REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja stoiska targowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Józefiok Zbigniew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Dobrze zorganizowane stoisko powinno być przede wszystkim funkcjonalne i zrozumiałe dla zwiedzających. Przechodzący, nawet jeśli się nie zatrzymują, muszą zauważyć nazwę firmy i wiedzieć, co ona oferuje.

REKLAMA

Wsparcie sprzedaży

REKLAMA

Podstawowym celem każdego stoiska targowego jest wsparcie koncepcji wystąpienia firmy i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Wszystkie elementy organizacji tej niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, takie jak jej wielkość, rodzaj, położenie i program ekspozycji, służą określonym celom, które dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć dzięki udziałowi w targach. Dobrze zorganizowane stoisko targowe powinno przemawiać do zmysłów klienta i służyć do nawiązania z nim emocjonalnego kontaktu, co w przyszłości może zaowocować długotrwałymi relacjami biznesowymi. Musi ono zachęcać do wizyty i spotkania z personelem oraz do zapoznania się z działalnością firmy i jej ofertą.

Istnieją różne rodzaje zabudowy przestrzeni wystawienniczych. Ograniczony budżet nie zawsze pozwala na autorską aranżację. Niekiedy kreatywne projekty muszą być zastąpione przez zwykłe systemy wystawiennicze. Bez względu na jaki typ stoiska się zdecydujemy, pierwszym krokiem do jego odpowiedniej organizacji jest zawsze rzetelne zapoznanie się z indywidualnymi oczekiwaniami każdego klienta i ustalenie celów, które firma chce osiągnąć dzięki uczestnictwu w targach. Należy dokładnie sprecyzować, jakie przedsiębiorstwa stanowią grupę priorytetowych kontrahentów i kim są najbardziej pożądani goście na stoisku. Posiadając taką wiedzę, łatwiej zaproponować klientowi zindywidualizowane rozwiązania, wspierające realizację założonych celów marketingowych.

Jak cię widzą...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Klienci i konsumenci zapamiętują daną firmę tak, jak ją postrzegają na targach. Dlatego ciekawe stoisko jest kluczem do osiągnięcia realnego sukcesu. Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać, organizując efektowną i jednocześnie funkcjonalną przestrzeń wystawienniczą. Oprócz wyraźnie widocznego logo i odpowiedniego oświetlenia, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na właściwym rozplanowaniu powierzchni. Dobrym pomysłem jest zagospodarowanie go produktami. Umożliwia to zwiedzającym bezpośrednie zapoznanie się z ofertą danej firmy. W myśl reguły „od ogółu do szczegółu” warto wiedzieć, że nadmiaru wystroju szkodzi. Chaos spowodowany przesadną liczbą artykułów utrudnia przyciągnięcie uwagi oglądających na poszczególnych produktach. Sprawia, że są zdezorientowani. Czasem lepiej zaprezentować kilka wybranych (istotnych z punktu widzenia wystawcy) produktów, dzięki czemu oferta jest bardziej czytelna i łatwiejsza do przyswojenia.

Duże znaczenie ma kolorystyka stoiska. W myśl zasady spójności powinna być zgodna z identyfikacją wizualną, której podstawowym elementem jest logotyp firmy. Dodatkowo, w przypadku stoisk powstających na bazie standardowych systemów wystawienniczych, szczególnie ważne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanej grafiki w żywej kolorystyce, która skutecznie przyciągnie uwagę zwiedzających.

Siła obsługi

Projekt stoiska to jednak nie wszystko. O sukcesie na targach decyduje także wiele innych czynników, wśród których najistotniejszym jest zapewnienie odpowiedniej obsługi gości. Nawet najlepiej zaprojektowana przestrzeń nie przyniesie pozytywnych rezultatów, jeżeli kadra będzie znudzona i niekompetentna. Z kolei zmotywowany i dobrze poinformowany personel, bardziej niż cokolwiek innego, może przyczynić się do wyróżnienia stoiska spośród innych oraz zawarcia interesujących biznesowo kontaktów.

Zbigniew Józefiok

dyrektor ds. targowych usług technicznych Międzynarodowe Targi Poznańskie

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA