REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opłaty produktowe 2012

Milewski Marcin
Opłaty produktowe 2012
Opłaty produktowe 2012

REKLAMA

REKLAMA

Ustalone zostały stawki opłat produktowych w 2012 roku. O tym, ile zapłacą przedsiębiorcy w 2012 roku zadecydował Minister Środowiska w obwieszczeniu w sprawie maksymalnych stawek opłat produktowych na rok 2012.

Opłaty produktowe w 2012 roku zostały podwyższone do stawek obowiązujących w roku 2011. Maksymalne stawki opłat produktowych na rok 2012 wynoszą odpowiednio:

REKLAMA

  • dla opakowań wymienionych w załączniku nr 1 do ustawy — 4,45 zł za 1 kg;
  • dla produktów wymienionych w poz. 1 w załączniku nr 3 do ustawy — 2,98 zł za 1 kg;
  • dla produktów wymienionych w poz. 3 w załączniku nr 3 do ustawy — 2,98 zł za 1 kg dla opony nowej i używanej regenerowanej (bieżnikowanej) oraz 11,89 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej).

Oznacza to, że przedsiębiorcy zapłacą o 20 groszy więcej za kilogram opakowań z tworzyw sztucznych, aluminium, stali, papieru i tektury, szkła gospodarczego (oprócz ampułek), drewna.

Dla opłat za opakowania dla olejów smarowych (z wyłączeniem: olejów smarowych do przeprowadzania przemian chemicznych innych niż proces specyficzny, olejów białych, parafiny ciekłej, mieszanek olejowych do obróbki metali, olejów zapobiegających przyleganiu do form, olejów antykorozyjnych, olejów smarowych pozostałych oraz pozostałych olejów i olejów odpadowych) stawka wzrośnie o 7 groszy za kilogram. Podobnie dla trzeciej kategorii z wyjątkiem opon używanych nieregenerowanych (niebieżnikowanych). W ostatnim przypadku stawka wzrośnie o 27 groszy.

Nowe stawki obowiązują od stycznia 2012 roku.

Polecamy: Pomoc de minimis 2012

Dalszy ciąg materiału pod wideo

RODZAJE OPAKOWAŃ

Poz.

Symbol PKWiU

Rodzaje opakowań (jednostkowych, transportowych i zbiorczych)

1

bez względu na symbol PKWiU

opakowania z tworzyw sztucznych

2

bez względu na symbol PKWiU

opakowania z aluminium

3

bez względu na symbol PKWiU

opakowania ze stali, w tym z blachy stalowej

4

bez względu na symbol PKWiU

opakowania z papieru i tektury

5

bez względu na symbol PKWiU

opakowania ze szkła gospodarczego, poza ampułkami

6

bez względu na symbol PKWiU

opakowania z drewna

Polecamy: Koncesja na alkohol - terminy

RODZAJE POZOSTAŁYCH PRODUKTÓW

Poz.

Symbol PKWiU

Rodzaj produktu

1

2

3

1

23.20.18-50

oleje smarowe,

z wyłączeniem:

z wyłączeniem:

23.20.18-50.10

oleje smarowe do przeprowadzania przemian chemicznych innych niż proces specyficzny

23.20.18-50.40

oleje białe, parafina ciekła

23.20.18-50.60

mieszanki olejowe do obróbki metali, oleje zapobiegające przyleganiu do form, oleje antykorozyjne

23.20.18.50-80

oleje smarowe pozostałe oraz pozostałe oleje

23.20.40

oleje odpadowe

2

(uchylona)

3

25.11.11

opony nowe pneumatyczne z gumy, w rodzaju stosowanych w samochodach osobowych

25.11.13-55.00

opony nowe pneumatyczne z gumy, w rodzaju stosowanych w autobusach i samochodach ciężarowych, o współczynniku obciążenia <= 121

25.11.13-57.00

opony nowe pneumatyczne z gumy, w rodzaju stosowanych w autobusach i samochodach ciężarowych, o współczynniku obciążenia > 121

25.11.14-04

opony nowe pneumatyczne z gumy, w rodzaju stosowanych w pojazdach i maszynach rolniczych i leśnych

25.11.14-06.00

opony nowe pneumatyczne z gumy, do pojazdów transportu bliskiego i maszyn w rodzaju stosowanych w budownictwie i przemyśle

25.11.14-08.00

opony nowe pneumatyczne z gumy, z bieżnikiem daszkowym lub podobnym, pozostałe

1

2

3

25.11.14-10.00

opony pozostałe, nowe, pneumatyczne z gumy, gdzie indziej niesklasyfikowane

25.11.20

opony używane pneumatyczne z gumy

25.12.10-30.00

opony bieżnikowane z gumy, w rodzaju stosowanych w samochodach osobowych

25.12.10-50.00

opony bieżnikowane z gumy, w rodzaju stosowanych w autobusach i samochodach ciężarowych

25.12.10-90.00

opony bieżnikowane z gumy, pozostałe

4

(uchylona)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA