REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeśli chcesz zwiększyć przychody, zwiększ obecność w porównywarkach

Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z internetowych porównywarek cen korzysta dziś około 3 mln kupujących w sieci. Aby przed świętami zwiększyć przychody swojego e-sklepu, musisz zadbać o to, aby do nich dotrzeć. Trzeba pomyśleć o tym już dziś.

W ostatnim kwartale roku, szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia, zainteresowanie Polaków zakupami jest tak duże, że sklepy internetowe osiągają nawet 40 proc. rocznego obrotu. Dla wielu klientów cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru, dlatego internetowe porównywarki cen, w których znaleźć można najtańsze oferty, przeżywają oblężenie. Miesięcznie korzysta z nich bowiem blisko 3 mln użytkowników sieci. To ponad połowa kupujących w internecie.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i też chcesz mieć swój udział w świątecznym szaleństwie zakupów, powinieneś zadbać o obecność swojego e-sklepu w tego typu serwisach.

- Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą ekspozycję w okresie świątecznym, współpracuj ze wszystkimi ważniejszymi porównywarkami, nie koncentruj się na jednej lub dwóch. Wielu potencjalnych klientów porównuje ceny w kilku serwisach - radzi Arkadiusz Dydo z porównywarki cenowej Kupujemy.pl.

Co zniechęca klientów

REKLAMA

Eksperci radzą, aby najpierw sprawdzić, które produkty dobrze się sprzedają, które sprzedawały się w poprzednim sezonie i na tej podstawie spróbować określić, które towary mają szanse podbić rynek tym razem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wraz z rozwojem internetu i ze wzrostem liczby kupujących w sieci, rośnie też liczba ofert (także tych dostępnych w porównywarkach). Aby twoja oferta wyróżniała się spośród innych, a przede wszystkim przyciągnęła uwagę internautów, nie wystarczy najniższa cena produktu. Klienci bardzo cenią też jakość obsługi i profesjonalizm sklepu. W porównywarkach tymczasem można budować taki wizerunek, dbając o jakość danych dotyczących i samego sklepu, i oferowanego przez niego towaru. Według Arkadiusza Dydo, najpierw należy zadbać o podstawy: aktualne informacje o sklepie (adres, numer telefonu, koszty i sposoby przesyłki, metody płatności oraz widoczne logo sklepu). To szczególnie ważne w przypadku cen - porównywarki nie gwarantują bowiem cen, jakie pokazują w wynikach wyszukiwania, bo ich aktualizacja spoczywa na właścicielu sklepu. Inna cena w porównywarce, a inna w e-sklepie - zniechęcają klientów do zakupów.

- To kwestia wiarygodności. Jeśli obiecujesz dostawę w 48 godzin, wywiązuj się z obietnicy. Jeśli w cenniku podajesz określoną cenę, nie informuj klienta po złożeniu zamówienia, że cena wzrosła - radzi Arkadiusz Dydo i dodaje: - Upewnij się też, że każdy produkt ma podaną nazwę producenta czy nazwany jest w sposób podawany przez producenta. Dobrze jest też (w miarę możliwości) podać przy każdym produkcie unikalny kod producenta, a także klasyfikować produkty w odpowiednich kategoriach.

Szeroka oferta płatności i szybka dostawa

Właściciele sklepów od dawna działających w sieci podkreślają, że na większą sprzedaż wpływa szeroka oferta elektronicznych płatności. Warto więc pomyśleć o wprowadzeniu możliwości wykonania przelewu nie tylko w jak największej liczbie banków, ale także innych systemów płatniczych (np. PayPal czy Moneybookers). Na decyzje klientów wpływa też czas dostawy zakupionych towarów. Opóźnienia wyjątkowo denerwują kupujących, a w okresie przedświątecznym są normą. Powód: ogromna liczba zamówień, która sprawia, że firmy kurierskie i Poczta Polska nie wyrabiają się z dostawą przesyłek.

- Szybkość realizacji zamówienia jest jednym z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się kupujący. Upewnij się, że masz wynegocjowane dobre warunki współpracy z firmami kurierskimi. Pamiętaj też, że jeśli oferujesz konkurencyjnie szybką lub tanią dostawę, zaznacz to w porównywarkach - dodaje Arkadiusz Dydo.

Zadowolony klient to kolejni klienci

Jakość obsługi oferowanej przez sklep to także ważny czynnik, który wpływa na decyzje kupujących. Według badań, jakie przeprowadziła agencja Edelman, internauci w pierwszej kolejności ufają opiniom innych internatów - czy to dotyczących konkretnego towaru, czy konkretnego sklepu. To sprawiło, że w internecie bardzo mocno rozwija się oferta serwisów, w których internauci polecają innym konkretne towary czy miejsca w sieci.

- Poproś zadowolonych klientów, aby podzielili się swoją opinią na temat sklepu z innymi internautami. Coraz więcej użytkowników porównywarek cen przed zrobieniem zakupów zwraca bowiem uwagę na opinie o sklepie - twierdzi Arkadiusz Dydo.

INTERNETOWE PORÓWNYWARKI CEN

 ceneo.pl

 nokaut.pl

 skapiec.pl

 bazzar.interia.pl

 alejka.pl

 kupujemy.pl

 bazarcen.pl

 shopping.com

 dealtime.com

 bizrate.com

Źródło: Gemius

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA