REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Kamil Rogala
Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur
Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców, samo słowo VAT przyprawia o zawrót głowy i zwiększa ciśnienie. Niestety w naszym kraju od wielu lat to konieczność. Z punktu widzenia Skarbu Państwa, ten znienawidzony przez wielu VAT jest jednym z najskuteczniejszych źródeł dochodów. Niestety od podatku VAT nie uciekniemy, ale z pewnością możemy usprawnić cała procedurę i co najważniejsze, zmniejszyć związane z nią koszty.

Według statystyk, szacuje się, że wpływy z podatku VAT do skarbu państwa to około 40% całości przychodów państwa. Nic więc dziwnego, że procedury związane z podatkiem VAT są tak restrykcyjne i niestety dla wielu przedsiębiorstw bardzo niewygodne. O ile dla Skarbu Państwa VAT to ogromne źródło dochodu, dla przedsiębiorcy jest to niemiły obowiązek i niestety spore koszty związane nie tylko z samą stawką VAT, ale i całą otoczką związaną z jego rozliczaniem.

REKLAMA

Największy koszt dla przedsiębiorców związany z rozliczaniem podatku VAT dotyczy samych faktur. Sprzedawca, również ten działający w środowisku wirtualnym, jest zobowiązany do wystawiania i wysyłania faktur w formie papierowej, a jak wiadomo wiąże się to ze sporymi kosztami biorąc pod uwagę większą serię. Po pierwsze koszty wiążą się z samym papierem i tuszami do drukarki, a także logistyką związaną z wysyłaniem faktur pocztą lub kurierem.

Zobacz również: Jak pozbyć się brudu z firmowego komputera?

REKLAMA

Jakby tego było mało, faktury trzeba przechowywać w archiwum przez okres około 6 lat, a to wiąże się z kolejnymi kosztami związanymi z archiwizacją i przechowaniem. Co ciekawe, nie tylko sprzedawca ma tego typu problemy, ale również nabywca, jeśli prowadzi działalność gospodarczą a nabywany towar ma być elementem tejże działalności. Zazwyczaj nabywca po otrzymaniu faktury papierowej musi ją ręcznie wprowadzić do systemu finansowo-księgowego, a następnie przechowywać przez wspomniany już okres około 6 lat.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem powyższych problemów może być wprowadzenie faktur elektronicznych. Tego typu rozwiązanie znacząco przyspieszy i ułatwi proces wystawiania i przesyłania faktur. Przyspieszenie i ułatwienie tego procesu z pewnością obniży również koszty związane z wystawianiem, przesyłaniem i przechowywaniem tego typu faktur. Faktury w formie elektronicznej można przechowywać np. na nośniku cyfrowym. Na jednym takim nośniku zmieści się kilkadziesiąt tysięcy faktur, podczas gdy papierowe faktury w tej samej ilości zajmowałyby ogromną powierzchnię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

E-faktury to również automatyzacja procesu księgowania faktur oraz znaczne ułatwienie ich przechowywania i przeszukiwania. Posiadając kilka tysięcy faktur papierowych, znalezienie pojedynczego egzemplarza w takim gąszczu jest dość trudne i czasochłonne. W przypadku faktur elektronicznych wystarczy wpisać datę lub inne słowo kluczowe, by po sekundzie znaleźć poszukiwany egzemplarz.

Sprawdź też: USB 3.0 – czym charakteryzuje się nowy standard?

Faktury elektroniczne mogą być stosowane zarówno przez duże koncerny, jak i niewielkie przedsiębiorstwa, nawet jednoosobowe. Co prawda pewną barierą może być początkowy koszt wdrożenia systemu elektronicznych faktur, jednak późniejsze oszczędności i ogromny komfort użytkowania systemu z pewnością są warte początkowej inwestycji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA