REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firmy mogą mocno obniżyć koszty, instalując optymalne rozwiązania telekomunikacyjne.

Najtańszym narzędziem komunikacji w biznesie jest telefon stacjonarny, który dodatkowo uwiarygodnia przedsiębiorstwo w oczach kontrahentów. W zakresie usług głosowych najprostszym sposobem obniżenia kosztów usług telekomunikacyjnych jest wykorzystanie wszelkiego rodzaju produktów rabatowych, podobnych do tych, z jakich korzystają klienci indywidualni. TPSA oferuje np. benefit związany z obniżeniem rozmów pomiędzy numerami zamkniętymi w „grupę” oraz określony zestaw usług, które ułatwiają firmie realizację jej zadań biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie telefon stacjonarny w połączeniu ze stacjonarnym dostępem do Internetu, a coraz częściej również z telefonią mobilną stanowi podstawowy pakiet usług telekomunikacyjnych. Na rynku są pakiety, które optymalizują koszty ze względu na wielkość firm oraz rodzaj ich działalności. Zoptymalizować koszty, a także ułatwić zarządzanie pozwoli korzystanie ze wszystkich usług telekomunikacyjnych u jednego operatora.

- Chodzi o to, żeby rozwiązania dostarczane firmie były proste i skuteczne, nieangażujące użytkowników w zawiłe kwestie techniczne i niewymagające zatrudniania dodatkowego personelu - uważa Artur Dominiuk, dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania Produktami HOME i SOHO/SME Netii.

Dla małych i średnich

REKLAMA

Przykładem zintegrowanego pakietu dla małych i średnich przedsiębiorstw jest OneOffice Netii - zawierający dostęp do Internetu, telefon stacjonarny, usługi hostingowe oraz pakiet bezpieczeństwa w jednym. Może z niego korzystać od 1 do 10 użytkowników, a przy tym wydatki dla wszystkich usług są wyszczególnione tylko na jednej fakturze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach tego pakietu firma otrzymuje m.in. 10 000 minut miesięcznie na połączenia lokalne i międzymiastowe, całkowicie darmowe połączenia między wszystkimi użytkownikami OneOffice, połączenia międzynarodowe oraz z telefonami komórkowymi, łącze o prędkości do 2 Mbit/s ze stałym adresem IP, a także firewall oraz zabezpieczenia antywirusowe pozwalające bezpiecznie korzystać z Internetu. Dodatkowo klienci otrzymują 800 MB na pocztę elektroniczną oraz 200 MB na stronę internetową, co eliminuje konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów hostingu.

Wszystkie usługi zostały zintegrowane w jednym urządzeniu, które umożliwia również tworzenie bezprzewodowej sieci komputerowej. Aby móc z nich korzystać, wystarczy wpiąć urządzenie do gniazdka telefonicznego - konfiguracja i uruchomienie wszystkich usług następuje automatycznie.

Pakiet można rozszerzyć o usługę telefonii komórkowej i mobilny dostęp do Internetu. W jej ramach klient otrzymuje innowacyjne rozwiązanie OnePhone, dzięki któremu telefon komórkowy może pełnić funkcję telefonu stacjonarnego.

Korzystając z pakietu OneOffice z funkcją OnePhone, małe i średnie firmy mogą stworzyć praktycznie darmową stacjonarno-komórkową sieć firmową. Koszt takiego rozwiązania, bez uwzględnienia ceny odpowiedniego terminalna mobilnego, to 5 zł netto za jednego użytkownika.

Ponadto takie połączenie pozwala uzyskać dalsze oszczędności dzięki ograniczeniu, z reguły bardziej kosztownych, połączeń z numeru mobilnego - tam gdzie jest dostępna sieć WiFi, połączenia są wykonywane w ramach puli darmowych minut dla telefonu stacjonarnego (również za granicą). OnePhone umożliwia także odbieranie połączeń na firmowy telefon stacjonarny w dowolnym miejscu, co ułatwia np. pracę w domu.

Dopasowany do potrzeb małej i średniej firmy jest produkt DSL tp. Posiada on stały, nielimitowany dostęp do Internetu, zróżnicowane opcje dostępowe, 8 stałych adresów IP, bezpieczeństwo usługi, 3 pakiety hostingowe do wyboru. Infrastruktura bazuje na standardowym interfejsie Ethernet - nie wymaga więc instalowania (poza modemem TP) żadnych dodatkowych urządzeń. Oferta jest dostosowana do możliwości finansowych nawet niewielkiej firmy. TP oferuje usługę w 7 prędkościach - od 250 kb/s do 15 Mb/s. W działalności typu e-biznes TP szczególnie poleca opcje 2 i 4 Mb/s, a dla bardziej rozbudowanych serwisów i zaawansowanych aplikacji najwyższe opcje 8 i 15 Mb/s oraz szybkie opcje transferu wysyłania danych (upload).

Dla średnich i dużych

Dla średnich i dużych przedsiębiorstw o rozbudowanej strukturze Netia oferuje Business Solution. Na to rozwiązanie składa się m.in. Voice Solution - usługi głosowe - oraz Data Solution - usługi dostępu do Internetu i transmisji danych.

Voice Solution to kompleksowe rozwiązania na podstawie NGN (Sieć Nowej Generacji na bazie technologii IP) lub sieci tradycyjnej (linie analogowe oraz cyfrowe: ISDN Duo i ISDN Multi). Jest to cały szereg rozwiązań głosowych, w tym centrale telefoniczne oraz usługi infolinii, szczególnie ważne przy utrzymywaniu relacji z klientami. Usługi są indywidualnie dopasowywane do potrzeb firmy, co pozwala wygenerować optymalne koszty, przy czym nie pociągają za sobą obowiązku zakupu centrali abonenckiej oraz płacenia za serwisowanie i ewentualną rozbudowę. Dodatkowo, dzięki stałym opłatom ryczałtowym, gwarantują przewidywalność kosztów.

Elementem Voice Solution są także usługi telefonii mobilnej, podobnie jak w przypadku OneOffice, pozwalające na korzystanie z funkcjonalności OnePhone.

Analogicznie do Voice Solution, zaawansowane rozwiązania dostępu do Internetu i transmisji danych, Data Solution także są indywidualnie dopasowywane do potrzeb klientów, a w przypadku rozbudowy nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów. Umożliwiają dostarczenie firmie stabilnych łączy internetowych o dowolnym przepływie (w technologii ADSL lub symetrycznych) oraz zapewniają łączność między oddziałami.

Korporacje preferują usługę IP VPN tp. Polega ona na łączeniu rozproszonych na terenie całego kraju placówek firmy w jedną sieć, budowę korporacyjnego intranetu, do którego w zależności od potrzeb można dołączać zewnętrznych partnerów, np. stałych dostawców i kooperantów, tworząc tzw. extranet. Zapewnia pracownikom firmy bezpieczny dostęp do sieci korporacyjnej oraz do sieci. Usługa jest przykładem outsourcingu telekomunikacyjnego pozwalającego na oddanie części funkcji teleinformatycznych zewnętrznemu operatorowi. Dzięki temu firma nie tylko może korzystać z kompleksowego rozwiązania zarządzanej sieci WAN, ale również uzyskać duże oszczędności związane z brakiem konieczności zakupu sprzętu (rutery), z automatyzacją wielu funkcji biznesowych. IP VPN tp umożliwia transmisję danych oraz multimedialną transmisję głosu i obrazu, bardzo potrzebną w wielu branżach, np. handlu, usługowach czy wytwórczości.

 

Dla największych

Dla bardzo dużych przedsiębiorstw polecana jest technologia ATM, a w ramach usługi transmisja danych Frame Relay/ATM. Duże firmy mogą skorzystać również z zarządzania urządzeniami CPE, polegającego na zainstalowaniu ruterów u kienta, ich uruchomieniu, skonfigurowaniu oraz monitoringu i zarządzaniu. Urządzenia CPE pozostają własnością TP i są dołączane do sieci szkieletowej TP Frame Relay/ATM. Natomiast dla dużych firm, które chcą transmitować dane z prędkością gigabitową specjaliści polecają usługę „miejski Ethernet tp”.

Bramki niewskazane?

Częstym i dość tanim sposobem na obniżenie kosztów firmy jest zastosowanie tzw. bramek wyjściowych z central telefonicznych do komórek. Instalacja może przynieść wymierne korzyści firmom, które zatrudniają większą liczbę pracowników i nie są w stanie kontrolować rozmów. Bramki w prosty sposób ograniczają rozmowy prywatne, które bardzo często stanowią spory udział w łącznej liczbie wydzwanianych numerów.

- Oszczędzanie na kosztach połączeń za pomocą bramek GSM polega na mniej lub bardziej automatycznym kierowaniu ruchem wychodzącym do odpowiedniego operatora - wyjaśnia Paweł Promiński z P.H.P. „TPI” z Poznania. Współczesne abonenckie centrale telefoniczne posiadają system rozpoznawania pierwszych cyfr wybieranego numeru, co umożliwia wykonanie połączenia poprzez najtańszą drogę połączeniową, czyli tzw. LCR (ang. Least Cost Routing). Oznacza to, że gdy wybieramy numer kierunkowy do np. Krakowa, centrala rozpoznaje prefiks numeru i kieruje rozmowę przez stacjonarną linię telefoniczną.

Inaczej się dzieje, gdy wybierzemy numer do Operatora GSM. Centrala rozpoznaje numer jako komórkowy i wysyła tę rozmowę na wyjście bramką GSM zainstalowaną w centrali. Oszczędność polega na tym, że połączenia stacjonarne taniej jest realizować przez stacjonarnego operatora, a połączenia GSM przez operatora GSM.

- Często pracodawcy kupują aparat, który wędruje od pracownika do pracownika, aby zaoszczędzić na połączeniach - kontynuuje Promiński. Takie rozwiązanie powoduje zamęt, ciągłe poszukiwania telefonu albo czekanie, aż inny użytkownik zakończy rozmowę, tym samym obniżają efektywność czasu pracy. Bramka GSM eliminuje ten problem. Pracownik podnosi słuchawkę i dzwoni, nie myśląc, jaką drogą zestawia połączenie. Tańsze centrale nieposiadające LCR można zaprogramować tak, że przez „9” dzwoni się na linie stacjonarne, a przez inny prefiks, np. 88, na GSM. Wymaga to jednak poinstruowania załogi, jak i dlaczego należy to robić. Skutek jednak może być mierny.

Bramki GSM można kupić jako zewnętrzne urządzenie i podłączyć do portu linii miejskiej w centrali abonenckiej lub gotowe rozwiązanie wykonane przez producenta central jako opcjonalny moduł rozszerzający.

- Grupa TP nie jest zwolennikiem rozwiązań działających na podstawie bramek FCT - komentuje takie oszczędności Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP. Operator sieci Orange, podobnie jak inni operatorzy mobilni, jest zmuszony do przeciwdziałania nadużyciom, do jakich dochodzi przy wykorzystywaniu bramek GSM. Według rzecznika, nadużycia mają miejsce przy wykorzystywaniu bramek przez operatorów stacjonarnych do zakończania połączeń międzynarodowych w sieciach komórkowych (tzw. terminowanie ruchu). Niektórzy operatorzy posługujący się bramkami FCT w sposób niekontrolowany wprowadzają do sieci telekomunikacyjnej ogromną liczbę obcych, długotrwałych połączeń, które powodują permanentne przeciążanie lokalnych stacji bazowych sieci GSM. Efektem takiego działania jest poważne utrudnienie lub wręcz uniemożliwienie dostępu do sieci innym użytkownikom na terenie, na którym działa bramka GSM. Tego typu sytuacje w oczywisty sposób zakłócają funkcjonowanie sieci i uniemożliwiają jej operatorowi świadczenie usług na odpowiednim poziomie. - Ponadto - kontynuuje Jabczyński - operatorzy GSM zwracają także uwagę na to, że stosowanie FCT-ów jest sprzeczne z ich obowiązkami związanymi z zapewnieniem bezpieczeństwa państwa. (Połączenia realizowane poprzez bramki GSM uniemożliwiają identyfikację autora połączeń). Z uwagi na to - zdaniem przedstawiciela Grupy TP - bramki FCT nie mogą być tolerowane i są powodem, dla którego konieczne jest wprowadzenie obostrzeń przy ich wykorzystywaniu.

Via Internet

Firma może też szukać oszczędności poprzez bramkę VoIP (głos przez Internet). W tym przypadku alternatywą do połączeń stacjonarnych i GSM jest kierowanie rozmów przez operatorów telefonii internetowej. Wiąże się to jednak z posiadaniem łącza internetowego o dość dużej i stabilnej przepustowości, co trudno zrealizować nawet w warunkach dużych miast. Efektem takiej komunikacji jest słaba zrozumiałość i wyrazistość rozmów, a nawet zrywanie połączeń. Podłączenie kilku kanałów rozmownych VoIP może poważnie pogorszyć komfort pracy przez Internet, dlatego taki pomysł trzeba skonsultować z informatykiem oraz dostawcą usługi dostępu do Internetu.

Barbara Kozłowska

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Czy Wigilia 24 grudnia 2025 jest dniem wolnym od pracy dla wszystkich? Wyjaśniamy

Czy Wigilia w 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich? W tym roku odpowiedź jest naprawdę istotna, bo zmieniły się przepisy. Ustawa uchwalona pod koniec 2024 roku wprowadziła ważną nowość - 24 grudnia ma stać się dniem ustawowo wolnym od pracy. Co to oznacza w praktyce i czy faktycznie nikt nie będzie wtedy pracował?

Czy Twój biznes zyska cyfrową kasę fiskalną zamiast sprzętu? Odkrywamy, kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowny błąd!

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

REKLAMA

1500 zł od ZUS! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA