REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przekazanie usług logistycznych w outsourcing

Z jakich narzędzi warto skorzystać przed podjęciem decyzji dotyczącej przekazania usług logistycznych w outsourcing?

Usługi hostingowe dla firm

Hosting to swoisty outsourcing sprzętu i usług z zakresu IT. Może obejmować np.: dzierżawę serwerów, łącza internetowego, aplikacji, powierzchni dyskowej itp.

Badanie rynku we własnym zakresie

Wiedza o rynku, otoczeniu, konkurentach, oczekiwaniach i preferencjach klientów oraz kontrahentów w prosty sposób przekłada się na pieniądze. Ale wiedza też sporo kosztuje. Co zrobić, kiedy jest niezbędna, a firma ledwie sobie radzi z podstawowymi płatnościami?

Zwolnienia i preferencje podatkowe w Specjalnych Strefach Ekonomicznych

Regiony tworzące Specjalne Strefy Ekonomiczne cieszą się zwykle dobrymi warunkami prowadzenia działalności gospodarczej. Jednak mimo to często dopiero założenie strefy przyciąga inwestorów do tej części kraju. Dzieje się tak na skutek oferowanych przez strefy zwolnień podatkowych.

REKLAMA

Merchandising nie tylko dla dużych

Współczesny rynek oferuje różnorodność produktów i dlatego bardzo często konsument decyzje o kupnie danego towaru podejmuje dopiero w sklepie. I w tym miejscu pojawia się idea merchandisingu.

Kontrolowanie wykonanej sprzedaży

Sprzedaż produktów bądź usług gwarantuje, że firma może się rozwijać i działać. Dlatego kontrola tego obszaru działalności jest bezdyskusyjna.

Pożyczki udziałowców jako istotne źródło finansowania spółki

W okresie zwiększonego zapotrzebowania na kapitał obrotowy znaczenia nabiera finansowanie działalności spółek przez ich udziałowców w formie pożyczek. Jak powinna być udzielona taka pożyczka?

Parki Przemysłowe i Technologiczne jako szansa dla innowacyjnych przedsiębiorstw

Mimo wspólnych korzyści, jakie niesie współpraca w ramach parków dla wszystkich zaangażowanych instytucji, wyznacznikiem sukcesu przedsięwzięcia jako całości jest powodzenie przedsiębiorstw tam ulokowanych. Stąd podejmowane działania mają na celu maksymalne ułatwienie startu oraz umożliwienie dalszego działania firmom mającym wizję i innowacyjny potencjał. 

REKLAMA

Zalety inwestycji w Specjalnych Strefach Ekonomicznych

Z uwagi na fakt, że podmioty działające w Specjalnych Strefach Ekonomicznych funkcjonują na zasadach komercyjnych, przeprowadzenie inwestycji w danym miejscu musi przynosić wymierne efekty nie tylko regionowi, ale i samemu przedsiębiorstwu. Stąd paleta korzyści, wynikających ze zlokalizowania inwestycji w strefie, winna być odpowiednio szeroka.

Miary oceny płynności

Płynność finansowa to fundament gwarantujący stabilne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Meble biurowe narzędziem pracy

Wyposażenie stanowiska pracy miesięcznie kosztuje często mniej niż umycie samochodu. Jednak właśnie tu szuka się oszczędności.

Jak zabezpieczyć system IT?

Dzisiejsze programy antywirusowe, wykorzystywane do ochrony cyfrowych zasobów przedsiębiorstw, to aplikacje oferujące kompletną ochronę dla wszystkich typów rozwiązań sieciowych.

Centrale telefoniczne - inwestycja czy wydatek

Centrala telefoniczna – proste urządzenie pozwalające przekazywać rozmowę do kolegi w sąsiednim pokoju oraz „wybrać tonowo numer wewnętrzny” czy też nowoczesne narzędzie pozwalające podnieść poziom obsługi klienta do pefekcji i zwiększyć wydajność firmy w widoczny sposób?

Możliwości ukryte w aktywach

Płynność finansowa umożliwia przedsiębiorstwu realizowanie postawionych przed nim celów. Zapewnia przeprowadzanie codziennych operacji. Problem pojawia się, gdy firma ją traci.

Czy warto korzystać z leasingu

Leasing jest sposobem na finansowanie zarówno dla spółek giełdowych, przedsiębiorstw komunalnych, małych przedsiębiorstw prywatnych, jak i spółek rodzinnych. Obecnie jest on skutecznym narzędziem ułatwiającym firmom funkcjonowanie. Jednak nadal nie wszyscy zdajemy sobie sprawę jakie korzyści daje nam leasing.

Jak zabezpieczyć wykonanie kontraktu

W czasach kryzysu bardzo ważne jest prawidłowe zabezpieczenie wykonania umowy. Bowiem nawet jeśli mamy do czynienia ze stałym kontrahentem, to nigdy nie mamy całkowitej pewności co do jego aktualnej kondycji finansowej. Jakie zabezpieczenie należy wybrać?

Czy współpracować z dużym partnerem biznesowym

Kiedy przedsiębiorca mikro, małej lub średniej firmy zawiera kontrakt z branżowym gigantem, opłacalność takiej transakcji często zakrawa na cud. W każdej chwili może stracić zlecenie, otrzymać aneks, który mocno zaniża warunki finansowe, lub kredytować korporację, czekając na swoje pieniądze trzy miesiące i dłużej.

Zarządzanie kosztami

Ostra konkurencja wymusza na firmach walkę o klienta, która nierzadko wyniszcza finansowo walczące o rynek podmioty. W tej sytuacji efektywne zarządzanie kosztami jest niezbędne.

Wykup firmy przez menedżerów

Poszukując sposobu na pozyskanie kapitału na rozwój firmy lub sposobu na jej zbycie, właściciele rozglądają się za inwestorami strategicznymi oraz możliwością debiutu giełdowego. Bardzo często zapominają oni jednak o innej popularnej formie zbycia firmy - sprzedaży jej swoim własnym menedżerom.

Zarządzanie ryzykiem

Zarządzenie ryzkiem praktycznie jest nieobecne w polskich przedsiębiorstwach, a polscy menedżerowie i przedsiębiorcy nie zarządzają nim świadomie, w sformalizowany i uporządkowany sposób.

9 błędów w marketingu sektora MSP

Co pewien czas słyszymy w wiadomościach informacje na temat miliardów, które skarb państwa stracił na: błędach urzędników, niedopilnowaniu terminów, braku właściwych zabezpieczeń itp., itd. Zastanawiamy się wtedy czy nie byłoby lepiej gdyby państwo zamiast nakładać nowe podatki, zajęło się poważniej usuwaniem swoich niedociągnięć i błędów. Podobny wybór ma firma.

BIG - czyli jak sprawdzać kontrahentów i odzyskiwać należności

Reputacja płatnicza jest ważnym czynnikiem decydującym o nawiązaniu współpracy z danym kontrahentem lub klientem. Informacja, że ktoś terminowo wywiązuje się z zobowiązań płatniczych, znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, iż również przy naszej transakcji partner biznesowy zapłaci na czas.

Dodatkowa ochrona transportu

Ubezpieczenia cargo są kierowane do przedsiębiorców, którzy chcą dodatkowo zabezpieczyć przewożone ładunki.

Czy marketing może być niepotrzebny

Pytanie czy marketing i branding są odpowiednie dla każdej firmy może wydawać się dość banalne. Istnieje, bowiem przekonanie, iż bez nich przeciętna firma albo przestanie się rozwijać albo zupełnie zniknie z rynku.

Taktyki negocjacyjne

Zasiadasz do kluczowych rozmów biznesowych i światło świeci ci prosto w oczy? Na dodatek w pomieszczeniu jest koszmarnie duszno, a dotarcie do wyznaczonego miejsca na ósmą rano zajęło ci pół nocy? Uważaj, partner może chcieć tymi manewrami uzyskać przewagę w trakcie rozmowy biznesowej.

Długookresowy wynajem mebli

Gotówka, kredyt czy leasing? Inwestycja w środki trwałe wymaga podjęcia decyzji dotyczącej najkorzystniejszej dla firmy formy finansowania.

Leasing operacyjny czy finansowy - który wybrać

Spółka chce wziąć w leasing maszynę produkcyjną. Który leasing będzie korzystniejszy – finansowy czy operacyjny? Jednostka nie podlega badaniu przez biegłego rewidenta.

Odpowiedzialność za czek

Spółka jawna otrzymała zapłatę za towar czekiem. Przy wizycie w banku (5 października 2009 r.) okazało się, że na rachunku kontrahenta nie ma wystarczającej ilości gotówki, a ponadto że bank ma jakieś zastrzeżenia do samego dokumentu (podejrzenie o fałszerstwo). W banku czek został odebrany wspólnikowi za pokwitowaniem. Jak w takiej sytuacji odzyskać pieniądze?

Prosty sposób na wcielenie planu marketingowego w życie

Większość z nas zna chyba ból, kiedy robiąc noworoczne postanowienia, przypominamy sobie o tych zeszłorocznych, których nie wykonaliśmy.  Uświadamia nam to przepaść pomiędzy założeniami a ich implementacją; uczy by dobierać nasze postanowienia rozsądnie, nie obciążać się zbyt wieloma ambitnymi projektami i skupiać się na tych które najwięcej dla nas znaczą. Po chwili refleksji przypominamy sobie o tym, iż podobne wnioski wysunęliśmy rok, dwa, trzy lata wcześniej.

Przedsiębiorco ubezpiecz się przed ryzykiem

Przedsiębiorcy handlujący z firmami zagranicznymi narażają się na liczne ryzyka. Polegają one nie tylko na niebezpieczeństwach związanych z możliwością nieotrzymania zapłaty za towary, ale także ze zmiennością kursu walutowego czy z zagrożeniami politycznymi. Jednak przed tym wszystkim można się ubezpieczyć.

Tanie kontaktowanie

Firmy mogą mocno obniżyć koszty, instalując optymalne rozwiązania telekomunikacyjne.

Konwersja jest wszystkim - czyli jak zwiększyć przychody nie wydając złotówki

Dzisiejszy kryzys dla wielu małych i średnich firm oznacza stagnację, – czyli punkt, w którym sprzedaż, jeżeli rośnie, to w ślimaczym tempie. To jak długo potrwa słaba ekonomia i czy jeszcze się pogorszy czas pokaże. Wiele jednak wskazuje na to, iż pewnego rodzaju ekonomiczny marazm będzie nam towarzyszył jeszcze przez jakiś czas. Co więc może zrobić przeciętne przedsiębiorstwo, aby zwiększyć sprzedaż?

Oszczędzanie energii

Energia jest sporą pozycją kosztową w finansach firmy. Jak sensownie ją zmniejszyć?

Outsourcing w marketingu: mniejsze koszty, większe możliwości

Perspektywa znacznych oszczędności oraz panujący kryzys tworzą odpowiednie warunki do szybkiego wzrostu popularności outsourcingu. Oprócz niższych kosztów implementacji daje on również możliwość skupienia się na głównej działalności firmy oraz zwiększenie jej efektywności i konkurencyjności.

Ryzyko cen transferowych

Firmy, w których występuje ryzyko cen transferowych, z reguły nie zarządzają tym obszarem w sposób właściwy, popełniając podobne, powtarzalne błędy.

Logistyka polskiego e-biznesu

Bardzo szybki rozwój Internetu stworzył nowe kanały dystrybucji dla wielu małych przedsiębiorstw. Fizyczna obecność przy zakupach ma coraz mniejsze znaczenie. Towar zamawia się poprzez stronę WWW, co oszczędza czas i pieniądze.

Organizacja stoiska targowego

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Cross-promocja

Cross-promocja, czy inaczej: cross-marketing, to komplementarne i spójne działania prowadzone najczęściej przez dwie firmy/marki polegające na wzajemnym promowaniu produktów.

Kiedy zaciągać zobowiązania

Zobowiązania handlowe powstają na skutek rozrachunków z dostawcami i dokonywania zakupów z wykorzystaniem kredytu kupieckiego. Jednak bardzo często dostawcy w zamian za wcześniejsze uregulowanie płatności oferują dyskonto.

Antywirusowe programy

Przestępcy coraz częściej wykorzystują internet do swoich kryminalnych celów. Posługują się najróżniejszymi metodami, m.in. przeprowadzają ataki typu phishing, pharming, rozsyłają konie trojańskie, wirusy, robaki. Jedyną ochroną na zagrożenia płynące z sieci są ochronne programy komputerowe.

Finansowanie długiem

Podział źródeł finansowania na krótko- i długoterminowe zależy od terminu, w jakim powinien być spłacony dług.

Faktoring a forfaiting w zabezpieczaniu się przed ryzykiem walutowym

Ze względu na duże kłopoty polskich podmiotów gospodarczych związanych z ryzykiem walutowym warto zastanowić się nad skutecznością faktoringu i forfaitingu jako metod zabezpieczania się przed tym ryzykiem.

Leasing kapitałowy czy operacyjny

Leasing jako forma finansowania staje się coraz bardziej popularna, szczególnie w czasach kryzysu, kiedy przedsiębiorcy (szczególnie Ci z małych i średnich spółek) mają dość zawężone pole jeśli chodzi o dostępne źródła finansowania.

Debiut za pół ceny

W początkowym etapie każdej firmy potrzebne są fundusze, które pomogą jej się rozwijać. Młode firmy, szczególnie w kontekście panującego jeszcze kryzysu nie mają jednak zbyt wielu alternatyw pozyskania kapitału. Jedną z możliwości staje się więc giełdowy rynek NewConnect, na którym jak się okazuje, zadebiutować można za pół ceny.

Reklamacja samochodu w leasingu

Miesiąc temu wziąłem na firmę samochód w leasing. Niedługo później problemy silnika unieruchomiły pojazd. Serwis samochodowy potwierdził, że problemy wynikają z wadliwości silnika, która musiała istnieć już w chwili zakupu. Zwróciłem się z reklamacją do firmy leasingowej, ale oni odesłali mnie do salonu sprzedającego samochód. Czy mają rację? Przecież z salonem nie wiąże mnie żadna umowa.

Ocena zdolności firmy do kontynuacji działalności

Przy stosowaniu przyjętych zasad (polityki) rachunkowości zakłada się, że jednostka będzie kontynuowała w dającej się przewidzieć przyszłości działalność w niezmniejszonym istotnie zakresie. Jednostki powinny jednak zachować czujność wobec zdarzeń lub uwarunkowań ograniczających zdolność do kontynuowania działalności, ponieważ świadomość zagrożeń daje podstawę do ustalenia stopnia ryzyka związanego z dalszym prowadzeniem działalności.

Kreowanie nowej marki krok po kroku

Z pozoru proste i jasne, budowanie marki wiąże się ze ściśle określonym planem, który sprawnie przeprowadzony odwdzięczy się efektywną popularyzacją i trwałą obecnością naszej marki na rynku. Jak więc skutecznie poprowadzić proces kreowania marki?

Co to jest finansowanie wewnętrzne firmy?

Zanim przedsiębiorstwo sięgnie po zewnętrze metody finansowania działalności warto rozważyć metody, które są bardziej dostępne. Można tutaj wyróżnić finansowanie wewnętrzne, do którego zalicza się między innymi zysk netto, amortyzację, przekształcenie majątku, przekształcenie kapitału oraz rezerwy.

Planowanie finansowe - organizacja procesu

Każdy przedsiębiorca i menedżer w mniej lub bardziej sformalizowany sposób planuje swój biznes. W dużych przedsiębiorstwach zatrudniane są sztaby ludzi, którzy zajmują się planowaniem, a czas na to poświęcony niejednokrotnie wynosi kilkanaście procent czasu pracy każdego zarządzającego.

Struktura kapitału firmy

Firma zamierza starać się w banku o kredyt, ale nie z uwagi na brak środków dla bieżącej działalności, lecz z przeznaczeniem na rozwój firmy. Jednak chcielibyśmy sami wcześniej dokonać wstępnej analizy struktury naszych kapitałów. W jaki sposób powinniśmy przeprowadzić taką uproszczoną analizę?

REKLAMA