REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tanie kontaktowanie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Barbara Kozłowska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firmy mogą mocno obniżyć koszty, instalując optymalne rozwiązania telekomunikacyjne.

Najtańszym narzędziem komunikacji w biznesie jest telefon stacjonarny, który dodatkowo uwiarygodnia przedsiębiorstwo w oczach kontrahentów. W zakresie usług głosowych najprostszym sposobem obniżenia kosztów usług telekomunikacyjnych jest wykorzystanie wszelkiego rodzaju produktów rabatowych, podobnych do tych, z jakich korzystają klienci indywidualni. TPSA oferuje np. benefit związany z obniżeniem rozmów pomiędzy numerami zamkniętymi w „grupę” oraz określony zestaw usług, które ułatwiają firmie realizację jej zadań biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie telefon stacjonarny w połączeniu ze stacjonarnym dostępem do Internetu, a coraz częściej również z telefonią mobilną stanowi podstawowy pakiet usług telekomunikacyjnych. Na rynku są pakiety, które optymalizują koszty ze względu na wielkość firm oraz rodzaj ich działalności. Zoptymalizować koszty, a także ułatwić zarządzanie pozwoli korzystanie ze wszystkich usług telekomunikacyjnych u jednego operatora.

- Chodzi o to, żeby rozwiązania dostarczane firmie były proste i skuteczne, nieangażujące użytkowników w zawiłe kwestie techniczne i niewymagające zatrudniania dodatkowego personelu - uważa Artur Dominiuk, dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania Produktami HOME i SOHO/SME Netii.

Dla małych i średnich

Przykładem zintegrowanego pakietu dla małych i średnich przedsiębiorstw jest OneOffice Netii - zawierający dostęp do Internetu, telefon stacjonarny, usługi hostingowe oraz pakiet bezpieczeństwa w jednym. Może z niego korzystać od 1 do 10 użytkowników, a przy tym wydatki dla wszystkich usług są wyszczególnione tylko na jednej fakturze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W ramach tego pakietu firma otrzymuje m.in. 10 000 minut miesięcznie na połączenia lokalne i międzymiastowe, całkowicie darmowe połączenia między wszystkimi użytkownikami OneOffice, połączenia międzynarodowe oraz z telefonami komórkowymi, łącze o prędkości do 2 Mbit/s ze stałym adresem IP, a także firewall oraz zabezpieczenia antywirusowe pozwalające bezpiecznie korzystać z Internetu. Dodatkowo klienci otrzymują 800 MB na pocztę elektroniczną oraz 200 MB na stronę internetową, co eliminuje konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów hostingu.

Wszystkie usługi zostały zintegrowane w jednym urządzeniu, które umożliwia również tworzenie bezprzewodowej sieci komputerowej. Aby móc z nich korzystać, wystarczy wpiąć urządzenie do gniazdka telefonicznego - konfiguracja i uruchomienie wszystkich usług następuje automatycznie.

Pakiet można rozszerzyć o usługę telefonii komórkowej i mobilny dostęp do Internetu. W jej ramach klient otrzymuje innowacyjne rozwiązanie OnePhone, dzięki któremu telefon komórkowy może pełnić funkcję telefonu stacjonarnego.

Korzystając z pakietu OneOffice z funkcją OnePhone, małe i średnie firmy mogą stworzyć praktycznie darmową stacjonarno-komórkową sieć firmową. Koszt takiego rozwiązania, bez uwzględnienia ceny odpowiedniego terminalna mobilnego, to 5 zł netto za jednego użytkownika.

Ponadto takie połączenie pozwala uzyskać dalsze oszczędności dzięki ograniczeniu, z reguły bardziej kosztownych, połączeń z numeru mobilnego - tam gdzie jest dostępna sieć WiFi, połączenia są wykonywane w ramach puli darmowych minut dla telefonu stacjonarnego (również za granicą). OnePhone umożliwia także odbieranie połączeń na firmowy telefon stacjonarny w dowolnym miejscu, co ułatwia np. pracę w domu.

Dopasowany do potrzeb małej i średniej firmy jest produkt DSL tp. Posiada on stały, nielimitowany dostęp do Internetu, zróżnicowane opcje dostępowe, 8 stałych adresów IP, bezpieczeństwo usługi, 3 pakiety hostingowe do wyboru. Infrastruktura bazuje na standardowym interfejsie Ethernet - nie wymaga więc instalowania (poza modemem TP) żadnych dodatkowych urządzeń. Oferta jest dostosowana do możliwości finansowych nawet niewielkiej firmy. TP oferuje usługę w 7 prędkościach - od 250 kb/s do 15 Mb/s. W działalności typu e-biznes TP szczególnie poleca opcje 2 i 4 Mb/s, a dla bardziej rozbudowanych serwisów i zaawansowanych aplikacji najwyższe opcje 8 i 15 Mb/s oraz szybkie opcje transferu wysyłania danych (upload).

Dla średnich i dużych

Dla średnich i dużych przedsiębiorstw o rozbudowanej strukturze Netia oferuje Business Solution. Na to rozwiązanie składa się m.in. Voice Solution - usługi głosowe - oraz Data Solution - usługi dostępu do Internetu i transmisji danych.

Voice Solution to kompleksowe rozwiązania na podstawie NGN (Sieć Nowej Generacji na bazie technologii IP) lub sieci tradycyjnej (linie analogowe oraz cyfrowe: ISDN Duo i ISDN Multi). Jest to cały szereg rozwiązań głosowych, w tym centrale telefoniczne oraz usługi infolinii, szczególnie ważne przy utrzymywaniu relacji z klientami. Usługi są indywidualnie dopasowywane do potrzeb firmy, co pozwala wygenerować optymalne koszty, przy czym nie pociągają za sobą obowiązku zakupu centrali abonenckiej oraz płacenia za serwisowanie i ewentualną rozbudowę. Dodatkowo, dzięki stałym opłatom ryczałtowym, gwarantują przewidywalność kosztów.

Elementem Voice Solution są także usługi telefonii mobilnej, podobnie jak w przypadku OneOffice, pozwalające na korzystanie z funkcjonalności OnePhone.

Analogicznie do Voice Solution, zaawansowane rozwiązania dostępu do Internetu i transmisji danych, Data Solution także są indywidualnie dopasowywane do potrzeb klientów, a w przypadku rozbudowy nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów. Umożliwiają dostarczenie firmie stabilnych łączy internetowych o dowolnym przepływie (w technologii ADSL lub symetrycznych) oraz zapewniają łączność między oddziałami.

Korporacje preferują usługę IP VPN tp. Polega ona na łączeniu rozproszonych na terenie całego kraju placówek firmy w jedną sieć, budowę korporacyjnego intranetu, do którego w zależności od potrzeb można dołączać zewnętrznych partnerów, np. stałych dostawców i kooperantów, tworząc tzw. extranet. Zapewnia pracownikom firmy bezpieczny dostęp do sieci korporacyjnej oraz do sieci. Usługa jest przykładem outsourcingu telekomunikacyjnego pozwalającego na oddanie części funkcji teleinformatycznych zewnętrznemu operatorowi. Dzięki temu firma nie tylko może korzystać z kompleksowego rozwiązania zarządzanej sieci WAN, ale również uzyskać duże oszczędności związane z brakiem konieczności zakupu sprzętu (rutery), z automatyzacją wielu funkcji biznesowych. IP VPN tp umożliwia transmisję danych oraz multimedialną transmisję głosu i obrazu, bardzo potrzebną w wielu branżach, np. handlu, usługowach czy wytwórczości.

 

Dla największych

Dla bardzo dużych przedsiębiorstw polecana jest technologia ATM, a w ramach usługi transmisja danych Frame Relay/ATM. Duże firmy mogą skorzystać również z zarządzania urządzeniami CPE, polegającego na zainstalowaniu ruterów u kienta, ich uruchomieniu, skonfigurowaniu oraz monitoringu i zarządzaniu. Urządzenia CPE pozostają własnością TP i są dołączane do sieci szkieletowej TP Frame Relay/ATM. Natomiast dla dużych firm, które chcą transmitować dane z prędkością gigabitową specjaliści polecają usługę „miejski Ethernet tp”.

Bramki niewskazane?

Częstym i dość tanim sposobem na obniżenie kosztów firmy jest zastosowanie tzw. bramek wyjściowych z central telefonicznych do komórek. Instalacja może przynieść wymierne korzyści firmom, które zatrudniają większą liczbę pracowników i nie są w stanie kontrolować rozmów. Bramki w prosty sposób ograniczają rozmowy prywatne, które bardzo często stanowią spory udział w łącznej liczbie wydzwanianych numerów.

- Oszczędzanie na kosztach połączeń za pomocą bramek GSM polega na mniej lub bardziej automatycznym kierowaniu ruchem wychodzącym do odpowiedniego operatora - wyjaśnia Paweł Promiński z P.H.P. „TPI” z Poznania. Współczesne abonenckie centrale telefoniczne posiadają system rozpoznawania pierwszych cyfr wybieranego numeru, co umożliwia wykonanie połączenia poprzez najtańszą drogę połączeniową, czyli tzw. LCR (ang. Least Cost Routing). Oznacza to, że gdy wybieramy numer kierunkowy do np. Krakowa, centrala rozpoznaje prefiks numeru i kieruje rozmowę przez stacjonarną linię telefoniczną.

Inaczej się dzieje, gdy wybierzemy numer do Operatora GSM. Centrala rozpoznaje numer jako komórkowy i wysyła tę rozmowę na wyjście bramką GSM zainstalowaną w centrali. Oszczędność polega na tym, że połączenia stacjonarne taniej jest realizować przez stacjonarnego operatora, a połączenia GSM przez operatora GSM.

- Często pracodawcy kupują aparat, który wędruje od pracownika do pracownika, aby zaoszczędzić na połączeniach - kontynuuje Promiński. Takie rozwiązanie powoduje zamęt, ciągłe poszukiwania telefonu albo czekanie, aż inny użytkownik zakończy rozmowę, tym samym obniżają efektywność czasu pracy. Bramka GSM eliminuje ten problem. Pracownik podnosi słuchawkę i dzwoni, nie myśląc, jaką drogą zestawia połączenie. Tańsze centrale nieposiadające LCR można zaprogramować tak, że przez „9” dzwoni się na linie stacjonarne, a przez inny prefiks, np. 88, na GSM. Wymaga to jednak poinstruowania załogi, jak i dlaczego należy to robić. Skutek jednak może być mierny.

Bramki GSM można kupić jako zewnętrzne urządzenie i podłączyć do portu linii miejskiej w centrali abonenckiej lub gotowe rozwiązanie wykonane przez producenta central jako opcjonalny moduł rozszerzający.

- Grupa TP nie jest zwolennikiem rozwiązań działających na podstawie bramek FCT - komentuje takie oszczędności Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP. Operator sieci Orange, podobnie jak inni operatorzy mobilni, jest zmuszony do przeciwdziałania nadużyciom, do jakich dochodzi przy wykorzystywaniu bramek GSM. Według rzecznika, nadużycia mają miejsce przy wykorzystywaniu bramek przez operatorów stacjonarnych do zakończania połączeń międzynarodowych w sieciach komórkowych (tzw. terminowanie ruchu). Niektórzy operatorzy posługujący się bramkami FCT w sposób niekontrolowany wprowadzają do sieci telekomunikacyjnej ogromną liczbę obcych, długotrwałych połączeń, które powodują permanentne przeciążanie lokalnych stacji bazowych sieci GSM. Efektem takiego działania jest poważne utrudnienie lub wręcz uniemożliwienie dostępu do sieci innym użytkownikom na terenie, na którym działa bramka GSM. Tego typu sytuacje w oczywisty sposób zakłócają funkcjonowanie sieci i uniemożliwiają jej operatorowi świadczenie usług na odpowiednim poziomie. - Ponadto - kontynuuje Jabczyński - operatorzy GSM zwracają także uwagę na to, że stosowanie FCT-ów jest sprzeczne z ich obowiązkami związanymi z zapewnieniem bezpieczeństwa państwa. (Połączenia realizowane poprzez bramki GSM uniemożliwiają identyfikację autora połączeń). Z uwagi na to - zdaniem przedstawiciela Grupy TP - bramki FCT nie mogą być tolerowane i są powodem, dla którego konieczne jest wprowadzenie obostrzeń przy ich wykorzystywaniu.

Via Internet

Firma może też szukać oszczędności poprzez bramkę VoIP (głos przez Internet). W tym przypadku alternatywą do połączeń stacjonarnych i GSM jest kierowanie rozmów przez operatorów telefonii internetowej. Wiąże się to jednak z posiadaniem łącza internetowego o dość dużej i stabilnej przepustowości, co trudno zrealizować nawet w warunkach dużych miast. Efektem takiej komunikacji jest słaba zrozumiałość i wyrazistość rozmów, a nawet zrywanie połączeń. Podłączenie kilku kanałów rozmownych VoIP może poważnie pogorszyć komfort pracy przez Internet, dlatego taki pomysł trzeba skonsultować z informatykiem oraz dostawcą usługi dostępu do Internetu.

Barbara Kozłowska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA