REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja stoiska targowego

Józefiok Zbigniew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Dobrze zorganizowane stoisko powinno być przede wszystkim funkcjonalne i zrozumiałe dla zwiedzających. Przechodzący, nawet jeśli się nie zatrzymują, muszą zauważyć nazwę firmy i wiedzieć, co ona oferuje.

REKLAMA

Wsparcie sprzedaży

REKLAMA

Podstawowym celem każdego stoiska targowego jest wsparcie koncepcji wystąpienia firmy i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Wszystkie elementy organizacji tej niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, takie jak jej wielkość, rodzaj, położenie i program ekspozycji, służą określonym celom, które dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć dzięki udziałowi w targach. Dobrze zorganizowane stoisko targowe powinno przemawiać do zmysłów klienta i służyć do nawiązania z nim emocjonalnego kontaktu, co w przyszłości może zaowocować długotrwałymi relacjami biznesowymi. Musi ono zachęcać do wizyty i spotkania z personelem oraz do zapoznania się z działalnością firmy i jej ofertą.

Istnieją różne rodzaje zabudowy przestrzeni wystawienniczych. Ograniczony budżet nie zawsze pozwala na autorską aranżację. Niekiedy kreatywne projekty muszą być zastąpione przez zwykłe systemy wystawiennicze. Bez względu na jaki typ stoiska się zdecydujemy, pierwszym krokiem do jego odpowiedniej organizacji jest zawsze rzetelne zapoznanie się z indywidualnymi oczekiwaniami każdego klienta i ustalenie celów, które firma chce osiągnąć dzięki uczestnictwu w targach. Należy dokładnie sprecyzować, jakie przedsiębiorstwa stanowią grupę priorytetowych kontrahentów i kim są najbardziej pożądani goście na stoisku. Posiadając taką wiedzę, łatwiej zaproponować klientowi zindywidualizowane rozwiązania, wspierające realizację założonych celów marketingowych.

Jak cię widzą...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Klienci i konsumenci zapamiętują daną firmę tak, jak ją postrzegają na targach. Dlatego ciekawe stoisko jest kluczem do osiągnięcia realnego sukcesu. Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać, organizując efektowną i jednocześnie funkcjonalną przestrzeń wystawienniczą. Oprócz wyraźnie widocznego logo i odpowiedniego oświetlenia, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na właściwym rozplanowaniu powierzchni. Dobrym pomysłem jest zagospodarowanie go produktami. Umożliwia to zwiedzającym bezpośrednie zapoznanie się z ofertą danej firmy. W myśl reguły „od ogółu do szczegółu” warto wiedzieć, że nadmiaru wystroju szkodzi. Chaos spowodowany przesadną liczbą artykułów utrudnia przyciągnięcie uwagi oglądających na poszczególnych produktach. Sprawia, że są zdezorientowani. Czasem lepiej zaprezentować kilka wybranych (istotnych z punktu widzenia wystawcy) produktów, dzięki czemu oferta jest bardziej czytelna i łatwiejsza do przyswojenia.

Duże znaczenie ma kolorystyka stoiska. W myśl zasady spójności powinna być zgodna z identyfikacją wizualną, której podstawowym elementem jest logotyp firmy. Dodatkowo, w przypadku stoisk powstających na bazie standardowych systemów wystawienniczych, szczególnie ważne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanej grafiki w żywej kolorystyce, która skutecznie przyciągnie uwagę zwiedzających.

Siła obsługi

Projekt stoiska to jednak nie wszystko. O sukcesie na targach decyduje także wiele innych czynników, wśród których najistotniejszym jest zapewnienie odpowiedniej obsługi gości. Nawet najlepiej zaprojektowana przestrzeń nie przyniesie pozytywnych rezultatów, jeżeli kadra będzie znudzona i niekompetentna. Z kolei zmotywowany i dobrze poinformowany personel, bardziej niż cokolwiek innego, może przyczynić się do wyróżnienia stoiska spośród innych oraz zawarcia interesujących biznesowo kontaktów.

Zbigniew Józefiok

dyrektor ds. targowych usług technicznych Międzynarodowe Targi Poznańskie

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

REKLAMA

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

REKLAMA

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

REKLAMA