REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Identyfikacja wizualna firmy

Dagmara Kałdunek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko odróżnienie od setek innych firm na rynku, ale również lojalność klientów oraz pozytywny odbiór przedsiębiorstwa na rynku.

REKLAMA

Na obraz firmy składa się wielka ilość składników, które w całości tworzą określony wizerunek. Począwszy od nazwy firmy, jej znaku towarowego, logo, po hasło reklamowe. Są to jedne z pierwszych elementów z którymi ma styczność potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA


Do przygotowania odpowiedniej strategii wizualizacji warto zatem zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie. Od grafików, designerów, czasem po psychologów. Jest to niezwykle ważne, gdyż wszystkie elementy tworzące obraz firmy muszą być jak najbardziej spójne, oraz muszą wywoływać konkretne, pozytywne emocje.  Następnymi elementami wchodzącymi w skład wizerunku wizualnego firmy są druki firmowe oraz cała związana z tym graficzna oprawa. Chodzi tu o elementy takie jak papier firmowy, druki, dokumenty, wizytówki, pisma, naklejki, koperty, broszury i katalogi, na wyglądzie i wielkościach czcionek kończąc. Wszystkie te składowe muszą być koherentne i przekazywać otoczeniu konkretny przekaz - jesteśmy najlepsi swojej dziedzinie. Równie istotna jest strona internetowa, sklep internetowy, prezentacje multimedialne tworzone przez firmę, czy wygląd biura. Aranżacja wnętrz, wygląd i ubiór pracowników, również są niezwykle ważne tworząc obraz firmy. Najważniejsze jednak jest to, by wszystkie te składowe były jednolite w każdym oddziale firmy oraz przestrzeni w której istnieje, włączając w to targi, czy spotkania biznesowe poza siedzibą firmy. To, w jaki sposób firma rozprzestrzeni swój obraz, może bowiem pozwolić na pokazanie obrazu marki silnej i rozbudowanej, co jest gwarancją sukcesu. 


Każda firma dbająca o swój wizerunek powinna posiadać Księgę Identyfikacji Wizualnej (zwana CI). W Księdze zapisywane są wszystkie elementy i szczegóły dotyczące wizualizacji firmy. Dane dotyczą wzorców, kolorystyki i logotypów używanych w tworzeniu identyfikacji firmy. Wszystkie te składowe powinny być dokładnie opisane i rozrysowane. Wielkie korporacje mają obowiązek posiadać taką Księgę, jest to spowodowane rozbudowaną strukturą. Jednak mniejsze firmy często ignorują znaczenie tych zapisów. Posiadanie skatalogowanych wymogów wizualnych zapewni jednak stały oraz  wysokiej jakości system tworzenia  Identyfikacji Wizualnej przedsiębiorstwa. Księga powinna zatem zawierać standardowe proceduralne sposoby tworzenia oraz wyglądu poszczególnych elementów. Oprócz rysunków i grafik, należy również zamieszczać parametry kolorów, symbole, definicje krojów, schematy druków firmowych, koncepcje reklam i materiałów Public Relations, oznakowanie budynków i samochodów służbowych, czy ubiór pracowników. Niektóre firmy zamieszczają również informacje o kulturze organizacyjnej firmy, jej zachowaniu i postępowaniu na rynku. Posiadanie Księgi Identyfikacji Wizualnej pozwala na uniknięcie pomyłek podczas np. drukowania dokumentów firmowych, oszczędza czas i pieniądze. Księga pozwala także na zachowanie ciągłości wizerunku, bez jego zachwiania w procesie tworzenia materiałów reklamowych. Dodatkowym atutem jest możliwość wglądu do aktualnych działań oraz ewentualność ich doskonalenia dla wszystkich jednostek firmy.


Jak ważna w budowaniu i rozwoju firmy jest jej strona wizualna, mogą świadczyć największe i najbardziej rozpoznawalne marki na świecie. Dzięki skutecznej i dokładnie przygotowanej wizualizacji, otoczenie firmy nieświadomie będzie identyfikowało firmę z konkretnym obrazem. Graficzna tożsamość firmy niesie jednak ze sobą znacznie większy zakres korzyści niż może się wydawać. Oprócz rzeczy oczywistej jaką jest zdecydowana rozpoznawalność wśród klientów oraz odróżnienie od konkurencji, pojawiają się również korzyści, które zazwyczaj są celami zaawansowanych strategii marketingowych. Dobrze zaplanowana strategia wizualizacji firmy buduje bowiem zaufanie wśród klientów. Kolory oraz utrwalone znaki graficzne potrafią klientom zagwarantować jakość, której oczekują od firmy. Firma, która dba  o wszystkie „szczegóły” takie jak papier firmowy, kolorystyka architektoniczna czy wygląd strony internetowej, daje klientom poczucie, że również oni będą traktowani w sposób, na który zasługują. Dokładnie zaplanowana strategia wizualizacji firmy nie tylko zapewnia zaufanie klientów, ale również pomaga w tworzeniu więzi partnerskich i biznesowych. Obrazy graficzne doskonale pomagają w budowaniu wizerunku firmy jako dobrego partnera do biznesu, pokazują wartość oferty i samej firmy. Ponadto prawidłowa wizualizacja firmy pomaga przedstawić profil oraz idee jakie przedsiębiorstwo chce przekazać. W przypadku identyfikacji wizualnej firmy, idealnie sprawdza się powiedzenie” jak Cię widzą, tak Cię piszą”.


Identyfikacja Wizualna Firmy powinna być zatem szczególnie ważna dla tych firm, które stawiają na sukces. Określony wygląd firmy potrafi zagwarantować nie tylko klientów i partnerów biznesowych, ale pomaga również stworzyć wyjątkowy obraz firmy, która jest konkurencyjna, stawia na wysoką jakość, dba o swoich klientów oraz partnerów biznesowych. W świecie biznesu wizerunek firmy jest niezwykle istotny, dlatego szczegółowo zaplanowany i przegotowany System Identyfikacji Wizualnej, będzie na pewno ważnym składnikiem Sukcesu Firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  


Dagmara Kałdunek

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA