REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Marketing
Marketing
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Rynek reklamy w Polsce

Na rynek reklamy w Polsce obok tych trendów wprowadzane są techniki i narzędzia standardowe. Formy prezentacji obecne na rynku to również dopracowywane przez lata projekty marketingowe oparte o politykę produktową, formy obsługi klienta oraz współpracę i konkurencję na rynku polskim i zagranicznym. W Polsce od wielu lat liderem rynku reklamowego jest Mazowsze. Wydatki na ten cel oraz ilość ogłoszonych przetargów trzykrotnie przewyższa kolejne na liście województwa.

REKLAMA

REKLAMA

Wydatki na reklamę są znacznym obciążeniem dla firmy. Brak kontroli i limitów wydatków prowadzi do nadmiernych kosztów oraz ograniczenia środków na inne cele.  Prowadzenie polityki marketingowej w firmie pozwala zdobyć nowych kontrahentów oraz wprowadzać nowe trendy na rynek krajowy. Firma o silnej pozycji marketingowej jest postrzegana jako korzystny współpracownik na rynku wewnętrznym i zagranicznym. Marketing pozwala wprowadzać nowości i innowacje na szeroką skalę.

Polski rynek reklamowy rozwija się zazwyczaj w rejonach o wysokim poziomie zagospodarowania i wysokiej liczbie mieszkańców. Wydatki na reklamę są najwyższe w rejonie Mazowsza. Kwota jaką wydano na tym obszarze w ciągu 2011 to 191,6 mln zł. Znaczne wydatki pojawiają się w rejonie Dolnego Śląska, Łodzi i Pomorza - około 45,4 mln zł w każdym z nich. Najniższe zaangażowanie na rynku marketingowym jest w województwie zachodniopomorskim (730,8 tys. zł), lubelskim (846,9 tys. zł) oraz na Warmii i Mazurach (874,8 tys. zł).

Polecamy: Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

REKLAMA

Produkty marketingowe to głównie produkty konsumenckie z sektora FMCG oraz urządzenia i inne produkty użytkowe. W ciągu roku na Mazowszu przyjęto do realizacji ponad 520 propozycji na prowadzenie akcji marketingowych. W innych rejonach kraju wyniki były znacznie słabsze. W Małopolsce przyjęto tylko 190 propozycji (10% projektów w kraju), na Śląsku 148 propozycji. Obszary turystyczne, o niskim zaludnieniu oraz niskim poziomie produkcji i usług nie są ukierunkowane na powszechny, ogólnokrajowy marketing.  Najważniejsze obszary turystyczne w kraju m.in. Mazury, Podlasie, Kujawy i Pomorze w ciągu roku 2011 zainwestowały w średnio po 40 akcji marketingowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wartość przetargów w pierwszym półroczu 2011 roku na Mazowszu szacuje się na 47,9 mln zł, do końca roku kwota ta zgodnie z prognozą podniesie się do 184 mln zł. Kwoty wydatków w tym rejonie to około 50% wydatków w kraju. Na kolejnych miejscach przy ocenie kwoty inwestycji jest rejon Łodzi, Pomorza i Dolnego Śląska (10% inwestycji w kraju w każdym).

  • Łódź jest obszarem o wysokim poziomie produkcji oraz obszarem handlowym dla rynku Polskiego i zagranicznego. Potencjał produkcyjny jest znaczny, co zachęca do poszukiwania reklamodawców, inwestorów i współpracowników z UE. Działania marketingowe na tym obszarze są ukierunkowane na rozwój i modernizację.
  • Pomorze jest od dawna obszarem transportowym i turystycznym. Rozbudowa w tym rejonie połączeń transportowych i rejsów turystycznych wymaga odpowiednich współpracowników oraz nakładów finansowych. Kapitał od prywatnych inwestorów oraz wsparcie UE i rządu pozwala na wprowadzenie tego regionu w relacje handlowe w skali międzynarodowe. Budowa centrów logistycznych i magazynowych jest zachętą dla nowych i obecnych współpracowników. Marketing związany z tym obszarem jest formą prezentacji dla przyciągnięcia inwestorów z krajów europejskich oraz prezentacją istniejących marek.
  • Dolny Śląsk jest obszarem turystycznym o wyjątkowych walorach przyrodniczych i historycznych. Dolny Śląsk jest również największym producentem wyrobów rzemieślniczych. Zainteresowanie na rynku międzynarodowym tymi produktami jest znaczne, a działania marketingowe przyczyniają się do wzmocnienia wizerunku i marki wyrobów. Sztuka regionalna jest interesująca dla mieszkańców wielu europejskich krajów.

Wydatki roczne na akcje marketingowe w województwie łódzkim to 45,6 mln zł. Na Pomorzu około 44,8 mln zł, w województwie dolnośląskim 43,2 mln zł. Najniższe zaangażowanie w działania marketingowe w 2011 ocenia się na Warmii i Mazurach, w rejonie lubelskim i zachodniopomorskim.

Polecamy: Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA