REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uzyskać koncesję na alkohol?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Marszałek
Jak uzyskać koncesję na alkohol / Fot. Fotolia
Jak uzyskać koncesję na alkohol / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Potocznie nazywana „koncesja na alkohol” prawidłowo nazywa się zezwoleniem i jest udzielana przedsiębiorcy, który zamierza handlować napojami alkoholowymi. Odpowiednie zezwolenie jest wydawane przez odpowiedni organ w zależności od lokalizacji sklepu.

Kto wydaje zezwolenie?

W zależności od rodzaju prowadzonej sprzedaży wyróżniamy sprzedaż detaliczną, na którą zezwolenie wydaje wójt, burmistrz, prezydent miasta.

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż hurtowa wymaga uzyskania zezwolenia marszałka województwa jeżeli chcemy sprzedawać napoje alkoholowe do zawartości 18 % alkoholu lub ministra właściwego do spraw gospodarki jeżeli napoje alkoholowe będą miały od 18 % zawartości alkoholu.

Przedsiębiorcy i cudzoziemcy z łatwiejszym dostępem do administracji

Rodzaje zezwoleń

Wyróżniamy trzy rodzaje zezwoleń wydawane oddzielnie na każdy rodzaj napojów alkoholowych. Zezwolenie A na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu najczęściej jest to piwo, Zezwolenie B na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 8% alkoholu podpada pod to wino, Zezwolenie C na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu są to już mocne trunki jak wódka.

REKLAMA

Co zawiera wniosek o wydanie zezwolenia?

Wydanie zezwolenia wiąże się ze złożeniem pisemnego wniosku do organu wydającego zezwolenie. Wniosek musi zawierać : oznaczenie rodzaju zezwolenia, oznaczenie przedsiębiorcy, numer KRS lub CEIDG, przedmiot działalności gospodarczej zgodnie z numerem PKD, adres punktu sprzedaży i adres punktu składowania napojów alkoholowych. Do wniosku powinniśmy zawrzeć następujące załączniki : kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, w którym ma być prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku - jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, oryginał decyzji właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, potwierdzającej spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży, kserokopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj na Forum


Ile wynoszą opłaty?

Za korzystanie z zezwolenia pobierane są opłaty przez gminę. Odpowiednie sumy opłat należy wpłacać na konta gmin w każdym roku kalendarzowym. Opłaty ustalone są w oparciu o ustawę z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność wynoszą odpowiednio zależnie od zawartości procentowej alkoholu w napoju: 525,00 zł za sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu i piwo, 525,00 zł za  sprzedaż napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 18% alkoholu, 2.100,00 zł za sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu. Inne stawki opłat wynoszą dla przedsiębiorców już działających na rynku i którzy osiągaj określaną wartość sprzedaży: 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa przedsiębiorca wnosi opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim, 37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) przedsiębiorca wnosi opłatę w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim, 77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % alkoholu przedsiębiorca wnosi opłatę w wysokości 2,7 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim. Dla sprzedaży hurtowej opłata wynosi 4000 zł dla napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu i piwo oraz zawierających od 4,5 % do 18 %.

Pozostaje jeszcze kwestia przedsiębiorców, którzy nie osiągają określonej wartości sprzedaży. Wnoszą oni opłatę w wysokości określonej dla przedsiębiorców rozpoczynających sprzedaż.

Czwarta ustawa deregulacyjna

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

REKLAMA

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA

Etyka w sprzedaży bezpośredniej - standardy i wyzwania. Jak odróżnić legalny MLM od piramidy finansowej?

Sprzedaż bezpośrednia to sektor, który od dekad oferuje elastyczne możliwości pracy i rozwój osobisty. W Polsce funkcjonuje on w oparciu o jasne standardy wyznaczane przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Organizacja zrzesza firmy działające transparentnie i zgodnie z prawem, a jej celem jest ochrona zarówno konsumentów, jak i sprzedawców.

Leasing vs. wynajem: najlepszy wybór dla aut elektrycznych [Gość Infor.pl]

Elektromobilność staje się jednym z głównych kierunków rozwoju transportu w Polsce i na świecie. Dla wielu firm inwestycja w pojazdy elektryczne to jednak poważne wyzwanie finansowe, dlatego coraz częściej sięgają po zewnętrzne formy wsparcia. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy? O tym w rozmowie Gość Infor.pl opowiedział Allan Wodzyński, dyrektor Biura ESG w PKO Leasing.

REKLAMA