
- Co? – również wymaga wskazania, chociażby ograniczonego, rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej;
- Gdzie? – odnosi się do obszaru działalności firmy oraz rynków zbytu, często pojawia się w odniesieniu do firm działających jedynie lokalnie lub międzynarodowo, a rzadziej w stosunku do przedsiębiorstw uczestniczących w obrocie ogólnokrajowym;
- Dla kogo? – pytanie o grono klientów docelowych, w tym również o zasady ich traktowania oraz towarzyszące działalności standardy prawne;
- Z kim? – pytanie o kontrahentów, z którymi firma współpracuje.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

REKLAMA

Misja firmy nie może literalnie odpowiadać na wszystkie stawiane wyżej pytania, dlatego też sztuką stworzenia skutecznej misji będzie udzielenie odpowiedzi na jak najwięcej pytań przy niewielkiej objętości znakowej. Cecha udzielania przez misję firmy odpowiedzi na ogólne pytania o charakterze rynkowym wiąże się ściśle z jej konkretnością i szerokim zakresem przekazywanego komunikatu.

Misja, aby skutecznie realizowała swoje funkcje powinna:
- odpowiadać na proste pytania o charakterze rynkowym dotyczące zarówno klienta, produktów lub usług, a także konkurencji (niebezpośrednio przedstawianej jako gorsza);
- stanowić reakcję na potrzeby kreowane przez rynki, na których przedsiębiorstwo działa lub będzie działać;
- być stała i nie ulegać zmianom, za wyjątkiem dostosowywania do rozwijających się rynków;
- mieć charakter realny, co oznacza, iż działania firmy względem klienta, pracownika i kontrahentów powinny odpowiadać przedstawionym w misji założeniom;
- być prosta w odbiorze (zarówno w płaszczyznach brzmienia, znaczenia, rozumienia);
- powodować powstanie motywacji po stronie odbiorcy;
- być konkretna, stanowcza, a zarazem elastyczna z elementami szerokiego znaczenia semantycznego komunikatu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis ABC umów

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA