REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odczytywanie reklam banków

Subskrybuj nas na Youtube
Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia
Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

O tym, że reklama jest uznawana za dźwignię handlu wie każdy. We współczesnych czasach reklamuje się wszystko. Również banki sięgają po ten środek perswazji, aby dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów. Czy wybierając produkt bankowy warto kierować się reklamą?

REKLAMA

Zaufać reklamie

Jeszcze do niedawna w reklamy produktów bankowych wkradać się mogły przeróżne manipulacje, które zaciemniały obraz potencjalnemu klientowi. W 2011 roku zostały wprowadzone uregulowania, które nakazały bankom każdorazową publikację RRSO oraz przedstawianie przykładu reprezentatywnego. Choć te dane pojawiają się w reklamach, to pamiętać należy, że jest ona środkiem perswazji i ma nas przekonać do wybrania konkretnego produktu konkretnego banku. Warto więc je oglądać, ale należy też pamiętać o dokładnym zapoznaniu się z tabelą opłat i prowizji. Sama reklama ma bowiem na celu zwrócenie naszej uwagi, przyciągnięcie do konkretnej firmy. W krótkim czasie, na jaki przewidziana jest reklama nie da się przedstawić wszystkich istotnych warunków.

Zobacz serwis: Wybór lokat

Znane twarze

Wiele banków stawia na reklamę z udziałem znanej osobistości. Polscy i zagraniczni celebryci firmują swoimi twarzami bank i ich produkty. Szymon Majewski, Marek Kondrat, Justyna Kowalczyk, Beata Tyszkiewicz, Edyta Górniak – to tylko niektóre z polskich gwiazd, które goszczą na ekranach naszych telewizorów, reklamując produkty banków. Do reklam zaprasza się także gwiazdy zagraniczne. Ba, nawet kultowy Strażnik Teksasu, Chuck Norris, przychodzi do Banku Zachodniego WBK! Postawienie na znaną osobę to z pewnością strzał w dziesiątkę, gdyż automatycznie zaczynamy kojarzyć dany bank z konkretną twarzą. Oferta Banku Zachodniego WBK do najkorzystniejszych nie należy, gdyż oprocentowanie ustalane jest indywidualnie. Tak więc rzeczywisty koszt kredytu poznać można dopiero w momencie ubiegania się o kredyt. Reklama jednak z pewnością przyciągnie wiele osób, gdyż dowcipy o Chucku Norrisie są bardzo popularne, a sam aktor budzi pozytywne skojarzenia. 

Na wesoło

Czy zatrudnienie celebrytów jest jedynym sposobem na zareklamowanie banku? Niektóre instytucje bankowe stawiają reklamy z humorem. Przykładem pomogą  tu być reklamy Banku Millenium z trójką animowanych zwierzątek. Zdarzają się też reklamy proste w przekazie, bez animacji, słynnych gwiazd i chwytliwych haseł reklamowych, takie jak na przykład reklamy Banku BPH, ale to raczej rzadkość w dobie wszechstronnego oddziaływania na zmysły widza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gwiazdki i haczyki

REKLAMA

O konieczności dokładnego czytania wszelkich reklam, tabel opłat i prowizji, a także umów przypominać nie będziemy. Bo i po co? Kto jest rozważny, ten na pewno to zrobi. Kto zaś wierzy w ciemno, narazi na ewentualne konsekwencje tylko swoją osobę. Warto jednak zwrócić uwagę na coś innego, co często jest przez potencjalnych klientów pomijane. Niektóre z reklam przedstawiają produkty, które są oferowane tylko przez pewien czas. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na warunki, lecz także na termin trwania konkretnych promocji. Podobnie jak gazetka supermarketu obowiązuje przez określony czas, tak i promocja produktu bankowego może być ograniczona w czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę właśnie na ramy czasowe? Bowiem często może się okazać, że biorąc pod uwagę tę perspektywę oferta nie jest dla nas najkorzystniejsza bądź też wprost przeciwnie – warunki i czas odpowiadają naszym aktualnym potrzebom. Promocje przemijają, pojawiają się nowe, gdyż rynek usług bankowych ciągle się zmienia i stale kusi klientów czymś nowym. Tylko od klienta zależy, czy ulegnie sile reklamy. Czasową ofertą kredytu gotówkowego kusi Getin Bank. Trwa w nim obecnie „Wyprzedaż kredytów gotówkowych”. Bank kusi obniżką oprocentowania nawet o 30% w stosunku do stawek podstawowych. „Gotówkę tanią jak barszcz” można dostać do 31 lipca 2012 roku.

Świadomy kredytobiorca powinien wiedzieć, że reklamie nie należy ufać w 100%. Może ona przyciągnąć wzrok, rozbawić. Jednak decyzję o wzięciu kredytu gotówkowego lepiej poprzeć analizą ofert i głębokim namysłem, aby nie stracić na tym za wiele.

Zobacz: Reklama w Polsce

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA