REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Kamil Rogala
Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur
Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców, samo słowo VAT przyprawia o zawrót głowy i zwiększa ciśnienie. Niestety w naszym kraju od wielu lat to konieczność. Z punktu widzenia Skarbu Państwa, ten znienawidzony przez wielu VAT jest jednym z najskuteczniejszych źródeł dochodów. Niestety od podatku VAT nie uciekniemy, ale z pewnością możemy usprawnić cała procedurę i co najważniejsze, zmniejszyć związane z nią koszty.

Według statystyk, szacuje się, że wpływy z podatku VAT do skarbu państwa to około 40% całości przychodów państwa. Nic więc dziwnego, że procedury związane z podatkiem VAT są tak restrykcyjne i niestety dla wielu przedsiębiorstw bardzo niewygodne. O ile dla Skarbu Państwa VAT to ogromne źródło dochodu, dla przedsiębiorcy jest to niemiły obowiązek i niestety spore koszty związane nie tylko z samą stawką VAT, ale i całą otoczką związaną z jego rozliczaniem.

REKLAMA

Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur. Sprzedawca, również ten działający w środowisku wirtualnym, jest zobowiązany do wystawiania i wysyłania faktur w formie papierowej, a jak wiadomo wiąże się to ze sporymi kosztami biorąc pod uwagę większą serię. Po pierwsze koszty wiążą się z samym papierem i tuszami do drukarki, a także logistyką związaną z wysyłaniem faktur pocztą lub kurierem.

Zobacz również: Jak pozbyć się brudu z firmowego komputera?

REKLAMA

Jakby tego było mało, faktury trzeba przechowywać w archiwum przez okres około 6 lat, a to wiąże się z kolejnymi kosztami związanymi z archiwizacją i przechowaniem. Co ciekawe, nie tylko sprzedawca ma tego typu problemy, ale również nabywca, jeśli prowadzi działalność gospodarczą a nabywany towar ma być elementem tejże działalności. Zazwyczaj nabywca po otrzymaniu faktury papierowej musi ją ręcznie wprowadzić do systemu finansowo-księgowego, a następnie przechowywać przez wspomniany już okres około 6 lat.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem powyższych problemów może być wprowadzenie faktur elektronicznych. Tego typu rozwiązanie znacząco przyspieszy i ułatwi proces wystawiania i przesyłania faktur. Przyspieszenie i ułatwienie tego procesu z pewnością obniży również koszty związane z wystawianiem, przesyłaniem i przechowywaniem tego typu faktur. Faktury w formie elektronicznej można przechowywać np. na nośniku cyfrowym. Na jednym takim nośniku zmieści się kilkadziesiąt tysięcy faktur, podczas gdy papierowe faktury w tej samej ilości zajmowałyby ogromną powierzchnię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

E-faktury to również automatyzacja procesu księgowania faktur oraz znaczne ułatwienie ich przechowywania i przeszukiwania. Posiadając kilka tysięcy faktur papierowych, znalezienie pojedynczego egzemplarza w takim gąszczu jest dość trudne i czasochłonne. W przypadku faktur elektronicznych wystarczy wpisać datę lub inne słowo kluczowe, by po sekundzie znaleźć poszukiwany egzemplarz.

Sprawdź też: USB 3.0 – czym charakteryzuje się nowy standard?

Faktury elektroniczne mogą być stosowane zarówno przez duże koncerny, jak i niewielkie przedsiębiorstwa, nawet jednoosobowe. Co prawda pewną barierą może być początkowy koszt wdrożenia systemu elektronicznych faktur, jednak późniejsze oszczędności i ogromny komfort użytkowania systemu z pewnością są warte początkowej inwestycji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA