REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek reklamy w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Marketing
Marketing
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Rynek reklamy w Polsce

Na rynek reklamy w Polsce obok tych trendów wprowadzane są techniki i narzędzia standardowe. Formy prezentacji obecne na rynku to również dopracowywane przez lata projekty marketingowe oparte o politykę produktową, formy obsługi klienta oraz współpracę i konkurencję na rynku polskim i zagranicznym. W Polsce od wielu lat liderem rynku reklamowego jest Mazowsze. Wydatki na ten cel oraz ilość ogłoszonych przetargów trzykrotnie przewyższa kolejne na liście województwa.

REKLAMA

REKLAMA

Wydatki na reklamę są znacznym obciążeniem dla firmy. Brak kontroli i limitów wydatków prowadzi do nadmiernych kosztów oraz ograniczenia środków na inne cele.  Prowadzenie polityki marketingowej w firmie pozwala zdobyć nowych kontrahentów oraz wprowadzać nowe trendy na rynek krajowy. Firma o silnej pozycji marketingowej jest postrzegana jako korzystny współpracownik na rynku wewnętrznym i zagranicznym. Marketing pozwala wprowadzać nowości i innowacje na szeroką skalę.

Polski rynek reklamowy rozwija się zazwyczaj w rejonach o wysokim poziomie zagospodarowania i wysokiej liczbie mieszkańców. Wydatki na reklamę są najwyższe w rejonie Mazowsza. Kwota jaką wydano na tym obszarze w ciągu 2011 to 191,6 mln zł. Znaczne wydatki pojawiają się w rejonie Dolnego Śląska, Łodzi i Pomorza - około 45,4 mln zł w każdym z nich. Najniższe zaangażowanie na rynku marketingowym jest w województwie zachodniopomorskim (730,8 tys. zł), lubelskim (846,9 tys. zł) oraz na Warmii i Mazurach (874,8 tys. zł).

Polecamy: Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

REKLAMA

Produkty marketingowe to głównie produkty konsumenckie z sektora FMCG oraz urządzenia i inne produkty użytkowe. W ciągu roku na Mazowszu przyjęto do realizacji ponad 520 propozycji na prowadzenie akcji marketingowych. W innych rejonach kraju wyniki były znacznie słabsze. W Małopolsce przyjęto tylko 190 propozycji (10% projektów w kraju), na Śląsku 148 propozycji. Obszary turystyczne, o niskim zaludnieniu oraz niskim poziomie produkcji i usług nie są ukierunkowane na powszechny, ogólnokrajowy marketing.  Najważniejsze obszary turystyczne w kraju m.in. Mazury, Podlasie, Kujawy i Pomorze w ciągu roku 2011 zainwestowały w średnio po 40 akcji marketingowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wartość przetargów w pierwszym półroczu 2011 roku na Mazowszu szacuje się na 47,9 mln zł, do końca roku kwota ta zgodnie z prognozą podniesie się do 184 mln zł. Kwoty wydatków w tym rejonie to około 50% wydatków w kraju. Na kolejnych miejscach przy ocenie kwoty inwestycji jest rejon Łodzi, Pomorza i Dolnego Śląska (10% inwestycji w kraju w każdym).

  • Łódź jest obszarem o wysokim poziomie produkcji oraz obszarem handlowym dla rynku Polskiego i zagranicznego. Potencjał produkcyjny jest znaczny, co zachęca do poszukiwania reklamodawców, inwestorów i współpracowników z UE. Działania marketingowe na tym obszarze są ukierunkowane na rozwój i modernizację.
  • Pomorze jest od dawna obszarem transportowym i turystycznym. Rozbudowa w tym rejonie połączeń transportowych i rejsów turystycznych wymaga odpowiednich współpracowników oraz nakładów finansowych. Kapitał od prywatnych inwestorów oraz wsparcie UE i rządu pozwala na wprowadzenie tego regionu w relacje handlowe w skali międzynarodowe. Budowa centrów logistycznych i magazynowych jest zachętą dla nowych i obecnych współpracowników. Marketing związany z tym obszarem jest formą prezentacji dla przyciągnięcia inwestorów z krajów europejskich oraz prezentacją istniejących marek.
  • Dolny Śląsk jest obszarem turystycznym o wyjątkowych walorach przyrodniczych i historycznych. Dolny Śląsk jest również największym producentem wyrobów rzemieślniczych. Zainteresowanie na rynku międzynarodowym tymi produktami jest znaczne, a działania marketingowe przyczyniają się do wzmocnienia wizerunku i marki wyrobów. Sztuka regionalna jest interesująca dla mieszkańców wielu europejskich krajów.

Wydatki roczne na akcje marketingowe w województwie łódzkim to 45,6 mln zł. Na Pomorzu około 44,8 mln zł, w województwie dolnośląskim 43,2 mln zł. Najniższe zaangażowanie w działania marketingowe w 2011 ocenia się na Warmii i Mazurach, w rejonie lubelskim i zachodniopomorskim.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA