REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Taktyki negocjacyjne

Zasiadasz do kluczowych rozmów biznesowych i światło świeci ci prosto w oczy? Na dodatek w pomieszczeniu jest koszmarnie duszno, a dotarcie do wyznaczonego miejsca na ósmą rano zajęło ci pół nocy? Uważaj, partner może chcieć tymi manewrami uzyskać przewagę w trakcie rozmowy biznesowej.

Długookresowy wynajem mebli

Gotówka, kredyt czy leasing? Inwestycja w środki trwałe wymaga podjęcia decyzji dotyczącej najkorzystniejszej dla firmy formy finansowania.

Leasing operacyjny czy finansowy - który wybrać

Spółka chce wziąć w leasing maszynę produkcyjną. Który leasing będzie korzystniejszy – finansowy czy operacyjny? Jednostka nie podlega badaniu przez biegłego rewidenta.

Odpowiedzialność za czek

Spółka jawna otrzymała zapłatę za towar czekiem. Przy wizycie w banku (5 października 2009 r.) okazało się, że na rachunku kontrahenta nie ma wystarczającej ilości gotówki, a ponadto że bank ma jakieś zastrzeżenia do samego dokumentu (podejrzenie o fałszerstwo). W banku czek został odebrany wspólnikowi za pokwitowaniem. Jak w takiej sytuacji odzyskać pieniądze?

REKLAMA

Prosty sposób na wcielenie planu marketingowego w życie

Większość z nas zna chyba ból, kiedy robiąc noworoczne postanowienia, przypominamy sobie o tych zeszłorocznych, których nie wykonaliśmy.  Uświadamia nam to przepaść pomiędzy założeniami a ich implementacją; uczy by dobierać nasze postanowienia rozsądnie, nie obciążać się zbyt wieloma ambitnymi projektami i skupiać się na tych które najwięcej dla nas znaczą. Po chwili refleksji przypominamy sobie o tym, iż podobne wnioski wysunęliśmy rok, dwa, trzy lata wcześniej.

Przedsiębiorco ubezpiecz się przed ryzykiem

Przedsiębiorcy handlujący z firmami zagranicznymi narażają się na liczne ryzyka. Polegają one nie tylko na niebezpieczeństwach związanych z możliwością nieotrzymania zapłaty za towary, ale także ze zmiennością kursu walutowego czy z zagrożeniami politycznymi. Jednak przed tym wszystkim można się ubezpieczyć.

Tanie kontaktowanie

Firmy mogą mocno obniżyć koszty, instalując optymalne rozwiązania telekomunikacyjne.

Konwersja jest wszystkim - czyli jak zwiększyć przychody nie wydając złotówki

Dzisiejszy kryzys dla wielu małych i średnich firm oznacza stagnację, – czyli punkt, w którym sprzedaż, jeżeli rośnie, to w ślimaczym tempie. To jak długo potrwa słaba ekonomia i czy jeszcze się pogorszy czas pokaże. Wiele jednak wskazuje na to, iż pewnego rodzaju ekonomiczny marazm będzie nam towarzyszył jeszcze przez jakiś czas. Co więc może zrobić przeciętne przedsiębiorstwo, aby zwiększyć sprzedaż?

REKLAMA

Oszczędzanie energii

Energia jest sporą pozycją kosztową w finansach firmy. Jak sensownie ją zmniejszyć?

Outsourcing w marketingu: mniejsze koszty, większe możliwości

Perspektywa znacznych oszczędności oraz panujący kryzys tworzą odpowiednie warunki do szybkiego wzrostu popularności outsourcingu. Oprócz niższych kosztów implementacji daje on również możliwość skupienia się na głównej działalności firmy oraz zwiększenie jej efektywności i konkurencyjności.

Ryzyko cen transferowych

Firmy, w których występuje ryzyko cen transferowych, z reguły nie zarządzają tym obszarem w sposób właściwy, popełniając podobne, powtarzalne błędy.

Logistyka polskiego e-biznesu

Bardzo szybki rozwój Internetu stworzył nowe kanały dystrybucji dla wielu małych przedsiębiorstw. Fizyczna obecność przy zakupach ma coraz mniejsze znaczenie. Towar zamawia się poprzez stronę WWW, co oszczędza czas i pieniądze.

Organizacja stoiska targowego

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Cross-promocja

Cross-promocja, czy inaczej: cross-marketing, to komplementarne i spójne działania prowadzone najczęściej przez dwie firmy/marki polegające na wzajemnym promowaniu produktów.

Kiedy zaciągać zobowiązania

Zobowiązania handlowe powstają na skutek rozrachunków z dostawcami i dokonywania zakupów z wykorzystaniem kredytu kupieckiego. Jednak bardzo często dostawcy w zamian za wcześniejsze uregulowanie płatności oferują dyskonto.

Antywirusowe programy

Przestępcy coraz częściej wykorzystują internet do swoich kryminalnych celów. Posługują się najróżniejszymi metodami, m.in. przeprowadzają ataki typu phishing, pharming, rozsyłają konie trojańskie, wirusy, robaki. Jedyną ochroną na zagrożenia płynące z sieci są ochronne programy komputerowe.

Finansowanie długiem

Podział źródeł finansowania na krótko- i długoterminowe zależy od terminu, w jakim powinien być spłacony dług.

Faktoring a forfaiting w zabezpieczaniu się przed ryzykiem walutowym

Ze względu na duże kłopoty polskich podmiotów gospodarczych związanych z ryzykiem walutowym warto zastanowić się nad skutecznością faktoringu i forfaitingu jako metod zabezpieczania się przed tym ryzykiem.

Leasing kapitałowy czy operacyjny

Leasing jako forma finansowania staje się coraz bardziej popularna, szczególnie w czasach kryzysu, kiedy przedsiębiorcy (szczególnie Ci z małych i średnich spółek) mają dość zawężone pole jeśli chodzi o dostępne źródła finansowania.

Debiut za pół ceny

W początkowym etapie każdej firmy potrzebne są fundusze, które pomogą jej się rozwijać. Młode firmy, szczególnie w kontekście panującego jeszcze kryzysu nie mają jednak zbyt wielu alternatyw pozyskania kapitału. Jedną z możliwości staje się więc giełdowy rynek NewConnect, na którym jak się okazuje, zadebiutować można za pół ceny.

Reklamacja samochodu w leasingu

Miesiąc temu wziąłem na firmę samochód w leasing. Niedługo później problemy silnika unieruchomiły pojazd. Serwis samochodowy potwierdził, że problemy wynikają z wadliwości silnika, która musiała istnieć już w chwili zakupu. Zwróciłem się z reklamacją do firmy leasingowej, ale oni odesłali mnie do salonu sprzedającego samochód. Czy mają rację? Przecież z salonem nie wiąże mnie żadna umowa.

Ocena zdolności firmy do kontynuacji działalności

Przy stosowaniu przyjętych zasad (polityki) rachunkowości zakłada się, że jednostka będzie kontynuowała w dającej się przewidzieć przyszłości działalność w niezmniejszonym istotnie zakresie. Jednostki powinny jednak zachować czujność wobec zdarzeń lub uwarunkowań ograniczających zdolność do kontynuowania działalności, ponieważ świadomość zagrożeń daje podstawę do ustalenia stopnia ryzyka związanego z dalszym prowadzeniem działalności.

Kreowanie nowej marki krok po kroku

Z pozoru proste i jasne, budowanie marki wiąże się ze ściśle określonym planem, który sprawnie przeprowadzony odwdzięczy się efektywną popularyzacją i trwałą obecnością naszej marki na rynku. Jak więc skutecznie poprowadzić proces kreowania marki?

Co to jest finansowanie wewnętrzne firmy?

Zanim przedsiębiorstwo sięgnie po zewnętrze metody finansowania działalności warto rozważyć metody, które są bardziej dostępne. Można tutaj wyróżnić finansowanie wewnętrzne, do którego zalicza się między innymi zysk netto, amortyzację, przekształcenie majątku, przekształcenie kapitału oraz rezerwy.

Planowanie finansowe - organizacja procesu

Każdy przedsiębiorca i menedżer w mniej lub bardziej sformalizowany sposób planuje swój biznes. W dużych przedsiębiorstwach zatrudniane są sztaby ludzi, którzy zajmują się planowaniem, a czas na to poświęcony niejednokrotnie wynosi kilkanaście procent czasu pracy każdego zarządzającego.

Struktura kapitału firmy

Firma zamierza starać się w banku o kredyt, ale nie z uwagi na brak środków dla bieżącej działalności, lecz z przeznaczeniem na rozwój firmy. Jednak chcielibyśmy sami wcześniej dokonać wstępnej analizy struktury naszych kapitałów. W jaki sposób powinniśmy przeprowadzić taką uproszczoną analizę?

Efektywne zarządzanie PM

Project management (PM) to hasło znane wszystkim związanym w jakikolwiek sposób z prowadzeniem biznesu. Istotą właściwego PM jest osiągnięcie założonego celu w połączeniu z optymalizacją kosztów i minimalizacją ryzyka niepowodzenia projektu.

Opóźnienia w płatnościach

Recesja wymusza na przedsiębiorcach stosowanie ryzykownych praktyk biznesowych. Cierpi na tym moralność płatnicza, co skutkuje rosnącym zagrożeniem niewypłacalnością.

W drodze po giełdowe pieniądze

Kryzys nie sprzyja debiutom giełdowym, ale może być dobrym czasem na przygotowanie firmy do wejścia na rynek regulowany.

Jak ustalać ceny i zarządzać nimi

Ustalanie cen i zarządzanie nimi to umiejętności, które zapewnią firmie stabilne przychody ze sprzedaży i umożliwią poprawę wyników osiąganych przez przedsiębiorstwo.

Jak oszczędzić czas i pieniądze - porównywarki internetowe

Oczywistym postępowaniem firm w dobie kryzysu jest szukanie oszczędności poprzez redukcję kosztów. Podstawowym sposobem na redukcję kosztów jest kupno wybranych produktów lub usług po jak najniższych cenach. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać porównywarki internetowe.

Zarządzanie gotówką

Środki pieniężne w firmie powinny być na optymalnym poziomie – ani zbyt niskim, ani zbyt wysokim.

Podział wyniku finansowego w spółkach kapitałowych

Osiągnięty przez spółkę wynik finansowy netto może być podzielony dopiero po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego. Zatwierdzenia sprawozdania dokonuje organ zatwierdzający na podstawie podjętej uchwały.

Środki na termomodernizację budynków

Od marca 2009 r. firmy mogą otrzymać wsparcie na przedsięwzięcia termomodernizacyjne.

Jak zdobyć kontrahentów

Po kilkuletnim wzroście gospodarczym załamanie się koniunktury zaskoczyło przedsiębiorców swoją głębokością. Menedżerowie gorączkowo szukają remedium na kryzys.

Kto sporządza sprawozdanie z działalności i jakie informacje należy w nim zamieścić

Kierownik jednostki oraz członkowie jej rady nadzorczej lub innego organu nadzorującego są zobowiązani do zapewnienia, aby sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z działalności spełniły wymagania przewidziane w ustawie o rachunkowości. Jakie jednostki gospodarcze powinny to sprawozdanie sporządzić i jakie informacje należy w nim zamieścić?

Poręczenia i gwarancje udzielane przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne

Od 15 maja 2009 r. zagraniczni nabywcy polskich towarów mogą korzystać z kredytów eksportowych udzielanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK).

Typologia klientów internetowych

Wygodniccy, centusie, myśliwi, wierni, skoncentrowani oraz marudni – oto klasyczne typy e-klientów. Od tego, na ile dobrze przedsiębiorcy handlujący w sieci spełnią ich oczekiwania, będzie zależeć byt lub niebyt ich marki.

Co warto wiedzieć o korzystaniu z umów opcyjnych

Główne warunki opcji to cena i termin realizacji. Te dwa elementy mają istotny wpływ na wysokość premii płaconej wystawcy opcji, a jednocześnie na opłacalność realizacji opcji.

Kiedy opłaca się kredyt bankowy - działanie dźwigni finansowej

Większość przedsiębiorstw działających w systemie rynkowym wcześniej czy później staje w obliczu podstawowego problemu: skąd wziąć kapitał na rozwój swojej działalności? To pytanie jest szczególnie aktualne, jeżeli nie wszystkie źródła pozyskiwania kapitału mogą być dostępne dla przedsiębiorców.

Jak budować wyjątkowe relacje w biznesie?

Komunikacja międzyludzka jest zawsze przymusowa. Ludzie są na nią zdani, ponieważ za każdym razem wpływają na innych swoją obecnością, wyglądem, zachowaniem, słowem.

Kredyt kupiecki a windykacja

Rozmowa z ekspertem KATARZYNĄ WALESIEK, głównym specjalistą ds. windykacji w Euler Hermes

Faktoring jako forma finansowania działalności

Faktoring to forma bieżącego finansowania działalności firm. Jednostki korzystają z tej usługi finansowej w celu poprawy struktury bilansowej i bieżącej płynności.

Jakie dokumenty związane z rocznym sprawozdaniem finansowym należy złożyć w rejestrze sądowym, a jakie opublikować w Monitorze Polskim B

Pomoc publiczna dla przedsiębiorcy

Każde wsparcie przedsiębiorcy ze strony instytucji publicznych może mieć charakter pomocy publicznej, a przekroczenie dozwolonych limitów grozi zwrotem uzyskanych korzyści razem z odsetkami.

Polityka kredytowania odbiorców

Udzielanie kredytu kupieckiego powinno odbywać się zgodnie z przyjętą w firmie polityką kredytową, która precyzyjnie określa: komu, ile i na jak długo. W przeciwnym razie zyski ze zwiększonej sprzedaży pochłonie trud sfinansowania własnej działalności oraz odzyskiwania należności.

Opcje walutowe

W ostatnim czasie głośno jest wokół opcji walutowych. Z powodu niespodziewanych zmian kursów walut niektóre firmy ponoszą duże straty. Skąd te straty wynikają?

Sposoby wdrażania nowej technologii

Jak dostosować do własnych potrzeb nową technologię? Skąd ją transferować? Czy w ogóle warto to robić?

Leasing a kredyt bankowy - co wybrać w czasie kryzysu

Leasing jest obok kredytu bankowego najczęściej spotykaną formą finansowania inwestycji w środki trwałe, wykorzystywaną przede wszystkim przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Szczególnie w obecnej sytuacji na rynku należy bardzo dokładnie przeanalizować i porównać obie formy finansowania pod kątem korzyści i kosztów.

Monitoring należności handlowych

Jednym z podstawowych aktywów wpływających na płynność finansową są należności.

REKLAMA