REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odczytywanie reklam banków

Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia
Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

O tym, że reklama jest uznawana za dźwignię handlu wie każdy. We współczesnych czasach reklamuje się wszystko. Również banki sięgają po ten środek perswazji, aby dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów. Czy wybierając produkt bankowy warto kierować się reklamą?

REKLAMA

Zaufać reklamie

Jeszcze do niedawna w reklamy produktów bankowych wkradać się mogły przeróżne manipulacje, które zaciemniały obraz potencjalnemu klientowi. W 2011 roku zostały wprowadzone uregulowania, które nakazały bankom każdorazową publikację RRSO oraz przedstawianie przykładu reprezentatywnego. Choć te dane pojawiają się w reklamach, to pamiętać należy, że jest ona środkiem perswazji i ma nas przekonać do wybrania konkretnego produktu konkretnego banku. Warto więc je oglądać, ale należy też pamiętać o dokładnym zapoznaniu się z tabelą opłat i prowizji. Sama reklama ma bowiem na celu zwrócenie naszej uwagi, przyciągnięcie do konkretnej firmy. W krótkim czasie, na jaki przewidziana jest reklama nie da się przedstawić wszystkich istotnych warunków.

Zobacz serwis: Wybór lokat

Znane twarze

Wiele banków stawia na reklamę z udziałem znanej osobistości. Polscy i zagraniczni celebryci firmują swoimi twarzami bank i ich produkty. Szymon Majewski, Marek Kondrat, Justyna Kowalczyk, Beata Tyszkiewicz, Edyta Górniak – to tylko niektóre z polskich gwiazd, które goszczą na ekranach naszych telewizorów, reklamując produkty banków. Do reklam zaprasza się także gwiazdy zagraniczne. Ba, nawet kultowy Strażnik Teksasu, Chuck Norris, przychodzi do Banku Zachodniego WBK! Postawienie na znaną osobę to z pewnością strzał w dziesiątkę, gdyż automatycznie zaczynamy kojarzyć dany bank z konkretną twarzą. Oferta Banku Zachodniego WBK do najkorzystniejszych nie należy, gdyż oprocentowanie ustalane jest indywidualnie. Tak więc rzeczywisty koszt kredytu poznać można dopiero w momencie ubiegania się o kredyt. Reklama jednak z pewnością przyciągnie wiele osób, gdyż dowcipy o Chucku Norrisie są bardzo popularne, a sam aktor budzi pozytywne skojarzenia. 

Na wesoło

Czy zatrudnienie celebrytów jest jedynym sposobem na zareklamowanie banku? Niektóre instytucje bankowe stawiają reklamy z humorem. Przykładem pomogą  tu być reklamy Banku Millenium z trójką animowanych zwierzątek. Zdarzają się też reklamy proste w przekazie, bez animacji, słynnych gwiazd i chwytliwych haseł reklamowych, takie jak na przykład reklamy Banku BPH, ale to raczej rzadkość w dobie wszechstronnego oddziaływania na zmysły widza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gwiazdki i haczyki

REKLAMA

O konieczności dokładnego czytania wszelkich reklam, tabel opłat i prowizji, a także umów przypominać nie będziemy. Bo i po co? Kto jest rozważny, ten na pewno to zrobi. Kto zaś wierzy w ciemno, narazi na ewentualne konsekwencje tylko swoją osobę. Warto jednak zwrócić uwagę na coś innego, co często jest przez potencjalnych klientów pomijane. Niektóre z reklam przedstawiają produkty, które są oferowane tylko przez pewien czas. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na warunki, lecz także na termin trwania konkretnych promocji. Podobnie jak gazetka supermarketu obowiązuje przez określony czas, tak i promocja produktu bankowego może być ograniczona w czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę właśnie na ramy czasowe? Bowiem często może się okazać, że biorąc pod uwagę tę perspektywę oferta nie jest dla nas najkorzystniejsza bądź też wprost przeciwnie – warunki i czas odpowiadają naszym aktualnym potrzebom. Promocje przemijają, pojawiają się nowe, gdyż rynek usług bankowych ciągle się zmienia i stale kusi klientów czymś nowym. Tylko od klienta zależy, czy ulegnie sile reklamy. Czasową ofertą kredytu gotówkowego kusi Getin Bank. Trwa w nim obecnie „Wyprzedaż kredytów gotówkowych”. Bank kusi obniżką oprocentowania nawet o 30% w stosunku do stawek podstawowych. „Gotówkę tanią jak barszcz” można dostać do 31 lipca 2012 roku.

Świadomy kredytobiorca powinien wiedzieć, że reklamie nie należy ufać w 100%. Może ona przyciągnąć wzrok, rozbawić. Jednak decyzję o wzięciu kredytu gotówkowego lepiej poprzeć analizą ofert i głębokim namysłem, aby nie stracić na tym za wiele.

Zobacz: Reklama w Polsce

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA