REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firm na portalach społecznościowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Bednarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów.

Rosnąca wciąż popularność portali społecznościowych takich jak nk.pl (do niedawna nasza-klasa.pl), Facebook, Myspace, Twitter, Grono.net, GoldenLine czy Fotka.pl dostarcza firmom nieograniczony dostęp do bezpłatnej bazy danych klientów. Portale te umożliwiają przedsiębiorcom zakładanie własnych profili, gdzie wpisują adres i ofertę firmy. Jest to tani i skuteczny sposób na promowanie wizerunku firmy, pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie starych klientów. Obniża koszty promocji, a równocześnie zwiększa sprzedaż. Dlatego też jest to jedna z najczęstszych metod marketingowych na promowanie marki ostatnimi czasy.

REKLAMA

REKLAMA


Jednakże w wirtualnym świecie, tak jak w realnym, "klient nasz pan" i należy o niego dbać. Po pierwsze, by wykorzystać potencjał portali społecznościowych i trafić do odpowiedniego segmentu klientów, trzeba rozpoznać charakter serwisu, na jakim chcemy umieścić profil przedsiębiorstwa. Wystarczy rejestracja na jednym lub dwóch portalach - będzie łatwiej je aktualizować i odpowiadać na pytania użytkowników. Profile to nie tylko suche informacje, ale i możliwość prowadzenia dyskusji, wyrażania opinii, dlatego warto śledzić reakcje klientów na przedstawianą ofertę.


Na polskim rynku istnieje wiele różnorodnych portali, wśród których każdy przedsiębiorca znajdzie dla siebie odpowiednią grupę odbiorców. Można wybierać w serwisach tylko dla biznesmenów i ludzi nastawionych na karierę, których profile stanowią odpowiednik CV. Inne, tematyczne, gromadzą fanów muzyki i kultury alternatywnej, fotografii amatorskiej lub profesjonalnej, mody, kinematografii, literatury czy podróży w dalekie kraje. W Polsce jedne z najpopularniejszych umożliwiają zapisywanie się według miejsc zamieszkania, szkół lub uczelni i klas.


Niezależnie jednak od adresu portalu społecznościowego, obowiązuje reguła - im więcej „podglądaczy” profilu, tym lepiej. Każde kliknięcie w profil firmy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów firmy. Każdy z użytkowników po przyjęciu firmy do grona swoich znajomych, przekazuje informacje o profilu dalej - do swoich znajomych, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.  Można powiedzieć, że zdobywanie nowych fanów,  jest na wagę złota. Na tym może skorzystać także jakość proponowanej oferty firmy, dzięki informacjom, jakich dostarczają klienci poprzez komentarze zamieszczane na profilu lub przesyłane mailowo. Jest to zarówno najprostszy oraz najszybszy sposób na utrzymywanie dobrych relacji z klientem, jak i na dążenie do doskonałości.

REKLAMA

Promocja poprzez portale społecznościowe ma też swoje wady. Mogą one wpłynąć na koszty promocji. Opieka nad profilem, która jest tak ważna by utrzymać uwagę klienta, zabiera bardzo dużo czasu. Trzeba na bieżąco śledzić komentarze i maile od użytkowników oraz wciąż uaktualniać i uatrakcyjniać profil. Tylko miejsca, które się zmieniają i dopasowują do klienta,  a także mu coś oferują, są dla niego najbardziej atrakcyjne. Poszerzanie oferty firmy, przedstawienie jej w najciekawszy sposób przyciąga konsumentów.  Klienci korzystający z nowoczesnych technologii są coraz bardziej wymagający. Poprzez szeroki dostęp do informacji internauci są w stanie wyszukać i ocenić nawet kilkanaście produktów w jednym czasie. Dlatego tak istotne jest przyciągnięcie uwagi klienta najciekawszym interfejsem i utrzymanie go poprzez budowanie lojalności .

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Należy też pamiętać by za bardzo nie przesadzić z ilością zamieszczanych informacji. Szczególnie, gdy zaczynamy prowadzenie takiego profilu na portalu społecznościowym. Najczęściej zdarza się, że nowicjusze zaczynają zasypywać użytkowników górą informacji, których jednak nie są oni w stanie przetworzyć w jednej chwili. Dobrze jest więc wyważyć ilość nowych wiadomości w ciągu tygodnia. Może to być jeden dziennie lub nawet tylko kilka newsów w tygodniu, zwłaszcza, że profil na portalu społecznościowym nie jest oficjalną stroną firmy. Ma on stanowić  tylko wizytówkę, ma być formą zachęty, by po więcej informacji użytkownik portalu miał ochotę sięgnąć do źródła - czyli strony internetowej firmy. Profil jest więc formą reklamy i nie może zastąpić profesjonalnej witryny internetowej. Poza tym na profilu nie zamieścimy wszystkich niezbędnych konsumentom informacji.


Portale społecznościowe pozwalają wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania konsumentów. Dzięki nim nie tylko mamy możliwość dotrzeć do największej liczby potencjalnych klientów w najłatwiejszy sposób, ale także zdobyć cenne informacje, pozwalające na rozwój firmy i wzbogacenie jej oferty. Dobrze wykorzystane zasoby serwisów mogą przysporzyć wysokich dochodów w sprzedaży, a także stałej grupy klientów. Promocja firmy na portalach społecznościowych powinna więc być obowiązującym trendem wśród przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość.

Magdalena Bednarz

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA