REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Identyfikacja wizualna firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dagmara Kałdunek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko odróżnienie od setek innych firm na rynku, ale również lojalność klientów oraz pozytywny odbiór przedsiębiorstwa na rynku.

Na obraz firmy składa się wielka ilość składników, które w całości tworzą określony wizerunek. Począwszy od nazwy firmy, jej znaku towarowego, logo, po hasło reklamowe. Są to jedne z pierwszych elementów z którymi ma styczność potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA


Do przygotowania odpowiedniej strategii wizualizacji warto zatem zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie. Od grafików, designerów, czasem po psychologów. Jest to niezwykle ważne, gdyż wszystkie elementy tworzące obraz firmy muszą być jak najbardziej spójne, oraz muszą wywoływać konkretne, pozytywne emocje.  Następnymi elementami wchodzącymi w skład wizerunku wizualnego firmy są druki firmowe oraz cała związana z tym graficzna oprawa. Chodzi tu o elementy takie jak papier firmowy, druki, dokumenty, wizytówki, pisma, naklejki, koperty, broszury i katalogi, na wyglądzie i wielkościach czcionek kończąc. Wszystkie te składowe muszą być koherentne i przekazywać otoczeniu konkretny przekaz - jesteśmy najlepsi swojej dziedzinie. Równie istotna jest strona internetowa, sklep internetowy, prezentacje multimedialne tworzone przez firmę, czy wygląd biura. Aranżacja wnętrz, wygląd i ubiór pracowników, również są niezwykle ważne tworząc obraz firmy. Najważniejsze jednak jest to, by wszystkie te składowe były jednolite w każdym oddziale firmy oraz przestrzeni w której istnieje, włączając w to targi, czy spotkania biznesowe poza siedzibą firmy. To, w jaki sposób firma rozprzestrzeni swój obraz, może bowiem pozwolić na pokazanie obrazu marki silnej i rozbudowanej, co jest gwarancją sukcesu. 


Każda firma dbająca o swój wizerunek powinna posiadać Księgę Identyfikacji Wizualnej (zwana CI). W Księdze zapisywane są wszystkie elementy i szczegóły dotyczące wizualizacji firmy. Dane dotyczą wzorców, kolorystyki i logotypów używanych w tworzeniu identyfikacji firmy. Wszystkie te składowe powinny być dokładnie opisane i rozrysowane. Wielkie korporacje mają obowiązek posiadać taką Księgę, jest to spowodowane rozbudowaną strukturą. Jednak mniejsze firmy często ignorują znaczenie tych zapisów. Posiadanie skatalogowanych wymogów wizualnych zapewni jednak stały oraz  wysokiej jakości system tworzenia  Identyfikacji Wizualnej przedsiębiorstwa. Księga powinna zatem zawierać standardowe proceduralne sposoby tworzenia oraz wyglądu poszczególnych elementów. Oprócz rysunków i grafik, należy również zamieszczać parametry kolorów, symbole, definicje krojów, schematy druków firmowych, koncepcje reklam i materiałów Public Relations, oznakowanie budynków i samochodów służbowych, czy ubiór pracowników. Niektóre firmy zamieszczają również informacje o kulturze organizacyjnej firmy, jej zachowaniu i postępowaniu na rynku. Posiadanie Księgi Identyfikacji Wizualnej pozwala na uniknięcie pomyłek podczas np. drukowania dokumentów firmowych, oszczędza czas i pieniądze. Księga pozwala także na zachowanie ciągłości wizerunku, bez jego zachwiania w procesie tworzenia materiałów reklamowych. Dodatkowym atutem jest możliwość wglądu do aktualnych działań oraz ewentualność ich doskonalenia dla wszystkich jednostek firmy.


Jak ważna w budowaniu i rozwoju firmy jest jej strona wizualna, mogą świadczyć największe i najbardziej rozpoznawalne marki na świecie. Dzięki skutecznej i dokładnie przygotowanej wizualizacji, otoczenie firmy nieświadomie będzie identyfikowało firmę z konkretnym obrazem. Graficzna tożsamość firmy niesie jednak ze sobą znacznie większy zakres korzyści niż może się wydawać. Oprócz rzeczy oczywistej jaką jest zdecydowana rozpoznawalność wśród klientów oraz odróżnienie od konkurencji, pojawiają się również korzyści, które zazwyczaj są celami zaawansowanych strategii marketingowych. Dobrze zaplanowana strategia wizualizacji firmy buduje bowiem zaufanie wśród klientów. Kolory oraz utrwalone znaki graficzne potrafią klientom zagwarantować jakość, której oczekują od firmy. Firma, która dba  o wszystkie „szczegóły” takie jak papier firmowy, kolorystyka architektoniczna czy wygląd strony internetowej, daje klientom poczucie, że również oni będą traktowani w sposób, na który zasługują. Dokładnie zaplanowana strategia wizualizacji firmy nie tylko zapewnia zaufanie klientów, ale również pomaga w tworzeniu więzi partnerskich i biznesowych. Obrazy graficzne doskonale pomagają w budowaniu wizerunku firmy jako dobrego partnera do biznesu, pokazują wartość oferty i samej firmy. Ponadto prawidłowa wizualizacja firmy pomaga przedstawić profil oraz idee jakie przedsiębiorstwo chce przekazać. W przypadku identyfikacji wizualnej firmy, idealnie sprawdza się powiedzenie” jak Cię widzą, tak Cię piszą”.

REKLAMA


Identyfikacja Wizualna Firmy powinna być zatem szczególnie ważna dla tych firm, które stawiają na sukces. Określony wygląd firmy potrafi zagwarantować nie tylko klientów i partnerów biznesowych, ale pomaga również stworzyć wyjątkowy obraz firmy, która jest konkurencyjna, stawia na wysoką jakość, dba o swoich klientów oraz partnerów biznesowych. W świecie biznesu wizerunek firmy jest niezwykle istotny, dlatego szczegółowo zaplanowany i przegotowany System Identyfikacji Wizualnej, będzie na pewno ważnym składnikiem Sukcesu Firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  


Dagmara Kałdunek

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA