REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja stoiska targowego

Józefiok Zbigniew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Dobrze zorganizowane stoisko powinno być przede wszystkim funkcjonalne i zrozumiałe dla zwiedzających. Przechodzący, nawet jeśli się nie zatrzymują, muszą zauważyć nazwę firmy i wiedzieć, co ona oferuje.

REKLAMA

Wsparcie sprzedaży

REKLAMA

Podstawowym celem każdego stoiska targowego jest wsparcie koncepcji wystąpienia firmy i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Wszystkie elementy organizacji tej niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, takie jak jej wielkość, rodzaj, położenie i program ekspozycji, służą określonym celom, które dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć dzięki udziałowi w targach. Dobrze zorganizowane stoisko targowe powinno przemawiać do zmysłów klienta i służyć do nawiązania z nim emocjonalnego kontaktu, co w przyszłości może zaowocować długotrwałymi relacjami biznesowymi. Musi ono zachęcać do wizyty i spotkania z personelem oraz do zapoznania się z działalnością firmy i jej ofertą.

Istnieją różne rodzaje zabudowy przestrzeni wystawienniczych. Ograniczony budżet nie zawsze pozwala na autorską aranżację. Niekiedy kreatywne projekty muszą być zastąpione przez zwykłe systemy wystawiennicze. Bez względu na jaki typ stoiska się zdecydujemy, pierwszym krokiem do jego odpowiedniej organizacji jest zawsze rzetelne zapoznanie się z indywidualnymi oczekiwaniami każdego klienta i ustalenie celów, które firma chce osiągnąć dzięki uczestnictwu w targach. Należy dokładnie sprecyzować, jakie przedsiębiorstwa stanowią grupę priorytetowych kontrahentów i kim są najbardziej pożądani goście na stoisku. Posiadając taką wiedzę, łatwiej zaproponować klientowi zindywidualizowane rozwiązania, wspierające realizację założonych celów marketingowych.

Jak cię widzą...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Klienci i konsumenci zapamiętują daną firmę tak, jak ją postrzegają na targach. Dlatego ciekawe stoisko jest kluczem do osiągnięcia realnego sukcesu. Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać, organizując efektowną i jednocześnie funkcjonalną przestrzeń wystawienniczą. Oprócz wyraźnie widocznego logo i odpowiedniego oświetlenia, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na właściwym rozplanowaniu powierzchni. Dobrym pomysłem jest zagospodarowanie go produktami. Umożliwia to zwiedzającym bezpośrednie zapoznanie się z ofertą danej firmy. W myśl reguły „od ogółu do szczegółu” warto wiedzieć, że nadmiaru wystroju szkodzi. Chaos spowodowany przesadną liczbą artykułów utrudnia przyciągnięcie uwagi oglądających na poszczególnych produktach. Sprawia, że są zdezorientowani. Czasem lepiej zaprezentować kilka wybranych (istotnych z punktu widzenia wystawcy) produktów, dzięki czemu oferta jest bardziej czytelna i łatwiejsza do przyswojenia.

Duże znaczenie ma kolorystyka stoiska. W myśl zasady spójności powinna być zgodna z identyfikacją wizualną, której podstawowym elementem jest logotyp firmy. Dodatkowo, w przypadku stoisk powstających na bazie standardowych systemów wystawienniczych, szczególnie ważne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanej grafiki w żywej kolorystyce, która skutecznie przyciągnie uwagę zwiedzających.

Siła obsługi

Projekt stoiska to jednak nie wszystko. O sukcesie na targach decyduje także wiele innych czynników, wśród których najistotniejszym jest zapewnienie odpowiedniej obsługi gości. Nawet najlepiej zaprojektowana przestrzeń nie przyniesie pozytywnych rezultatów, jeżeli kadra będzie znudzona i niekompetentna. Z kolei zmotywowany i dobrze poinformowany personel, bardziej niż cokolwiek innego, może przyczynić się do wyróżnienia stoiska spośród innych oraz zawarcia interesujących biznesowo kontaktów.

Zbigniew Józefiok

dyrektor ds. targowych usług technicznych Międzynarodowe Targi Poznańskie

 

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA