REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel internetowy - nowy obszar działalności

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Trochymiak
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na 7 mld zł szacuje się wartość polskiego handlu za pośrednictwem internetu w 2007 roku. Wraz z rozwojem tego segmentu usług, rośnie zapotrzebowanie na usługi kuriersko-pocztowe. Firmy kurierskie niechętnie podejmują się obsługi nowej grupy klientów. Wolą pozostać przy biznesie. Barierą jest wysoka cena za usługę kurierską.


Z usług e-commerce korzysta już w Polsce ponad 3,5 mln osób. Sklepy internetowe poszukują dobrych rozwiązań dostarczania przesyłek do swoich klientów. Dostarczanie towarów sprzedanych w globalnej sieci wymaga stworzenia specjalnych systemów do obsługi nowej grupy klientów, jakimi są osoby indywidualne. Część firm świadczy je jako standardowe usługi ekspresowe, obsługując aukcje internetowe. Inaczej jednak wygląda współpraca ze sklepami wirtualnymi.

REKLAMA

 


Sklepy chcą stałej współpracy

REKLAMA


Sklepy internetowe wymagają dużo więcej od firmy kurierskiej. Poza transportem ich właściciele widzieliby chętnie w ramach oferty kurierskiej usługi finansowe (przesyłki za pobraniem), czy też stworzenie systemu zwrotów i dostarczania towarów do napraw gwarancyjnych. Wymagana jest dostępność usługi w określonym czasie i w określonym standardzie. Na to potrzebne są duże pieniądze i doświadczenie. Na razie na pełne uruchomienie takich serwisów decydują się duże firmy kuriersko-ekspresowe.


- Usługi na rzecz e-commerce świadczymy od momentu, kiedy ta działalność zaczęła się w Polsce rozwijać. Duże sklepy internetowe, które wysyłają przesyłki na swój koszt, coraz częściej zawierają wyłączne umowy z firmami kurierskimi i w takich przypadkach upatrujemy szansy na dalszy rozwój współpracy - mówi Monika Biedrzycka z UPS Polska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Właścicielom sklepów internetowych zależy na wysokiej jakości obsług klienta. Pierwszy specjalny serwis i pakiet usług dla internautów uruchomiła firma DPD Polska (w lipcu tego roku). Usługę nazwano consumer premium. DPD zbudowało odrębny dział e-commerce wraz systemem informatycznym do obsługi wyłącznie tego segmentu usług. Mniejsi operatorzy czekają na dalszy rozwój rynku i nie konkurują na siłę z gigantami. Jeśli decydują się na wejście do sieci z usługami, to raczej poszukują klientów o mniejszym zasięgu - sklepów lokalnych.


- Jesteśmy przygotowani na obsługę handlu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw tej branży. Sądzę, że coraz częściej właściciele przedsiębiorstw internetowych będą korzystać z usług kurierskich kosztem Poczty Polskiej - komentuje Paweł Tkaczyk, wiceprezes X-Press Couriers.


B2B stale rośnie

REKLAMA


Część operatorów pocztowych nie garnie się do indywidualnych klientów ze względu na duży wzrost rynku usług B2B (business to business). Korzystają z okazji dynamicznego rozwoju tego sektora usług i na tym podłożu starają się umocnić swoją pozycję rynkową. Nie wykluczają jednak wejścia w nowe obszary jak handel internetowy.


- Ze względu na ciągły wzrost zapotrzebowania na usługi kurierskie w segmencie B2B operatorzy nie są w stanie obsłużyć klientów zamawiających towary przez internet tak ilościowo i jakościowo, jak klientów biznesowych. W takiej sytuacji trudno będzie rozwijać usługi w nowym obszarze. Rynek tych usług ma swoją specyfikę. Krótkie okno czasowe związane z godzinami doręczeń przesyłek, dużo przesyłek za pobraniem, a także konieczność stworzenia dodatkowej sieci kurierów doręczających przesyłki w godzinach popołudniowych. To powoduje znaczne koszty obsługi klienta - tłumaczy Marek Opiński, dyrektor generalny spółki Opek.


Przy obecnym, bardzo niskim poziomie cenowym usług dla handlu internetowego, operatorzy współpracują z tymi klientami, którzy są w stanie spełnić ich oczekiwania finansowe.


- Barierą wejścia w segment e-commerce pozostaje cena takiej usługi, która często złożona jest z kilku składników: transportu, ubezpieczenia, pobrania pieniędzy od odbiorcy oraz przekazania ich nadawcy. A usługa dobrej jakości musi mieć swoją cenę. Niestety, nie zawsze jest ona akceptowana przez klienta indywidualnego - mówi Cezary Lewandowski, dyrektor operacyjny spółki Sprinter.


- Obecny rozwój rynku kurierskiego uniemożliwia samodzielną obsługę gigantów handlu internetowego przez którąś z firm kurierskich - uważa.


FIRMY KURIERSKIE A ŻĄDANIA KLIENTÓW

Czego oczekuje klient biznesowy od firmy kurierskiej

- skutecznych narzędzi do budowania przewagi konkurencyjnej

- możliwości dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb odbiorcy

- wzrostu skuteczności doręczeń

- transparentności oferty

- minimalizacji reklamacji


Czego oczekuje odbiorca indywidualny od firmy kurierskiej

- wygody

- dostosowania do jego indywidualnych potrzeb (czas i miejsce)

- terminowości

- transparentności oferty

- posiadania świadomości kosztów

Źródło: firmy


Beata Trochymiak

beata.trochymiak@infor.pl


OPINIA

Jak się przygotować do obsługi rynku e-commerce

TOMASZ BURAŚ

prezes DHL Express

Sprawna obsługa logistyczna klientów z segmentu B2C (business to consumer) jest diametralnie inna niż w przypadku B2B (business to business) i wymaga odpowiedniego przygotowania. Z powodu innych godzin pracy, innego położenia, innej niż dla B2B wagi przesyłek wiąże się to m.in. z opracowaniem tras kurierów czy odmienną obsługą usługi za pobraniem. Kolejną kwestią są oczekiwania klientów. Dzisiaj firmy kurierskie sprzedają usługi z wartościami dodanymi, na przykład track & trace, czyli śledzeniem losów przesyłki czy opłatą za pobraniem (COD). Teoretycznie firmy internetowe oczekują od nas prostej usługi doręczenia przesyłki. Natomiast w praktyce to, czego wymagają od nas klienci tych firm, jest dużo bardziej skomplikowane. Na przykład zwracają oni uwagę na to, czy oferujemy im wartości dodane (typu usługi za pobraniem). To jest specyfika polskiego rynku.

 
 
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA