REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Efektywne zarządzanie PM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Iżycka Aleksandra
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Project management (PM) to hasło znane wszystkim związanym w jakikolwiek sposób z prowadzeniem biznesu. Istotą właściwego PM jest osiągnięcie założonego celu w połączeniu z optymalizacją kosztów i minimalizacją ryzyka niepowodzenia projektu.

Z definicji project management to dyscyplina zajmująca się planowaniem, organizacją i zarządzaniem zasobami, mająca na celu jak najbardziej efektywne wypełnienie celów krótko- i długofalowych związanych z danym projektem. To również, a może przede wszystkim, zarządzanie przez cele.

REKLAMA

REKLAMA

Projekt to skończona całość, mieszcząca się w konkretnych ramach czasowych, posiadająca ściśle określone etapy i terminy realizacji. Tylko przeprowadzenie wymienionych czynników zgodnie z planem gwarantuje sukces przedsięwzięcia, które niejednokrotnie ma przynieść korzystne zmiany i wartości dla firmy.

Na project management nałożone są konkretne ograniczenia: czas, pole działania czy budżet. Dlatego trzeba wiedzieć, że PM to nie tylko doprowadzenie projektu do końca, ale również jego dogłębna analiza, która może doprowadzić do zmniejszenia kosztów, skrócenia czasu realizacji procesu - krótko mówiąc - podniesienia jego efektywności.

Największym wyzwaniem PM jest osiągnięcie założonych celów w wyznaczonych terminach, bez narażania płynności działań biznesowych firmy. Drugim nie mniej ambitnym zadaniem jest alokacja środków oraz zintegrowanie wszystkich ważnych długofalowych celów.

Żeby PM zagrał

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Główną przyczyną niepowodzenia w realizacji projektu bywa brak jego wcześniejszej analizy i wykluczenia możliwych obszarów ryzyka. Te błędy nie tylko skutkują zwiększeniem kosztów przedsięwzięcia, ale przede wszystkim rzutują na wizerunek przedsiębiorstwa.

Przykładem może tu być choćby opóźnienie w otwarciu nowych placówek, kiedy kampania reklamowa jest już w toku. - Przy niewłaściwym project managemencie najczęściej dochodzi do sytuacji, w której klientowi brakuje zasobów, tzn. otrzymuje je z opóźnieniem, co skutkuje utratą potencjalnych, nowych kontrahentów - mówi Dariusz Sobczak, Project Group Director z Galposter. - Dlatego ważne jest, aby na każdym etapie projektu klient był informowany, jaki jest postęp prac, czy terminy są realizowane zgodnie z planem.

W firmie Galposter, która specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu projektami, funkcjonują specjalne systemy raportowania i kontroli postępów prac. Głównym obszarem podczas realizacji zleceń jest zarządzanie ryzykiem, a sprawne i świadome eliminowanie zagrożeń daje oczekiwane efekty w całości przedsięwzięcia. Dzięki systematycznie napływającym sprawozdaniom klient jest na bieżąco informowany o postępie prac, dysponuje więc wiedzą na temat ich przebiegu.

Najważniejsza komunikacja

Zarówno przy dużych projektach sieciowych, jak i przy realizacjach jednostkowych podstawę stanowi dobra komunikacja. Nic zresztą dziwnego, bo bez niej cały biznes kuleje.

- Przy project managemencie przepływ informacji to sprawa kluczowa - wyjaśnia Dariusz Sobczak. - Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne procedury PM powinny mieć na uwadze maksymalnie sprawny przepływ informacji. Dodatkowo, wykwalifikowana kadra składająca się ze specjalistów w swoich dziedzinach pozwala na optymalizację wszystkich działań - dodaje.

Dzięki systematycznie napływającym sprawozdaniom wszystkie strony projektu są na bieżąco informowane o postępie prac, dysponują wiedzą na temat ich przebiegu. Przekazywane w sposób kompleksowy w ustalonym wcześniej trybie informacje pozwalają na egzekucję projektu i ewentualną korektę na każdym etapie. Na tej podstawie możliwa jest szczegółowa prognoza dalszego tempa realizacji projektu i określenie zakończenia całości prac. Efektywny proces komunikacji zmniejsza koszty i ryzyko projektu.

PM i outsourcing

Outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing - BPO) staje się obecnie głównym motorem napędowym efektywności w biznesie i może również stać się bodźcem do zmian strategicznych. Firmy na całym świecie odnoszą profity, korzystając z możliwości powierzania realizacji działalności niepodstawowej firmom specjalistycznym. W efekcie mogą skupić się na core biznesie, a odpowiedzialność za proces przenieść na firmę zewnętrzną.

Coraz większa popularność tej formy funkcjonowania związana jest przede wszystkim z obniżeniem kosztów wykonania poszczególnych zadań, a także lepszym wykonaniem przez firmę specjalizującą się w danej dziedzinie. Z drugiej strony firmy, które przyjmują zlecenia, zdobywają w ten sposób większe zaufanie partnerów, którzy chętniej zlecają zadania do wykonania. Przewiduje się, że obecnie na polskim rynku może działać do 200 firm outsourcingowych.

Zalety powierzenia PM firmie zewnętrznej:

● optymalizacja kosztów obsługi,

● podniesienie bezpieczeństwa organizacji,

● przyjmowanie bez ograniczeń dodatkowych zleceń,

● nieponoszenie ryzyka kosztów pozyskania pracowników oraz ich szkolenia,

● niskie koszty zarządzania kontraktem,

● dostęp do specjalistów z wielu dziedzin,

● większa elastyczność.

Aleksandra Iżycka

Kolterman Media Communications

Konsultacja: Dariusz Sobczak, Kinga McAllister, Galposter

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA