REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Eventy to nie tylko świetny sposób na zintegrowanie, zmotywowanie i nagrodzenie pracowników. To także magnes na klientów i potencjalnych partnerów. Jak odpowiednio wykorzystać event marketing do realizacji celów firmy i skorzystać z naprawdę dobrych imprez?

REKLAMA

Wraz z nadejściem cieplejszych dni rozpoczął się sezon imprez eventowych. Coraz więcej firm wykorzystuje event marketing, czyli organizację różnorakich imprez do realizacji swoich celów. To zrozumiałe, gdyż to narzędzie marketingowe pozwala oddziaływać na wiele grup interesariuszy. Zarówno na pracowników, obecnych i potencjalnych klientów, jak i partnerów biznesowych. Event marketing łączy w sobie promocję, komunikację z odbiorcami, a także elementy motywacyjno-szkoleniowe. Ta kompleksowość sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie tego instrumentu marketingowego. Przekłada się to także na rozwój branży eventingu w Polsce, powstają coraz to nowe firmy specjalizujące się w organizacji imprez. Jednakże nadal polski event marketing pozostaje daleko w tyle za tym z krajów zachodnich. Większość proponowanych imprez jest do siebie bliźniaczo podobna, przeważają integracyjne ogniska, zawody paintball’owe, czy jazda na quadach. Organizatorzy proponują wciąż te same scenariusze eventów, zamiast przygotowywać je ściśle pod każdego klienta. Oczywiście są wyjątki i na rynku obecne są firmy, oferujące kompleksowe przygotowanie wyjątkowej imprezy.

REKLAMA

Najpopularniejsze w Polsce nadal są imprezy integracyjne dla pracowników. Pozwalają one nie tylko na zacieśnienie więzi miedzy współpracownikami, ale przede wszystkim na stworzenie zgranego zespołu osób, który będzie efektywnie działał. Wśród tego typu eventów na rynku polskim warto wyróżnić imprezy tematyczne, organizowane w określonym stylu. Doskonałym przykładem może być wieczór w stylu hawajskim. Pracownicy dostają hawajskie stroje. Hawajskie jest także menu, wystrój, muzyka i proponowane zabawy, takie jak nauka tańca hula czy pokazy masażu. Ważne jest aby ta tematyczność imprezy nie polegała tylko na powieszeniu girlandów na ścianach i podaniu egzotycznego drinka, ale obejmowała wszystkie aspekty eventu. Firmy oferujące takie kompleksowe imprezy są już na rynku i warto z ich usług skorzystać.

REKLAMA

Wyjazdy motywacyjne nastawione są na stymulowanie zaangażowania pracowników. Wśród imprez motywacyjno-szkoleniowych warto wyróżnić rejsy motywacyjne. Żeglarska wyprawa po Morzu Śródziemnym czy Adriatyku to świetny sposób na wyróżnienie najlepszych pracowników i zmotywowanie pozostałych. Wybrane statki posiadają także odpowiednio przygotowane centra konferencyjne, dzięki czemu możliwe jest przeprowadzanie na nich szkoleń. Tego typu eventy są coraz popularniejsze, wiążą się jednak ze sporym wydatkiem, co dla niektórych firm może być barierą nie do przejścia.

Coraz popularniejsze są także szkolenia outdoorowe, polegające na połączeniu przygody z doskonaleniem określonych umiejętności, takich jak rozwiązywanie sporów, negocjowanie czy doskonalenie komunikacji. Program imprezy i trudność zadań jest „szyta” na każdą firmę, a całość prowadzą wykwalifikowani trenerzy. Szkolenia outdoorowe bazują na nauce przez doświadczenie, która jest o wiele skuteczniejsza niż tradycyjne szkolenia i o wiele bardziej atrakcyjna dla pracowników. Wzorcowym przykładem imprezy outdoorowej może być „Olimpiada wg. Monthy Pytona”, oferowana przez jedną z czołowych firm eventowych na polskim rynku.

Event marketing to także eventy promocyjne, mające na celu bezpośredni kontakt z określoną grupą docelową. Taka impreza ma za zadanie przede wszystkim przyciągnięcie uwagi klientów i promocję marki. Obejmuje nie tylko samą imprezę przygotowaną dla klientów, ale również szereg działań około promocyjnych, takich jak promocja w gazetach i Internecie, fotoreportaż z imprezy. Doskonałym eventem tego typu jest m.in. wakacyjna akcja ESKA Summer City, która planuje imprezy w największych miastach Polski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwie branża eventingu w Polsce stale się rozwija, niemniej jest jeszcze dużo do zrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom imprez i ich dopasowanie do klienta. Dlatego warto doceniać firmy eventowe, które w tym zakresie odrobiły zadanie domowe i potrafią przygotować kompleksową imprezę.

 Katarzyna Szczurek

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

REKLAMA

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

REKLAMA

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA