REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firm na portalach społecznościowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Bednarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów.

REKLAMA

Rosnąca wciąż popularność portali społecznościowych takich jak nk.pl (do niedawna nasza-klasa.pl), Facebook, Myspace, Twitter, Grono.net, GoldenLine czy Fotka.pl dostarcza firmom nieograniczony dostęp do bezpłatnej bazy danych klientów. Portale te umożliwiają przedsiębiorcom zakładanie własnych profili, gdzie wpisują adres i ofertę firmy. Jest to tani i skuteczny sposób na promowanie wizerunku firmy, pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie starych klientów. Obniża koszty promocji, a równocześnie zwiększa sprzedaż. Dlatego też jest to jedna z najczęstszych metod marketingowych na promowanie marki ostatnimi czasy.

REKLAMA


Jednakże w wirtualnym świecie, tak jak w realnym, "klient nasz pan" i należy o niego dbać. Po pierwsze, by wykorzystać potencjał portali społecznościowych i trafić do odpowiedniego segmentu klientów, trzeba rozpoznać charakter serwisu, na jakim chcemy umieścić profil przedsiębiorstwa. Wystarczy rejestracja na jednym lub dwóch portalach - będzie łatwiej je aktualizować i odpowiadać na pytania użytkowników. Profile to nie tylko suche informacje, ale i możliwość prowadzenia dyskusji, wyrażania opinii, dlatego warto śledzić reakcje klientów na przedstawianą ofertę.

REKLAMA


Na polskim rynku istnieje wiele różnorodnych portali, wśród których każdy przedsiębiorca znajdzie dla siebie odpowiednią grupę odbiorców. Można wybierać w serwisach tylko dla biznesmenów i ludzi nastawionych na karierę, których profile stanowią odpowiednik CV. Inne, tematyczne, gromadzą fanów muzyki i kultury alternatywnej, fotografii amatorskiej lub profesjonalnej, mody, kinematografii, literatury czy podróży w dalekie kraje. W Polsce jedne z najpopularniejszych umożliwiają zapisywanie się według miejsc zamieszkania, szkół lub uczelni i klas.


Niezależnie jednak od adresu portalu społecznościowego, obowiązuje reguła - im więcej „podglądaczy” profilu, tym lepiej. Każde kliknięcie w profil firmy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów firmy. Każdy z użytkowników po przyjęciu firmy do grona swoich znajomych, przekazuje informacje o profilu dalej - do swoich znajomych, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.  Można powiedzieć, że zdobywanie nowych fanów,  jest na wagę złota. Na tym może skorzystać także jakość proponowanej oferty firmy, dzięki informacjom, jakich dostarczają klienci poprzez komentarze zamieszczane na profilu lub przesyłane mailowo. Jest to zarówno najprostszy oraz najszybszy sposób na utrzymywanie dobrych relacji z klientem, jak i na dążenie do doskonałości.

Promocja poprzez portale społecznościowe ma też swoje wady. Mogą one wpłynąć na koszty promocji. Opieka nad profilem, która jest tak ważna by utrzymać uwagę klienta, zabiera bardzo dużo czasu. Trzeba na bieżąco śledzić komentarze i maile od użytkowników oraz wciąż uaktualniać i uatrakcyjniać profil. Tylko miejsca, które się zmieniają i dopasowują do klienta,  a także mu coś oferują, są dla niego najbardziej atrakcyjne. Poszerzanie oferty firmy, przedstawienie jej w najciekawszy sposób przyciąga konsumentów.  Klienci korzystający z nowoczesnych technologii są coraz bardziej wymagający. Poprzez szeroki dostęp do informacji internauci są w stanie wyszukać i ocenić nawet kilkanaście produktów w jednym czasie. Dlatego tak istotne jest przyciągnięcie uwagi klienta najciekawszym interfejsem i utrzymanie go poprzez budowanie lojalności .

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Należy też pamiętać by za bardzo nie przesadzić z ilością zamieszczanych informacji. Szczególnie, gdy zaczynamy prowadzenie takiego profilu na portalu społecznościowym. Najczęściej zdarza się, że nowicjusze zaczynają zasypywać użytkowników górą informacji, których jednak nie są oni w stanie przetworzyć w jednej chwili. Dobrze jest więc wyważyć ilość nowych wiadomości w ciągu tygodnia. Może to być jeden dziennie lub nawet tylko kilka newsów w tygodniu, zwłaszcza, że profil na portalu społecznościowym nie jest oficjalną stroną firmy. Ma on stanowić  tylko wizytówkę, ma być formą zachęty, by po więcej informacji użytkownik portalu miał ochotę sięgnąć do źródła - czyli strony internetowej firmy. Profil jest więc formą reklamy i nie może zastąpić profesjonalnej witryny internetowej. Poza tym na profilu nie zamieścimy wszystkich niezbędnych konsumentom informacji.


Portale społecznościowe pozwalają wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania konsumentów. Dzięki nim nie tylko mamy możliwość dotrzeć do największej liczby potencjalnych klientów w najłatwiejszy sposób, ale także zdobyć cenne informacje, pozwalające na rozwój firmy i wzbogacenie jej oferty. Dobrze wykorzystane zasoby serwisów mogą przysporzyć wysokich dochodów w sprzedaży, a także stałej grupy klientów. Promocja firmy na portalach społecznościowych powinna więc być obowiązującym trendem wśród przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość.

Magdalena Bednarz

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA