REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odczytywanie reklam banków

Subskrybuj nas na Youtube
Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia
Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

O tym, że reklama jest uznawana za dźwignię handlu wie każdy. We współczesnych czasach reklamuje się wszystko. Również banki sięgają po ten środek perswazji, aby dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów. Czy wybierając produkt bankowy warto kierować się reklamą?

REKLAMA

Zaufać reklamie

Jeszcze do niedawna w reklamy produktów bankowych wkradać się mogły przeróżne manipulacje, które zaciemniały obraz potencjalnemu klientowi. W 2011 roku zostały wprowadzone uregulowania, które nakazały bankom każdorazową publikację RRSO oraz przedstawianie przykładu reprezentatywnego. Choć te dane pojawiają się w reklamach, to pamiętać należy, że jest ona środkiem perswazji i ma nas przekonać do wybrania konkretnego produktu konkretnego banku. Warto więc je oglądać, ale należy też pamiętać o dokładnym zapoznaniu się z tabelą opłat i prowizji. Sama reklama ma bowiem na celu zwrócenie naszej uwagi, przyciągnięcie do konkretnej firmy. W krótkim czasie, na jaki przewidziana jest reklama nie da się przedstawić wszystkich istotnych warunków.

Zobacz serwis: Wybór lokat

Znane twarze

Wiele banków stawia na reklamę z udziałem znanej osobistości. Polscy i zagraniczni celebryci firmują swoimi twarzami bank i ich produkty. Szymon Majewski, Marek Kondrat, Justyna Kowalczyk, Beata Tyszkiewicz, Edyta Górniak – to tylko niektóre z polskich gwiazd, które goszczą na ekranach naszych telewizorów, reklamując produkty banków. Do reklam zaprasza się także gwiazdy zagraniczne. Ba, nawet kultowy Strażnik Teksasu, Chuck Norris, przychodzi do Banku Zachodniego WBK! Postawienie na znaną osobę to z pewnością strzał w dziesiątkę, gdyż automatycznie zaczynamy kojarzyć dany bank z konkretną twarzą. Oferta Banku Zachodniego WBK do najkorzystniejszych nie należy, gdyż oprocentowanie ustalane jest indywidualnie. Tak więc rzeczywisty koszt kredytu poznać można dopiero w momencie ubiegania się o kredyt. Reklama jednak z pewnością przyciągnie wiele osób, gdyż dowcipy o Chucku Norrisie są bardzo popularne, a sam aktor budzi pozytywne skojarzenia. 

Na wesoło

Czy zatrudnienie celebrytów jest jedynym sposobem na zareklamowanie banku? Niektóre instytucje bankowe stawiają reklamy z humorem. Przykładem pomogą  tu być reklamy Banku Millenium z trójką animowanych zwierzątek. Zdarzają się też reklamy proste w przekazie, bez animacji, słynnych gwiazd i chwytliwych haseł reklamowych, takie jak na przykład reklamy Banku BPH, ale to raczej rzadkość w dobie wszechstronnego oddziaływania na zmysły widza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gwiazdki i haczyki

REKLAMA

O konieczności dokładnego czytania wszelkich reklam, tabel opłat i prowizji, a także umów przypominać nie będziemy. Bo i po co? Kto jest rozważny, ten na pewno to zrobi. Kto zaś wierzy w ciemno, narazi na ewentualne konsekwencje tylko swoją osobę. Warto jednak zwrócić uwagę na coś innego, co często jest przez potencjalnych klientów pomijane. Niektóre z reklam przedstawiają produkty, które są oferowane tylko przez pewien czas. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na warunki, lecz także na termin trwania konkretnych promocji. Podobnie jak gazetka supermarketu obowiązuje przez określony czas, tak i promocja produktu bankowego może być ograniczona w czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę właśnie na ramy czasowe? Bowiem często może się okazać, że biorąc pod uwagę tę perspektywę oferta nie jest dla nas najkorzystniejsza bądź też wprost przeciwnie – warunki i czas odpowiadają naszym aktualnym potrzebom. Promocje przemijają, pojawiają się nowe, gdyż rynek usług bankowych ciągle się zmienia i stale kusi klientów czymś nowym. Tylko od klienta zależy, czy ulegnie sile reklamy. Czasową ofertą kredytu gotówkowego kusi Getin Bank. Trwa w nim obecnie „Wyprzedaż kredytów gotówkowych”. Bank kusi obniżką oprocentowania nawet o 30% w stosunku do stawek podstawowych. „Gotówkę tanią jak barszcz” można dostać do 31 lipca 2012 roku.

Świadomy kredytobiorca powinien wiedzieć, że reklamie nie należy ufać w 100%. Może ona przyciągnąć wzrok, rozbawić. Jednak decyzję o wzięciu kredytu gotówkowego lepiej poprzeć analizą ofert i głębokim namysłem, aby nie stracić na tym za wiele.

Zobacz: Reklama w Polsce

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA