REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeśli chcesz zwiększyć przychody, zwiększ obecność w porównywarkach

Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z internetowych porównywarek cen korzysta dziś około 3 mln kupujących w sieci. Aby przed świętami zwiększyć przychody swojego e-sklepu, musisz zadbać o to, aby do nich dotrzeć. Trzeba pomyśleć o tym już dziś.

W ostatnim kwartale roku, szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia, zainteresowanie Polaków zakupami jest tak duże, że sklepy internetowe osiągają nawet 40 proc. rocznego obrotu. Dla wielu klientów cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru, dlatego internetowe porównywarki cen, w których znaleźć można najtańsze oferty, przeżywają oblężenie. Miesięcznie korzysta z nich bowiem blisko 3 mln użytkowników sieci. To ponad połowa kupujących w internecie.

REKLAMA

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i też chcesz mieć swój udział w świątecznym szaleństwie zakupów, powinieneś zadbać o obecność swojego e-sklepu w tego typu serwisach.

- Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą ekspozycję w okresie świątecznym, współpracuj ze wszystkimi ważniejszymi porównywarkami, nie koncentruj się na jednej lub dwóch. Wielu potencjalnych klientów porównuje ceny w kilku serwisach - radzi Arkadiusz Dydo z porównywarki cenowej Kupujemy.pl.

Co zniechęca klientów

Eksperci radzą, aby najpierw sprawdzić, które produkty dobrze się sprzedają, które sprzedawały się w poprzednim sezonie i na tej podstawie spróbować określić, które towary mają szanse podbić rynek tym razem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wraz z rozwojem internetu i ze wzrostem liczby kupujących w sieci, rośnie też liczba ofert (także tych dostępnych w porównywarkach). Aby twoja oferta wyróżniała się spośród innych, a przede wszystkim przyciągnęła uwagę internautów, nie wystarczy najniższa cena produktu. Klienci bardzo cenią też jakość obsługi i profesjonalizm sklepu. W porównywarkach tymczasem można budować taki wizerunek, dbając o jakość danych dotyczących i samego sklepu, i oferowanego przez niego towaru. Według Arkadiusza Dydo, najpierw należy zadbać o podstawy: aktualne informacje o sklepie (adres, numer telefonu, koszty i sposoby przesyłki, metody płatności oraz widoczne logo sklepu). To szczególnie ważne w przypadku cen - porównywarki nie gwarantują bowiem cen, jakie pokazują w wynikach wyszukiwania, bo ich aktualizacja spoczywa na właścicielu sklepu. Inna cena w porównywarce, a inna w e-sklepie - zniechęcają klientów do zakupów.

- To kwestia wiarygodności. Jeśli obiecujesz dostawę w 48 godzin, wywiązuj się z obietnicy. Jeśli w cenniku podajesz określoną cenę, nie informuj klienta po złożeniu zamówienia, że cena wzrosła - radzi Arkadiusz Dydo i dodaje: - Upewnij się też, że każdy produkt ma podaną nazwę producenta czy nazwany jest w sposób podawany przez producenta. Dobrze jest też (w miarę możliwości) podać przy każdym produkcie unikalny kod producenta, a także klasyfikować produkty w odpowiednich kategoriach.

Szeroka oferta płatności i szybka dostawa

REKLAMA

Właściciele sklepów od dawna działających w sieci podkreślają, że na większą sprzedaż wpływa szeroka oferta elektronicznych płatności. Warto więc pomyśleć o wprowadzeniu możliwości wykonania przelewu nie tylko w jak największej liczbie banków, ale także innych systemów płatniczych (np. PayPal czy Moneybookers). Na decyzje klientów wpływa też czas dostawy zakupionych towarów. Opóźnienia wyjątkowo denerwują kupujących, a w okresie przedświątecznym są normą. Powód: ogromna liczba zamówień, która sprawia, że firmy kurierskie i Poczta Polska nie wyrabiają się z dostawą przesyłek.

- Szybkość realizacji zamówienia jest jednym z najważniejszych kryteriów, którymi kierują się kupujący. Upewnij się, że masz wynegocjowane dobre warunki współpracy z firmami kurierskimi. Pamiętaj też, że jeśli oferujesz konkurencyjnie szybką lub tanią dostawę, zaznacz to w porównywarkach - dodaje Arkadiusz Dydo.

Zadowolony klient to kolejni klienci

Jakość obsługi oferowanej przez sklep to także ważny czynnik, który wpływa na decyzje kupujących. Według badań, jakie przeprowadziła agencja Edelman, internauci w pierwszej kolejności ufają opiniom innych internatów - czy to dotyczących konkretnego towaru, czy konkretnego sklepu. To sprawiło, że w internecie bardzo mocno rozwija się oferta serwisów, w których internauci polecają innym konkretne towary czy miejsca w sieci.

- Poproś zadowolonych klientów, aby podzielili się swoją opinią na temat sklepu z innymi internautami. Coraz więcej użytkowników porównywarek cen przed zrobieniem zakupów zwraca bowiem uwagę na opinie o sklepie - twierdzi Arkadiusz Dydo.

INTERNETOWE PORÓWNYWARKI CEN

 ceneo.pl

 nokaut.pl

 skapiec.pl

 bazzar.interia.pl

 alejka.pl

 kupujemy.pl

 bazarcen.pl

 shopping.com

 dealtime.com

 bizrate.com

Źródło: Gemius

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    REKLAMA

    Windykacja należności krok po kroku

    Windykacja należności krok po kroku czyli jak odzyskać swoje pieniądze? Pierwszym krokiem jest windykacja przedsądowa. Co zrobić, aby windykacja była skuteczna już na tym etapie?

    Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

    Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

    Uwaga! Zbyt częste zmienianie hasła ułatwia cyberataki

    Czy trzeba zmieniać hasło co miesiąc? Okazuje się, że zbyt częsta zmiana hasła ułatwia cyberataki. Wskazania do zmiany hasła przez pracowników po czasie od 30 do 90 dni powinny się zmienić. Kiedy zmiana hasła jest konieczna?

    Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

    Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

    REKLAMA

    Jak hakerzy wyciągają nasze dane? Uważaj na aktualizacje!

    Hakerzy nie próżnują i wciąż szukają nowych sposobów na wyciągnięcie danych. Wykorzystują pliki wirtualnego dysku twardego (VHD) do dostarczania wirusa - trojana zdalnego dostępu (RAT) Remcos. W Polsce szczególnie groźne są fałszywe aktualizacje. 

    Firmy przemysłowe stawiają na AI

    Większość firm (83 proc.) z sektora przemysłowego planuje zainwestować w sztuczną inteligencję w 2024 r. Tak wynika z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing". 

    REKLAMA