REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeśli chcesz zwiększyć przychody, zwiększ obecność w porównywarkach

Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z internetowych porównywarek cen korzysta dziś około 3 mln kupujących w sieci. Aby przed świętami zwiększyć przychody swojego e-sklepu, musisz zadbać o to, aby do nich dotrzeć. Trzeba pomyśleć o tym już dziś.

W ostatnim kwartale roku, szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia, zainteresowanie Polaków zakupami jest tak duże, że sklepy internetowe osiągają nawet 40 proc. rocznego obrotu. Dla wielu klientów cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru, dlatego internetowe porównywarki cen, w których znaleźć można najtańsze oferty, przeżywają oblężenie. Miesięcznie korzysta z nich bowiem blisko 3 mln użytkowników sieci. To ponad połowa kupujących w internecie.

REKLAMA

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i też chcesz mieć swój udział w świątecznym szaleństwie zakupów, powinieneś zadbać o obecność swojego e-sklepu w tego typu serwisach.

- Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą ekspozycję w okresie świątecznym, współpracuj ze wszystkimi ważniejszymi porównywarkami, nie koncentruj się na jednej lub dwóch. Wielu potencjalnych klientów porównuje ceny w kilku serwisach - radzi Arkadiusz Dydo z porównywarki cenowej Kupujemy.pl.

Co zniechęca klientów

Eksperci radzą, aby najpierw sprawdzić, które produkty dobrze się sprzedają, które sprzedawały się w poprzednim sezonie i na tej podstawie spróbować określić, które towary mają szanse podbić rynek tym razem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wraz z rozwojem internetu i ze wzrostem liczby kupujących w sieci, rośnie też liczba ofert (także tych dostępnych w porównywarkach). Aby twoja oferta wyróżniała się spośród innych, a przede wszystkim przyciągnęła uwagę internautów, nie wystarczy najniższa cena produktu. Klienci bardzo cenią też jakość obsługi i profesjonalizm sklepu. W porównywarkach tymczasem można budować taki wizerunek, dbając o jakość danych dotyczących i samego sklepu, i oferowanego przez niego towaru. Według Arkadiusza Dydo, najpierw należy zadbać o podstawy: aktualne informacje o sklepie (adres, numer telefonu, koszty i sposoby przesyłki, metody płatności oraz widoczne logo sklepu). To szczególnie ważne w przypadku cen - porównywarki nie gwarantują bowiem cen, jakie pokazują w wynikach wyszukiwania, bo ich aktualizacja spoczywa na właścicielu sklepu. Inna cena w porównywarce, a inna w e-sklepie - zniechęcają klientów do zakupów.

- To kwestia wiarygodności. Jeśli obiecujesz dostawę w 48 godzin, wywiązuj się z obietnicy. Jeśli w cenniku podajesz określoną cenę, nie informuj klienta po złożeniu zamówienia, że cena wzrosła - radzi Arkadiusz Dydo i dodaje: - Upewnij się też, że każdy produkt ma podaną nazwę producenta czy nazwany jest w sposób podawany przez producenta. Dobrze jest też (w miarę możliwości) podać przy każdym produkcie unikalny kod producenta, a także klasyfikować produkty w odpowiednich kategoriach.

Szeroka oferta płatności i szybka dostawa

REKLAMA

Właściciele sklepów od dawna działających w sieci podkreślają, że na większą sprzedaż wpływa szeroka oferta elektronicznych płatności. Warto więc pomyśleć o wprowadzeniu możliwości wykonania przelewu nie tylko w jak największej liczbie banków, ale także innych systemów płatniczych (np. PayPal czy Moneybookers). Na decyzje klientów wpływa też czas dostawy zakupionych towarów. Opóźnienia wyjątkowo denerwują kupujących, a w okresie przedświątecznym są normą. Powód: ogromna liczba zamówień, która sprawia, że firmy kurierskie i Poczta Polska nie wyrabiają się z dostawą przesyłek.

- Szybkość realizacji zamówienia jest jednym z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się kupujący. Upewnij się, że masz wynegocjowane dobre warunki współpracy z firmami kurierskimi. Pamiętaj też, że jeśli oferujesz konkurencyjnie szybką lub tanią dostawę, zaznacz to w porównywarkach - dodaje Arkadiusz Dydo.

Zadowolony klient to kolejni klienci

Jakość obsługi oferowanej przez sklep to także ważny czynnik, który wpływa na decyzje kupujących. Według badań, jakie przeprowadziła agencja Edelman, internauci w pierwszej kolejności ufają opiniom innych internatów - czy to dotyczących konkretnego towaru, czy konkretnego sklepu. To sprawiło, że w internecie bardzo mocno rozwija się oferta serwisów, w których internauci polecają innym konkretne towary czy miejsca w sieci.

- Poproś zadowolonych klientów, aby podzielili się swoją opinią na temat sklepu z innymi internautami. Coraz więcej użytkowników porównywarek cen przed zrobieniem zakupów zwraca bowiem uwagę na opinie o sklepie - twierdzi Arkadiusz Dydo.

INTERNETOWE PORÓWNYWARKI CEN

 ceneo.pl

 nokaut.pl

 skapiec.pl

 bazzar.interia.pl

 alejka.pl

 kupujemy.pl

 bazarcen.pl

 shopping.com

 dealtime.com

 bizrate.com

Źródło: Gemius

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA