REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak oszczędzić czas i pieniądze - porównywarki internetowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Muż
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Oczywistym postępowaniem firm w dobie kryzysu jest szukanie oszczędności poprzez redukcję kosztów. Podstawowym sposobem na redukcję kosztów jest kupno wybranych produktów lub usług po jak najniższych cenach. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać porównywarki internetowe.

Czym jest porównywarka internetowa

REKLAMA

Porównywarki internetowe to serwisy (witryny) w Internecie, które gromadzą informacje o produktach (usługach), cenach tych produktów i sklepach (dostawcach). Są pośrednikiem między kupującym a dziesiątkami sklepów internetowych oferujących dany produkt lub usługę. Innymi słowy, porównywarki internetowe gromadzą oferty wielu sklepów w jednym miejscu.

Czy porównywarka internetowa jest płatna

Są to serwisy w większości przypadków bezpłatne. Korzystając z porównywarki, nie ponosi się żadnych dodatkowych kosztów. To sklepy internetowe płacą właścicielom porównywarek internetowych za możliwość przedstawiania swojej oferty handlowej.

Czy porównywarka internetowa posiada ofertę wszystkich sklepów (dostawców) działających na rynku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie. Porównywarki internetowe oferują jedynie oferty handlowe sklepów, które z nimi współpracują. Oznacza to, że możliwe jest znalezienie lepszej oferty w sklepie internetowym, który nie współpracuje z daną porównywarką internetową (lub wręcz nie współpracuje z żadną porównywarką). Również dostawcy usług, którzy nie działają w ramach porównywarek, mogą dostarczyć tańsze usługi. Zazwyczaj jednak użytkownicy porównywarek mają możliwość wybrania bardzo korzystnej finansowo oferty dzięki porównaniu cen produktu w wielu sklepach (u wielu dostawców).

Czy wszystkie produkty i usługi można znaleźć poprzez porównywarkę

Nie. Jednakże oferta porównywarek z roku na rok stale się poszerza i pojawiają się w nich nowe kategorie produktów i usług. Szczególnie interesujące jest poszerzenie ofert porównywarek o usługi (bankowe, finansowe, telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe, hotelarskie, kurierskie itp.), gdyż jeszcze niedawno porównywarki kojarzyły się wyłącznie z ofertą produktów.

Jak działa porównywarka internetowa

Sposoby wyszukiwania w porównywarkach interesującego internautę produktu (lub usługi) są różne. Właściciele serwisów porównujących dokładają jednak szczególnych starań, by wyszukiwanie było jak najprostsze (często na stronach porównywarek zamieszczane są instrukcje, jak wyszukać dany produkt lub usługę, niemalże każda z porównywarek internetowych posiada wyszukiwarkę mającą mniej lub bardziej zaawansowane funkcje wyszukiwania). Użytkownik porównywarki internetowej po znalezieniu produktu (usługi) otrzyma listę sklepów (dostawców), które go oferują. Lista ta jest najczęściej posegregowana od oferty najtańszej do najdroższej. Jeżeli oferta wydaje nam się atrakcyjna, jednym kliknięciem można przejść z porównywarki na stronę internetową sklepu, który dany produkt (usługę) oferuje i w którym można dokonać bezpośrednio zakupu.

Zanim jednak zdecydujemy się przejść bezpośrednio do sklepu internetowego, warto zapoznać się z zazwyczaj dostępnymi w serwisie (porównywarce) opiniami internautów o:

• produkcie (jego atrybutach, specyfikacji itp.),

• rzetelności sklepów i jakości przeprowadzonych w nich transakcji.

Należy jednak pamiętać, że zgromadzone w porównywarce opinie i recenzje produktów i sklepów są indywidualne i subiektywne.

Kilka wybranych porównywarek internetowych usług

1. www.izi.pl

Internetowa porównywarka usług. Korzystając z niej, można porównać oferty banków, sprzedawców energii elektrycznej, operatorów komórkowych, dostawców Internetu oraz telewizji. W skład porównywarki izi.pl wchodzą następujące serwisy:

• izienergia.pl (prąd dla domu, gospodarstwa rolnego i dla firmy),

• izifinanse.pl (OFE, rachunki, kredyty hipoteczne, konsolidacyjne, samochodowe, gotówkowe zarówno dla domu, jak i dla firmy),

• izidom.pl (Internet, telewizja, telefon na kartę),

• iziubezpieczenia.pl (od drugiej połowy 2009 r.).

2. www.kody-pocztowe.info

Na stronie tej można porównać oferty firm pocztowych i kurierskich.

3. www.altino.pl

Porównywarka cen usług. W porównywarce tej można znaleźć i porównać np. usługi biura tłumaczeń, agencji nieruchomości, usługi telefonii i Internetu, ubezpieczeń, usługi budowlane, transportu czy też usługi kredytowe.

4. www.hotelcalculator.pl

Porównywarka cen usług hoteli prezentująca oferty największych serwisów rezerwacyjnych oraz hoteli.

5. www.skrzydelko.pl

Porównywarka ofert firm telefonii komórkowej.

6. www.comperia.pl

Porównywarka usług finansowych (kredytów, lokat, produktów strukturyzowanych).

7. www.ipolisa.pl

Porównywarka ubezpieczeń (komunikacyjnych, nieruchomości, turystycznych, zdrowotnych, OFE).

8. www.wybieramy.net

Porównywarka usług dostępu do łącz internetowych.

Kilka wybranych porównywarek internetowych produktów

 1. www.ceneo.pl

 2. www.nokaut.pl

 3. www.hitcenowy.pl

 4. www.amigos.pl

 5. www.gooster.pl

 6. www.alejka.pl

 7. www.cenomaniak.pl

 8. www.9sekund.pl

 9. www.tortura.pl

10. www.eeeby.pl

11. www.taniachata.pl

12. www.harpagon.pl

13. www.cokupic.pl

14. www.eprice.pl

15. www.okazje.info.pl

16. www.skapiec.pl

17. www.kupujemy.pl

18. www.totu.pl

Paweł Muż

ekonomista, księgowy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Monitor Księgowego

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA