REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak oszczędzić czas i pieniądze - porównywarki internetowe

Paweł Muż
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Oczywistym postępowaniem firm w dobie kryzysu jest szukanie oszczędności poprzez redukcję kosztów. Podstawowym sposobem na redukcję kosztów jest kupno wybranych produktów lub usług po jak najniższych cenach. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać porównywarki internetowe.

Czym jest porównywarka internetowa

REKLAMA

REKLAMA

Porównywarki internetowe to serwisy (witryny) w Internecie, które gromadzą informacje o produktach (usługach), cenach tych produktów i sklepach (dostawcach). Są pośrednikiem między kupującym a dziesiątkami sklepów internetowych oferujących dany produkt lub usługę. Innymi słowy, porównywarki internetowe gromadzą oferty wielu sklepów w jednym miejscu.

Czy porównywarka internetowa jest płatna

Są to serwisy w większości przypadków bezpłatne. Korzystając z porównywarki, nie ponosi się żadnych dodatkowych kosztów. To sklepy internetowe płacą właścicielom porównywarek internetowych za możliwość przedstawiania swojej oferty handlowej.

REKLAMA

Czy porównywarka internetowa posiada ofertę wszystkich sklepów (dostawców) działających na rynku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie. Porównywarki internetowe oferują jedynie oferty handlowe sklepów, które z nimi współpracują. Oznacza to, że możliwe jest znalezienie lepszej oferty w sklepie internetowym, który nie współpracuje z daną porównywarką internetową (lub wręcz nie współpracuje z żadną porównywarką). Również dostawcy usług, którzy nie działają w ramach porównywarek, mogą dostarczyć tańsze usługi. Zazwyczaj jednak użytkownicy porównywarek mają możliwość wybrania bardzo korzystnej finansowo oferty dzięki porównaniu cen produktu w wielu sklepach (u wielu dostawców).

Czy wszystkie produkty i usługi można znaleźć poprzez porównywarkę

Nie. Jednakże oferta porównywarek z roku na rok stale się poszerza i pojawiają się w nich nowe kategorie produktów i usług. Szczególnie interesujące jest poszerzenie ofert porównywarek o usługi (bankowe, finansowe, telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe, hotelarskie, kurierskie itp.), gdyż jeszcze niedawno porównywarki kojarzyły się wyłącznie z ofertą produktów.

Jak działa porównywarka internetowa

Sposoby wyszukiwania w porównywarkach interesującego internautę produktu (lub usługi) są różne. Właściciele serwisów porównujących dokładają jednak szczególnych starań, by wyszukiwanie było jak najprostsze (często na stronach porównywarek zamieszczane są instrukcje, jak wyszukać dany produkt lub usługę, niemalże każda z porównywarek internetowych posiada wyszukiwarkę mającą mniej lub bardziej zaawansowane funkcje wyszukiwania). Użytkownik porównywarki internetowej po znalezieniu produktu (usługi) otrzyma listę sklepów (dostawców), które go oferują. Lista ta jest najczęściej posegregowana od oferty najtańszej do najdroższej. Jeżeli oferta wydaje nam się atrakcyjna, jednym kliknięciem można przejść z porównywarki na stronę internetową sklepu, który dany produkt (usługę) oferuje i w którym można dokonać bezpośrednio zakupu.

Zanim jednak zdecydujemy się przejść bezpośrednio do sklepu internetowego, warto zapoznać się z zazwyczaj dostępnymi w serwisie (porównywarce) opiniami internautów o:

• produkcie (jego atrybutach, specyfikacji itp.),

• rzetelności sklepów i jakości przeprowadzonych w nich transakcji.

Należy jednak pamiętać, że zgromadzone w porównywarce opinie i recenzje produktów i sklepów są indywidualne i subiektywne.

Kilka wybranych porównywarek internetowych usług

1. www.izi.pl

Internetowa porównywarka usług. Korzystając z niej, można porównać oferty banków, sprzedawców energii elektrycznej, operatorów komórkowych, dostawców Internetu oraz telewizji. W skład porównywarki izi.pl wchodzą następujące serwisy:

• izienergia.pl (prąd dla domu, gospodarstwa rolnego i dla firmy),

• izifinanse.pl (OFE, rachunki, kredyty hipoteczne, konsolidacyjne, samochodowe, gotówkowe zarówno dla domu, jak i dla firmy),

• izidom.pl (Internet, telewizja, telefon na kartę),

• iziubezpieczenia.pl (od drugiej połowy 2009 r.).

2. www.kody-pocztowe.info

Na stronie tej można porównać oferty firm pocztowych i kurierskich.

3. www.altino.pl

Porównywarka cen usług. W porównywarce tej można znaleźć i porównać np. usługi biura tłumaczeń, agencji nieruchomości, usługi telefonii i Internetu, ubezpieczeń, usługi budowlane, transportu czy też usługi kredytowe.

4. www.hotelcalculator.pl

Porównywarka cen usług hoteli prezentująca oferty największych serwisów rezerwacyjnych oraz hoteli.

5. www.skrzydelko.pl

Porównywarka ofert firm telefonii komórkowej.

6. www.comperia.pl

Porównywarka usług finansowych (kredytów, lokat, produktów strukturyzowanych).

7. www.ipolisa.pl

Porównywarka ubezpieczeń (komunikacyjnych, nieruchomości, turystycznych, zdrowotnych, OFE).

8. www.wybieramy.net

Porównywarka usług dostępu do łącz internetowych.

Kilka wybranych porównywarek internetowych produktów

 1. www.ceneo.pl

 2. www.nokaut.pl

 3. www.hitcenowy.pl

 4. www.amigos.pl

 5. www.gooster.pl

 6. www.alejka.pl

 7. www.cenomaniak.pl

 8. www.9sekund.pl

 9. www.tortura.pl

10. www.eeeby.pl

11. www.taniachata.pl

12. www.harpagon.pl

13. www.cokupic.pl

14. www.eprice.pl

15. www.okazje.info.pl

16. www.skapiec.pl

17. www.kupujemy.pl

18. www.totu.pl

Paweł Muż

ekonomista, księgowy

Źródło: Monitor Księgowego

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA