REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

REKLAMA

REKLAMA

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Reklama biura doradztwa prawnego to dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie nie lada wyzwanie. Muszą one dokonywać wielu wyborów, od których zależy sukces podejmowanego przedsięwzięcia. Jednym z najtrudniejszych jest zdecydowanie się na właściwą formę reklamy i firmę reklamową, z którą początkujący przedsiębiorca będzie współpracował.

REKLAMA

REKLAMA

Teoretycznie promowanie biura doradcy prawnego jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku kancelarii radcowskich i adwokackich. Pogląd taki bierze się stąd, że doradcy prawni nie podlegają zakazom reklamy, jakie wynikają z kodeksów etyki.  W praktyce jednak marketing usług prawnych podlega podobnym regułom, bez względu na to, kto je świadczy.  W co warto inwestować, a czego unikać?

Reklama w prasie

Tradycyjnie przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi w prasie. Nie każdy jednak rodzaj reklamy gazetowej nadaje się do promowanie usług prawniczych. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że po usługi prawnicze nie sięga się impulsywnie, a tylko wówczas, gdy zaistnieje taka potrzeba. W związku z tym należy unikać zamawiania drogich modułów na stronach redakcyjnych poczytnych gazet. Taka reklama, nawet jeżeli jest atrakcyjna graficznie, nie trafi raczej do osób, które poszukują pomocy prawnej. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to najmniej efektywny sposób reklamy. Gazeta może być jednak doskonałym narzędziem do promocji kancelarii doradztwa prawnego.

Istnieją dwa doskonałe sposoby reklamy gazetowej, a mianowicie:

REKLAMA

  • gazety ogłoszeniowe;
  • prowadzenie stałej rubryki poświęconej najczęstszym problemom prawnym w lokalnej gazecie.

W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, w których przedsiębiorcy, ale także osoby chcące wynająć swoje mieszkanie, sprzedać samochód lub oddać szczenięta, mogą zamieścić ogłoszenie. Takie ogłoszenie jest kilkadziesiąt razy tańsze od modułu i można liczyć na odzew osób zainteresowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeszcze lepszym sposobem reklamy jest prowadzenie rubryki w lokalnej gazecie.  Osoby potrafiące ciekawie i w prosty sposób opisywać budzące emocje problemy prawne mogą liczyć na duże grono czytelników, wśród których jest wielu potencjalnych klientów. Z mojego doświadczenia wynika, że czytelnicy wycinają artykuły o charakterze poradnikowym, aby przekazać je znajomym lub członkom rodziny, którzy mają problemy prawne podobne do opisywanych. Jest to doskonała, darmowa reklama.

Internet

O internetowym marketingu usług prawniczych  napisano bardzo wiele. Ogromna część działań zmierzających do pozyskania klientów odbywa się aktualnie za pośrednictwem sieci. Promocja kancelarii powinna być traktowana jako działanie przemyślane i długofalowe. Powinniśmy ją rozpocząć z wyprzedzeniem, zanim zdecydujemy się wynająć biuro i wywiesić szyld. 

Podstawowym narzędziem promocji kancelarii w Internecie jest strona www. Stronę internetową powinien sporządzić profesjonalista. Dobry webmaster dba nie tylko o przyjazną dla użytkownika oprawę graficzną, ale także optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zwłaszcza Google. Ważne również, aby móc stronę samodzielnie rozwijać, np. przez dodawanie nowych artykułów. Z mojego doświadczenia wynika, że stronę należy zamówić na kilka miesięcy przed otwarciem biura. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że od publikacji strony do osiągnięcia przez nią dobrych pozycji w wyszukiwarkach może minąć 4-5 miesięcy. Oczywiście można ten czas przyspieszyć stosując systemy wymiany linków i generując tzw. presell pages, jest to jednak ryzykowne (zainteresowanych tematyką odsyłam do grup dyskusyjnych o SEO).

Stronę internetową kancelarii należy pozycjonować. Warto to zlecić profesjonalistom. Pozycjonowanie odbywa się przez umieszczenie w Internecie odpowiedniej ilości linków na stronach o podobnej tematyce. W praktyce wiąże się to z dodawaniem stron do moderowanych katalogów i linkowaniem artykułów na blogach. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne, dlatego pieniądze wydane na pozycjonowanie przez rzetelną firmę są zazwyczaj dobrą inwestycją.

Osoby potrafiące interesująco pisać mogą promować się w Internecie prowadząc ciekawego bloga. Warto pamiętać, że może być użyteczny przy pozycjonowaniu strony internetowej. Wielu prawników występuje również w roli ekspertów w serwisach typu q & a (pytania i odpowiedzi) i na forach internetowych.

Niemal każdą nowo otwartą firmę odwiedzają handlowcy z serwisów katalogujących firmy i pozycjonujących je w Internecie. Nie warto decyzji o współpracy z tego rodzaju firmami podejmować pod wpływem impulsu. W szczególności w rozmowach telefonicznych z konsultantami takich firm nie należy składać żadnych oświadczeń woli. Zwłaszcza jeżeli zostaliśmy poinformowani, że rozmowa jest rejestrowana.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Plakaty, wyrywki i ulotki

Biura doradztwa prawnego często reklamują się poprzez rozdawanie ulotek przy sądach. Ze względu na skalę tego zjawiska można przypuszczać, że reklama taka jest skuteczna. Promując swoje biuro zostawiałem ulotki w tych miejscach, gdzie było to dozwolone. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. Druk i kolportaż ulotek są stosunkowo drogie. Podobnie jak wieszanie plakatów z wyrywanymi karteczkami. Aby np. wieszać plakaty z wyrywkami na radomskich przystankach autobusowych, trzeba uiścić opłatę oraz wysoką kaucję. Można prowadzić kolportaż ulotek poprzez tzw. insertowanie w lokalnych gazetach. Taka promocja jest jednak stosunkowo droga i nie gwarantuje, że ulotki trafią do osób, które potrzebują pomocy prawnika.

Reklama graficzna

Kancelarie adwokatów i radców prawnych oznaczone są zazwyczaj skromnymi tabliczkami. Jest to w pełni uzasadnione. Decyzja o wizycie u prawnika nie wynika bowiem z impulsu wywołanego obejrzeniem ciekawego szyldu. Nie znaczy to jednak, że należy rezygnować ze wszelkich form graficznego oznaczenia firmy prawniczej. Klient bowiem nie powinien mieć problemów z jej odnalezieniem. Przed zamówieniem szyldów należy poznać ofertę wielu firm działających na lokalnym rynku. Różnice w cenach szyldów i tablic tej samej jakości i wielkości są bowiem bardzo duże.

Polecamy: Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA