REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Milewski Marcin
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

REKLAMA

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

14 dni na zwrot towaru dla konsumentów, którzy nabyli towar w sklepie internetowym to efekt przyjętej przez Radę Unii Europejskiej dyrektywy dotyczącej zasad sprzedaży na odległość, zwiększającej ochronę kupujących w państwach członkowskich.

REKLAMA

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru w całej Unii

Jedną ze zmian jakie wprowadzają nowe przepisy jest ujednolicenie terminu na zwrot towaru nabytego przez konsumenta, bez konieczności podania przyczyny. Obecnie prawo kupujących do odesłania zakupionych przedmiotów jest uzależnione od regulacji obowiązujących w poszczególnych państwach członkowskich.

W Polsce konsumenci mają prawo do zwrotu zakupionego na odległość towaru w przeciągu 10 dni, bez podania przyczyny. W Wielkiej Brytanii termin jest krótszy. Wynosi jedynie 7 dni.

Nowe regulacje unijne obejmą wszystkie państwa członkowskie. Termin 14 dni będzie obowiązywał niezależnie od tego, w jakim kraju ma siedzibę sprzedający.

REKLAMA

Polecamy: Poradnik: Sklep internetowy a podatek VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty zwrotu towaru

Dyrektywa unijna wprowadza również zmiany w zasadach rządzących kosztami zwrotu towarów. Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu całej kwoty jaką wpłacił mu klient, wraz z uwzględnieniem kosztów wysyłki. Konsumenci będą musieli poinformować sklep internetowy o odstąpieniu od umowy w formie oświadczenia. Sklepy nie będą miały jednak obowiązku przygotowywania i publikowania na swojej stronie jego wzoru.

Konsumenci opłacą więc zwrot towaru, ale też nie zawsze. Kupujący nie poniosą kosztów jeżeli wartość towaru będzie przekraczała 40 euro lub, gdy przedsiębiorca zagwarantował ich pokrycie w umowie.

Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

Europejskie Centrum Konsumentów, czyli pomoc dla klientów

W przypadku dokonywania zakupów u zagranicznych  przedsiębiorców, konsumenci będą mogli skorzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumentów. Instytucja udzieli kupującym bezpłatnej porady oraz pomoże rozwiązać spór ze sprzedawcą.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Sprzedaż dodatkowych usług

Nowe regulacje mają także wyeliminować sprzedaż wiązaną. Zdarza się, że sklepy internetowe oprócz żądania zapłaty za towar wymagają, z wykorzystaniem automatycznie wypełnianych pól formularza zamówienia, uiszczenia kwoty pokrywającej wydatki na usługę ubezpieczenia wysyłanego przedmiotu. Przepisy unijne dają konsumentom prawo do zwrotu poniesionych w ten sposób wydatków.

Na dostosowanie obowiązujących przepisów do nowych regulacji kraje unijne mają dwa lata od czasu wejścia dyrektywy w życie.

Polecamy: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA