REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeśli chcesz zwiększyć przychody, zwiększ obecność w porównywarkach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z internetowych porównywarek cen korzysta dziś około 3 mln kupujących w sieci. Aby przed świętami zwiększyć przychody swojego e-sklepu, musisz zadbać o to, aby do nich dotrzeć. Trzeba pomyśleć o tym już dziś.

W ostatnim kwartale roku, szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia, zainteresowanie Polaków zakupami jest tak duże, że sklepy internetowe osiągają nawet 40 proc. rocznego obrotu. Dla wielu klientów cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru, dlatego internetowe porównywarki cen, w których znaleźć można najtańsze oferty, przeżywają oblężenie. Miesięcznie korzysta z nich bowiem blisko 3 mln użytkowników sieci. To ponad połowa kupujących w internecie.

REKLAMA

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i też chcesz mieć swój udział w świątecznym szaleństwie zakupów, powinieneś zadbać o obecność swojego e-sklepu w tego typu serwisach.

- Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą ekspozycję w okresie świątecznym, współpracuj ze wszystkimi ważniejszymi porównywarkami, nie koncentruj się na jednej lub dwóch. Wielu potencjalnych klientów porównuje ceny w kilku serwisach - radzi Arkadiusz Dydo z porównywarki cenowej Kupujemy.pl.

Co zniechęca klientów

Eksperci radzą, aby najpierw sprawdzić, które produkty dobrze się sprzedają, które sprzedawały się w poprzednim sezonie i na tej podstawie spróbować określić, które towary mają szanse podbić rynek tym razem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wraz z rozwojem internetu i ze wzrostem liczby kupujących w sieci, rośnie też liczba ofert (także tych dostępnych w porównywarkach). Aby twoja oferta wyróżniała się spośród innych, a przede wszystkim przyciągnęła uwagę internautów, nie wystarczy najniższa cena produktu. Klienci bardzo cenią też jakość obsługi i profesjonalizm sklepu. W porównywarkach tymczasem można budować taki wizerunek, dbając o jakość danych dotyczących i samego sklepu, i oferowanego przez niego towaru. Według Arkadiusza Dydo, najpierw należy zadbać o podstawy: aktualne informacje o sklepie (adres, numer telefonu, koszty i sposoby przesyłki, metody płatności oraz widoczne logo sklepu). To szczególnie ważne w przypadku cen - porównywarki nie gwarantują bowiem cen, jakie pokazują w wynikach wyszukiwania, bo ich aktualizacja spoczywa na właścicielu sklepu. Inna cena w porównywarce, a inna w e-sklepie - zniechęcają klientów do zakupów.

- To kwestia wiarygodności. Jeśli obiecujesz dostawę w 48 godzin, wywiązuj się z obietnicy. Jeśli w cenniku podajesz określoną cenę, nie informuj klienta po złożeniu zamówienia, że cena wzrosła - radzi Arkadiusz Dydo i dodaje: - Upewnij się też, że każdy produkt ma podaną nazwę producenta czy nazwany jest w sposób podawany przez producenta. Dobrze jest też (w miarę możliwości) podać przy każdym produkcie unikalny kod producenta, a także klasyfikować produkty w odpowiednich kategoriach.

Szeroka oferta płatności i szybka dostawa

REKLAMA

Właściciele sklepów od dawna działających w sieci podkreślają, że na większą sprzedaż wpływa szeroka oferta elektronicznych płatności. Warto więc pomyśleć o wprowadzeniu możliwości wykonania przelewu nie tylko w jak największej liczbie banków, ale także innych systemów płatniczych (np. PayPal czy Moneybookers). Na decyzje klientów wpływa też czas dostawy zakupionych towarów. Opóźnienia wyjątkowo denerwują kupujących, a w okresie przedświątecznym są normą. Powód: ogromna liczba zamówień, która sprawia, że firmy kurierskie i Poczta Polska nie wyrabiają się z dostawą przesyłek.

- Szybkość realizacji zamówienia jest jednym z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się kupujący. Upewnij się, że masz wynegocjowane dobre warunki współpracy z firmami kurierskimi. Pamiętaj też, że jeśli oferujesz konkurencyjnie szybką lub tanią dostawę, zaznacz to w porównywarkach - dodaje Arkadiusz Dydo.

Zadowolony klient to kolejni klienci

Jakość obsługi oferowanej przez sklep to także ważny czynnik, który wpływa na decyzje kupujących. Według badań, jakie przeprowadziła agencja Edelman, internauci w pierwszej kolejności ufają opiniom innych internatów - czy to dotyczących konkretnego towaru, czy konkretnego sklepu. To sprawiło, że w internecie bardzo mocno rozwija się oferta serwisów, w których internauci polecają innym konkretne towary czy miejsca w sieci.

- Poproś zadowolonych klientów, aby podzielili się swoją opinią na temat sklepu z innymi internautami. Coraz więcej użytkowników porównywarek cen przed zrobieniem zakupów zwraca bowiem uwagę na opinie o sklepie - twierdzi Arkadiusz Dydo.

INTERNETOWE PORÓWNYWARKI CEN

 ceneo.pl

 nokaut.pl

 skapiec.pl

 bazzar.interia.pl

 alejka.pl

 kupujemy.pl

 bazarcen.pl

 shopping.com

 dealtime.com

 bizrate.com

Źródło: Gemius

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA