REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Koncesja na alkohol - terminy

Monika Kuś
Koncesja na alkohol. Uważaj na termin!
Koncesja na alkohol. Uważaj na termin!

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorca powinien pamiętać o terminach wnoszenia opłat, zwłaszcza, gdy dotyczy to koncesji na sprzedaż alkoholu. Niedotrzymanie terminów może się bowiem zakończyć wygaśnięciem zezwolenia. Co można zrobić, gdy wygaśnie koncesja na sprzedaż alkoholu?

Z problemem wygaśnięcia terminu koncesji na sprzedaż alkoholu spotkał się pewien przedsiębiorca, który nie uiścił w przepisowym terminie opłaty za zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych. Wobec powyższego prezydent miasta orzekł o wygaśnięciu zezwolenia wydanego na rzecz przedsiębiorcy. W uzasadnieniu organ wskazał, że przedsiębiorca otrzymał zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, które zostało wydane na czas określony.

REKLAMA

Zobacz: Sprzedaż alkoholu przez internet - czy możliwa?

Ważność zezwolenia uzależniona jest od spełnienia przez zainteresowany podmiot warunków określonych w art.11 ust. 4 i 7 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zgodnie z przepisami przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych obowiązany jest do wnoszenia w terminach od 31 stycznia, 31 maja i 30 września opłaty na rachunek gminy w kwocie ustalonej na podstawie złożonego oświadczenia.

Redakcja poleca: Podatki 2015 - komplet

Polecamy: PDF - VAT Podatki 2014 - komentarz do zmian

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku więc, gdy opłata nie została uiszczona – zezwolenie jest cofnięte. Od takiej decyzji przedsiębiorca wniósł odwołanie o uchylenie zaskarżonej decyzji w całości.

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

Polecamy: Jak założyć sklep monopolowy

REKLAMA

Przedsiębiorca, którego dotyczy sprawa nie zapłacił drugiej raty stosownej opłaty, jak twierdzi – z powodu złego stanu zdrowia psychicznego. Podniósł również, że w ciągu dwudziestu lat prowadzenia działalności gospodarczej zawsze wywiązywał się ze wszystkich terminów.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze, które zajmowało się sprawą, utrzymało zaskarżoną decyzje w mocy, w rezultacie przedsiębiorca postanowił wnieść skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, twierdząc, że organy naruszyły przepisy prawa obowiązujące w momencie wydania decyzji.

I tutaj pojawiło się kluczowe rozstrzygnięcie całej sprawy. WSA uznał, że skarga nie zasługuje na uwzględnienie. Sąd uznał, że organy obu instancji prawidłowo ustaliły stan faktyczny sytuacji i zastosowały przepisy obowiązujące w chwili wydania decyzji (SKO powołało się na art.18 ust.12 pkt 5 ustawy z 26 października 1982r, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zgodnie z którym zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wygasa w przypadku niezłożeni oświadczenia, albo niedokonania opłaty w odpowiednich terminach). 

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W związku z tym, że przedsiębiorca nie uiścił opłaty w podanym terminie – zezwolenie może być cofnięte. Zdaniem Sądu, żadne powody nieuiszczenia tej opłaty nie mogą mieć wpływu na podjęte rozstrzygnięcie. Długi staż przedsiębiorcy i brak zwłoki we wcześniejszych opłatach nie mogą więc wpłynąć łagodząco na zaistniały stan rzeczy. Co więcej, to sam przedsiębiorca zobowiązany jest obliczyć roczną wartość sprzedaży napojów alkoholowych i uiścić od niej stosowną opłatę. Pracownicy gminy nie mają również obowiązku informowania przedsiębiorcy o wysokości opłat za korzystanie z zezwoleń i terminach, do kiedy mają opłaty mają być wnoszone.

Polecamy: Restauracja - pozwolenia, czyli o koncesji na alkohol

W sytuacji, gdy zapomnimy o terminach wnoszenia opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – nie pomoże nam żaden sąd. Jedyne co możemy zrobić, to w przyszłości bardziej pilnować takich spraw.

 Zobacz: Jak uzyskać koncesję na alkohol?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA