REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Milewski Marcin
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.
Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

REKLAMA

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

14 dni na zwrot towaru dla konsumentów, którzy nabyli towar w sklepie internetowym to efekt przyjętej przez Radę Unii Europejskiej dyrektywy dotyczącej zasad sprzedaży na odległość, zwiększającej ochronę kupujących w państwach członkowskich.

REKLAMA

14 dni na zwrot towaru w całej Unii

Jedną ze zmian jakie wprowadzają nowe przepisy jest ujednolicenie terminu na zwrot towaru nabytego przez konsumenta, bez konieczności podania przyczyny. Obecnie prawo kupujących do odesłania zakupionych przedmiotów jest uzależnione od regulacji obowiązujących w poszczególnych państwach członkowskich.

W Polsce konsumenci mają prawo do zwrotu zakupionego na odległość towaru w przeciągu 10 dni, bez podania przyczyny. W Wielkiej Brytanii termin jest krótszy. Wynosi jedynie 7 dni.

Nowe regulacje unijne obejmą wszystkie państwa członkowskie. Termin 14 dni będzie obowiązywał niezależnie od tego, w jakim kraju ma siedzibę sprzedający.

Polecamy: Poradnik: Sklep internetowy a podatek VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty zwrotu towaru

REKLAMA

Dyrektywa unijna wprowadza również zmiany w zasadach rządzących kosztami zwrotu towarów. Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu całej kwoty jaką wpłacił mu klient, wraz z uwzględnieniem kosztów wysyłki. Konsumenci będą musieli poinformować sklep internetowy o odstąpieniu od umowy w formie oświadczenia. Sklepy nie będą miały jednak obowiązku przygotowywania i publikowania na swojej stronie jego wzoru.

Konsumenci opłacą więc zwrot towaru, ale też nie zawsze. Kupujący nie poniosą kosztów jeżeli wartość towaru będzie przekraczała 40 euro lub, gdy przedsiębiorca zagwarantował ich pokrycie w umowie.

Przedsiębiorca na zwrot wpłaconej należności będzie miał czas do 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy.

Europejskie Centrum Konsumentów, czyli pomoc dla klientów

W przypadku dokonywania zakupów u zagranicznych  przedsiębiorców, konsumenci będą mogli skorzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumentów. Instytucja udzieli kupującym bezpłatnej porady oraz pomoże rozwiązać spór ze sprzedawcą.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Sprzedaż dodatkowych usług

Nowe regulacje mają także wyeliminować sprzedaż wiązaną. Zdarza się, że sklepy internetowe oprócz żądania zapłaty za towar wymagają, z wykorzystaniem automatycznie wypełnianych pól formularza zamówienia, uiszczenia kwoty pokrywającej wydatki na usługę ubezpieczenia wysyłanego przedmiotu. Przepisy unijne dają konsumentom prawo do zwrotu poniesionych w ten sposób wydatków.

Na dostosowanie obowiązujących przepisów do nowych regulacji kraje unijne mają dwa lata od czasu wejścia dyrektywy w życie.

Polecamy: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

REKLAMA

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA