REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Milewski Marcin
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

REKLAMA

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

14 dni na zwrot towaru dla konsumentów, którzy nabyli towar w sklepie internetowym to efekt przyjętej przez Radę Unii Europejskiej dyrektywy dotyczącej zasad sprzedaży na odległość, zwiększającej ochronę kupujących w państwach członkowskich.

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru w całej Unii

Jedną ze zmian jakie wprowadzają nowe przepisy jest ujednolicenie terminu na zwrot towaru nabytego przez konsumenta, bez konieczności podania przyczyny. Obecnie prawo kupujących do odesłania zakupionych przedmiotów jest uzależnione od regulacji obowiązujących w poszczególnych państwach członkowskich.

W Polsce konsumenci mają prawo do zwrotu zakupionego na odległość towaru w przeciągu 10 dni, bez podania przyczyny. W Wielkiej Brytanii termin jest krótszy. Wynosi jedynie 7 dni.

Nowe regulacje unijne obejmą wszystkie państwa członkowskie. Termin 14 dni będzie obowiązywał niezależnie od tego, w jakim kraju ma siedzibę sprzedający.

Polecamy: Poradnik: Sklep internetowy a podatek VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty zwrotu towaru

REKLAMA

Dyrektywa unijna wprowadza również zmiany w zasadach rządzących kosztami zwrotu towarów. Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu całej kwoty jaką wpłacił mu klient, wraz z uwzględnieniem kosztów wysyłki. Konsumenci będą musieli poinformować sklep internetowy o odstąpieniu od umowy w formie oświadczenia. Sklepy nie będą miały jednak obowiązku przygotowywania i publikowania na swojej stronie jego wzoru.

Konsumenci opłacą więc zwrot towaru, ale też nie zawsze. Kupujący nie poniosą kosztów jeżeli wartość towaru będzie przekraczała 40 euro lub, gdy przedsiębiorca zagwarantował ich pokrycie w umowie.

Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

Europejskie Centrum Konsumentów, czyli pomoc dla klientów

W przypadku dokonywania zakupów u zagranicznych  przedsiębiorców, konsumenci będą mogli skorzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumentów. Instytucja udzieli kupującym bezpłatnej porady oraz pomoże rozwiązać spór ze sprzedawcą.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Sprzedaż dodatkowych usług

Nowe regulacje mają także wyeliminować sprzedaż wiązaną. Zdarza się, że sklepy internetowe oprócz żądania zapłaty za towar wymagają, z wykorzystaniem automatycznie wypełnianych pól formularza zamówienia, uiszczenia kwoty pokrywającej wydatki na usługę ubezpieczenia wysyłanego przedmiotu. Przepisy unijne dają konsumentom prawo do zwrotu poniesionych w ten sposób wydatków.

Na dostosowanie obowiązujących przepisów do nowych regulacji kraje unijne mają dwa lata od czasu wejścia dyrektywy w życie.

Polecamy: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA