REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

REKLAMA

REKLAMA

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Reklama biura doradztwa prawnego to dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie nie lada wyzwanie. Muszą one dokonywać wielu wyborów, od których zależy sukces podejmowanego przedsięwzięcia. Jednym z najtrudniejszych jest zdecydowanie się na właściwą formę reklamy i firmę reklamową, z którą początkujący przedsiębiorca będzie współpracował.

REKLAMA

Teoretycznie promowanie biura doradcy prawnego jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku kancelarii radcowskich i adwokackich. Pogląd taki bierze się stąd, że doradcy prawni nie podlegają zakazom reklamy, jakie wynikają z kodeksów etyki.  W praktyce jednak marketing usług prawnych podlega podobnym regułom, bez względu na to, kto je świadczy.  W co warto inwestować, a czego unikać?

Reklama w prasie

Tradycyjnie przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi w prasie. Nie każdy jednak rodzaj reklamy gazetowej nadaje się do promowanie usług prawniczych. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że po usługi prawnicze nie sięga się impulsywnie, a tylko wówczas, gdy zaistnieje taka potrzeba. W związku z tym należy unikać zamawiania drogich modułów na stronach redakcyjnych poczytnych gazet. Taka reklama, nawet jeżeli jest atrakcyjna graficznie, nie trafi raczej do osób, które poszukują pomocy prawnej. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to najmniej efektywny sposób reklamy. Gazeta może być jednak doskonałym narzędziem do promocji kancelarii doradztwa prawnego.

Istnieją dwa doskonałe sposoby reklamy gazetowej, a mianowicie:

  • gazety ogłoszeniowe;
  • prowadzenie stałej rubryki poświęconej najczęstszym problemom prawnym w lokalnej gazecie.

REKLAMA

W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, w których przedsiębiorcy, ale także osoby chcące wynająć swoje mieszkanie, sprzedać samochód lub oddać szczenięta, mogą zamieścić ogłoszenie. Takie ogłoszenie jest kilkadziesiąt razy tańsze od modułu i można liczyć na odzew osób zainteresowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeszcze lepszym sposobem reklamy jest prowadzenie rubryki w lokalnej gazecie.  Osoby potrafiące ciekawie i w prosty sposób opisywać budzące emocje problemy prawne mogą liczyć na duże grono czytelników, wśród których jest wielu potencjalnych klientów. Z mojego doświadczenia wynika, że czytelnicy wycinają artykuły o charakterze poradnikowym, aby przekazać je znajomym lub członkom rodziny, którzy mają problemy prawne podobne do opisywanych. Jest to doskonała, darmowa reklama.

Internet

REKLAMA

O internetowym marketingu usług prawniczych  napisano bardzo wiele. Ogromna część działań zmierzających do pozyskania klientów odbywa się aktualnie za pośrednictwem sieci. Promocja kancelarii powinna być traktowana jako działanie przemyślane i długofalowe. Powinniśmy ją rozpocząć z wyprzedzeniem, zanim zdecydujemy się wynająć biuro i wywiesić szyld. 

Podstawowym narzędziem promocji kancelarii w Internecie jest strona www. Stronę internetową powinien sporządzić profesjonalista. Dobry webmaster dba nie tylko o przyjazną dla użytkownika oprawę graficzną, ale także optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zwłaszcza Google. Ważne również, aby móc stronę samodzielnie rozwijać, np. przez dodawanie nowych artykułów. Z mojego doświadczenia wynika, że stronę należy zamówić na kilka miesięcy przed otwarciem biura. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że od publikacji strony do osiągnięcia przez nią dobrych pozycji w wyszukiwarkach może minąć 4-5 miesięcy. Oczywiście można ten czas przyspieszyć stosując systemy wymiany linków i generując tzw. presell pages, jest to jednak ryzykowne (zainteresowanych tematyką odsyłam do grup dyskusyjnych o SEO).

Stronę internetową kancelarii należy pozycjonować. Warto to zlecić profesjonalistom. Pozycjonowanie odbywa się przez umieszczenie w Internecie odpowiedniej ilości linków na stronach o podobnej tematyce. W praktyce wiąże się to z dodawaniem stron do moderowanych katalogów i linkowaniem artykułów na blogach. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne, dlatego pieniądze wydane na pozycjonowanie przez rzetelną firmę są zazwyczaj dobrą inwestycją.

Osoby potrafiące interesująco pisać mogą promować się w Internecie prowadząc ciekawego bloga. Warto pamiętać, że może być użyteczny przy pozycjonowaniu strony internetowej. Wielu prawników występuje również w roli ekspertów w serwisach typu q & a (pytania i odpowiedzi) i na forach internetowych.

Niemal każdą nowo otwartą firmę odwiedzają handlowcy z serwisów katalogujących firmy i pozycjonujących je w Internecie. Nie warto decyzji o współpracy z tego rodzaju firmami podejmować pod wpływem impulsu. W szczególności w rozmowach telefonicznych z konsultantami takich firm nie należy składać żadnych oświadczeń woli. Zwłaszcza jeżeli zostaliśmy poinformowani, że rozmowa jest rejestrowana.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Plakaty, wyrywki i ulotki

Biura doradztwa prawnego często reklamują się poprzez rozdawanie ulotek przy sądach. Ze względu na skalę tego zjawiska można przypuszczać, że reklama taka jest skuteczna. Promując swoje biuro zostawiałem ulotki w tych miejscach, gdzie było to dozwolone. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. Druk i kolportaż ulotek są stosunkowo drogie. Podobnie jak wieszanie plakatów z wyrywanymi karteczkami. Aby np. wieszać plakaty z wyrywkami na radomskich przystankach autobusowych, trzeba uiścić opłatę oraz wysoką kaucję. Można prowadzić kolportaż ulotek poprzez tzw. insertowanie w lokalnych gazetach. Taka promocja jest jednak stosunkowo droga i nie gwarantuje, że ulotki trafią do osób, które potrzebują pomocy prawnika.

Reklama graficzna

Kancelarie adwokatów i radców prawnych oznaczone są zazwyczaj skromnymi tabliczkami. Jest to w pełni uzasadnione. Decyzja o wizycie u prawnika nie wynika bowiem z impulsu wywołanego obejrzeniem ciekawego szyldu. Nie znaczy to jednak, że należy rezygnować ze wszelkich form graficznego oznaczenia firmy prawniczej. Klient bowiem nie powinien mieć problemów z jej odnalezieniem. Przed zamówieniem szyldów należy poznać ofertę wielu firm działających na lokalnym rynku. Różnice w cenach szyldów i tablic tej samej jakości i wielkości są bowiem bardzo duże.

Polecamy: Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA