REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

REKLAMA

REKLAMA

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Reklama biura doradztwa prawnego to dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie nie lada wyzwanie. Muszą one dokonywać wielu wyborów, od których zależy sukces podejmowanego przedsięwzięcia. Jednym z najtrudniejszych jest zdecydowanie się na właściwą formę reklamy i firmę reklamową, z którą początkujący przedsiębiorca będzie współpracował.

REKLAMA

REKLAMA

Teoretycznie promowanie biura doradcy prawnego jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku kancelarii radcowskich i adwokackich. Pogląd taki bierze się stąd, że doradcy prawni nie podlegają zakazom reklamy, jakie wynikają z kodeksów etyki.  W praktyce jednak marketing usług prawnych podlega podobnym regułom, bez względu na to, kto je świadczy.  W co warto inwestować, a czego unikać?

Reklama w prasie

Tradycyjnie przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi w prasie. Nie każdy jednak rodzaj reklamy gazetowej nadaje się do promowanie usług prawniczych. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że po usługi prawnicze nie sięga się impulsywnie, a tylko wówczas, gdy zaistnieje taka potrzeba. W związku z tym należy unikać zamawiania drogich modułów na stronach redakcyjnych poczytnych gazet. Taka reklama, nawet jeżeli jest atrakcyjna graficznie, nie trafi raczej do osób, które poszukują pomocy prawnej. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to najmniej efektywny sposób reklamy. Gazeta może być jednak doskonałym narzędziem do promocji kancelarii doradztwa prawnego.

Istnieją dwa doskonałe sposoby reklamy gazetowej, a mianowicie:

REKLAMA

  • gazety ogłoszeniowe;
  • prowadzenie stałej rubryki poświęconej najczęstszym problemom prawnym w lokalnej gazecie.

W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, w których przedsiębiorcy, ale także osoby chcące wynająć swoje mieszkanie, sprzedać samochód lub oddać szczenięta, mogą zamieścić ogłoszenie. Takie ogłoszenie jest kilkadziesiąt razy tańsze od modułu i można liczyć na odzew osób zainteresowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeszcze lepszym sposobem reklamy jest prowadzenie rubryki w lokalnej gazecie.  Osoby potrafiące ciekawie i w prosty sposób opisywać budzące emocje problemy prawne mogą liczyć na duże grono czytelników, wśród których jest wielu potencjalnych klientów. Z mojego doświadczenia wynika, że czytelnicy wycinają artykuły o charakterze poradnikowym, aby przekazać je znajomym lub członkom rodziny, którzy mają problemy prawne podobne do opisywanych. Jest to doskonała, darmowa reklama.

Internet

O internetowym marketingu usług prawniczych  napisano bardzo wiele. Ogromna część działań zmierzających do pozyskania klientów odbywa się aktualnie za pośrednictwem sieci. Promocja kancelarii powinna być traktowana jako działanie przemyślane i długofalowe. Powinniśmy ją rozpocząć z wyprzedzeniem, zanim zdecydujemy się wynająć biuro i wywiesić szyld. 

Podstawowym narzędziem promocji kancelarii w Internecie jest strona www. Stronę internetową powinien sporządzić profesjonalista. Dobry webmaster dba nie tylko o przyjazną dla użytkownika oprawę graficzną, ale także optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zwłaszcza Google. Ważne również, aby móc stronę samodzielnie rozwijać, np. przez dodawanie nowych artykułów. Z mojego doświadczenia wynika, że stronę należy zamówić na kilka miesięcy przed otwarciem biura. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że od publikacji strony do osiągnięcia przez nią dobrych pozycji w wyszukiwarkach może minąć 4-5 miesięcy. Oczywiście można ten czas przyspieszyć stosując systemy wymiany linków i generując tzw. presell pages, jest to jednak ryzykowne (zainteresowanych tematyką odsyłam do grup dyskusyjnych o SEO).

Stronę internetową kancelarii należy pozycjonować. Warto to zlecić profesjonalistom. Pozycjonowanie odbywa się przez umieszczenie w Internecie odpowiedniej ilości linków na stronach o podobnej tematyce. W praktyce wiąże się to z dodawaniem stron do moderowanych katalogów i linkowaniem artykułów na blogach. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne, dlatego pieniądze wydane na pozycjonowanie przez rzetelną firmę są zazwyczaj dobrą inwestycją.

Osoby potrafiące interesująco pisać mogą promować się w Internecie prowadząc ciekawego bloga. Warto pamiętać, że może być użyteczny przy pozycjonowaniu strony internetowej. Wielu prawników występuje również w roli ekspertów w serwisach typu q & a (pytania i odpowiedzi) i na forach internetowych.

Niemal każdą nowo otwartą firmę odwiedzają handlowcy z serwisów katalogujących firmy i pozycjonujących je w Internecie. Nie warto decyzji o współpracy z tego rodzaju firmami podejmować pod wpływem impulsu. W szczególności w rozmowach telefonicznych z konsultantami takich firm nie należy składać żadnych oświadczeń woli. Zwłaszcza jeżeli zostaliśmy poinformowani, że rozmowa jest rejestrowana.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Plakaty, wyrywki i ulotki

Biura doradztwa prawnego często reklamują się poprzez rozdawanie ulotek przy sądach. Ze względu na skalę tego zjawiska można przypuszczać, że reklama taka jest skuteczna. Promując swoje biuro zostawiałem ulotki w tych miejscach, gdzie było to dozwolone. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. Druk i kolportaż ulotek są stosunkowo drogie. Podobnie jak wieszanie plakatów z wyrywanymi karteczkami. Aby np. wieszać plakaty z wyrywkami na radomskich przystankach autobusowych, trzeba uiścić opłatę oraz wysoką kaucję. Można prowadzić kolportaż ulotek poprzez tzw. insertowanie w lokalnych gazetach. Taka promocja jest jednak stosunkowo droga i nie gwarantuje, że ulotki trafią do osób, które potrzebują pomocy prawnika.

Reklama graficzna

Kancelarie adwokatów i radców prawnych oznaczone są zazwyczaj skromnymi tabliczkami. Jest to w pełni uzasadnione. Decyzja o wizycie u prawnika nie wynika bowiem z impulsu wywołanego obejrzeniem ciekawego szyldu. Nie znaczy to jednak, że należy rezygnować ze wszelkich form graficznego oznaczenia firmy prawniczej. Klient bowiem nie powinien mieć problemów z jej odnalezieniem. Przed zamówieniem szyldów należy poznać ofertę wielu firm działających na lokalnym rynku. Różnice w cenach szyldów i tablic tej samej jakości i wielkości są bowiem bardzo duże.

Polecamy: Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA