REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firm na portalach społecznościowych

Magdalena Bednarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów.

REKLAMA

Rosnąca wciąż popularność portali społecznościowych takich jak nk.pl (do niedawna nasza-klasa.pl), Facebook, Myspace, Twitter, Grono.net, GoldenLine czy Fotka.pl dostarcza firmom nieograniczony dostęp do bezpłatnej bazy danych klientów. Portale te umożliwiają przedsiębiorcom zakładanie własnych profili, gdzie wpisują adres i ofertę firmy. Jest to tani i skuteczny sposób na promowanie wizerunku firmy, pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie starych klientów. Obniża koszty promocji, a równocześnie zwiększa sprzedaż. Dlatego też jest to jedna z najczęstszych metod marketingowych na promowanie marki ostatnimi czasy.

REKLAMA


Jednakże w wirtualnym świecie, tak jak w realnym, "klient nasz pan" i należy o niego dbać. Po pierwsze, by wykorzystać potencjał portali społecznościowych i trafić do odpowiedniego segmentu klientów, trzeba rozpoznać charakter serwisu, na jakim chcemy umieścić profil przedsiębiorstwa. Wystarczy rejestracja na jednym lub dwóch portalach - będzie łatwiej je aktualizować i odpowiadać na pytania użytkowników. Profile to nie tylko suche informacje, ale i możliwość prowadzenia dyskusji, wyrażania opinii, dlatego warto śledzić reakcje klientów na przedstawianą ofertę.

REKLAMA


Na polskim rynku istnieje wiele różnorodnych portali, wśród których każdy przedsiębiorca znajdzie dla siebie odpowiednią grupę odbiorców. Można wybierać w serwisach tylko dla biznesmenów i ludzi nastawionych na karierę, których profile stanowią odpowiednik CV. Inne, tematyczne, gromadzą fanów muzyki i kultury alternatywnej, fotografii amatorskiej lub profesjonalnej, mody, kinematografii, literatury czy podróży w dalekie kraje. W Polsce jedne z najpopularniejszych umożliwiają zapisywanie się według miejsc zamieszkania, szkół lub uczelni i klas.


Niezależnie jednak od adresu portalu społecznościowego, obowiązuje reguła - im więcej „podglądaczy” profilu, tym lepiej. Każde kliknięcie w profil firmy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów firmy. Każdy z użytkowników po przyjęciu firmy do grona swoich znajomych, przekazuje informacje o profilu dalej - do swoich znajomych, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.  Można powiedzieć, że zdobywanie nowych fanów,  jest na wagę złota. Na tym może skorzystać także jakość proponowanej oferty firmy, dzięki informacjom, jakich dostarczają klienci poprzez komentarze zamieszczane na profilu lub przesyłane mailowo. Jest to zarówno najprostszy oraz najszybszy sposób na utrzymywanie dobrych relacji z klientem, jak i na dążenie do doskonałości.

Promocja poprzez portale społecznościowe ma też swoje wady. Mogą one wpłynąć na koszty promocji. Opieka nad profilem, która jest tak ważna by utrzymać uwagę klienta, zabiera bardzo dużo czasu. Trzeba na bieżąco śledzić komentarze i maile od użytkowników oraz wciąż uaktualniać i uatrakcyjniać profil. Tylko miejsca, które się zmieniają i dopasowują do klienta,  a także mu coś oferują, są dla niego najbardziej atrakcyjne. Poszerzanie oferty firmy, przedstawienie jej w najciekawszy sposób przyciąga konsumentów.  Klienci korzystający z nowoczesnych technologii są coraz bardziej wymagający. Poprzez szeroki dostęp do informacji internauci są w stanie wyszukać i ocenić nawet kilkanaście produktów w jednym czasie. Dlatego tak istotne jest przyciągnięcie uwagi klienta najciekawszym interfejsem i utrzymanie go poprzez budowanie lojalności .

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Należy też pamiętać by za bardzo nie przesadzić z ilością zamieszczanych informacji. Szczególnie, gdy zaczynamy prowadzenie takiego profilu na portalu społecznościowym. Najczęściej zdarza się, że nowicjusze zaczynają zasypywać użytkowników górą informacji, których jednak nie są oni w stanie przetworzyć w jednej chwili. Dobrze jest więc wyważyć ilość nowych wiadomości w ciągu tygodnia. Może to być jeden dziennie lub nawet tylko kilka newsów w tygodniu, zwłaszcza, że profil na portalu społecznościowym nie jest oficjalną stroną firmy. Ma on stanowić  tylko wizytówkę, ma być formą zachęty, by po więcej informacji użytkownik portalu miał ochotę sięgnąć do źródła - czyli strony internetowej firmy. Profil jest więc formą reklamy i nie może zastąpić profesjonalnej witryny internetowej. Poza tym na profilu nie zamieścimy wszystkich niezbędnych konsumentom informacji.


Portale społecznościowe pozwalają wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania konsumentów. Dzięki nim nie tylko mamy możliwość dotrzeć do największej liczby potencjalnych klientów w najłatwiejszy sposób, ale także zdobyć cenne informacje, pozwalające na rozwój firmy i wzbogacenie jej oferty. Dobrze wykorzystane zasoby serwisów mogą przysporzyć wysokich dochodów w sprzedaży, a także stałej grupy klientów. Promocja firmy na portalach społecznościowych powinna więc być obowiązującym trendem wśród przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość.

Magdalena Bednarz

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

REKLAMA

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA