REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, E-sklep

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Popularność przekazów reklamowych online

Rynek reklamowy jest sposobem na utrzymanie i rozwój sieci wydawniczych. Obok korzyści są widoczne również obciążenia jakie napotykają wydawnictwa przy prowadzeniu akcji reklamowych i marketingowych. Wielu czytelników negatywnie ocenia nadmiar akcji reklamowych. Problemy tego typu są coraz częściej widoczne w sieci www.

Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

Merchandising drogą do portfela konsumenta

Sezon wiosenno-letni to nie tylko okres wzmożonej konkurencji producentów m.in. napojów gazowanych czy lodów. To także dobry czas na wprowadzenie nowych produktów. Aby nasz towar wyróżniał się na tle konkurencyjnych, warto zadbać odpowiednio wcześniej o profesjonalne usługi merchandisingowe i efektywne strategie promocyjne.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

REKLAMA

Odczytywanie reklam banków

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

Rynek reklamy w Polsce

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Audiowizualne usługi medialne – dyrektywa UE

Komisja Europejska sprawdziła jak funkcjonuje Dyrektywa 2010/13/EU o audiowizualnych usługach medialnych. 7 maja 2012 r. ukazało się sprawozdanie Komisji w tej kwestii. Dyrektywa ta umożliwia swobodny obieg treści audiowizualnych i służy osiągnięciu ważnych celów leżących w interesie publicznym poprzez zakaz nawoływania do nienawiści, ochronę małoletnich przed szkodliwymi dla nich treściami oraz promowanie europejskich utworów audiowizualnych.

Celebryci w reklamach banków

Czy zatrudnianie gwiazd do reklamowania usług finansowych opłaca się bankom? Kto ponosi ceny tej reklamy?

REKLAMA

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki prawne ciążące na prowadzącym sklep internetowy to podstawowe trudności formalne z jakimi musi zmierzyć się przedsiębiorca. Ekspert podpowiada na co zwrócić uwagę zakładając e-sklep.

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

Reklama produktów leczniczych – cz. II

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą reklamą produktów leczniczych.

Reklama produktów leczniczych - cz.I

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Na co przedsiębiorca może sobie pozwolić reklamując produkty lecznicze, a co jest zabronione – podpowiada ekspert.

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Granice reklamy uciążliwej - porada

Jakie są granice reklamy uciążliwej? Odbiorcy reklam rzadko dysponują jednak prawnymi środkami ochrony przed denerwującymi ich przekazami handlowymi. Nie oznacza to, że swoboda reklamodawców jest nieograniczona – uciążliwa reklama nie może bowiem przekraczać pewnych granic, dotyczących zwłaszcza sfery prywatności.

Gdy „gratis” nie jest darmowy - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Gratis jest wykorzystywany przez przedsiębiorców do zachęcania konsumentów do zakupu danego produktu. Gratis często przyjmuje postać większej ilości danego towaru bądź dodatkowego, darmowego produktu. Czy przedsiębiorcę mogą spotkać negatywne konsekwencje, jeśli oferowany gratis nie jest w istocie darmowy?

Warunki dopuszczalności reklamy piwa - porada

Na gruncie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakazane są wszelkie formy reklamy i promocji alkoholu kierowane do publicznej wiadomości. Spod tego zakazu wyjęte są przekazy reklamowe dotyczące piwa, które, choć dozwolone, muszą spełniać określone w ustawie warunki.

Rada Reklamy. Zasady działania - porada

Konsumenci i przedsiębiorcy rzadko decydują się na wystąpienie na drogę sądową przeciwko przedsiębiorcy, którego reklamy uznają za sprzeczne z prawem czy dobrymi obyczajami. Branża reklamowa przewiduje jednak mechanizmy pozwalające jej na samoregulację z wyłączeniem organów państwowych. Centralne miejsce w tym systemie odgrywa Rada Reklamy.

Jakie działania obejmuje ustawowy zakaz reklamy alkoholu?

Ze względu na społeczną szkodliwość spożywania alkoholu zakazana jest w Polsce jego reklama i promocja. Zdarza się jednak, że precyzyjne określenie, które działania marketingowe są zakazane w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi sprawia przedsiębiorcom trudność.

Kiedy reklama wywołuje nieuzasadniony lęk?

Reklamodawcy od dawna wiedzą, że przekazy odwołujące się do emocji często stanowią skuteczniejszą zachętę do zakupu danego towaru niż reklama rzeczowa. Często celem reklamy jest wywołanie u odbiorcy obawy lub lęku. Ekspert tłumaczy do jakich granic takie praktyki są dopuszczalne w reklamie.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Do niedawna przedsiębiorcy stosunkowo rzadko posługiwali się reklamą porównawczą z obawy, by ich działania nie uznano za bezprawne. Obecnie tendencja ta zaczyna się zmieniać, jednakże nadal pojawiają się wątpliwości dotyczące dopuszczalności reklamy porównawczej, której przesłanki określa ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Krytyka konkurencji w reklamie - jakie są jej granice?

Celem reklamy jest z jednej strony wyeksponowanie zalet własnego produktu, a z drugiej, przekonanie odbiorcy o wyższości reklamowanego towaru nad produktami konkurencji. Reklamodawcy posługują się w tym celu różnymi zabiegami marketingowymi, często stawiając w złym świetle ofertę konkurencji. Istotne jest jednak, by krytyka konkurencji nie przekraczała granic prawa.

E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Dla wielu przedsiębiorców, samo słowo VAT przyprawia o zawrót głowy i zwiększa ciśnienie. Niestety w naszym kraju od wielu lat to konieczność. Z punktu widzenia Skarbu Państwa, ten znienawidzony przez wielu VAT jest jednym z najskuteczniejszych źródeł dochodów. Niestety od podatku VAT nie uciekniemy, ale z pewnością możemy usprawnić cała procedurę i co najważniejsze, zmniejszyć związane z nią koszty.

Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie stoją przez każdym przedsiębiorcą internetowym to wybór odpowiedniej agencji interaktywnej. Czym w ogóle zajmuje się taka agencja? Otóż przenosi ona naszą wizję biznesu w świat wirtualny. Jest ona odpowiedzialna za odpowiednią kreację strony, za procesy biznesowe oraz za to, jak będziemy odbierani przez klientów. Jak wybrać taką agencję i na co zwracać uwagę?

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

W dzisiejszych czasach treści video w sklepach internetowych to nadal ogromna rzadkość. To właśnie ta tendencja może być naszą wielką zaletą, gdyż zastosowanie video na stronie sklepu może sprawić, że nasza firma w oczach potencjalnych klientów przeobrazi się w bardzo nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo. Jak więc wykorzystać video, aby poprawić zyski w sklepie internetowym?

Dobre obyczaje w reklamie - porada

Polski ustawodawca przy tworzeniu aktów prawnych często posługuje się określeniami nieostrymi czy wartościującymi, które, dopuszczając wiele możliwych interpretacji, powodują problemy związane ze stosowaniem prawa. Na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji takim pojęciem są „dobre obyczaje”, z którymi zgodna musi być każda reklama, o ile reklamodawca nie chce, by zarzucono mu czyn nieuczciwej konkurencji.

Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Pisaliśmy już o zaletach spotów video, reklam w postaci filmów czy spotów instruktażowych. Tego typu treści na stronie internetowej sklepu przyciągają potencjalnych klientów, którzy chętniej kupią konkretny towar. A co zrobić, aby przeprowadzić klienta przez barierę przedzakupową? Co to w ogóle jest?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Promocja w Internecie to nie tylko długo planowane kampanie reklamowe, bannery i filmiki. Promocja w Internecie to również kontrolowana plotka i informacja na temat naszej firmy. Coś, co zainteresuje zarówno serwisy internetowe jak i naszych potencjalnych klientów. Jak więc zainteresować innych naszą firmą? Co warto zrobić, a czego unikać?

Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Wiemy już, jak ważna jest komunikacja z mediami zarówno dla nowych przedsiębiorstw, jak i prężnie rozwijających się firm o ugruntowanej pozycji. Dobre relacje z mediami mogą bardzo szybko wywindować nową firmę ponad konkurencję, a sprawdzoną markę przez długi czas utrzymywać na fali sukcesu. Niestety popełniane błędy mogą bardzo szybko ten sukces oddalić. Jakich błędów nie popełniać?

Czy warto komunikować się z mediami?

Komunikować się z mediami czy nie? – to pytanie zadaje sobie wielu zarówno świeżych, jak i już doświadczonych przedsiębiorców i właścicieli e-biznesu. Co ciekawe, odpowiedź w żadnym z przypadków nie jest jednoznaczna. Tak czy inaczej, dobrze przeprowadzona kampania w mediach może być prawdziwą trampoliną do sukcesu. Należy jednak uważać, gdyż każdy błąd może odbić się negatywnie na wizerunku firmy.

Jak działa reklama partyzancka i jaki ma wpływ na użytkowników?

Jak już wiemy, marketing partyzancki ma za zadanie zaskoczyć konsumenta niekonwencjonalną reklamą. W dzisiejszych czasach taka forma reklamy nie jest już wyborem, ale bardzo często koniecznością, gdyż tradycyjna reklama jest najzwyczajniej w świecie ignorowana przez użytkowników Internetu. Jak więc działa reklama partyzancka i czym się charakteryzuje?

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

Na czym może polegać marketing partyzancki? Czy to ma jakikolwiek związek z wojskiem? Oczywiście nie, ale w dzisiejszych czasach wojna z konkurencją, niekiedy dość ostra i zacięta to pojęcie bardzo powszechne i każdemu doskonale znane. Dlatego też firmy wkraczające na rynek, szczególnie ten w Internecie, jeśli chcą zaistnieć już na początku powinny wystawić największe działa przeciwko konkurencji. Czy marketing partyzancki jest dobrą bronią?

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

Poprawa jakości ruchu w sklepie – reklama video idealną receptą?

Treści video na stronie internetowej, co prawda mogą zwiększyć ruch na naszej stronie, ale nie zawsze doprowadzą do zwiększenia sprzedaży, gdyż ten etap zależy od wielu czynników. Nie mniej jednak dobra reklama z pewnością pomaga w przyciągnięciu większej liczby potencjalnych klientów. Jak więc dobra reklama video wpływa na popularność marki?

Video w e-commerce – do czego może się przydać?

W dzisiejszych czasach jakakolwiek forma promocji oraz sposób, do przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów jest dobry. Niestety ogromne możliwości marketingu ciągną za sobą wysokie koszty, dlatego też tylko sprytni i pomysłowi przedsiębiorcy przetrwają. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów jest video. Na czym to polega i w czym może pomóc?

Poradnik: Sklep internetowy a podatek VAT

Od kilku lat gwałtownie wzrosła liczba działalności gospodarczych prowadzona za pośrednictwem Internetu. Przedsiębiorcy prowadzący tego rodzaju działalność gospodarczą często zastanawiają się, czy i kiedy powinni opodatkować swoją sprzedaż.

Kiedy dopuszczalna w reklamie przesada wprowadza w błąd?

Zgodnie z prawem konkurencji przekaz reklamowy powinien opierać się na informacjach prawdziwych. Specyfika języka reklam dopuszcza stosowanie pewnej przesady, posługiwanie się wyrażeniami ocennymi czy wyrazistymi porównaniami. Konsument musi być jednak w stanie oddzielić dozwolone środki perswazyjne od rzetelnej informacji – w przeciwnym wypadku mamy bowiem do czynienia z reklamą wprowadzającą w błąd.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę?

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen?

Jak zaprojektować skalę ocen do badania marketingowego on-line?

Pytania ankietowe mogą być proste, niestety proponowane odpowiedzi już nie do końca. Jeśli ankietowany nie może z proponowanych odpowiedzi wybrać taką, która w największym stopniu odzwierciedla jego odczucia, być może opuści ankietę lub udzieli odpowiedzi na „chybił-trafił”. Aby więc ankieta była jak najlepsza, należy ułożyć nie tylko spójne i konkretne pytania, ale również zaproponować odpowiednio dobrane propozycje odpowiedzi. Jak to zrobić?

Jak sformułować pytania w ankietach on-line?

Ankiety marketingowe polegają na zadawaniu pytań ankietowanym. Odpowiedzi na większość pytań są dla firm bardzo cenne, gdyż mogą one rozwijać się w kierunku, w którym podążają potencjalni klienci. Niestety w większości przypadków ankiety są niemiarodajne, a główną przyczyną są przede wszystkim źle dobrane pytania. Jak więc formułować pytania, aby ankieta była w jak największym stopniu skuteczna?

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

REKLAMA