REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czas na event

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szczurek Katarzyna
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Eventy to nie tylko świetny sposób na zintegrowanie, zmotywowanie i nagrodzenie pracowników. To także magnes na klientów i potencjalnych partnerów. Jak odpowiednio wykorzystać event marketing do realizacji celów firmy i skorzystać z naprawdę dobrych imprez?

REKLAMA

Wraz z nadejściem cieplejszych dni rozpoczął się sezon imprez eventowych. Coraz więcej firm wykorzystuje event marketing, czyli organizację różnorakich imprez do realizacji swoich celów. To zrozumiałe, gdyż to narzędzie marketingowe pozwala oddziaływać na wiele grup interesariuszy. Zarówno na pracowników, obecnych i potencjalnych klientów, jak i partnerów biznesowych. Event marketing łączy w sobie promocję, komunikację z odbiorcami, a także elementy motywacyjno-szkoleniowe. Ta kompleksowość sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie tego instrumentu marketingowego. Przekłada się to także na rozwój branży eventingu w Polsce, powstają coraz to nowe firmy specjalizujące się w organizacji imprez. Jednakże nadal polski event marketing pozostaje daleko w tyle za tym z krajów zachodnich. Większość proponowanych imprez jest do siebie bliźniaczo podobna, przeważają integracyjne ogniska, zawody paintball’owe, czy jazda na quadach. Organizatorzy proponują wciąż te same scenariusze eventów, zamiast przygotowywać je ściśle pod każdego klienta. Oczywiście są wyjątki i na rynku obecne są firmy, oferujące kompleksowe przygotowanie wyjątkowej imprezy.

REKLAMA

Najpopularniejsze w Polsce nadal są imprezy integracyjne dla pracowników. Pozwalają one nie tylko na zacieśnienie więzi miedzy współpracownikami, ale przede wszystkim na stworzenie zgranego zespołu osób, który będzie efektywnie działał. Wśród tego typu eventów na rynku polskim warto wyróżnić imprezy tematyczne, organizowane w określonym stylu. Doskonałym przykładem może być wieczór w stylu hawajskim. Pracownicy dostają hawajskie stroje. Hawajskie jest także menu, wystrój, muzyka i proponowane zabawy, takie jak nauka tańca hula czy pokazy masażu. Ważne jest aby ta tematyczność imprezy nie polegała tylko na powieszeniu girlandów na ścianach i podaniu egzotycznego drinka, ale obejmowała wszystkie aspekty eventu. Firmy oferujące takie kompleksowe imprezy są już na rynku i warto z ich usług skorzystać.

REKLAMA

Wyjazdy motywacyjne nastawione są na stymulowanie zaangażowania pracowników. Wśród imprez motywacyjno-szkoleniowych warto wyróżnić rejsy motywacyjne. Żeglarska wyprawa po Morzu Śródziemnym czy Adriatyku to świetny sposób na wyróżnienie najlepszych pracowników i zmotywowanie pozostałych. Wybrane statki posiadają także odpowiednio przygotowane centra konferencyjne, dzięki czemu możliwe jest przeprowadzanie na nich szkoleń. Tego typu eventy są coraz popularniejsze, wiążą się jednak ze sporym wydatkiem, co dla niektórych firm może być barierą nie do przejścia.

Coraz popularniejsze są także szkolenia outdoorowe, polegające na połączeniu przygody z doskonaleniem określonych umiejętności, takich jak rozwiązywanie sporów, negocjowanie czy doskonalenie komunikacji. Program imprezy i trudność zadań jest „szyta” na każdą firmę, a całość prowadzą wykwalifikowani trenerzy. Szkolenia outdoorowe bazują na nauce przez doświadczenie, która jest o wiele skuteczniejsza niż tradycyjne szkolenia i o wiele bardziej atrakcyjna dla pracowników. Wzorcowym przykładem imprezy outdoorowej może być „Olimpiada wg. Monthy Pytona”, oferowana przez jedną z czołowych firm eventowych na polskim rynku.

Event marketing to także eventy promocyjne, mające na celu bezpośredni kontakt z określoną grupą docelową. Taka impreza ma za zadanie przede wszystkim przyciągnięcie uwagi klientów i promocję marki. Obejmuje nie tylko samą imprezę przygotowaną dla klientów, ale również szereg działań około promocyjnych, takich jak promocja w gazetach i Internecie, fotoreportaż z imprezy. Doskonałym eventem tego typu jest m.in. wakacyjna akcja ESKA Summer City, która planuje imprezy w największych miastach Polski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwie branża eventingu w Polsce stale się rozwija, niemniej jest jeszcze dużo do zrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom imprez i ich dopasowanie do klienta. Dlatego warto doceniać firmy eventowe, które w tym zakresie odrobiły zadanie domowe i potrafią przygotować kompleksową imprezę.

 Katarzyna Szczurek

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

REKLAMA

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

REKLAMA