REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja stoiska targowego

Józefiok Zbigniew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Dobrze zorganizowane stoisko powinno być przede wszystkim funkcjonalne i zrozumiałe dla zwiedzających. Przechodzący, nawet jeśli się nie zatrzymują, muszą zauważyć nazwę firmy i wiedzieć, co ona oferuje.

REKLAMA

REKLAMA

Wsparcie sprzedaży

Podstawowym celem każdego stoiska targowego jest wsparcie koncepcji wystąpienia firmy i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Wszystkie elementy organizacji tej niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, takie jak jej wielkość, rodzaj, położenie i program ekspozycji, służą określonym celom, które dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć dzięki udziałowi w targach. Dobrze zorganizowane stoisko targowe powinno przemawiać do zmysłów klienta i służyć do nawiązania z nim emocjonalnego kontaktu, co w przyszłości może zaowocować długotrwałymi relacjami biznesowymi. Musi ono zachęcać do wizyty i spotkania z personelem oraz do zapoznania się z działalnością firmy i jej ofertą.

Istnieją różne rodzaje zabudowy przestrzeni wystawienniczych. Ograniczony budżet nie zawsze pozwala na autorską aranżację. Niekiedy kreatywne projekty muszą być zastąpione przez zwykłe systemy wystawiennicze. Bez względu na jaki typ stoiska się zdecydujemy, pierwszym krokiem do jego odpowiedniej organizacji jest zawsze rzetelne zapoznanie się z indywidualnymi oczekiwaniami każdego klienta i ustalenie celów, które firma chce osiągnąć dzięki uczestnictwu w targach. Należy dokładnie sprecyzować, jakie przedsiębiorstwa stanowią grupę priorytetowych kontrahentów i kim są najbardziej pożądani goście na stoisku. Posiadając taką wiedzę, łatwiej zaproponować klientowi zindywidualizowane rozwiązania, wspierające realizację założonych celów marketingowych.

REKLAMA

Jak cię widzą...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klienci i konsumenci zapamiętują daną firmę tak, jak ją postrzegają na targach. Dlatego ciekawe stoisko jest kluczem do osiągnięcia realnego sukcesu. Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać, organizując efektowną i jednocześnie funkcjonalną przestrzeń wystawienniczą. Oprócz wyraźnie widocznego logo i odpowiedniego oświetlenia, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na właściwym rozplanowaniu powierzchni. Dobrym pomysłem jest zagospodarowanie go produktami. Umożliwia to zwiedzającym bezpośrednie zapoznanie się z ofertą danej firmy. W myśl reguły „od ogółu do szczegółu” warto wiedzieć, że nadmiaru wystroju szkodzi. Chaos spowodowany przesadną liczbą artykułów utrudnia przyciągnięcie uwagi oglądających na poszczególnych produktach. Sprawia, że są zdezorientowani. Czasem lepiej zaprezentować kilka wybranych (istotnych z punktu widzenia wystawcy) produktów, dzięki czemu oferta jest bardziej czytelna i łatwiejsza do przyswojenia.

Duże znaczenie ma kolorystyka stoiska. W myśl zasady spójności powinna być zgodna z identyfikacją wizualną, której podstawowym elementem jest logotyp firmy. Dodatkowo, w przypadku stoisk powstających na bazie standardowych systemów wystawienniczych, szczególnie ważne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanej grafiki w żywej kolorystyce, która skutecznie przyciągnie uwagę zwiedzających.

Siła obsługi

Projekt stoiska to jednak nie wszystko. O sukcesie na targach decyduje także wiele innych czynników, wśród których najistotniejszym jest zapewnienie odpowiedniej obsługi gości. Nawet najlepiej zaprojektowana przestrzeń nie przyniesie pozytywnych rezultatów, jeżeli kadra będzie znudzona i niekompetentna. Z kolei zmotywowany i dobrze poinformowany personel, bardziej niż cokolwiek innego, może przyczynić się do wyróżnienia stoiska spośród innych oraz zawarcia interesujących biznesowo kontaktów.

Zbigniew Józefiok

dyrektor ds. targowych usług technicznych Międzynarodowe Targi Poznańskie

 

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA