REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Marketing
Marketing
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Rynek reklamy w Polsce

REKLAMA

Na rynek reklamy w Polsce obok tych trendów wprowadzane są techniki i narzędzia standardowe. Formy prezentacji obecne na rynku to również dopracowywane przez lata projekty marketingowe oparte o politykę produktową, formy obsługi klienta oraz współpracę i konkurencję na rynku polskim i zagranicznym. W Polsce od wielu lat liderem rynku reklamowego jest Mazowsze. Wydatki na ten cel oraz ilość ogłoszonych przetargów trzykrotnie przewyższa kolejne na liście województwa.

REKLAMA

Wydatki na reklamę są znacznym obciążeniem dla firmy. Brak kontroli i limitów wydatków prowadzi do nadmiernych kosztów oraz ograniczenia środków na inne cele.  Prowadzenie polityki marketingowej w firmie pozwala zdobyć nowych kontrahentów oraz wprowadzać nowe trendy na rynek krajowy. Firma o silnej pozycji marketingowej jest postrzegana jako korzystny współpracownik na rynku wewnętrznym i zagranicznym. Marketing pozwala wprowadzać nowości i innowacje na szeroką skalę.

Polski rynek reklamowy rozwija się zazwyczaj w rejonach o wysokim poziomie zagospodarowania i wysokiej liczbie mieszkańców. Wydatki na reklamę są najwyższe w rejonie Mazowsza. Kwota jaką wydano na tym obszarze w ciągu 2011 to 191,6 mln zł. Znaczne wydatki pojawiają się w rejonie Dolnego Śląska, Łodzi i Pomorza - około 45,4 mln zł w każdym z nich. Najniższe zaangażowanie na rynku marketingowym jest w województwie zachodniopomorskim (730,8 tys. zł), lubelskim (846,9 tys. zł) oraz na Warmii i Mazurach (874,8 tys. zł).

Polecamy: Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

REKLAMA

Produkty marketingowe to głównie produkty konsumenckie z sektora FMCG oraz urządzenia i inne produkty użytkowe. W ciągu roku na Mazowszu przyjęto do realizacji ponad 520 propozycji na prowadzenie akcji marketingowych. W innych rejonach kraju wyniki były znacznie słabsze. W Małopolsce przyjęto tylko 190 propozycji (10% projektów w kraju), na Śląsku 148 propozycji. Obszary turystyczne, o niskim zaludnieniu oraz niskim poziomie produkcji i usług nie są ukierunkowane na powszechny, ogólnokrajowy marketing.  Najważniejsze obszary turystyczne w kraju m.in. Mazury, Podlasie, Kujawy i Pomorze w ciągu roku 2011 zainwestowały w średnio po 40 akcji marketingowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wartość przetargów w pierwszym półroczu 2011 roku na Mazowszu szacuje się na 47,9 mln zł, do końca roku kwota ta zgodnie z prognozą podniesie się do 184 mln zł. Kwoty wydatków w tym rejonie to około 50% wydatków w kraju. Na kolejnych miejscach przy ocenie kwoty inwestycji jest rejon Łodzi, Pomorza i Dolnego Śląska (10% inwestycji w kraju w każdym).

  • Łódź jest obszarem o wysokim poziomie produkcji oraz obszarem handlowym dla rynku Polskiego i zagranicznego. Potencjał produkcyjny jest znaczny, co zachęca do poszukiwania reklamodawców, inwestorów i współpracowników z UE. Działania marketingowe na tym obszarze są ukierunkowane na rozwój i modernizację.
  • Pomorze jest od dawna obszarem transportowym i turystycznym. Rozbudowa w tym rejonie połączeń transportowych i rejsów turystycznych wymaga odpowiednich współpracowników oraz nakładów finansowych. Kapitał od prywatnych inwestorów oraz wsparcie UE i rządu pozwala na wprowadzenie tego regionu w relacje handlowe w skali międzynarodowe. Budowa centrów logistycznych i magazynowych jest zachętą dla nowych i obecnych współpracowników. Marketing związany z tym obszarem jest formą prezentacji dla przyciągnięcia inwestorów z krajów europejskich oraz prezentacją istniejących marek.
  • Dolny Śląsk jest obszarem turystycznym o wyjątkowych walorach przyrodniczych i historycznych. Dolny Śląsk jest również największym producentem wyrobów rzemieślniczych. Zainteresowanie na rynku międzynarodowym tymi produktami jest znaczne, a działania marketingowe przyczyniają się do wzmocnienia wizerunku i marki wyrobów. Sztuka regionalna jest interesująca dla mieszkańców wielu europejskich krajów.

Wydatki roczne na akcje marketingowe w województwie łódzkim to 45,6 mln zł. Na Pomorzu około 44,8 mln zł, w województwie dolnośląskim 43,2 mln zł. Najniższe zaangażowanie w działania marketingowe w 2011 ocenia się na Warmii i Mazurach, w rejonie lubelskim i zachodniopomorskim.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

REKLAMA

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

REKLAMA

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA