REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

REKLAMA

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

14 dni na zwrot towaru dla konsumentów, którzy nabyli towar w sklepie internetowym to efekt przyjętej przez Radę Unii Europejskiej dyrektywy dotyczącej zasad sprzedaży na odległość, zwiększającej ochronę kupujących w państwach członkowskich.

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru w całej Unii

Jedną ze zmian jakie wprowadzają nowe przepisy jest ujednolicenie terminu na zwrot towaru nabytego przez konsumenta, bez konieczności podania przyczyny. Obecnie prawo kupujących do odesłania zakupionych przedmiotów jest uzależnione od regulacji obowiązujących w poszczególnych państwach członkowskich.

W Polsce konsumenci mają prawo do zwrotu zakupionego na odległość towaru w przeciągu 10 dni, bez podania przyczyny. W Wielkiej Brytanii termin jest krótszy. Wynosi jedynie 7 dni.

Nowe regulacje unijne obejmą wszystkie państwa członkowskie. Termin 14 dni będzie obowiązywał niezależnie od tego, w jakim kraju ma siedzibę sprzedający.

Polecamy: Poradnik: Sklep internetowy a podatek VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty zwrotu towaru

REKLAMA

Dyrektywa unijna wprowadza również zmiany w zasadach rządzących kosztami zwrotu towarów. Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu całej kwoty jaką wpłacił mu klient, wraz z uwzględnieniem kosztów wysyłki. Konsumenci będą musieli poinformować sklep internetowy o odstąpieniu od umowy w formie oświadczenia. Sklepy nie będą miały jednak obowiązku przygotowywania i publikowania na swojej stronie jego wzoru.

Konsumenci opłacą więc zwrot towaru, ale też nie zawsze. Kupujący nie poniosą kosztów jeżeli wartość towaru będzie przekraczała 40 euro lub, gdy przedsiębiorca zagwarantował ich pokrycie w umowie.

Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

Europejskie Centrum Konsumentów, czyli pomoc dla klientów

W przypadku dokonywania zakupów u zagranicznych  przedsiębiorców, konsumenci będą mogli skorzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumentów. Instytucja udzieli kupującym bezpłatnej porady oraz pomoże rozwiązać spór ze sprzedawcą.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Sprzedaż dodatkowych usług

Nowe regulacje mają także wyeliminować sprzedaż wiązaną. Zdarza się, że sklepy internetowe oprócz żądania zapłaty za towar wymagają, z wykorzystaniem automatycznie wypełnianych pól formularza zamówienia, uiszczenia kwoty pokrywającej wydatki na usługę ubezpieczenia wysyłanego przedmiotu. Przepisy unijne dają konsumentom prawo do zwrotu poniesionych w ten sposób wydatków.

Na dostosowanie obowiązujących przepisów do nowych regulacji kraje unijne mają dwa lata od czasu wejścia dyrektywy w życie.

Polecamy: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA