REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

REKLAMA

REKLAMA

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Reklama biura doradztwa prawnego to dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie nie lada wyzwanie. Muszą one dokonywać wielu wyborów, od których zależy sukces podejmowanego przedsięwzięcia. Jednym z najtrudniejszych jest zdecydowanie się na właściwą formę reklamy i firmę reklamową, z którą początkujący przedsiębiorca będzie współpracował.

REKLAMA

Teoretycznie promowanie biura doradcy prawnego jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku kancelarii radcowskich i adwokackich. Pogląd taki bierze się stąd, że doradcy prawni nie podlegają zakazom reklamy, jakie wynikają z kodeksów etyki.  W praktyce jednak marketing usług prawnych podlega podobnym regułom, bez względu na to, kto je świadczy.  W co warto inwestować, a czego unikać?

Reklama w prasie

Tradycyjnie przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi w prasie. Nie każdy jednak rodzaj reklamy gazetowej nadaje się do promowanie usług prawniczych. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że po usługi prawnicze nie sięga się impulsywnie, a tylko wówczas, gdy zaistnieje taka potrzeba. W związku z tym należy unikać zamawiania drogich modułów na stronach redakcyjnych poczytnych gazet. Taka reklama, nawet jeżeli jest atrakcyjna graficznie, nie trafi raczej do osób, które poszukują pomocy prawnej. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to najmniej efektywny sposób reklamy. Gazeta może być jednak doskonałym narzędziem do promocji kancelarii doradztwa prawnego.

Istnieją dwa doskonałe sposoby reklamy gazetowej, a mianowicie:

  • gazety ogłoszeniowe;
  • prowadzenie stałej rubryki poświęconej najczęstszym problemom prawnym w lokalnej gazecie.

REKLAMA

W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, w których przedsiębiorcy, ale także osoby chcące wynająć swoje mieszkanie, sprzedać samochód lub oddać szczenięta, mogą zamieścić ogłoszenie. Takie ogłoszenie jest kilkadziesiąt razy tańsze od modułu i można liczyć na odzew osób zainteresowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeszcze lepszym sposobem reklamy jest prowadzenie rubryki w lokalnej gazecie.  Osoby potrafiące ciekawie i w prosty sposób opisywać budzące emocje problemy prawne mogą liczyć na duże grono czytelników, wśród których jest wielu potencjalnych klientów. Z mojego doświadczenia wynika, że czytelnicy wycinają artykuły o charakterze poradnikowym, aby przekazać je znajomym lub członkom rodziny, którzy mają problemy prawne podobne do opisywanych. Jest to doskonała, darmowa reklama.

Internet

REKLAMA

O internetowym marketingu usług prawniczych  napisano bardzo wiele. Ogromna część działań zmierzających do pozyskania klientów odbywa się aktualnie za pośrednictwem sieci. Promocja kancelarii powinna być traktowana jako działanie przemyślane i długofalowe. Powinniśmy ją rozpocząć z wyprzedzeniem, zanim zdecydujemy się wynająć biuro i wywiesić szyld. 

Podstawowym narzędziem promocji kancelarii w Internecie jest strona www. Stronę internetową powinien sporządzić profesjonalista. Dobry webmaster dba nie tylko o przyjazną dla użytkownika oprawę graficzną, ale także optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zwłaszcza Google. Ważne również, aby móc stronę samodzielnie rozwijać, np. przez dodawanie nowych artykułów. Z mojego doświadczenia wynika, że stronę należy zamówić na kilka miesięcy przed otwarciem biura. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że od publikacji strony do osiągnięcia przez nią dobrych pozycji w wyszukiwarkach może minąć 4-5 miesięcy. Oczywiście można ten czas przyspieszyć stosując systemy wymiany linków i generując tzw. presell pages, jest to jednak ryzykowne (zainteresowanych tematyką odsyłam do grup dyskusyjnych o SEO).

Stronę internetową kancelarii należy pozycjonować. Warto to zlecić profesjonalistom. Pozycjonowanie odbywa się przez umieszczenie w Internecie odpowiedniej ilości linków na stronach o podobnej tematyce. W praktyce wiąże się to z dodawaniem stron do moderowanych katalogów i linkowaniem artykułów na blogach. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne, dlatego pieniądze wydane na pozycjonowanie przez rzetelną firmę są zazwyczaj dobrą inwestycją.

Osoby potrafiące interesująco pisać mogą promować się w Internecie prowadząc ciekawego bloga. Warto pamiętać, że może być użyteczny przy pozycjonowaniu strony internetowej. Wielu prawników występuje również w roli ekspertów w serwisach typu q & a (pytania i odpowiedzi) i na forach internetowych.

Niemal każdą nowo otwartą firmę odwiedzają handlowcy z serwisów katalogujących firmy i pozycjonujących je w Internecie. Nie warto decyzji o współpracy z tego rodzaju firmami podejmować pod wpływem impulsu. W szczególności w rozmowach telefonicznych z konsultantami takich firm nie należy składać żadnych oświadczeń woli. Zwłaszcza jeżeli zostaliśmy poinformowani, że rozmowa jest rejestrowana.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Plakaty, wyrywki i ulotki

Biura doradztwa prawnego często reklamują się poprzez rozdawanie ulotek przy sądach. Ze względu na skalę tego zjawiska można przypuszczać, że reklama taka jest skuteczna. Promując swoje biuro zostawiałem ulotki w tych miejscach, gdzie było to dozwolone. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. Druk i kolportaż ulotek są stosunkowo drogie. Podobnie jak wieszanie plakatów z wyrywanymi karteczkami. Aby np. wieszać plakaty z wyrywkami na radomskich przystankach autobusowych, trzeba uiścić opłatę oraz wysoką kaucję. Można prowadzić kolportaż ulotek poprzez tzw. insertowanie w lokalnych gazetach. Taka promocja jest jednak stosunkowo droga i nie gwarantuje, że ulotki trafią do osób, które potrzebują pomocy prawnika.

Reklama graficzna

Kancelarie adwokatów i radców prawnych oznaczone są zazwyczaj skromnymi tabliczkami. Jest to w pełni uzasadnione. Decyzja o wizycie u prawnika nie wynika bowiem z impulsu wywołanego obejrzeniem ciekawego szyldu. Nie znaczy to jednak, że należy rezygnować ze wszelkich form graficznego oznaczenia firmy prawniczej. Klient bowiem nie powinien mieć problemów z jej odnalezieniem. Przed zamówieniem szyldów należy poznać ofertę wielu firm działających na lokalnym rynku. Różnice w cenach szyldów i tablic tej samej jakości i wielkości są bowiem bardzo duże.

Polecamy: Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA